Salutare.
Am un logan din anul 2008 cu motor 1.6 16v (aprox. 199.000 km) iar de ceva vreme am probleme cu ea dimineață după ce o pornesc și plec de pe loc. După 200 - 300 m nu mai pot să o accelerez (apăs pedala în gol) și începe să trepideze mai să se oprească. Trag pe dreapta stau câteva minute cu motorul pornit să se încălzească iar apoi își revine.
Ca o scurtă istorie, anul trecut vara s-a aprins martorul la sonda lamda. Am fost cu ea la un service din Constanța, l-au testat și au zis că funcționează corect, că probabil e de la benzină și să nu îmi fac griji așa că mi-au șters eroarea.
La scurt timp s-a aprins iară, iar ca și comportament nu prezenta niciun simptom, nicio problemă la pornire sau condus. După câteva zile am făcut un drum din Constanța până la Cochirleni (80 km), iar când să ajung în localitate s-a oprit motorul în mers. Am încercat să o repornesc, dar fără niciun rezultat. Am fost tractat iar când am ajuns la destinație am pus un OBDII (conectat la telefon) și am șters eroarea. După, i-am dat o cheie și culmea a pornit.
Am fost iar la service, și cu ocazia asta mi-au schimbat sonda lambda (cea de la motor). A doua zi am plecat la munte. Cum am ieșit din localitate iar s-a aprins martorul (sonda lambda). Am continuat drumul iar pe autostradă aproape de București în timp ce conduceam cu 130km/h începea să piardă puterea pentru 20 - 30 secunde (fara sa iau pedala de pe acceleratie). Am oprit la primul refugiu, am șters iar eroarea, mi-am continuat drumul martorul s-a aprins iară dar nu am mai avut probleme cu întreruperea de putere.
Cei de la service au spus că sonda funcționează în parametrii, că eroarea nu e una permanentă și că nu o pot trimite înapoi pe garanție.
Acum de când s-a răcit vremea am următoarea problemă:
Dimineață după ce pornesc mașina și plec, după 200 - 300 de m pierd accelerația (nu mai pot accelera) scade turația și începe să trepideze mai mai să se oprească. După câteva minute de stat pe loc cu motorul pornit (până se încălzește) revine la normal și totul merge ok.
Dacă dimineața după pornirea motorului stau 5 -10 minute pe loc să se încălzească, această problemă nu mai apare.
Sunt contrariat că cei de la service îmi spun că sonda e bună dar nu îmi spun care este problema și ce cauzează aprinderea martorului. Înainte să merg la alt service și să îmi spună cine știe ce, aș vrea să vă întreb dacă mai e cineva care s-a confruntat cu o astfel de problemă sau dacă are idee care poate fi problema. Mulțumesc.