Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Jogger test drive
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
stolniceanulucian
Salutare colegi,

Cu ocazia evenimentului special organizat in show roomurile Dacia am avut ocazia sa conduc Dacia Jogger 1.0 110cp Extreme.
Mi-a placut organizarea evenimentului si mai ales ca showroomurile au fost deschise pana la ora 22.

Am condus cativa kilometri prin oras si in regim de autostrada.

Impresiile mele la cald sunt urmatoarele:

Exterior 8/10
Masina arata fain din exterior. Mai ales culoarea de lansare.
Are o alura de Volvo XC70 sau alte breakuri adaptate pentru offroad usor.
Proportiile masinii sunt ok.
Nu mi-au placut protectiile din partea de jos a portierelor care sunt din autocalant in loc de plastic.
Jantele vopsite negru este posibil sa fie afectate in timp de lovituri in bordura.
Probabil se poate retusa usor cu un spray negru daca e cazul.

Motor si condus 7.5/10
Aici as separa in doua.
Condus in oras 9/10
Condus pe autostrada 6/10
Masina este foarte usor de condus.
Ambreiajul si directia sunt foarte usoare. in 2 minute esti familiar cu masina.
Cursa schimbatorului este scurta.
In treptele 1-2-3-4 motorul trage bine chiar distractiv daca il tii in jurul la 3000 rpm.
Masina se simte usoara si este placut de condus pana la viteze de drumuri nationale.
Desi este un motor mic, suna destul de gros. E chiar placut sa il turezi la viteze mici.
In treptele 5 si 6 motorul nu mai are suflu (eram 5 oameni in masina la drive test, aprox 400 kg, 3 adulti si 2 copii)
La condus pe autostrada am dat nota mica pentru ca o portiune de drum am calatorit si in spate si antifonarea lasa mult de dorit. In fata antifonarea este ok la limita, dar in spate masina este zgomotoasa aproape insuportabil daca ai de mers mai multe ore pe autostrada.
In fata senzatia este ca intr-un Opel Astra H iar in spate este aproape de Logan 1 (ca zgomot).
Stabilitatea masinii mi s-a parut buna, chiar foarte buna comparat cu primele generatii de Logan.
Mai dau un mare plus pentru farurile cu led. Mi s-au parut foarte bune ca intensitate si lumina distribuita bine.

Interior 8/10
Este prima Dacie la care am simtit ca sunt intr-o masina contemporana.
Forma bordului, a scaunelor, butoanele de climatizare si schimbatorul arata surprinzator de bine raportat la alte masini de buget.
Nu mi-au placut masutele prinse de scaunele din fata. Sunt plastae mult prea jos, stai cu ele in poala.
Daca esti mai inalt si stai in spate, dai cu genunchii in ele cand sunt stranse. Eu am 1.86 si pe bancheta incap la limita atunci cand scaunul soferului este reglat pentru mine. Masutele deranjeaza la genunchi daca esti mai inalt.
Iar alt lucru destul de enervant chiar critic pentru mine daca as fi utilizator este pozitia centurii pentru pasagerul din mijloc de pe bancheta.
Centura este prinsa in tavan si are 2 catarame. Ca sa o montezi trebuie sa o tragi printr-un inel de plastic de pe spatarul banchetei, apoi bagi o catarama in stanga si una in dreapta.
Pe acel loc in familia mea sta fiica mea de 3 ani. Cred ca as blestema de fiecare data cand trebuie sa ii pun centura (are scaun de copil peste care se trage centura masinii)

Confort si spatiu 8/10
Spatiu in masina este, dar nu va ganditi la ceva stil MPV sau SUV pe platforma mare (Ford S max, VW Sharan).
In fata te simti ca intr-un hatchback (gen Golf). Este spatiu suficient dar masina nu este foarte lata.
Daca vrei sa iti ridici scaunul sus sa ai pozitia de SUV ti se va parea ca parasolarul iti vine in cap.
Asta se intampla deoarece parbrizul este foarte inclinat. Nu poti gasi o pozitie in care sa vezi de sus botul masinii. Daca iti dai insa scaunul mai jos vei sta bine.
Scaunele sunt moi, poate un pic inguste dar asta poate fi subiectiv.
Pe bancheta stai destul de bine. Este pozitionata mai sus si geamul este mai mare.
Geamurile din fata sunt inguste din cauza unghiului parbrizului.

Pe locurile 6 si 7 pot sta doi adulti. Am probat, e chiar ok pentru utilizare ocazionala.
Portbagajul e bun. Masina de test avea ruloul care acopera portbagajul scos.
Sistemul de pliere al scaunelor necesita actionarea unui snur care intra in partea de sus a spatarului.
Apoi trebuie actionat un clicket de fier din partea de jos a scaunului. Probabil e chestie de obisnuinta, dar pare destul de rudimentar sistemul fata de alte masini la care rabatarea se face dintr-o singura actionare sau la care locurile 6 si 7 se pliaza in podea.
Una peste alta spatiul este ok. Probabil si confortul (asta poti zice mai precis doar dupa un drum de 8-10 ore).

Am stat cateva ore bune in showroom si am verificat toate modelele expuse.
M-am urcat si in Sandero Stepway si in Duster.
Dusterul are lucruri interesante dar incepe sa isi arate varsta. In unele locuri se simte ca este o platforma mai veche.
Sandero Stepway mi s-a parul cel mai echilibrat. Pozitia de condus era cea mai naturala si poate motorul mai bine dimensionat.
La Jogger scaunele par mai inaltate, iar tavanul este bombat pentru a crea mai mult spatiu la cap.

Impresia mea este ca Dacia Jogger este un break interesant pe care il poti folosi 90% din timp pentru calatorii scurte (masina este usoara, se conduce usor, consumul era bun 8.5% in conditii de drive test).
Ocazional il poti folosi la drumuri lungi cu mai multe persoane (are spatiul pentru asta) dar poate fi obositor daca vrei sa il folosesti zilnic in regim de autostrada (puterea e mica si antifonarea e slaba).

Este un fel de masina de oras ca putere, manevrabilitate si costuri de exploatare, dar ocazional poate face si pe MPVul sau SUVul (dar nu permanent).
Daca ai nevoie de un MPV sau SUV exista variante mai solide Second Hand (mai puternice, mai spatioase, mai sigure, mai ergonomice)
Daca vrei o masina noua pentru o familie moderna (cine mai are mai mult de 2 copii in ziua de azi ?) parerea mea este ca esti mai castigat cu Sandero Stepway (este cu 3000 de euro mai ieftin si este o masina mai echilibrata, mai naturala ca dimensiuni, ergonomie, motorizare)

Cred ca va avea si Jogger piata lui:
- oameni cu mai mult sau egal 3 copii care nu vor sa auda de SH
- firme de taximetrie
- firme care au de transportat 7 persoane ocazional
- oameni care vor o masina mare dar cu costuri de achizitie si exploatare mici

Varianta de echipare Confort pare valoare mai buna decat cea de top.
Daca ar fi sa iau pentru mine as alege
- echipare Confort (are majoritatea chestiilor decente - cruise control, ac etc)
- 5 locuri (am folosit de 2 ori in viata cele 7 locuri si atunci mai mult din curiozitate)
- motorul pe GPL (daca tot nu trage, macar sa consume putin)
- climatizare automata la 200 eur (face toti banii si butoanele la clima auto arata super fata de butoanele sinistre de la AC manual)











Victorine
Până aici pare din ciclul "nu vreau nimic, doar mă laud" smile.gif
Ampt
Păreri, impresii, feeling?! smile.gif
stolniceanulucian
QUOTE(stolniceanulucian @ 11 Mar 2022, 18:59)
Salutare colegi,

Cu ocazia evenimentului special organizat in show roomurile Dacia am avut ocazia sa conduc Dacia Jogger 1.0 110cp Extreme.
Mi-a placut organizarea evenimentului si mai ales ca showroomurile au fost deschise pana la ora 22.

Am condus cativa kilometri prin oras si in regim de autostrada.

Impresiile mele la cald sunt urmatoarele:

Exterior 8/10
Masina arata fain din exterior. Mai ales culoarea de lansare.
Are o alura de Volvo XC70 sau alte breakuri adaptate pentru offroad usor.
Proportiile masinii sunt ok.
Nu mi-au placut protectiile din partea de jos a portierelor care sunt din autocalant in loc de plastic.
Jantele vopsite negru este posibil sa fie afectate in timp de lovituri in bordura.
Probabil se poate retusa usor cu un spray negru daca e cazul.

Motor si condus 7.5/10
Aici as separa in doua.
Condus in oras 9/10
Condus pe autostrada 6/10
Masina este foarte usor de condus.
Ambreiajul si directia sunt foarte usoare. in 2 minute esti familiar cu masina.
Cursa schimbatorului este scurta.
In treptele 1-2-3-4 motorul trage bine chiar distractiv daca il tii in jurul la 3000 rpm.
Masina se simte usoara si este placut de condus pana la viteze de drumuri nationale.
Desi este un motor mic, suna destul de gros. E chiar placut sa il turezi la viteze mici.
In treptele 5 si 6 motorul nu mai are suflu (eram 5 oameni in masina la drive test, aprox 400 kg, 3 adulti si 2 copii)
La condus pe autostrada am dat nota mica pentru ca o portiune de drum am calatorit si in spate si antifonarea lasa mult de dorit. In fata antifonarea este ok la limita, dar in spate masina este zgomotoasa aproape insuportabil daca ai de mers mai multe ore pe autostrada.
In fata senzatia este ca intr-un Opel Astra H iar in spate este aproape de Logan 1 (ca zgomot).
Stabilitatea masinii mi s-a parut buna, chiar foarte buna comparat cu primele generatii de Logan.
Mai dau un mare plus pentru farurile cu led. Mi s-au parut foarte bune ca intensitate si lumina distribuita bine.

Interior 8/10
Este prima Dacie la care am simtit ca sunt intr-o masina contemporana.
Forma bordului, a scaunelor, butoanele de climatizare si schimbatorul arata surprinzator de bine raportat la alte masini de buget.
Nu mi-au placut masutele prinse de scaunele din fata. Sunt plastae mult prea jos, stai cu ele in poala.
Daca esti mai inalt si stai in spate, dai cu genunchii in ele cand sunt stranse. Eu am 1.86 si pe bancheta incap la limita atunci cand scaunul soferului este reglat pentru mine. Masutele deranjeaza la genunchi daca esti mai inalt.
Iar alt lucru destul de enervant chiar critic pentru mine daca as fi utilizator este pozitia centurii pentru pasagerul din mijloc de pe bancheta.
Centura este prinsa in tavan si are 2 catarame. Ca sa o montezi trebuie sa o tragi printr-un inel de plastic de pe spatarul banchetei, apoi bagi o catarama in stanga si una in dreapta.
Pe acel loc in familia mea sta fiica mea de 3 ani. Cred ca as blestema de fiecare data cand trebuie sa ii pun centura (are scaun de copil peste care se trage centura masinii)

Confort si spatiu 8/10
Spatiu in masina este, dar nu va ganditi la ceva stil MPV sau SUV pe platforma mare (Ford S max, VW Sharan).
In fata te simti ca intr-un hatchback (gen Golf). Este spatiu suficient dar masina nu este foarte lata.
Daca vrei sa iti ridici scaunul sus sa ai pozitia de SUV ti se va parea ca parasolarul iti vine in cap.
Asta se intampla deoarece parbrizul este foarte inclinat. Nu poti gasi o pozitie in care sa vezi de sus botul masinii. Daca iti dai insa scaunul mai jos vei sta bine.
Scaunele sunt moi, poate un pic inguste dar asta poate fi subiectiv.
Pe bancheta stai destul de bine. Este pozitionata mai sus si geamul este mai mare.
Geamurile din fata sunt inguste din cauza unghiului parbrizului.

Pe locurile 6 si 7 pot sta doi adulti. Am probat, e chiar ok pentru utilizare ocazionala.
Portbagajul e bun. Masina de test avea ruloul care acopera portbagajul scos.
Sistemul de pliere al scaunelor necesita actionarea unui snur care intra in partea de sus a spatarului.
Apoi trebuie actionat un clicket de fier din partea de jos a scaunului. Probabil e chestie de obisnuinta, dar pare destul de rudimentar sistemul fata de alte masini la care rabatarea se face dintr-o singura actionare sau la care locurile 6 si 7 se pliaza in podea.
Una peste alta spatiul este ok. Probabil si confortul (asta poti zice mai precis doar dupa un drum de 8-10 ore).

Am stat cateva ore bune in showroom si am verificat toate modelele expuse.
M-am urcat si in Sandero Stepway si in Duster.
Dusterul are lucruri interesante dar incepe sa isi arate varsta. In unele locuri se simte ca este o platforma mai veche.
Sandero Stepway mi s-a parul cel mai echilibrat. Pozitia de condus era cea mai naturala si poate motorul mai bine dimensionat.
La Jogger scaunele par mai inaltate, iar tavanul este bombat pentru a crea mai mult spatiu la cap.

Impresia mea este ca Dacia Jogger este un break interesant pe care il poti folosi 90% din timp pentru calatorii scurte (masina este usoara, se conduce usor, consumul era bun 8.5% in conditii de drive test).
Ocazional il poti folosi la drumuri lungi cu mai multe persoane (are spatiul pentru asta) dar poate fi obositor daca vrei sa il folosesti zilnic in regim de autostrada (puterea e mica si antifonarea e slaba).

Este un fel de masina de oras ca putere, manevrabilitate si costuri de exploatare, dar ocazional poate face si pe MPVul sau SUVul (dar nu permanent).
Daca ai nevoie de un MPV sau SUV exista variante mai solide Second Hand (mai puternice, mai spatioase, mai sigure, mai ergonomice)
Daca vrei o masina noua pentru o familie moderna (cine mai are mai mult de 2 copii in ziua de azi ?) parerea mea este ca esti mai castigat cu Sandero Stepway (este cu 3000 de euro mai ieftin si este o masina mai echilibrata, mai naturala ca dimensiuni, ergonomie, motorizare)

Cred ca va avea si Jogger piata lui:
- oameni cu mai mult sau egal 3 copii care nu vor sa auda de SH
- firme de taximetrie
- firme care au de transportat 7 persoane ocazional
- oameni care vor o masina mare dar cu costuri de achizitie si exploatare mici

Varianta de echipare Confort pare valoare mai buna decat cea de top.
Daca ar fi sa iau pentru mine as alege
- echipare Confort (are majoritatea chestiilor decente - cruise control, ac etc)
- 5 locuri (am folosit de 2 ori in viata cele 7 locuri si atunci mai mult din curiozitate)
- motorul pe GPL (daca tot nu trage, macar sa consume putin)
- climatizare automata la 200 eur (face toti banii si butoanele la clima auto arata super fata de butoanele sinistre de la AC manual)
*



Scuze colegi. Mi-a luat ceva sa scriu smile.gif Aveti impresii mai sus
Ampt
@stolniceanulucian: Până la urmă a meritat așteptarea, foarte detaliat review -ul tău. smile.gif
trabinatorccc
Ma batea si pe mine gindul sa schimb Loganul cu un Jogger.
Am fost la dealer sa vad minunea si sunt total dezamagit.
Ce nu imi place:
Masina imi pare mai strimta fata de Logan 1. Si in fata si pe locurile din spate. Aveau doar cu 5locuri, dar mie nu imi trebuie 7.
In fata se sta bine daca reglezi scaunele dupa cum ai nevoie, dar nu mai ramine suficient loc pentru cei din spate. Am 1,87m si 100kg si nu ma vad conducind sute de km cu spatarul aproape drept ca sa incapa si cel din spatele meu. Problema asta era si la Logan 1, dar parca nu atat de deranjanta. Mi-am reglat scaunul sofer pentru pozitia de drum lung si efectiv nu am putut intra in spate fara sa ridic inapoi spatarul. Te mai incurca si masuta aia de pe spatar.
Si in fata si in spate m-am simtit oarecum deranjat de usi, parca in Logan nu stau lipit de ele, e mai mult loc lateral. In spate nu poti sta daca nu ridici tetierele.
In fata e cam deranjanta inclinarea parbrizului, eu dau cu capul in marginea sa superioara si de stilp cind urc sau cobor din masina. La Logan 1 nu am aceasta problema. Plus ca stau mult mai comod cu mina stinga pe usa, ori pe cotiera ori pe geam. Nu imi place sa conduc cu scaunul jos si sa ridic picioarele cind trebuie sa calci pedalele.
Bancheta spate, desi e rabatabila si fractionabila, nu se scoate cu totul(sau nu stia tipul de la vinzari). Bancheta are o bara cilindrica prinsa cu doua suruburi de podea, in jurul careia se roteste si vine in fata. Cred ca ar trebui demontate cele doua surubiri pentru a o scoate cu totul, dar necesita doua persoane pentru a o extrage din masina. Mi se pare cam dificil. Eu as vrea sa scot bancheta si sa montez un pat pentru drumurile lungi. Podeaua e insa foarte denivelata.
La varianta cu 5locuri, geamurile de pe rindul 3 nu se deschid, sunt fixe. Nu e neaparat un minus.
Mie nu imi place ca roata de rezerva e sub masina. Cele pe gpl am inteles ca nu au roata ci kit de reparatie.
Nu imi place nuca schimbatorului. Poate ca arata mai bine ca aia de la Logan, dar nu e placuta la aingere, cam colturoasa.
Nu sunt incintat nici de tableta aia din bord. As fi preferat, de exemplu, un radio clasic sa ii dau drumul direct fara sa mai butonez tableta.
Am renuntat la drive test, mai ales ca la dealerul respecti asta insemna un traseu de vreo 8km in afara orasului, pe drum drept. Pe mine ma interesa cum trage incarcata la munte pe serpentine si mai ales pe autostrada. Autostrada nu avem in zona, iar pentru serpentine trebuia sa mergem vreo 60km, ceea ce nu i-a convenit tipului de la vinzari.
Zicea initiatorul ca ar fi zgomotoasa pe autostrada deoarece nu e antifonata. Eu am ridicat mocheta din portbagaj ca sa caut ceva puncte de prindere pentru pat si am ramas surprins cit de groasa era pisla de sub mocheta. Avrea 2-3cm. La Logan nu mai e nimic pe sub mocheta.
In concluzie, ramin la Logan pentru ca e mai larg la interior si ... e diesel. Mai greu cu dormitul, dar asta e. Nu merita sa dau 10-11k in plus pentru o masina mai lunga dar mai stimta. Si pe benzina.
Apropo de asta. aveau si Spring. De curiozitate am intrat sa vad cum se sta inauntru. Aceeasi senzatie ca in Trabant, adica tre'sa stai cu umerii strinsi. In spate nici nu am mai probat.

einstein1984
@stolniceanuciprian, poate va fi un soc asta, dar nu esti obligat sa desfaci ambele catarame ale centurii ca sa scoti copilul din masina, ci doar cea cu buton rosu, aia cu negru poate ramane acolo. Pe amandoua le desfaci daca vrei sa rabati bancheta.
Daca vrei liniste in spate, pui ruloul peste portbagaj si se face mai liniste.
Apoi si tu si colegu la 1,86 va plangeti ca nu au loc aia din spatele vostru.... VW transporter poate va ofera mai mult loc.
Bicicleta galbena
1.86 e aproape de medie. Eu am 1.85.
Nu e ca si cum s-ar fi dus la test un baschetbolist de 2.16 si 130kg.
einstein1984
QUOTE(Bicicleta galbena @ 16 Mar 2022, 09:34)
1.86 e aproape de medie. Eu am 1.85.
Nu e ca si cum s-ar fi dus la test un baschetbolist de 2.16 si 130kg.
*


e cu peste 7 cm peste media europeana pentru barbati
https://www.worlddata.info/average-bodyheight.php#by-area

conform regulilor SAE, la 186,5 cm si 102 kg un barbat e mai mare ca 95% din populatie. Un manechin de 95 se poate instala pe orice loc din masina, insa deja sa ceri un alt 95% pe locul din fata/spatele lui e deja fita/lux.
Bicicleta galbena
Imi mentin aprecierea ca e aproape de medie.
Chiar si asa, de ce Dacia nu vrea sa faca masini si pentru ei?





einstein1984
Niciunul dintre ei nu a zis ca nu incapea in masina (incap si mai mari cred), doar ca doi ca ei nu incapeau unul in spatele altuia, ceea ce la nivelul asta de pret e oarecum de asteptat.
Poti sa iti mentii ce pareri vrei, asta nu le face corecte. Dacia face masini care se vand cu zecile de mii lunar, nu masini pentru 2% din populatie (ai acolo bentley sau rolls royce). Daca vrei sa cari echipe de baschet, exista master L3H3, poti configura scaune cu pitch mai mare intre ele.
paul_damian
Adevarul e ca are dreptate colegul.
Partea din fata la Jogger e identica cu Sandero. Usa are alta forma decat la Loganul I anterior, din cauza asta sunt permanent lovit in crestet (da, se esplica unele chestii) si aproape chel de la urcat si coborat. Daca las scaunul jos de tot nu ma mai lovesc, dar nici nu stau comod.
Asta pentru partea din fata. Pentru spate nu ma pronunt.
marius80_eugen
Eu cred ca in continuare nu vedem "elefantul" din descriere. Motorarele sunt anemice pentru o masina mai mare decat un Logan. Minim 130 Cp ar fi ok pentru masina asta si cred si sper sa apara macar 1.5 dci blue de 115Cp , care are destul cuplu .
paul_damian
Diferenta de greutate de la Logan la Jogger in aceeasi configuratie e cam 10%. La Logan nu s-a prea plans nimeni de performanta. Nu cred ca o sa mai prea vezi Diesele, dar e posibil sa vezi TCe130.
stolniceanulucian
Motorul e asa si asa.

La ture mici se simte cilindreea mica. Mi-a murit odata in timpul testului in treapta 1 sad.gif
Intre 2000 si 4000 de rpm trage acceptabil (viteze de DN)
La viteza mare se simte ca are putini cai putere (treptele 5 si 6 sunt destul de moarte).

Motorul pe GPL probabil e si mai lesinat la viteze mari.

Consumul este bun ! Avea 8.5 litri la 100 de km in regim de drive test.
In acelasi regim masina mea are 10.5 - 11 litri la 100 km

Raman la parerea de mai sus:
Este un fel de masina de oras ca putere, manevrabilitate si costuri de exploatare, dar ocazional poate face si pe MPVul sau SUVul (dar nu permanent).
Daca ai nevoie de un MPV sau SUV exista variante mai solide Second Hand (mai puternice, mai spatioase, mai sigure, mai ergonomice)
Daca il privesti ca pe un break este o masina destul de cinstita.
Daca ai asteptari de MPV sau SUV vei fi dezamagit.
trabinatorccc
Nu cred sa bage tce 130 pe Jogger, din moment ce au anuntat ca de la anul baga hibridul de 160cp. Diesel nici atit. Dar ar fi fost mult mai interesanta masina cu aceste doua motoare.
Daca Dacia sau oricare alt producator vinde zeci de mii de unitati lunar nu inseamna neaparat ca sunt si bune. Posibil sa nu fie alta optiune pe piata in gama respectiva de pret.
La Jogger motoarele sunt slabe, iar problemele date de inclinarea parbrizului sunt si la Logan 3. Probabil si la Sandero 3 , avind partea din fata comuna. La Logan 3 mi s-au parut enorm de groase plasticele de deasupra usii( si in fata si in spate), la interior. Nu ai suficient loc la cap si cred ca dai cu capul de ele la orice viraj.
Ca parere personala, fiecare generatie de Logan a fost mai proasta decit precedenta. Am Logan 1 facelift 2011(singurul model care imi place), Logan 2 e urit pe dinafara, iar la Logan 3 nu imi place interiorul. Mi se pare chiar claustrofobic. Singurul minus pe care il are Loganul 1 este lipsa cruise control. Nu am nevoie de tableta, semnatura luminoasa cu led, start&stop, incarcare pilotata si baterie efb, alte prostii.
Ca sa revin la Jogger, are aceeasi problema ca si mcv-ul, insuficient loc pentru persoanele din spate. Cred ca toate modelele Dacia au aceasta problema, dar la astea doua se putea mari ampatamentul cu 10cm si era loc suficient. Ce rost are sa cari ditamai portbagajul si sa stai inghesuit pe scaune. Iar 1,87m nu e ceva iesit din comun. Ce sa mai zic de Spring unde stai umar la umar si amindoi lipiti de usi. In spate cred ca e doar pentru copii.
Sper sa prind o ocazie de a testa un Jogger pe autostrada. Am sa incerc in Germania, ca la noi se uita la mine de parca i-am zis sa imi dea masina lui personala la test.
Agrig
Ceva e curios sau nu m-am uitat eu prea bine, la Renault parca nu am mai vazut TCE 115, ala de 1l si injectie directa, doar cele de 90Cp.
La asta pare ca este si motorul cu injectie directa de 110Cp si 200Nm, nu-i putin insa motoarele in 3 cilindri sint mai neplacute la turatie redusa, asta e.
einstein1984
QUOTE
Ca parere personala, fiecare generatie de Logan a fost mai proasta decit precedenta.


da, si comunismul era mai bun decat capitalismul. trebuia sa zici de la inceput asa, ca nu mai pierdeam timpul sa-ti citesc posturile.
trabinatorccc
E parerea ta personala, ca eu nu o impartasesc? Nu trebuie sa fii de acord cu parerile mele, insa stiu destui care spun acelasi lucru.
stolniceanulucian

Eu cred ca fiecare are dreptate intr-un fel.

De la o generatie la alta lucrurile care s-au inrautatit sunt:
- rezistenta motoarelor - mpi urile de la Logan 1 erau indestructibile. 1.2 si 0.9 au fost deja mai fragile si probabil 1.0 (aspirat si turbo) vor fi si mai sensibile
- robustetea masinii - cu Logan 1 puteai merge linistit pe cele mai rele drumuri. Logan 2 si 3 sunt mai joase, iar interiorul pare mai vulnerabil la uzura. Loganul meu 1 avea barele negre, nevopsite (asa era din fabrica). Tin minte ca odata am mers pe un drum agricol pana unde s-a terminat si apoi m-am intors pe camp de-a dreptul fara nici un stres. Garda la sol mare si scutul metalic standard erau chestii faine.
- senzatia de spatiu - la Logan 1 parbrizul era mai vertical si geamurile laterale mai mari si asta dadea senzatia de interior aerisit

De la o generatie la alta lucrurile care s-au imbunatatit sunt:
- siguranta - la Logan 1 aveai doar airbaguri frontale standard si nu aveai nici macar ABS standard. La logan 2 a aparut ESP si airbaguri laterale fata. La logan 3 ai si airbaguri cortina si platforma este mai rezistenta la impact
- stabilitatea - fata de Logan 1 care era destul de barca, Logan 3 se simte mult mai ok
- calitatea interiorului - la Logan 3 chiar te simti intr-o masina actuala (la logan 1 si 2 se vedea din prima ca esti intr-o masina cu 5-10 ani in urma tehnologiei actuale)
- consumul - mpi urile consumau destul de mult, chiar foarte mult raportat la puterea lor. 0.9 si 1.0 consuma vizibil mai putin
- farurile ! - mai tineti minte blocul de lumini care se ducea la Logan 1 si blocurile de lumini aftermarket care luau foc ? sad.gif Farurile cu led actuale sunt cu ani "lumina" smile.gif mai moderne si mai eficiente

Exista si lucruri care au ramas la fel:
- antifonarea insuficienta
- anumite compromisuri de ergonomie
- cel mai mic pret de pe piata pentru o masina de familie cu spatiu suficient (este adevarat ca dacia a mai crescut preturile dar si celelate marci au crescut preturile ! in UK Dacia Jogger este mai ieftin decat un Ford Fiesta)

Mie asa mi se pare ca a evoluat Dacia.

Ce alte lucruri ati mai vazut imbunatatite sau inrautatite ?


einstein1984
Nu cred ca e cel mai bun loc de un VS, nici jogger vs SH, nici logan 1 vs logan 3;
P.S daca loganul 3 ede inchiriat sau de firma, poti merge si cu el pe niste drumuri f proste.
DFA
QUOTE(stolniceanulucian @ 18 Mar 2022, 13:45)
De la o generatie la alta lucrurile care s-au inrautatit sunt:
- rezistenta motoarelor - mpi urile de la Logan 1 erau indestructibile. 1.2 si 0.9 au fost deja mai fragile si probabil 1.0 (aspirat si turbo) vor fi si mai sensibile
*


În fapt, toate motoarele enumerate au rezistat foarte mulți km cât timp s-a avut grijă de ele.
1.2 16V a fost oribil prin faptul că consuma ulei și nu prea aveai ce să-i faci.
0.9 s-a dovedit la fel de rezistent ca și MPi-urile.
1.0 e pe drumuri de la sfârșitul lui 2019 și rezistă eroic.

QUOTE(stolniceanulucian @ 18 Mar 2022, 13:45)
- robustetea masinii - cu Logan 1 puteai merge linistit pe cele mai rele drumuri. Logan 2 si 3 sunt mai joase, ..... Garda la sol mare si scutul metalic standard erau chestii faine.
*


În fapt, toate, dar TOATE cele 3 generații de Logan au aceiași gardă la sol...
Scutul metalic nu am reușit niciodată să-l ating în 15 ani și ~ 300.000km și probabil dacă dai cu el de ceva în mod sigur ai greșit mașina aleasă.
Plus că scutul metalic era un generator constant de zgomot/troncănit și trebuia strâns din când în când.


QUOTE(stolniceanulucian @ 18 Mar 2022, 13:45)
- senzatia de spatiu - la Logan 1 parbrizul era mai vertical si geamurile laterale mai mari si asta dadea senzatia de interior aerisit
*


Cât timp Loganul a fost o cutie pe roți s-a dat de pământ cu el, că de', e urât cu draci și mergi cu frigideru' pe drum...
Acum, când are un plafon arcuit, cu parbriz și lunetă alungite, uși încastrate, etc., tot nu e bun...

Oamenii sunt foarte greu de mulțumit.

einstein1984
n'auzi ca find usile sub acoperis acuma dau cu capul in tocul usii cand ies?
miki
Cind am tecut de la MII la MIV am dat cu capul de cuteva ori....
Da' intre timp am invata sa intru un masina tongue.gif
vis-a-vis
Joggeru' e 90% MCV-ul din prima generație, doar spoit, luat la pilă... Sincer, mult prea scump.
torquemada

Joggeru' e 90% MCV-ul din prima generație, doar spoit, luat la pilă...
radmasa.gif radmasa.gif

Unii nu au auzit de MCV I ph3 (aka LADA Largus), e de înțeles suntem pe un forum DACIA... dar stai că e divizie comună Dacia-LADA excl.gif
trabinatorccc
QUOTE(miki @ 18 Mar 2022, 17:46)
Cind am tecut de la MII la MIV am dat cu capul de cuteva ori....
Da' intre timp am invata sa intru un masina tongue.gif
*


Decit masina noua si aratoasa in care sa ma chinui sa intru/ies si sa-i injur de toti sfintii pe aia care au gindit-o, mai bine cu cazanu/frigideru''vechi si fara nervi si cucuie. Chiar daca nu are airbaguri cortina. Daca, cu timpul, as putea sa invat sa urc/cobor fara sa ma lovesc la cap, nu as putea sa ma obisnuiesc cu lipsa de spatiu lateral din zona capului de la Logan 3. Totusi, se vrea o masina de familie.
einstein1984
Poate incerci o decapotabila...
Bicicleta galbena
Carwow recomanda masina!




cattavencu
QUOTE(einstein1984 @ 17 Mar 2022, 09:14)
da, si comunismul era mai bun decat capitalismul. trebuia sa zici de la inceput asa, ca nu mai pierdeam timpul sa-ti citesc posturile.
*



Si mie mi se pare regres de la 1 => 2 => 3

Designul pe exterior NU e totul, poate tie iti plac masinile mai mult pe dinafara, ce sa zic. Nu inteleg la ce iti foloseste aspectul exterior al unei masini, daca pe dinauntru e meh.
Sunt oameni care insa se uita mai ales cum stau inauntru, ma numar printre ei si am postat ca sa ii tin partea lui @trabinatorccc, @pauldamian si @stolniceanulucian la absolut toate remarcile lor legate de spatiul din Logan 3, de faptul ca sunt mai inghesuite decat Logan 1, de faptul ca-ti vin parbrizul si usile fata in cap.
La fel, mi se rupe de tableta, de android auto si alte ra.ha.tisuri, gimmick-uri inutile sau utile de 3 ori pe an. Daca am nevoie de harti, un telefon agatat in bord mi-e de ajuns.
Logan 3 e mai joasa, asta e iarasi un dezavantaj, lumea se mai baga cu ele (cu Logan 1) pe drumuri rupte, de tara; cu 3 nu prea mai tine tavaleala asta.

Faptul ca e inghesuita inauntru NU se poate remedia / schimba in vreun fel. Asa ai luat-o, asa va fi.

Caddy, Doblo, Kangoo, Combo si care-or mai fi - genul asta de masina da clasa la spatiu, pentru cine vrea spatiu. Mai ales in versiunile cu ampatament lung.
einstein1984
Am inteles, tu vrei struguri dar ai bani doar de mere, asa ca zici ca merele sunt acre.
cattavencu
Dar eu nu vreau sa cumpar masina. Nici macar nu m-am dus cu gandul asta la dealer. Pur si simplu, m-am dus sa vad cum sunt, cum se simt inauntru; punct.

Asta nu inseamna ca nu pot comentez. Sau ca nu pot ma distreze problemele (expuse pe larg pe grupurile de Facebook) intalnite de aia care s-au repezit ca rata la muci sa-si ia "noua Dacie", fara sa astepte nitel sa vada cu ce boli s-a "nascut".

De ce ma distreaza? Pentru ca intotdeauna m-a distrat indarjirea cu care oamenii isi apara alegerile, desi ulterior vadit neinspirate / gresite (vine cate-un proprietar, enumera problemele x, y, z etc., dar la sfarsit concluzia e ca "per ansamblu e buna, domne, trage bine") radmasa.gif Mai ales asta cu "trage bine" ma distreaza grozav, de parca numai si numai asta e important la o masina.

Spatiul interior e indiscutabil mai mic (in special in fata) in 3 decat in 1 - asta e empiric, esti liber sa te duci sa vezi.

Nu mi se pare atractiv Jogger, mi se par bani aruncati (mai ales acum, cand toate masinile sunt pe o bula de pret si caderea va fi...glorioasa), masina nu livreaza ce pretinde (adica in principal spatiu), livreaza doar garda la sol si atat. Mi se pare o chestie mult mai desteapta sa mai pui ceva si sa-ti iei una din alea enumerate mai sus, utilitarele alea. Fie ea si SH. Sau altceva, ma rog, fiecare spre ce il duce capul.
einstein1984
Ah, uite ca ajungem la SH mai bun ca nOU... te mai gandesti putin si iti iei Mercedes vito, ca e si mai spatios, ce daca are 250 000 km.
rue
In specificatii Loganul se zice ca nu e mai jos 3 decat 2 sau 1, dar vad diferenta cand vreau sa bag cricul hidraulic de la Lidl.
Noul Logan (3) se lasa cand se urca soferul/pasagerii in el, mai mult decat se lasa cele anterioare.
E cert ca nu mai pot sa am sentimentul ce il aveam in Logan 1 cand o luam pe hartoape sau sleauri cu zapada si namol, chiar sa evit astfel de situatii.
Acum cativa ani, prin Caras, eram intr-o coloana blocata de un accident la care se asteptau masuratorile etc si am putut sa imi gasesc cu vechiul logan (cu 4 persoane si bagaje) un traseu pe camp unde am putut ajunge in 5 minute la un drum ce ocolea zona.
Katakana54
Am facut azi un test drive cu Jogger, modelul care avea GPL, la Auto Cobalcescu.
Am 1.79 m si 90 kg.

Am observat urmatoarele:
-intr-adevar, daca ridici scaunul, parasolarul vine destul de repede in campul vizual.
-cand bagam viteza 1, mi se parea ca e cursa ambreiajului foarte lunga, si m-am chinuit sa o fac sa porneasca de cam fiecare data cand plecam de pe loc. Nu a murit motorul deloc, si cred ca nu sunt obisnuit eu cu ambreiajul de Renault/Dacia probabil, dar as aprecia daca cineva care a facut test poate sa-mi confirme acest aspect.

-intr-adevar, la viteze oleaca mai mari, mi se pare ca zgomotul din habitaclu generat de motor incepea sa fie mai mare un pic.
-cotiera este cea de la pachetul cu frana electrica, e lata, numai ca mi s-a parut ca e plasata prea in spate. Ajungi la schimbatorul de viteze, dar stai mai degraba cu cotul pe ea (indiferent de cum reglam scaunul)

Ca nota de subsol, am vazut si Sandero Stepway in showroom, neavand model de test drive, si mi s-a parut super ok. Unicul motiv pentru care ma uit la Jogger este spatiul intern, considerabil mai generos.

Am scris aceasta postare pentru a va da impresiile mele, dar in special in speranta de a primi un raspuns la intrebarea mea de mai sus biggrin.gif

<span class='edit'>9 Jun 2022, 20:49:</span>
Ah, si inca o intrebare, legata de consum, la modelul pe benzina.
Este corect sa imi imaginez ca va consuma maxim 9% in Bucuresti, incarcat cu 2 adulti +copil de 3 ani, plus tot timpul 30kg in portbagaj?
Ca sa va faceti o idee de stilul meu de condus, una din fostele mele masini a fost un Ford Focus 1.0l 125CP, MT6, 2013, si in Bucuresti scoteam cam 10%, majoritar cu 2 adulti.

De obicei obtin aceste raspunsuri cautand pe spritmonitor.de, dar vad doar 3 Jogger-e acolo, cu consum mediu de ...6,66%, dar ma rog, asta puteti vedea si voi.
Unul din elementele cruciale este acest parametru (am un excel mega simplu in care calculez economia lunara)
DFA
QUOTE(Katakana54 @ 9 Jun 2022, 19:34)
Am observat urmatoarele:
-intr-adevar, daca ridici scaunul, parasolarul vine destul de repede in campul vizual.
*


Adevărat!

QUOTE(Katakana54 @ 9 Jun 2022, 19:34)
-cand bagam viteza 1, mi se parea ca e cursa ambreiajului foarte lunga, ..................... [b]cred ca nu sunt obisnuit eu cu ambreiajul de Renault/Dacia probabil, dar as aprecia daca cineva care a facut test poate sa-mi confirme acest aspect.
*


Da, ambreiajul este moale și cu o cursă mai ciudată - dar te obișnuiești!


QUOTE(Katakana54 @ 9 Jun 2022, 19:34)
Ah, si inca o intrebare, legata de consum, la modelul pe benzina.
Este corect sa imi imaginez ca va consuma maxim 9% in Bucuresti, incarcat cu 2 adulti +copil de 3 ani, plus tot timpul 30kg in portbagaj?
*


Pe Benzină? Da, probabil.


QUOTE(Katakana54 @ 9 Jun 2022, 19:34)
De obicei obtin aceste raspunsuri cautand pe spritmonitor.de, dar vad doar 3 Jogger-e acolo, cu consum mediu de ...6,66%, dar ma rog, asta puteti vedea si voi.
*


Consumul ăla mediu de 6,6 e sigur majoritar extraurban - dacă s-ar comunica și viteza medie ar fi mai relevantă valoarea...
einstein1984
consumul in bucuresti depinde de aglomeratie, nu de greutatea copiilor... Apoi de cat de greu e piciorul tau drept.
Legat de ambreiaj, un coleg s-a dat jos din duster 2020 si ziea ca un sandero 3 are ambreieaj (prea) moale.... Aceiasi cutie TL4, banui ca de vina o fi pedala si raportul parghiilor. Te obisnuiesti.
Katakana54
QUOTE(einstein1984 @ 10 Jun 2022, 08:26)
consumul in bucuresti depinde de aglomeratie, nu de greutatea copiilor... Apoi de cat de greu e piciorul tau drept.

Da, da, inteleg. De asta am si specificat consumul cu o masina relativ echivalenta, ca ma gandeam ca e cam unicul reper pe care l-as putea da, neavand viteza medie.
Multumesc si colegului care mi-a confirmat mai in detaliu mai sus.

Ca sa va faceti idee, cu Kuga mea, cu cutie automata, benzina, acum in Bucuresti am intre 14-16, depinzand de aglomeratie. Plecatul de pe loc masina mea face crima in rezervor.
Pe de alta parte, in spritmonitor, unde tin consumul la pompa, am consum mediu de 11,19%. 50% urban-50% afara.

Merg in medie 15.000 km pe an.

Daca ajung la pompa la un consum mediu de 7%, la aceeasi compozitie, asta inseamna o economie de ~800-1100 EUR/an, aproximativ 340-500 de lei pe luna. Calculul e facut cu benzina intre 6 si 8 lei. Ceea ce in situatia economica actuala, chiar ar conta pentru mine.

Si ca sa arunc cireasa de pe tort, chiar ma gandesc si la Sandero Stepway, azi o sa merg cu sotia sa vada si ea ambele masini. Pretul e extrem de atractiv la Stepway vs. Jogger. Banii aia i-as folosi la altceva.
einstein1984
Daca nu ai in plan alti copii si astia de acum au trecut de 3 sau 4 ani, merge si sandero. E bine sa ai aspatiu mult, dar nu e musai daca nu mergi des cuc ortul de exemplu.
referitor la consum, ... cere masina o ora sau 2, resetaza cand pleci de la dealer si vezi ce da in bucuresti.
Vezi ca cica momentan GPL nu se poate comanda.
Katakana54
da, fetita mea sta in scaun special de masina care se leaga cu centura de siguranta. Nu avem in plan alti copii. Nu mai suntem la prima tinerete, ambii 40 de ani...
Exact, mi-au zis de GPL ca nu se poate comanda la Jogger, dar ce e bizar e ca la Stepway cica s-ar putea. La mine la munca insa, in unica parcare subterana au semn clar ca nu accepta masini cu GPL din pacate.
einstein1984
Daca doar fata mai e in scaun de masina e ok, ca daca ai 2 scaune, nu prea mai bagi un adult la mijloc, sau doar unul mai subtire, depinde si de scaune.
DFA
QUOTE(Katakana54 @ 10 Jun 2022, 10:05)
....dar ce e bizar e ca la Stepway cica s-ar putea.
*


Nu e deloc bizar, încă mai sunt instalații GPL pentru unele modele, pentru altele nu.

QUOTE(Katakana54 @ 10 Jun 2022, 10:05)
La mine la munca insa, in unica parcare subterana au semn clar ca nu accepta masini cu GPL din pacate.
*


Acel indicator e valabil doar pentru mașinile cu instalații GPL after-market, adică montate DUPĂ fabricarea mașinii. Vehicule alimentate cu GPL care NU îndeplinesc Regulamentul UN/ECE nr. 67/01 trebuie să facă referire în continuare la Decretul din 1 februarie 1986, în sensul că se pot parca suprateran numai în parcări nelegate cu cele subterane.


Mașinile omologate cu GPL din fabrică care respectă UN/ECE R67.01 nu se supun acelei limitări.
Din 2001 regulamentul UN/ECE R67.01 permite în EU accesul mașinilor cu GPL peste tot, inclusiv în parcările subterane.
Iar Logan/Sandero III, Jogger, Duster respectă UN/ECE R67.01.
Katakana54
Super, va multumesc pentru punctualitatea raspunsurilor, foarte util.
stolniceanulucian
Mie Sandero Stepway mi se pare o mașină mai echilibrata decât Jogger.
În legătură cu consumul atât vreau sa zic
12% GPL este echivalent cu 6% benzina.

Și la Logan și la Opel cu GPL nu m.am uitat vreodată la consum.
Când ai GPL diferența între stiluri de condus nu mai contează.

Consumul în bani e ok oricum ai merge.


rue
Mai sunt 4 SS cu GPL cu livrare in noiembrie
iglu
Știe cineva care e noua politică a paletei de culori de la Dacia? Albastru / roșu se pot comanda doar pe anumite modele și echipări. În schimb au apărut culori pastel din anii 60, nu știu ce succes vor avea, încă nu le-am văzut pe străzi@
Cata Catalin
Are cineva de aici de pe forum Jogger? Daca da, sa ne ofere si noua cateva impresii. Eu am comandat unul, dar mai am de asteptat; daca mi-o veni in mai la anul.
stolniceanulucian
Ai impresii detaliate chiar la inceputul discutiei
daca dai cateva pagini mai in urma gasesti ce ai nevoie, cred

https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=330630&st=0#
Cata Catalin
QUOTE(stolniceanulucian @ 28 Nov 2022, 23:02)
Ai impresii detaliate chiar la inceputul discutiei
daca dai cateva pagini mai in urma gasesti ce ai nevoie, cred

https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=330630&st=0#
*



Are doar doua pagini (prima si asta); eu as vrea sa aflu mai multe de la posesori, nu de la persoane care doar au facut un drive test.
De ex as vrea sa stiu cum se aude muzica pe varianta extreme+ cu 6 boxe, e ceva decent sau tot sunet de proasta calitate? Am inteles ca nu vine cu subwoofer din fabrica, se poate monta si ulterior?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.