Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Test siguranta EuroNCAP - Dacia Spring 2021
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Electric > Dacia Spring
DFA
Doar 1 stea a obținut...

https://www.euroncap.com/en/results/dacia/spring/44197
gigiore
Cam era de asteptat. Multi au zis cand a aparut ca e neobisnuit de usoara si cel mai probabil ca e sensibila la orice atingere.
In plus, Dacia a zis tot timpul ca e gandita ca masina de oras. Ca unii credeau ca te urci pe munte cu ea sau te pui 4 insi cu bagaje sa pleci pana in Grecia, e treaba lor, riscul lor.
einstein1984
ficat panda, 0 stele 2018, vinde in 2020 peste 120 000 de unitati. Masina din 2011. Dar springu e ala periculos....
psychoo
Inginerii dacia in mitinguri: da fiat panda cum vinde? Ce noi suntem mai prosti? Taiati stelele da.le.n plm azi, banu sa iasa.
MuciX
O sa razi, dar clientul pentru care lucrez (nu automotive, dar companie mare, cu multi utilizatori) a vrut un anumit feature si desi le-am facut ditamai analiza in care le aratam de ce prezinta un risc de securitate raspunsul lor a fost "dar si Google fac asta". Acum e implementat deja cum au vrut ei in mediile de preproductie, urmeaza sa ajunga in productie peste cateva luni.
psychoo
Cand produsul e facut de contabilitate, nu de ingineri, atunci s.a dus fericirea
MuciX
Culmea, era mai ieftin cum le-am propus. smile.gif
Lord Hades
Va aflați într-o regretabila eroare. În primul rand specificațiile ncap s-au schimbat în ultimii ani. Au apărut sisteme noi care acorda puncte. Ori ca să aducă astea puncte, au tăiat din cele existente (din puncte ma refer). Adica dacă luam o mașină de acum 10 ani, sau poate chiar 5, nu mai scoate același punctaj după noul barem. O sa ia mai puțin.

După care, că se plimba omul doar în oraș sau doar pe autostrada, testul de impact se fsce mereu la.fel, 50km și atât. Așadar nu exista mașină de oraș sau mașină de exterior dpdv ncap. Dacă iei un cap de pod la 100 și nu ai tanc, ca e șpring sau Logan tot aia e.
stolniceanulucian
Mda cred ca am deslusit de ce este Dacia Spring atat de fragila

Daca nu credeti ca este fragila vedeti imaginile acestea de la EuroNCap
https://cdn.euroncap.com/media/66949/euronc...g-datasheet.pdf

Se pare ca linia genetica a Daciei Spring este urmatoarea:

Renault Kwid vandut in India -> Renault City K-ZE vandut in China -> Dacia Spring vanduta in Europa

Uitati aici detalii despre fiecare in parte:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Kwid
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_City_K-ZE

Renault Kwid a fost recunoscut de la inceput pentru structura extrem de slaba a caroseriei.

"Gena" s-a mostenit pana la Dacia Spring.

Desi este o masina usoara caroseria nu rezista nici macar la energia proprie in cazul unui impact.
Asta o face nesigura. Daca va uitati la detaliile de la EuroNCap se vede ca nu doar lipsa sistemelor electronice o trage in jos ci pur si simplu fierul este slab conceput.
Agrig
Ei spun totusi altceva:
"The passenger compartment of the Spring remained stable in the frontal offset test"
Problemele mai mari sint de la lipsa citorva airbaguri precum si ceva sisteme de protectie.
torquemada
Defapt e Kwid India (cu B4A 0,8L) --- Kwid BRazilia (B4D aka 1.0 SCe) --- KZE/Spring/Nissan Venucia E30 și care or mai veni

Și la obiect

Kwid India 0* vezi dotările cu 0 airbags în 2016 /!\ https://youtu.be/jePu-6TxypI

https://www.globalncap.org/s/Renault-Kwid-I-NO-Airbag.pdf


Kwid BRazilia 2017 /!\ https://www.latinncap.com/en/result/98/rena...d-%2B-4-airbags

https://www.latinncap.com/en/download/result/file/98
einstein1984
Aberatii peste aberatii, se vede si in filmari ca habitaclul e intreg in testul frontal, nu e nimeni intepat de volan sau lovit cu capul in bord. dar cand testezi o masina de sub 1 tona contra unei bariere de 1400 kg care se misca si ea cu 50 la ora.... lucrurile devin complicate. Nu e vorba doar de energia proprie in impact ca nu se loveste de zid.
Spring are airbag cortina, sandero 2 are asa ceva? Clio IV?

10 Dec 2021, 10:02:
QUOTE(MuciX @ 9 Dec 2021, 18:30)
O sa razi, dar clientul pentru care lucrez (nu automotive, dar companie mare, cu multi utilizatori) a vrut un anumit feature si desi le-am facut ditamai analiza in care le aratam de ce prezinta un risc de securitate raspunsul lor a fost "dar si Google fac asta". Acum e implementat deja cum au vrut ei in mediile de preproductie, urmeaza sa ajunga in productie peste cateva luni.
*


Daaa, si BMW , honda ford au pus airbaguri Takata cu nitrat de amoniu, ca au zis ca si Toyota fac asa (erau mai ieftine) desi ceilalti furnizori similari au zis ca e risc de securitate. Si dupa aia au facut recall la X meleoane de masini.
MuciX
Din fericire domeniul in care lucrez este suficient de neimportant incat sa nu fie consecinte de amploarea aia.
einstein1984
https://www.caradisiac.com/euroncap-sauve-d...nite-193699.htm cateva considerente despre relevanta testelor Ncap astazi.
Agrig
Eu cred ca este cam pe dos, mai repede despre meschinaria constructorului...

Quant à la Zoé, elle perd d’un coup d’un seul ses 5 étoiles de 2013 pour n’avoir pas adopté au moment de son restylage, certaines aides à la conduite qu’EuroNCAP juge désormais indispensables. Cela conjugué à une vilaine mesquinerie du constructeur qui a remplacé un airbag tête-thorax par un modèle moins efficace.

Rien de nouveau sous le losange : au début des années 2010, Renault supprimait en catimini des airbags latéraux de sa Clio à l’occasion d’un restylage.

Sursa fiind aceeasi cu a colegului:
https://www.caradisiac.com/euroncap-sauve-d...nite-193699.htm
einstein1984
da-ti place sa scoti din context......
psychoo
E literally in articolul postat de tine.
Iar motivul pentru care au scos airbagul cortina la facelift este ca "nu e relevant in accidentele din viata reala" dar aduce cost saving. LOL!
einstein1984
"Cette fois, pour se défendre, le constructeur invoque l’adaptation de l’équipement de sécurité de ses voitures à « l’accidentologie réelle ».


Que veut dire « accidentologie réelle » ? Et en quoi consiste s’y adapter ? Est-ce une façon cynique d’expliquer qu’un airbag de tel type à telle place sauve trop peu de vie pour justifier son coût ?

Je pense que oui, et permettez-moi de ne pas trouver cela choquant."

daca era doar un paragraf esenta articolului il puneam pe ala, dar nu este.
wolfin
Ce inseamna marchetingul

„Noi mizăm pe siguranța pasivă. Am mizat pe un șasiu întărit, șase air­ba­guri și sisteme precum frânare de ur­gență. Nu optăm însă pentru sisteme elec­tronice complicate și costisitoare pre­cum asistența la menținerea benzii de rulare. Nu mizăm pe obținerea a 4-5 ste­le la Euro NCAP“, a spus Marc Suss.

Deci care e difetenta fata de Dongfeng. Doar de 10.000 $
psychoo
Esti decat un heităr care nu intelege aceasta capodopera.
Oricum nu vrei sa cumperi si nu ai nimic bun de spus, asa ca mai bine taci decat sa critici motorul economic al europei
wolfin
Ce am invatat la scoala.

Foarte studiata afirmatia. Nu o sa aiba4*... 5*. Suna mai bine...fata de ....o sa aiba o stea
IRONICK
Am mers si eu Spring. Masina este doar pentru oras.
Nu pare foarte inchegata la denivelari. La viteze mai mari, gen 90km/h, iti da o senzatie de instabilitate. Cred ca ii trebuie un sasiu mai rigid.
Bicicleta galbena
Hsbp sad.gif

piticot7000
QUOTE(IRONICK @ 25 Jul 2023, 10:18)

ce cauta pe autostrada? aia-i masina de oras. masina IDEALA de oras.
tatabobu
Întreabă poliția. A lor era.
einstein1984
https://newsweek.ro/auto/foto-ce-a-ramas-di...-cisterna-pe-a1
Stirea e din noiembrie anul trecut
Masina era de la paza autostrazii, probabil se taraia cu 30 la ora pe banda de urgenta
A fost lovita din spate de o cinsterna de 40 de tone, care mergea cu 90....


Acum ca avem toate informatiile, sa judece fiecare cum poate
IRONICK
Mai taie din viteza aia de 90km/h si mai adauga la Spring.
40 tone? Mai da-l dracu de tir, era plin?

Concluzia este cumparati-va Spring, sunt foarte sigure pe autostrada.
einstein1984
De ce sa tai? asa merg tiruirle pe autostrada. Si de ce sa scad de la cinsterna, stii tu ca nu era plina? goala are vreo 20 de tone, suficient de muklte fata de spring.
Ah stai, am uitat, iar ne dai de fapte elucubratiile tale.
IRONICK
Ajnstaine, in primul rand valorile alea le-ai pus tu din burta.
Doi, macar ai bun simt si respect fata de cei care isi cumpara caruta aia, ca nu ii salvezi tu de la moarte.
einstein1984
Mwai, am pus din burta? Adica tirurile nu merg cu 90 pe autosatrada (mai ales daca sunt goale cum sugerezi tu, ca pline la deal mai incetinesc) si aia de pazesc gardurile autostrazii nu se tarasc cu 30 pe banda de urgenta ?
Hai povestete-ne tu o varianta mai plauzibila a scenei.
P.S. ambii pasageri sunt vii, masina nu a luat foc cum zice modus de obicei in ciuda pagubelor. Si oricum e o masina mai solida ca un logan 1...
IRONICK
Sunt vii, cum? Stii tu ca nu li s-a agravat starea? Sau ca nu au ramas cu sechele grave pe viata. Aaa, este ok. A fost camion.
Nu sugerez nimic, doar intreb.
Ai lovit un Spring de un L1?
Pana atunci doar scoti valori din burta si denaturezi. Macar daca ai fi adus ceva util pe topic si cu adevarat in favoarea lu' Spring.
bucatzel
Ironice, deja esti enervant.

https://www.digi24.ro/stiri/masina-facuta-p...strazii-2159677

Aici e si poza cu alalalt. Mai si zice ca halibardii aia de paznici n-au nimic. Cat de 40 kmh aia, einstein era darnic, de obicei merg la pas pe banda de urgenta, asta daca nu se opresc sub vreun pod, sa doarma la umbra.

Ia uita-te te rog ce s-a intamplat parapetul ala, cat de bine a rezistat el la imbratisarea cu betoniera in comparatie cu springul.

Si dupa aia, gandeste-te bine cum sa-ti ceri scuze de la einstein in mod credibil.
sorin1983
chiar ma miram ca au mai pocnit una de la shelter tot pe autostrada dar se pare ca e aceeasi de anul trecut doar filmata diferit si cu alte detalii. depinde cum spui povestea smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.