Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Ov
Au trecut cam 12 ani de cand am dat in "boala" fiarelor vechi si cum pasiunea asta nu cred ca o sa ma lase prea curand si cum a devenit ceva "dinamic" adica unele au plecat si altele au venit, voi reuni surubarelile si plimbarile curente intr-un singur topic (le-am inchis pe celelalte).

Ultima masina prezentata cat de cat aici a fost Manzul, aka Mercedes w114 coupe, pe care am restaurat-o singur pana la ultimul surub. Cum povestea asta are deja aproape 2 ani de cand am finalizat-o, evident nu puteam soma, asa ca iarna trecuta si-a facut aparitia un Jeep Wrangler din 1987 de care m-am indragostit. Masina e fantastic de interesanta, cand am luat-o nu-mi placea, era modificata, kit de inaltare, jante si roti mari, tot felul de "tuninguri" specifice marcii, in plus mi s-a parut inutila in sensul ca portbagajul e (cred) mai mic ca al unui matiz. Dar dupa ce am facut primul drum cu ea mi-am schimbat parerea (mai putin despre portbagaj, dar am invatat sa traiesc cu el), masina se conduce mega usor, mult mai confortabila decat m-am asteptat, surprinzator de silentioasa - aici a ajutat si izolatia pe care am pus-o pe podea, extrem de fasneata, directia e gluma la cat de usor merge si cu hard-top-ul dat jos (5 minute dureaza operatiunea) ai un sentiment de libertate fenomenal!

Masina nu era epava cand am luat-o, dar cum spuneam mai sus era modificata pe partea de suspensie, cateva gaurele pe ici-colo (dar sasiul beton), chedere praf, electrica praf, interior cu lipsuri, motor separat de masina (dar facut nou), cutie in punga, cardane lipsa, etc. Am muncit o iarna si ceva la ea. Asta e fierul:

[attachmentid=1628135866] [attachmentid=1628135867] [attachmentid=1628135868] [attachmentid=1628135869]

Dupa experienta Jeep-ului am descoperit o lume pe care nu o cunosteam, lumea masinilor americane, unde absolut orice piesa se gaseste la un click distanta si la pret de piese de dacie, romaneasca nu frantuzeasca. Intr-adevar mai e problema transportului din State, dar cu ajutorul unor prieteni am depasit si impedimentul asta.

Prin urmare, dat fiind faptul ca iarna asta n-aveam ce face am zis sa-mi indeplinesc in sfarsit visul de a avea un V8 in batatura blush.gif, evident tot o americana, asa ca am preluat de la un prieten un proiect finalizat cam 80% - un Pontiac Firebird din 1969.

[attachmentid=1628135870] [attachmentid=1628135871] [attachmentid=1628135872]

La asta am avut de aranjat instalatia electrica, ceva elemente de montat la exterior, de montat interiorul (aici inca mai muncesc), niste detalii pe la motor, ceva embleme/ornamente, in principiu detalii care mananca mult timp, in schimb absolut toata masina este noua. Sper ca pana in primavara (aia astronomica nu cea calendaristica) sa ies cu ea la plimbare sa vad de ce e in stare.
MyKe89
Impresionant!

Mi-ai amintit de un forum ce era funcțional cândva, americanmusclecars. Am avut ocazia să particip la o întrunire de-a lor, cu un prieten care avea un Jeep GC V8 (ZJ), iar acolo am văzut pentru prima oară multe mașini de revistă (Viper, Corvette, Capri etc.). Ulterior m-am consolat cu un Scorpio V6, deși singura legătură cu acelea consta în configurația cilindrilor. laugh.gif

Spor la treabă!
Axe
Frumoase ambele, succes!
Fratzica
Vai cum arata Firebird-ul... O inregistrare cu sunetul la cold start se poate? wub.gif
Ov
Asta a fost prima cheie: https://youtube.com/shorts/HECHVKKdCWI

Mai scârțâiau diverse pe la motor ca inca nu erau curelele finale (acum sunt)
Fratzica
Muzica, nu alta! Sa le stapanesti sanatos!
Ov
Motorul e cel “mic” adica 350cui, care de fapt sunt nițel mai mulți ca in litri are 5.8. Al meu e cel de aproape 270 de cai, ca exista și varianta HO de vreo 330. Eu nu caii vreau să-i văd ci cuplul, ca se lauda cu 481Nm la 2800 de ture
tatabobu
Si cutia? Automata aia in doua trepte sau manuala?
Ov
Automata in 3 (TH400 - zice-se cea mai rezistenta cutie americană)
harby ;))
Superbe amandoua! Felicitari!!
Planuiesc si eu cat de curand sa ma dau pe o americanca, chiar voiam sa te intreb de transport-ul din USA, nestiind ca e deja in Ro.
einstein1984
SUperbe masinutele, felicitari!
dizzy
Ai parte de invidia noastră sincera și dezinteresata.
Sa o stăpânești sănătos!
Și doamna ce parere are?
b06fcn
Misto si spor n continuare. Initial mi-a dat cu virgula cand am vazut topicul aici, credeam ca a fost mutat al meu la Oldtimers, ca se cheama la fel...
maho
Daciile mai sunt?
tatabobu
QUOTE(dizzy @ 9 Feb 2022, 13:16)

Și doamna ce parere are?
*


Din ce-mi amintesc din niște discuții mai vechi de pe aici, doamna are același "microb", poate într-o măsură și mai mare
dizzy
Pfoa, jackpot de doua ori.
Ov
doamna m-a cam obligat sa purced la ultimele 3 achizitii ca eu nu prea mai aveam chef de munca, dar dansa a considerat ca stau prea mult pe acasa smile.gif
einstein1984
Jeepul e 6 in linie? Suna frumos? V8ul e deliciu!
Ov
6 in linie e (4L)
oldtimercraiova
Foarte tare Firebird -ul! biggrin.gif
ProfiBv
QUOTE(Ov @ 7 Feb 2022, 20:03)
Asta a fost prima cheie: https://youtube.com/shorts/HECHVKKdCWI

Mai scârțâiau diverse pe la motor ca inca nu erau curelele finale (acum sunt)
*


Mare rugaminte , o scurta simfonie V8 cu doua trei rafe , de la "vaporas" se poate ?!
Sa auzim numai de bine despre !
Paste fericit tuturor impatimitilor !
Ov
Pentru ca viata e prea trista sa mergi doar cu plasticul si pentru ca zilele benzinei/motoarelor cu ardere interna sunt oarecum numarate, anul asta ne-am decis sa ne facem concediul cu Jeep-ul. Prin urmare, dupa ce am facut si A/C-ul sa mearga ca sa nu lesinam de cald la drum intr-o masina neagra, am plecat 2 saptamani in Grecia (ca la Mamaia nu ne-am permis blush.gif ) pe insula Limnos. Lungul drum cu ferry-ul (aproape 5 ore in care am turbat de plictiseala) a meritat pe deplin, odata ajunsi am dat jos hard-top-ul si usile, am pus bikini-ul sus si oglinzile laterale pe balamalele usilor si ne-am bucurat de drumurile superbe de pe insula. Benzina la greci ca de obicei, adica scumpa si proasta. Pe continent era 2.2 litrul, dar am alimentat de 2 ori si pe insula cu 2.6. La drum lung (prin Bulgaria) am scos consum 11 la suta, viteza de croaziera 90-110, la greci pe autostrada am mers tot 110 ca n-avea rost sa deplasam caramida mai repede. La 110 am fix 2000 de ture in a 5-a de unde si consumul decent pentru un motor de 4000 si cu A/C-ul pornit tot timpul (nu ca s-ar simti prea mult la consum). Pe insula probabil am consumat mai mult ca au fost multe drumuri prin dealuri si ceva in afara asfaltului.

[attachmentid=1628140295] [attachmentid=1628140296] [attachmentid=1628140297] [attachmentid=1628140298] [attachmentid=1628140299]
[attachmentid=1628140300] [attachmentid=1628140301] [attachmentid=1628140302] [attachmentid=1628140303] [attachmentid=1628140304]
einstein1984
Misto imaginile ! wub.gif wub.gif motorul ala cred ca e tolerant si la benzina mai proasta, nu? Compresie prea mare nu are.
Ov
da, a mers cam la fel, doar am sesizat miros (mai mult decat de obicei) de benzina nearsa si la deal in sarcina mare (cam spre 3000rpm) incepea sa se auda slab un tacanit de avans. Am preferat sa nu umblu la avans ca stiam ca ma intorc la benzina mai "normala"
Geox16v
Foarte faina excursie! Ce ai facut cu usile cand le-ai dat jos totusi? Urmeaza Raidul Marii Negre cu alta? citisem undeva ca anul trecut ai mers cu Manzul in Thassos.
Ov
Usile si hardtop-ul au ramas la cazare.
Cu Manzul am fost in Lefkada anul trecut, in Thassos am fost cu Purcica acum 2 ani. La toamna se pare ca o sa tranzitam Turcia, apoi in Lesbos cateva zile si intoarcere prin Kavala. Inca nu m-am hotarat cu ce merg.
Ov
Am reusit sa fac in weekend primele 3-4 sute de km cu Pontiacul. In timpul asta:
1. in primii 5km s-au blocat franele pe spate: am scos parghiile mecanismului de auto-reglaj si am blocat surubul de reglat distanta dintre saboti, intre timp am comandat tot sistemul de autoreglaj cu tot cu arculete si surub, dupa ce vine il fac la loc
2. astupat 2 gauri din carburator lasate "amintire" de ala care a facut rebuild la el, acum nu mai merge chiar atat de inecat, dar m-a zapacit consumul, mi-a iesit la drum intins, mers incet (80 - max 90), 27L/100km. Am comandat carburator nou (difera comanda de soc, dar ii fac eu ceva). Sper sa mai rezolv cu consumul pana undeva la 15-17 la suta.
3. m-am trezit cu fum sub capota, o gaurica aproape insesizabila intr-unul din furtunurile de ulei de la cutie pe unde tasnea ATF direct pe motor, noroc ca porul era la 2 cm de radiator si am rezolvat-o rapid pe marginea drumului taind bucatica afectata. Am luat si montat furtunuri noi cu insertie metalica, rezistente la temperatura si presiune.
4. statea bat in 100 de grade. Desfacut termostat, era de 95 smile.gif, nici n-avea cum sa stea mai jos. Comandat termostat (merge ala de duster/lodgy/orice termostat de 54mm) de 82 si montat. Acum la ralanti sta cam la 90, n-am putut s-o las prea mult (ca inca se ineaca) si nici n-am avut unde sa ies la o proba, poate reusesc Duminica.
5. am incarcat instalatia de AC, pare sa mearga ok, dar am fost prea stresat la primele drumuri ca sa-i dau drumul si aleia.
6. am reglat geometria.

Pareri:
1. sta FOARTE bine pe drum
2. desi e relativ linistita (are cate 2 tobe pe fiecare traseu), cand ii dai 3-4 mii de ture se aude fenomenal
3. cutia nu se simte absolut deloc cand schimba viteza
4. e frumoasa rau wub.gif

[attachmentid=1628141434] [attachmentid=1628141435]
bucatzel
QUOTE(Ov @ 24 Aug 2022, 11:14)
drum intins, mers incet (80 - max 90)
*



IN SFARSIT, ai si o masina cu care mergi incet.
einstein1984
Superba!
YRX
Mama ce misto e! Da' in natura pare mai mica, pozeaz-o si tu mai de aproape... biggrin.gif
Bicicleta galbena
Superba, merge de o sedinta foto pe film wub.gif



Ov
intre 15-30 octombrie la Mega Mall rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.