Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme releu bujii Logan 1.5 DCI 2016
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
danut81
Salutare colegi. Am o Dacia Logan 1.5 dci 2016, si odata cu venirea iernii am constatat ca porneste foarte greu. Bujiile nu lucreaza deloc. Am inlocuit bujiile, releul si verificat cablajul. Problema persista. Are cineva o schema care ar putea sa ma ajute?
alfabit
Ai verificat alimentarea ? Siguranța de 70 A ?

Dacă siguranța e ok și releul are +12V e cam nasoală situația, fără diagnoză ( CLiP, nu alte panarame ) nu prea ai cum.
Cred totuși că e siguranța, tu verifică,

Ți-am găsit 2 scheme, depinde de motorizare ( 75 sau 90 cp ), diferă ecu injecție, altfel conectat releul fiind același

[attachmentid=1628135394]
[attachmentid=1628135395]
Gil26
Subscriu celor scrise de @ alfabit, mai adaug cateva capturi care pot sa te ajute (cu siguranta, mufa releului si procedura de diagnosticare).
torquemada
K9K 830/838 e euro4 și s-a pus la ruși.

2016 e euro 6 adică k9k626, deși ar putea fi fabricată 2015 și ai putea zice că e euro5 adică k9k612, dar ce e fabricat după 06/2015 este euro6.

Dacă s-au montat bujii de 12v ele lucrează dar mult prea încet, trebuiau bujii de 4,4v

LE. E F6 din 597-2 nu din 777-1
Gil26
Eu nu m-am uitat pe capturile colegului alfabit, dar atasez o schema pentru K9K626, iar daca tot a venit vorba de diagnoza atasez si un grafic cum functioneaza acestea pe masina mea din semnatura (K9K626) la o pornire cu motorul rece (se poate observa cand se comanda releul si bujiile plus modul de preincalzire)

PS: multumesc @ torquemada pentru obs din LE (atent ca intotdeauna) up.gif , in descriere am subliniat corect in 597-2 (de aceea am si selectat sectiunea aceea) dar din graba am subliniat locatia gresit, am corectat Captura1 din postul precedent, mea culpa.
danut81
Va mulțumesc din suflet. Vineri mă apuc iar de ea și va țin la curent cu evoluția. Mașina are cutie robotizata și Start-Stop.
torquemada
De ce nu ai scris de la început asta? detaliile fac diferența

PS. E Stop-Start, iar euro6 are implicit Stop-Start, în cazul tău K9K626+ TS4001
Gil26
@ danut81, era bine daca precizai asta, ai aceeasi motorizare ca masina mea, eu am cea din semanatura din 2017 multumit de masina fara vreo problema tehnica pana acum, daca ai nevoie si de alte informatii oricand cu mare drag (apropo cum se comporta a ta, injectia, EasyR-ul...?).
Capturile pe care le-am atasat anterior raman valabile (inclusiv schema mea electrica, graficul si mai ales procedura de diagnosticare), mai atasez cateva capturi poate iti sunt de folos (sau altor colegi).
Colegul @ torquemada a punctat bine ca bujiile sunt de 4.4V si functioneaza intre 0V fara comanda si maxim 4V activate, verifica asta (si codul lor) apoi siguranta, cu o lampa martor de 5W alimentarea, apoi conectorul continuitatea izolarea la masa si la +12V, rezistenta R=0.4-1 ohm, etc.

PS: iar un feed-back cu rezolvarea ar fi de apreciat.

LE: daca trebuie sa verifici pe acolo atasez si ultimele doua capturi cu pinii din mufa calculatorului de injectie 120 (sper sa fie asa si pe masina si poate iti sunt de ajutor si pt alte-cele)
torquemada
Treaba e mai simplă...

Dacă nu ai comunicație cu releul de bujii e siguranța, dacă ai comunicație, ai una sau mai multe bujii arse 99% sau releul 1%.

Fără diagnoză oficială sau măcar multimarcă(dar oficială) la zi, e bâjbâială - work smart not hard.


P.S. Probabil va mai apare o postare cu a fost lovită frontal, la un moment dat... asta apropo de detalii.
danut81
Mâine mă apuc de ea și va țin la curent. Nu știu dacă a fost sau nu avariata. Folosesc o diagnoza Gutman cu licență. Am și Can Clip dar a crăpat. Poate știți pe cineva care repara, am 2 defecte, unul de vreo 7 ani și unul are vreo 4 ani
danut81
Buna seara colegi. Se pare că am rezolvat problema cu bujiile. Siguranta de 70 A, desi nu era arsa, unul din piciorușe avea urme de contact imperfect. Am curățat soclul, am înlocuit siguranța și pare că merge. Oricum am desfăcut tot cablajul și am verificat firele. Pe lângă cele 2 fire ,unul de comunicare -diagnoza și cel de comanda mai este un fir gri care se ramifica in 2 mai subțiri, care apare în tabelul pus de colegul GIl26 , că "captador-cilindro". Unul din cele 2 fire duce la senzorul de presiune aer și unul duce în calculator. Ce rol are oare? La ultima diagnoza tot am o eroare legata de comunicarea cu releul de bujii. O sa vad mâine cum pornește. Va mulțumesc tuturora pentru ajutorul oferit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.