Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor H5F-404
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
capi1977
Bun găsit tuturor și multumesc pentru accept!
Sunt aici pentru a va cere ajutorul in următoarea problema:
Am cumpărat un Duster 2014 cu distribuția “rupta”.In realitate era lanțul slab și sărea fapt pentru care a îndoit toate supapele de admisie.Am cumpărat inițial un kit cu lanț și unul pentru pompa de ulei ce conținea și pinionul de pe vilbrochen.Am montat lanțurile și am măsurat compresia,zero absolut la toti cilindrii!Am demontat chiulasa și am înlocuit:toate supapele,simering-uri supape,garnitura chiulasa,fulii(Pinioane)defazoare ,kit curea accesorii,pompa apa.La prima pornire mergea foarte rau,întrerupea.Am șters erorile stocate(multe) și când am pornit din nou mergea normal.După un drum de 90km a început din nou sa meargă rău,scutura cam cum făcea vechea 1300 cand se fisura capacul de delco.Am șters cu un tester ieftin erorile și din nou a mers normal cam 60 km deși avea martorul de motor aprins.
Acum nu mai merge normal dacă șterg erorile!
Am următoarele erori:DF 457 citit cu programul de diagnoza launch permanent sau DTC0315 citit cu autocom.ambele se referă la “țintă volanta”(flywheel target,component in Poor condition)sau “volanta setată greșit”.Tot legat de asta mai apare DF 363 dar intermitent,presupun ca sunt cele doua erori sunt legate una de alta.
Mentionez ca toate piesele montate sunt originale Renault cu excepția simering-urilor de supape(Ajusa)
Multumesc pentru răbdarea cu care mi-ați citit oful și sper ca ma veți putea îndruma sa rezolv aceasta problema.
Cu stima
Sorin [attachmentid=1628136703]
Gil26
Salut Sorin,
Citind cele scrise de tine si problemele multiple desigur ca rezolvarea depinde de tine si cunostintele pe care le ai, dar as sugera sa apelezi la cineva care nu doar citeste\sterge erori ci poate sa faca o diagnosticare conforma si toate verificarile necesare pentru a rezolva cauzele. Foarte probabil ca cine a facut „reparatiile” si schimbat distributia nu a facut-o conform, iti atasez un fisier pdf cu procedura oficiala pentru masina ta si doar cateva capturi extrase din el cu reglajul, cupluri de starangere, etansarea, etc...Atasez si cateva capturi ca sa ai o idee cu DTC0315, senzorul PMS trebuie corelat cu senzorul arbore cu came, facuta resetarea dantura motor, reprogamare senzor ax came, verificata sincronizarea, electrovana de evacuare defazor senzor arbore cu came, etc...poate iti sunt de folos. Bafta!
torquemada
Titlul topicului e greșit, Corect era probleme motor H5Fxxx, știut fiind că are niște probleme de proiectare/ concepție indiferent de seria de fabricație sau mașina pe care s-a montat.

Din păcate tu ai fost "norocosul".

Compresia zero. era un indiciu, al2lea e anul de fabricație 2014 (serie șasiu cu xxxxxA2650xxxxxxxxxx sau A2651)

Simpla remontare de piese și a distribuției, împreună cu reinițializările de rigoare sunt degeaba dacă nu se reprogramează injecția cu ultima versiune de soft care nu mai permite continuarea problemelor (vacum excesiv în admisie, absorție ulei, ardere ulei, nivel scăzut de ulei, întinzătorul și defazoarele merg cu ulei, când nu ai suficient ulei...)

În Franța s-a demarat o acțiune colectivă contra Renault pe tema 1,2TCe aka H5Fxxx
Gil26
Corect up.gif , problemele unor motoare H5F sunt binecunoscute (mai ales cele ”mancatoare” de ulei, compresie, vaccum, etc.), din pacate sunt si foarte multe (ne)cazuri descrise pe forumurile monomarca (iar masina colegului A695547 cu motorul D011632 destul de probabil ca ar avea nevoie si de un update soft injectie).
torquemada
Partea și mai proastă e că, dacă aia e seria de fabricație și a motorului atunci mașina e 12/2013 - 01/2014 ! excl.gif
Gil26
Din nou foarte bine punctat aplauze.gif , masina a fost fabricata in 01.2014 (iar din perioada aceea au fost destule 1.2 Tce cu probleme pe modelele Dacia\Renault plange.gif )
capi1977
Va salut si va Multumesc frumos pentru ajutor!
Îmi cer scuze dar am luat o “pauza” mai lunga pentru ca deja o luasem razna,am pierdut nopți tot căutând o soluție,am cumpărat can-clip care din pacate e instalat in limba suedeza(locuiesc in Suedia) și nu ma descurc prea bine cu el.As vrea sa va spun doar ca din cauza oboselii și pentru ca de-obicei lucram la ea după programul de lucru,am reușit sa inversez conectorii celor doi senzori de axa cu came fapt ce îmi genera mai multe erori,in prezent este doar una: dtc 031509 care apare imediat după pornirea motorului.Motorul merge relativ bine,am verificat jocul termic al supapelor și doar doua au nevoie de corecție,cele de admisie de la cilindrul 4 care au doar 0,15 respectiv 0,05 mm,urmează sa demontez încă o data axa cu came și sa caut alți tacheti cu dimensiunea corecta după măsurarea celor actuali.Mai am un motor de 0,9 tce din care pot folosi piese și poate găsesc in acela tachetii potriviți.Apoi am sa merg la service Dacia pentru update de soft.Nu cunosc istoricul mașinii și nu știu dacă a fost updatata sau nu. Va multumesc tuturor încă o data pentru sfaturi și va doresc o seara plăcută!
Cu stima Sorin

28 Mar 2022, 22:10:
Aceasta e seria de șasiu: UU1HSDA2650282164
Am atasat și o poza cu eroarea citită cu can-clip
Dacă cineva dintre dumneavoastră are răbdarea necesară și posibilitatea sa îmi arate pașii de urmat pentru programarea țintei volanta utilizând can-clip îl rog sa o facă.Voi ajunge oricum la service pentru update dar as vrea sa rezolv ce se poate rezolva înainte deoarece prețurile de aici sunt astronomice când vine vorba de reprezentanta a unei mărci indiferent care este aceea.Încă o data va multumesc!
Gil26
Din pacate asa este, preturile din unele reprezentante sunt astronomice, grija insa cu piesele de pe 0.9 Tce si tachetii H5F404 si ”corectii” (informatii cred ca poti sa gasesti si pe acest forum), este bine ca vei face update soft si ai achizitionat si un CanClip, seria VIN se vedea si in captura din postul #1, eroarea aceea DTC031509 se refera senzorul punct mort superior, detalii despre ea poti sa gasesti si in CLiP atasat insa o captura vezi si verificarile plus programarea (se verifica PR055, se reinitializeaza cu RZ037, se controleaza ET089, etc...), iti mai atasez si schema electrica a injectiei tale H5F404 (poate iti va fi de folos si pentru altele) plus locatia senzorului si mufa cu pinii, desigur insa ca rezolvarea problemelor depinde si de tine si cunostintele pe care le ai, poate ceilalti colegi te vor ajuta si ei.
Toate cele bune si bafta!
capi1977
Salutare și multumesc încă o data pentru ajutor!Voi încerca sa fac verificările indicate de mai sus și apoi sa văd cum pot face inițializarea.Între timp am înlocuit senzorul de volanta și nu s-a schimbat nimic,eroarea este aceeași.Am încercat programarea lui folosind un autocom cu licența dar fără succes.
O zi buna va doresc!
Cu stima Sorin
torquemada
Se resetează, apoi faci probă de drum în care se fac niște operații (vezi pozele de mai sus), apoi dacă e ok codul dispare singur.


Simpla resetare, indiferent de diagnoza folosită (de la ADT/CLiP/DDT2000 la Autel/Launch/Texa) nu va face nimic dacă injecția nu poate "învăța" senzorul respectiv și cum motorul a fost lego...
capi1977
Ok,înțeleg cum stau lucrurile,dar oare la update de soft nu se învața și senzorii?
capi1977
Buna seara domnilor!Revin cu vesti bune,cel care mi-a vândut interfața can-clip mi-a rezolvat problema!Nu știu sa va povestesc cum anume pentru ca programul este instalat in limba suedeza și s-a mișcat prea repede!
A folosit un cod de acces la un momentdat și a cotrobăit prin toate cotloanele programului timp de vreo 45 de minute,in timpul asta prin intermediul teamwiewer a facut ce a făcut de ma umpluse de erori la:airbag,ceasuri de bord,cruise control,etc,și la final a zis gata,”ridicate și umbla”!Am ieșit pe sosea și tot țipă o alarma in bord ca atunci când nu pui centura de siguranța sau pleci cu frâna de parcare acționată,dar după ce am făcut o frâna de motor in treapta a treia de la 4000rpm pana pe la 1300 rpm s-a potolit și totul merge așa cum trebuie fără nicio eroare,bine-nțeles ca mai dau odată distribuția și axul cu came jos ca sa reglez jocul termic la supapele de admisie ale cilindrului Nr 4 deoarece una are 0,05 mm toleranta iar cealalta 0,15 mm fața de 0,35 mm cât e recomandat.Va mulțumesc încă o data pentru ajutor și sugestii!
Cu stima,Sorin
marculescu.
Motorul 1.2tce este excelent, am așa ceva și sunt entuziasmat de cum merge, consumă, performanțe. Practic nu se aude.
Acum să dăm românului o vorbă: ... Și cu aia întrânsa și fată mare.., .

Mare grijă !! trebuie folosit doar uleiul recomandat de Renault, nimic altceva. Altfel îl distrugi.

S-a montat pe aproape toată gama Renault, am văzut Renault Megane 1.2tce cu 400.000 km și motor original nedesfăcut, taxi.

1.2 TCE și 1.3 TCE sunt motoare de referință în industria auto. Acum depinde pe ce mâini cad....
capi1977
Salut!In primul rând va Multumesc încă o data pentru suport!Masina in cauza am vândut-o,am ajuns la concluzia ca un motor care la 80.000 a trebuit refăcut in service autorizat Dacia și a mai mers doar 70.000 km pana a îndoit toate supapele,nu merita ținut,chiar am vrut sa fac treaba ca la carte și am investit aproximativ 800€ in piese oe...Asta e povestea mea,nu zic ca “toate-s la fel”!😉Km mulți fără reparatii va doresc!
Emil Duster 1,2
Bună ziua și, în primul rând, "La mulți ani!!!".
Ca posesor al acestei motorizări, mă cam ciocnesc exact de problemele mai sus pomenite. O să revin cu detaliile tehnice.
Întrebare de baraj - care sunt limitele între care trebuie să se încadreze jocul termic, la admisie și evacuare? Mulțumesc în avans!!
capi1977
Salutare și la mulți ani!
Admisie 0,25-0,35 mm
Evalcuare 0,46-0,54 mm
Eu am schimbat supapele pentru ca toate erau îndoite și doar la două aveam jocul termic 0,05 și 0,15 mm,am rezolvat cu un dremel(mini-freza) cum are medicul dentist polizand în interiorul tachetilor în zona de contact cu supapa.
Ulterior la sfatul mai multor colegi care cunosc bine acest tip de motor am și vândut mașina.De atunci am mai întâlnit încă 3 motoare cu aceleași probleme,asta deși nu lucrez în service dedicat Dacia…
Succes și spor la treabă!
Emil Duster 1,2
Mulțumesc de informații!!! Precizez că este vorba de un rulaj de 168000 de km, cu instalație GPL Prins. A ars una din supapele de admisie de la cilindrul numărul 1. Consuma ulei cam 2 litri între schimburi. Cand am dat jos capacul distribuției, primul lucru care a sărit în ochi a fost lanțul, bleg ca să spun așa. Și, în timp ce schimbam simeringurile supapelor, am ajuns la concluzia că nici celelalte supape de evacuare (cele de admisie sunt impecabile) nu se simt prea bine, așa că le-am comandat pe toate 8.
Despre tacheți - am văzut că au coduri diferite, funcție de grosime. Presimt că o să am jocuri mult mai mici. decât 0.25-0.35 și 0.46-0-54. Nu sunt cam mari recomandările alea? Pecizez încă o dată că am GPL.
capi1977
Cotele respective sunt din “manualul” Dacia,nu am vazut sa existe vreo mențiune cu privire la GPL,cum am zis din 16 supape înlocuite doar la două a trebuit sa “ajustez” tacheții,restul au “picat” bine deși au fost noi și le-am pu “la nimereala” fără să țin cont decât de poziția anterioară tachetilor.Spor!
Emil Duster 1,2
Poți detalia, te rog, sintagma "i-am pus “la nimereala” fără să țin cont decât de poziția anterioară tachetilor."? Tacheții ăia noi, i-ai luat pe toți cu același cod? A fost un set de 16, dintre care unii vin la o anumită grosime standard? Ai notat la fiecare cilindru în parte, firecare tachet ce grosime are (scrie înăuntru) și ai comandat unii noi pe aceleași dimensiuni? Fiecare cod, din câte văd, reprezintă o anumită grosime. Insist pentru că vreau să înțeleg, urăsc pisălogeala, ca majoritatea bărbaților. biggrin.gif
Dacă tot am dat jos totul, am înlocuit deja toate supapele de evacuare, problema următoare de care ne-am ciocnit a fost că la motorul ăsta, ca să-l segmentezi, trebuie să-l dai jos de pe mașină.
Edit. Acum înțeleg - ai schimbat doar supapele, tacheții i-ai pus tot pe ăia, respectând poziția în care au fost montați.
capi1977
Ai înțeles bine dar de ce trebuie dat jos de pe mașină pentru segmentare?
Emil Duster 1,2
Cum e arhitectura motorului ăsta, chiar dacă dai jos baia de ulei nu ai acces la vibrochen.
Emil Duster 1,2
Tot eu - Imi poate indica cineva, pe baza seriei șasiu, codurile pentru cuzineții de bielă? Dacă tot am desfăcut și am schimbat segmenții (nu am găsit pe cei de ungere cocsați sau cum se zice in jargon, arătau relativ OK, așa la prima vedere, oricum i-am schimbat pe toți), am găsit cuzineții de la pistonul 3 că nici ei nu se simțeau prea bine.
Seria de șasiu UU1HSDA2651058802. Mulțumesc anticipat.
Emil Duster 1,2
Deci am găsit
121501679R NEGRU
121505386R ALBASTRU
121505386R VERDE
121509484R GALBEN
121509765R ROSU
Chestia e că ce scrie pe cuzinetii respectivi - și se vede foarte clar, sunt ștanțați (sunt perechi, cu același cod de pe partea superioară și pe partea inferioară) nu are nicio legătură cu codurile astea. Any sugestions?

Este o discuție aici pe forum (la cafenea....) numită "Cineva care stie engleza, Alegere cuzineti in functie de vibrochen si biela", dar materialul de acolo e de la Hyundai. Principiul l-am înțeles, dar doar atât. Nu am idee dacă genul ăla de marcaje e universal, adică îl folosesc toți fabricanții. Mai mult ca probabil că nu.
capi1977
Salut!Sunt multe mărci care folosesc cuzineți diferiți și au un tabel cu ajutorul căruia poți identifica ce culoare trebuie să aibă la fiecare maneton/biela în parte putând bine-nțeles să diferea de la cilindru la cilindru sau poziția sus-jos a acestuia.Pe blocul motor și pe vilbrochen există niște marcaje și acelea folosind tabelul îți indică culoarea.Nu știu exact să îți spun cum este la Dacia/Renault,poate e cineva care are acces la instrucțiuni de reparație și te poate ajuta.Succes!
Emil Duster 1,2
Mulțumesc de amabilitate.
Clar diferă de la cilindru la cilindru, e făcută chestia ca să compenseze uzura sculelor care le produc (Citez - ".....The colour relates to clearance / size of the bearings IIRC... Renault installed different size bearings to accommodate tool wear, when manufacturing the engine.") La astea, nu diferă poziția sus jos, (cum am văzut de exemplu la un Passat B6), ambele jumătăți au inscripționat, fiecare, același cod pe ele. Problema e că codul F0714 7651 R E, scris pe fiecare dintre (semi)cuzineti, nu are nicio relevantă. Aș fi dispus să cumpăr câte unul din fiecare pe original și să văd care se potrivește, dar ce fac după aia cu restul de 4, că nu se pot returna?
Emil Duster 1,2
Mulțumesc colegului Gil26 pentru precizări.
Emil Duster 1,2
Bun, deci am rezolvat supapele de admisie (le-am schimbat pe toate), simeringurile la supape, cu tacheții (chiar au ieșit jocurile alea exact ca in instrucțiuni), am rezolvat cu cuzineții de bielă, motorul e ansamblat,pus distributie nouă, cuplat cu cutia de viteze, pus sus pe suporți. Niste scheme cu instalația electrică a motorului și traseele cablajelor către senzori - cum am văzut in niste capturi de ecran destinate colegului capi1977 - mă poate ajuta cineva? Vreau să mai verificăm odată, știți cum e, măsori de 4 ori inainte de a tăia odată. Mulțumesc anticipat!!!

20 Jan 2024, 20:10:
Scuze de off-topic, știu regulile forumului, e un cerc vicios - colegii cu care am comunicat prin mesaj privat - eu sunt membru proaspăt, nu pot răspunde prin PM, rog trimiteți-mi prin același PM un număr de WhatsApp ca să vă pot răspunde și să putem comunica, să nu poluăm discuția aiurea. Promit să nu abuzez. smile.gif
capi1977
Salutare!Eu zic ca nu ai de ce să îți faci griji,instalația electrică îți arată singura care unde vine,doar senzorii de la axele cu came le poți inversa dacă te străduiești așa cum am reușit eu😁
Spor la treabă și succes!
Emil Duster 1,2
O poză, o schemă cu instalația de răcire se poate? Mă refer la corpul termostatului - că a rămas una din iesirile din el, cea care are formă conică - liberă și nu realizez ce e acolo.
Cred că aceeași problemă am și eu acum, reînvățarea senzorilor de poziție ai axelor cu came / defazoare, senzor volantă.
Emil Duster 1,2
Mda, mașinuța e gata, montată, toate la locul lor, a pornit, după ce au fost șterse (cu un tester multimarcă, deci nu ceva dedicat) toate erorile merge rotund, (ne-a mâncat un pic ficații aerisirea instalației de răcire, acum e totul OK acolo). Persistă eroarea in bord, martorul cu zig-zag culoare portocalie, la scanarea cu același tester multimarcă, apare eroarea cod P0017. Am dus-o la service Dacia, unde după ce au scanat-o de erori a rezultat eroarea aia DTC0315 și au spus că distribuția nu e bine pusă la punct. Nu știu ce să mai cred.
Am citit cu atenție capturile de ecran ale colegului Gil26 căruia îi mulțumesc încă o dată. Înțeleg că trebuie să găsesc pe cineva care are interfață Can-Clip și știe să o folosească. Eu chiar dacă aș cumpăra-o, nu aș avea ce face cu ea pentru că pe ambele laptopuri din dotare folosesc Linux.
Ce tip de interfață se folosește pentru a urma acei pași, citez "...senzorul PMS trebuie corelat cu senzorul arbore cu came, facuta resetarea dantura motor, reprogamare senzor ax came, verificata sincronizarea, electrovana de evacuare defazor senzor arbore cu came"?

Am uitat să precizez, am folosit cuzineți de bielă de la King.
Edit. Un tip tinerel, de la atelierul de mecanică, a zis că problema cu cuzineții la biela pistonului nr. 3 a mai întâlnit-o la motoarele de 1,2, ungerea cică ar fi de vină.

<span class='edit'>25 Jan 2024, 20:51:</span>
Cuzineții de bielă erau bineînțeles de cota zero. Aș fi folosit cuzineți de la Kolbenschmidt (ăștia sunt o divizie de-a Rheinmetall) dar în toată Românica nu-i avea nimeni, decât la cota 1 sau 2. Probabil cererea este foarte mare, și pe-afară erau foarte puțini care îi mai aveau pe stoc. Așa că am lua pe cei de la King. considerați la fel de buni, ambele mărci oferind, în plus, o protecție foarte bună împotriva fake-urilor. Toleranțele le-am măsurat cu Plastic Gauge https://www.youtube.com/watch?v=yTGiWfkpBsI și se încadrau.
Emil Duster 1,2
Găsesc și eu pe cineva în zona Olteniei care să dispună de interfață Can-Clip și care să și știe să o folosească? Pentru procedura de reinvățare senzori (plus reînvatarea unghiului volanului, dacă tot am dat jos pe acolo, am schimbat cam totul pe la suspensia față, iar de la jmecherii de pe la serviceurile din zonă am primit priviri bovine când am întrebat dacă procedura de refacere geometrie include și asta).
Am încercat procedura cu sleep (5-15minute), scosul bornelor de la baterie pentru 30 de minute și nu ține. La plecarea de pe loc, după 10-15 metri, se aprinde ESP și simt că mașina e franata pe partea dreaptă timp de cîteva secunde. ABS-ul funcțonează.
Emil Duster 1,2
Mda, erau exact cei doi senzori de pozitie ai axelor cu came, singurii ai căror mufe puteu fi inversate între ele, am reușit și eu să le amestec. (fenomen asupra colegul cap1977 a atras atenția de două ori smile.gif ). Le-am pus la loc, am pornit motorul, am șters erorile și Voila!!
Am făcut unghiurile, fără să scap de acea eroare de la senzorul de pozitie al unghiului volanului și lampa aprinsă în bord la ESP.
Rectific - a fost arsă o supapă de evauare, nu de admisie, cred că de stress am scris, de două ori chiar, "supapă de admisie". deci supapele de evacuare le-am schimbat toate opt.
Motorul merge foarte silențios (probabil am eu ca reper funcționarea îninte de defecțiune) și consumul mediu indicat de computerul de bord pare a fi scăzut cu aproape un litru la suta de km, lanțul ăla bleg la distribuție cred că anula orice efect pro economie al distribuției variabile.
Mulțumesc încă o dată pentru precizări, au fost de mare ajutor.
O ultimă întrebare - cam la ce interval ar trebui schimbat uleiul, acum după operația asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.