A vândut cine a avut mașini pe stoc și a vândut cine le-a putut fabrica mai repede.
[attachmentid=1628134970] [attachmentid=1628134971] [attachmentid=1628134972] [attachmentid=1628134973] [attachmentid=1628134974] [attachmentid=1628134975]
axabrt
11 Jan 2022, 10:20
Și constat că toate mașinile noi vândute n Romania nu sunt nici măcar egale cu locul 15 din germania.
Mare tara avem, vedeți , băgați o pe aia că ne au pus sa intrăm in UE că să fim piata de desfacere. Poate la borcane de castraveți...
Andy_ACS
11 Jan 2022, 10:29
Unde crezi ca au ajuns masinile vechi din Germania care au fost inlocuite cu masini noi?
axabrt
11 Jan 2022, 11:23
Se știe că o mașină mai veche din germania , condusă de o bătrânică până la piata /biserica/farmacie este mult mai buna decât o mașină nouă fabricata in pandemie, in criza de cipuri și scumpire de materie prima.
Mașinile alea vechi ale lor erau făcute să țină mult (vedeți de exemplu diferențe la procedeul de galvanizare a caroseriilor din anul 2000, vs metoda noua, eco bio de tratare a caroseriilor din 2020, sau vedeți blocuri motor de fonta care duceau milionul de km vs blocurile de motor din anul de grație 22, din aluminiu, sa fie ușurele, sa se încălzească repere,, vedeți bai de ulei din plastic etc...)
. Mașinile alea vechi au mers multe sute de mii de km și încă mai merg.
Aștept aceste lucruri și de la mașinile noi din graficele de mai sus.
R19/16v
11 Jan 2022, 12:11
Pai, cum, nu trebuie sa lasam masinile mostenire nepotilor, ca sa aiba si ei ce lasa mostenire?!
Pai ar trebui sa tina mai mult, fara "planned obsolecence". Doar stim ca productia unei masini noi e un procedeu poluant, consumator de resurse, cu o mare amprenta carbon, ca doar componentele alea se plimba pe tot mapamondul pana ajung pe masina.
einstein1984
11 Jan 2022, 13:23
QUOTE(axabrt @ 11 Jan 2022, 11:23)
Se știe că o mașină mai veche din germania , condusă de o bătrânică până la piata /biserica/farmacie este mult mai buna decât o mașină nouă fabricata in pandemie, in criza de cipuri și scumpire de materie prima.
Mașinile alea vechi ale lor erau făcute să țină mult (vedeți de exemplu diferențe la procedeul de galvanizare a caroseriilor din anul 2000, vs metoda noua, eco bio de tratare a caroseriilor din 2020, sau vedeți blocuri motor de fonta care duceau milionul de km vs blocurile de motor din anul de grație 22, din aluminiu, sa fie ușurele, sa se încălzească repere,, vedeți bai de ulei din plastic etc...)
. Mașinile alea vechi au mers multe sute de mii de km și încă mai merg.
Aștept aceste lucruri și de la mașinile noi din graficele de mai sus.
nu galvaniza nimeni caroseria in 2000, foloseau tabla zincata, la fel ca azi....
axabrt
11 Jan 2022, 13:29
QUOTE(axabrt @ 11 Jan 2022, 12:23)
. Mașinile alea vechi au mers multe sute de mii de km și încă mai merg.
la o masina dintr-asta, cit mai este procentul de componente originale si cit este procentul de piese inlocuite?
ah si cite dintre ele au sisteme antipoluare functionale?!
psychoo
11 Jan 2022, 13:37
QUOTE(R19/16v @ 11 Jan 2022, 12:11)
Pai, cum, nu trebuie sa lasam masinile mostenire nepotilor, ca sa aiba si ei ce lasa mostenire?!
Nu, trebuie sa generam poluare si deseuri ca sa le schimbam anual, cum schimba unii lenjeria intima...
Nu pricep de ce toata planeta plange ca trebuie sa fim eco, dar in acelasi timp blameaza pe toti care sunt eco.
Prin faptul ca tin o masina 30 de ani poluez mai mult decat inlocuind-o la 3 ani?
De ce nu se aplica o legislatie care sa oblige producatorii sa construiasca elementele de sasiu identice si durabile pe care sa monteze customizari (design & gadget)?
De ce nu se pune accent pe modernizarea vechiturilor (where possible) prin montarea de motoare noi in loc de a cumpara masina cu totul?
Ah, ca economie, ca job-uri...pai ne hotaram ce vrem? Consum sau ECOnomie?
axabrt
11 Jan 2022, 13:58
Adică ăștia nu sunt in stare sa facă de noua o mașină fără defecțiuni și tu vrei sa ți o upgradeze ? Așa cam ca un calculator ?
Apai și la calculatoare nu merge sa pui procesor i5 pe placa de 386...deci ești limitat
psychoo
11 Jan 2022, 14:10
VW prin anul 2010 implementa platforma MQB modulara.
Exista concepte pe internet prin care poti sa lungesti sau sa scurtezi sasiul, parca chiar la EV-uri am vazut
restul pieselor montate se pot demonta si/sau inlocui, trebuie doar cineva sa ofere suportii de prindere ai motorului de ex, sau teava de evacuare, etc
Infinit mai ieftin decat sa refaci o masina de la 0.
Chiar si pe aceleasi motoare se pun anexe diferite, se poate! Nu prea se vrea, dar de putut sigur se poate.
Cazuri individuale evident costa mai mult, dar daca este folosit la scara larga se reduc costurile
R19/16v
11 Jan 2022, 14:15
QUOTE(psychoo @ 11 Jan 2022, 13:37)
Nu, trebuie sa generam poluare si deseuri ca sa le schimbam anual, cum schimba unii lenjeria intima...
Nu pricep de ce toata planeta plange ca trebuie sa fim eco, dar in acelasi timp blameaza pe toti care sunt eco.
Prin faptul ca tin o masina 30 de ani poluez mai mult decat inlocuind-o la 3 ani?
De ce nu se aplica o legislatie care sa oblige producatorii sa construiasca elementele de sasiu identice si durabile pe care sa monteze customizari (design & gadget)?
De ce nu se pune accent pe modernizarea vechiturilor (where possible) prin montarea de motoare noi in loc de a cumpara masina cu totul?
Ah, ca economie, ca job-uri...pai ne hotaram ce vrem? Consum sau ECOnomie?
Urmasii nostri isi vor rezolva problemele lor, asa cum si noi ni le rezolvam p-ale noastre.
IRONICK
11 Jan 2022, 17:24
Renault nu este pe primul loc nici macar in Franta.
einstein1984
11 Jan 2022, 17:29
QUOTE(axabrt @ 11 Jan 2022, 13:29)
Aia e cataforeza, avea si oltcitul si loganul 1.... Aia e o baie de apa , nu de zinc topit....
<span class='edit'>11 Jan 2022, 17:31:</span>
QUOTE(psychoo @ 11 Jan 2022, 13:37)
De ce nu se pune accent pe modernizarea vechiturilor (where possible) prin montarea de motoare noi in loc de a cumpara masina cu totul?
Ah, ca economie, ca job-uri...pai ne hotaram ce vrem? Consum sau ECOnomie?
"Ca clientul" vrea stele NCAP... si alea nu vin retrofit.
But funny you should ask, asta ar trebuie sa fie fix ce iti doresti
https://www.lefigaro.fr/societes/l-usine-re...actory-20201125
Lord Hades
11 Jan 2022, 21:37
Eu sunt curios cam cum se pot monta de ex airbag-uri la o mașină care nu are in dotare de serie. Sa luam un Tico de ex ...
Durata de viata medie a unei mașini bune este de 15 ani. Dacă nu înlocuiești efectiv totul la ea, nu prea mai are sens sa o numești mașina. Rămâne doar o epava pe roti.
Mi-a plăcut clasamentul pe vânzări. reflecta foarte bine condiția financiara a fiecărei tari
mircea_aq
11 Jan 2022, 21:48
Asa e, la noi e prapad, suntem saraci tare.
Ceea ce ma intriga e de unde naiba au scos italienii doua sute de mii de FIAT.
Brand-ul asta mai produce altceva in afara de 500 ? S-au vandut 200k de fiat 500 ?
IRONICK
11 Jan 2022, 21:51
Fiat 500 de mai multe tipuri, Panda si Tipo.
dandobre
11 Jan 2022, 21:52
Și-a luat un vecin un SUV FIAT, ăla care împarte platforma cu Jeep renegade
einstein1984
12 Jan 2022, 09:00
QUOTE(mircea_aq @ 11 Jan 2022, 21:48)
Asa e, la noi e prapad, suntem saraci tare.
Ceea ce ma intriga e de unde naiba au scos italienii doua sute de mii de FIAT.
Brand-ul asta mai produce altceva in afara de 500 ? S-au vandut 200k de fiat 500 ?
Au facut cei de la masina potrivita o statistica, 55% inmatriculari SH autohtone, 30% SH importate si restul noi.
Fiat panda vinde 70 000 parca pe an, cele mai multe in Italia.
12 Jan 2022, 09:40:QUOTE(Lord Hades @ 11 Jan 2022, 21:37)
Eu sunt curios cam cum se pot monta de ex airbag-uri la o mașină care nu are in dotare de serie. Sa luam un Tico de ex ...
Durata de viata medie a unei mașini bune este de 15 ani. Dacă nu înlocuiești efectiv totul la ea, nu prea mai are sens sa o numești mașina. Rămâne doar o epava pe roti.
Mi-a plăcut clasamentul pe vânzări. reflecta foarte bine condiția financiara a fiecărei tari
fara sa testezi vreo 5 sau 6 bucati nu poti... Dar la tico data fiind structura e degeaba.
la masini electrice vor fi mai simple upgradeurile, ca ai volumul de baterie in care poti pune ceva nou, motoarele electrice nu vor evolua asa drastic, desi lucreaza la alea cu flux axial.
meganus_bicorpus
12 Jan 2022, 11:00
Eu mi-as lua un Megane Bicorp asa cu am avut si maine daca pretul ar fi ok....excelente masini, dotari suficiente...cine stie unde vom ajunge cu reconditionarea??Nokia 3310?
einstein1984
12 Jan 2022, 11:15
Unora le e dor de ciorapi remaniati si camasi cu gulere schimbate....
axabrt
12 Jan 2022, 11:41
Noul Mercedez c class cu motor 2.0 diesel 260cp și mild hibrid
Priviți acest consum minuscul de București.
E eco, nu consuma mult.
[attachmentid=1628135021]
einstein1984
12 Jan 2022, 12:26
https://www.lamborghini.com/en-en/news/new-...1_01_12_2021_Ln Si lamborghini auto a avut an record, 8400 de masini.... Nu prea cumpara lumea.
Axa, la 14 km/h v medie ala a stata in parcare sa se incalzeasca nu s-a plimbat nicaieri.
QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2022, 11:41)
Noul Mercedez c class cu motor 2.0 diesel 260cp și mild hibrid
Priviți acest consum minuscul de București.
E eco, nu consuma mult.
[attachmentid=1628135021]
De la EURO4 încoace, motoarele diesel de 2l și mai mari nu mai sunt deloc economice în regim de exploatare urban, mai ales dacă sunt reci. Le dau clasă benzinarele mici. Cu toate astea, cam mare consumul.
marksman
12 Jan 2022, 13:14
QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2022, 11:41)
Noul Mercedez c class cu motor 2.0 diesel 260cp și mild hibrid
Priviți acest consum minuscul de București.
E eco, nu consuma mult.
[attachmentid=1628135021]
14 km făcuți în 59 de minute. Ori a stat în parcare, vorba lui einstein, ori așa a fost de aglomerat. Cu Passatul de 1.9 TDI vedeam 14 l/100 km în traficul bară la bară din Timișoara, vara.
mircea_aq
12 Jan 2022, 14:01
Oricum, ala e in loc de C300, practic inlocuieste 3.0 diesel, e normal sa consume mai mult.
O comparatie cu concurenta care are in continuare motor de 3.0d.
https://www.auto-motor-und-sport.de/test/au...300-d-t-modell/
dandobre
12 Jan 2022, 14:36
QUOTE(GBX @ 12 Jan 2022, 12:29)
De la EURO4 încoace, motoarele diesel de 2l și mai mari nu mai sunt deloc economice în regim de exploatare urban, mai ales dacă sunt reci. Le dau clasă benzinarele mici. Cu toate astea, cam mare consumul.
1.4 turbojet 140 cai consumă în medie cu 1.5l mai puțin față de 2.0 tdci 150 cai in București, ambele E6. La drum lung consumă dieselul mai puțin cu 0.5 l
cj98czh
12 Jan 2022, 14:47
la mine turbodrujba ia cam cu 2L in plus urban fata de vagon ... inafara sunt cam la fel .. dar Vagonul are 800 kg in plus de dus ..
tatabobu
12 Jan 2022, 20:58
QUOTE(einstein1984 @ 12 Jan 2022, 11:15)
Ministrii se remaniaza. Ciorapii se remaiau.
QUOTE(Lord Hades @ 11 Jan 2022, 21:37)
Eu sunt curios cam cum se pot monta de ex airbag-uri la o mașină care nu are in dotare de serie. Sa luam un Tico de ex ...
Sa luam o masina de acu 17 ani cu NOUA airbaguri. Ce airbaguri sa-i mai pui ca are mai multe decat au astea de acuma?
[attachmentid=1628135037]
Bicicleta galbena
12 Jan 2022, 22:37
einstein1984
13 Jan 2022, 09:00
da, si tot avea torace galben la socul lateral....
cj98czh
13 Jan 2022, 09:43
lasa ca este mai bine cu daciile noi ... mori direct .. nu ai nici o sansa
si nici un chin
einstein1984
13 Jan 2022, 09:57
Da, sigur e mai bine in ala.... Daca zoe din 2013 cu 5 stele e mai slab ca un spring de azi. sigur un 407 din 2004 e mai bun ca springu....
cj98czh
13 Jan 2022, 10:12
nu stiu de ce in caz de impact as paria pe ala decat pe trotineta acoperita ... mai multa tabla .. mai multe airbag-uri ...
einstein1984
13 Jan 2022, 10:38
Eu stiu de ce ai paria, dar te superi daca zic.
cj98czh
13 Jan 2022, 10:45
te inseli .. tot asa as paria pe un Megane 2 ... nu are treaba producatorul ..
einstein1984
13 Jan 2022, 10:52
Nope, nu ma insel.
psychoo
13 Jan 2022, 10:56
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jan 2022, 10:52)
Full of confidence! Says alot about you and not about cj...
einstein1984
13 Jan 2022, 11:42
czhul e plin de incredere intr-un domeniu in care nu se pricepe.... da e sigur ca o masina de 17 ani e mai buna ca una noua... Ma rog, ca si tine dealtfel.
IRONICK
13 Jan 2022, 11:50
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jan 2022, 11:42)
czhul e plin de incredere intr-un domeniu in care nu se pricepe.... da e sigur ca o masina de 17 ani e mai buna ca una noua... Ma rog, ca si tine dealtfel.
La modul cum se construiesc masinile in ziua de azi, multe masini vechi sunt mai bune.
einstein1984
13 Jan 2022, 12:00
daca comparam un C5 cu un spring, da 1800 kg sunt mai bune ca 900, desigur. Altfel exprimarea ta e f generala si deloc de ajutor.
cj98czh
13 Jan 2022, 12:10
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jan 2022, 11:42)
czhul e plin de incredere intr-un domeniu in care nu se pricepe....
Nu mai povesti fara tine si fara sa ai habar ... firma pt. care prestez eu acum contribuie la renault EZ1 ... si lucreaza pt. cei mai mari producatori auto ... asta FYI .. asa ca hai nu mai te da instamba fara sa ai info ... ca este pacat ..
einstein1984
13 Jan 2022, 12:13
Da, sunt sigur ca si aia de la firma de curatenie de la TCR se pricep la termica motor....
cj98czh
13 Jan 2022, 12:24
hai pedaleaza tare ca te depaseste subiectul ...
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jan 2022, 12:00)
daca comparam un C5 cu un spring, da 1800 kg sunt mai bune ca 900, desigur. Altfel exprimarea ta e f generala si deloc de ajutor.
Cat reprezinta bateria la Spring-ul ala de 900 de kg, si cat reprezinta structura de rezistenta/ranforsari, etc.?
Ca acolo se face diferenta. Pot sa pun pariu ca Spring-ul nu iese bine la defalcarea pe mase.
L.E.
Nevermind, am gasit.
280 de kg.Deci cam chelut Spring-ul in "bare metal". O coaja.
einstein1984
13 Jan 2022, 18:10
QUOTE(IRONICK @ 11 Jan 2022, 17:24)
Renault nu este pe primul loc nici macar in Franta.
Desi clio are 5 stele ENCAP si 208 doar 4.... Se pare ca influencerii nu mai sunt ce au fost.
IRONICK
13 Jan 2022, 18:19
Poate lumea se mai uita si la calitatea constructiei, fiabilitate etc
MyKe89
13 Jan 2022, 18:24
Lumea se mai uită și la fiabilitate, nu doar la steluțe.
Gând la gând.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.