Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema incalzire habitaclu Dacia Logan II 1.5 dci
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
albumanu
Salut, am si eu o problema cu incalzirea in habitaclu la Loganul meu II din 2016, 1.5 dci, din start vreau sa spun ca aveam caldura, tot ok, in vara am schimbat distributia, pompa apa etc, acolo unde am schimbat-o din ce observasem mi-a pus antigel roz rosu cum vreti sa-i spuneti, eu avand glaceol (verde) din totdeauna, nu am bagat in seama pe moment (cred eu ca poate e un factor care a dus ulterior la functionarea incorecta a caloriferului), a trecut vara tot ok, iar cand a venit iarna simteam ca in masina nu se mai incalzeste asa de repede, sau cel putin nu mai mergea caldura cum trebuie, in stanga am observat ca mergea decent, dadea o caldura cat de cat iar in dreapta in schimb dadea aer foarte rece, deci jumate mergea jumate nu. Am schimbat din start termostatul care m-am gandit ca ar putea fi cauza problemei, nu s-a rezolvat nimic, caldura tot nu aveam, dupa care am facut un "flush" la calorifer si ce sa vezi, caldura a inceput sa mearga, dupa o saptamana a revenit la loc, stanga slab, dreapta deloc, tin sa mentionez ca erau ceva depuneri in antigelul care a iesit dupa curatarea caloriferului.

Ce vreau eu sa intreb acum este:

Credeti ca exista vreo metoda mai simpla sa schimb caloriferul fara prea mari batai de cap? Pentru ca sincer nu veau sa dau tot bordul jos mai ales acum in iarna cand temperaturile sunt destul de scazute.

Si daca credeti ca alta de fapt este problema sau ce solutie am?

Multumesc frumos!
Gil26
Destul de probabil sa ai caloriferul infundat iar (chiar si dupa ce i-ai un "flush"), sunt cativa colegi care au avut aceeasi "buba", dar desigur ca mai pot sa fie si alte cauze in sistemul de incalzire.
DFA
Acum ce antigel ai?
Glaceol RX type D - ăsta find tehnic G11-Verde-Galben?
sau G12-Roșu?

Atât G11 cât și G12 pot avea diverse culori, care NU se combină...

Combinația celor 2 dă niște reacții foarte interesante... în instalație apar niște prostii, care probabil se depun exact prin locuri înguste.

Probabil va trebui să cureți DIN NOU instalația foarte bine, de mai multe ori, în speranța că acele depuneri se vor "mișca" de acolo și vor fi evacuate din motor...

O să-ți blestemi zilele.
busu 12
Are dreptate colegul Gil26. Este un tutorial al lui Cristi Streulea pe tutorialelogan și pe youtube, a avut și el aceeași problema la masina lui după ce ii pusese cei de la service cu ani in urma antigel roz G12, nu mai incalzea caloriferul. A facut flush cu solutie Protec de curatat radiatoare, după care a evacuat cu furtun de la compresor, a clatit cu apa multă si a suflat cu aer de la compresor.
Vezi ca mai are un video cu mașina de la socrul lui, care mersese cu antigel de la serviciu și infunda radiatorul din bord. L-a desfacut la un service auto și i-a scos arcurile din interior, l-a spalat cu apa de la robinet și l-a suflat cu aer de la compresor.
Alti colegi au înlocuit caloriferul cu unul nou marca Valeo, este identic (comparase un user cele 2 in magazinul Autokarma și nu a vazut diferențe fizic)
La Dacia antigelul recomandat este Glaceol Rx Typ D. Nu G12 sau altceva...
Culoarea este galben sau verde. Succes la spalarea instalației de răcire încă odată, poate reusesti sa rezolvi.
b34uen
Salut. Problema mea e urmatoarea: Logan 1.5 dci 2007. Dimineata de cand sunt temperaturi negative la pornire baga ceva aer cald, dupa 5 km apa urca la 2 liniute moment in care incepe sa bage aer rece. Apa urca rapid la 4 liniute si dupa 2-3 km baga aer cald. In momentul in care sunt 4 liniute pe bord vasul de expansiune este plin de antigel, chiar iese pe la capac. In restul zilei masina merge normak
Dupa ce incepe sa bage caldura nivelul antigelului scade.
Astazi suplimentar mi.a facut surpriza sa se opreasca la relanti cu martorul de temperatura aprins. Apa avea 2 liniute.
Termostatul este schimbat, la fel si vasul de expansiune.
Ma bate un gand ca este senzorul de temperatura. Oare?
busu 12
iti da bule de aer in vas?
daca face presiune in vas si iese antigelul sa nu fie arsa garnitura de chiulasa.
De aia nici nu prea iti face caldura.
Cel mai bine mergi la un service auto cu un tester co2 care se infileteaza pe busonul vasului de expansiune si un tub de solutie, daca isi schimba culoarea de la gaze inseamna ca ca este arsa garnitura de chiulasa,altfel nu
asa arata https://klgtools.ro/tester-garnitura-de-chi...sa-cu-adaptoare
uite si un film in josul paginii din acest link https://www.blacktools.ro/tester-garnitura-...si-solutie.html
si mai multe detalii sa citesti
b34uen
Bule de aer nu sunt. Doar creste nivelul de antigel. Acum l.am lasat la minim si nu mai da pe dinafara. Dar ajunge pana aproape de buson.
busu 12
cred ca ai probleme cu garnitura de chiulasa,e un inceput
te-ai uitat pe joja de ulei si la busonul de pe capacul de ulei? ce culoare are uleiul
b34uen
Uleiul - negru. Pana luni mai am de facut 10 drumuri de 15 km. Sper sa nu crape nimic pana atunci. Apoi o duc la service.
busu 12
Drum bun.Succes si multa sanatate.
b34uen
Maine ma uit si la busonul de ulei. Fum nu scoate de nici o culoare.
busu 12
urmareste nivelul de antigel din vas, sa nu ramai fara lichid.Te uiti la temperatura din bord sa nu creasca pavelele pana sus.
b34uen
Astazi dimineata nu a facut probleme cu incalzirea. Dar a pornit foarte greu si s-a oprit in mers cu beculetul de apa aprins + doua scaderi de turatie. Nivelul apei nu a trecut de doua liniute.
Nivelul uleiului se mentine constant, este negru si pe joja si pe capac.
Ar putea sa fie si apa in motorina si sa inghete peste noapte?
DFA
Faptul că temperatura antigelului variază - trebuie să suspectezi funcționarea GMV - ventilator răcire radiator.

Faptul că volumul antigelului din vasul de expansiune variază - poate însemna că ai un blocaj fizic în instalație - un "dop" - care uneori este dat la o parte.
IRONICK
QUOTE(b34uen @ 26 Jan 2022, 21:13)
Termostatul este schimbat, la fel si vasul de expansiune.
Ma bate un gand ca este senzorul de temperatura. Oare?
*

Senzorul de temperatura este in carcasa termostatului. Nu ai luat termostat cu tot cu senzor?
Este cumva motorul ala la care ai umblat?
b34uen
Nu este cel la care i.am refacut blocul motor. Dar si masina asta a avut probleme, dar cu turbina + resegmentare. Problema cu opritul in mers a aparut dupa ultimul plin, asa ca am mai pus niste motorina aditivata peste si pare ca s-a mai imbunatatit..
IRONICK
QUOTE(b34uen @ 27 Jan 2022, 10:32)
Ar putea sa fie si apa in motorina si sa inghete peste noapte?
*

Sau benzina ...
Gil26
QUOTE(b34uen @ 26 Jan 2022, 21:13)
Salut. Problema mea e urmatoarea: Logan 1.5 dci 2007. Dimineata de cand sunt temperaturi negative la pornire baga ceva aer cald, dupa 5 km apa urca la 2 liniute moment in care incepe sa bage aer rece. Apa urca rapid la 4 liniute si dupa 2-3 km baga aer cald. In momentul in care sunt 4 liniute pe bord vasul de expansiune este plin de antigel, chiar iese pe la capac. In restul zilei masina merge normak
Dupa ce incepe sa bage caldura nivelul antigelului scade.
Astazi suplimentar mi.a facut surpriza sa se opreasca la relanti cu martorul de temperatura  aprins. Apa avea 2 liniute.
Termostatul este schimbat, la fel si vasul de expansiune.
Ma bate un gand ca este senzorul de temperatura. Oare?
*


Despre o problema asemanatoare s-a discutat si aici: Link topic incalzire defecta
”buba” a fost un ”dop” iar solutia a fost schimbarea caloriferului si gasit dopul din mazga la intrare.
Tot pe acolo este si un link cu un tutorial (demontare si curatare calorifer) dar atasez o captura si cateva fisiere pdf referitoare la sistemul de racire-incalzire (problema poate sa fie oriunde) LoganL90 K9K, poate iti sunt de folos sau altor colegi.
b34uen
Problema cu oprirea in mers s-a rezolvat cu schimbarea senzorului de la volanta. Cu incalzirea s-a rezolvat singura, adica dupa ce am dus-o la mecanic merge bine, nu pierde pe nicaieri antigel si nimeni nu stie ce a avut. Asta probabil pana o sa revina problema.
PS s-a gasit si problema caldurii - pompa de apa are pauze in functionare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.