Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lacul Morii si Chiajna
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4
gibonu
Sambata, 23.04.2022

Hai noroc la toata lumea.

Desi sunt nascut si crescut in Bucuresti si am aproape 45 de ani, pana acum n-am fost niciodata la lacul Morii. Si, cum ieri a fost frumos afara, am zis ca este o ocazie buna ca sa vad lacul.

Pista de bicicleta de pe cheiul Dambovitei, dintre calea Victorie si pasajul Basarab arata foate bine.

[attachmentid=1628138016]

Dupa pasajul Basarab pista de biciclete dispare, fiind inlocuita cu parcare pentru masini.

[attachmentid=1628138017]

Esecul la romani. Adica podul [pasajul] Ciurel care nu se va mai continua niciodata spre Militari, A1 si Pitesti.

[attachmentid=1628138018]

Podul [pasajul] care duce ... nicaieri.

[attachmentid=1628138019]

Capatul dinspre vest la "marii realizari'.

[attachmentid=1628138020]

In cazul in care nu s-a vazut prea bine in poza de mai sus, pe bucata prin care podul [pasajul] Ciurel trebuie sa continue spre Militari si A1, acum sunt blocuri construite, plus macarele turn care construiesc alte blocuri.

[attachmentid=1628138021]

Excluza dintre lacul Morii si Dambovita

[attachmentid=1628138022]

prin care apa curgea destul de "vijelios".

[attachmentid=1628138023]

Ocazie cu care, intreb ca ne-specialist in domeniu: apa respectiva nu se poate uzina, astfel incat sa treaca printr-o turbina si sa produca niste energie electrica?

Pe digul lacului, in dreapta ecluzei, exista o serie de structuri care n-am nicio idee la ce ajuta.

[attachmentid=1628138024]

Structurile sunt treaba serioasa, combinatie intre metal si lemn.

[attachmentid=1628138025]

Digul este perfect asfaltat si destul de lat, ideal pentru plimbari cu bicicleta, role, trotineta, plimbare, alergare, etc.

[attachmentid=1628138026]

Chestia asta nu stiu ce reprezinta [in afara de o mare cantitate de armatura, beton si lemn].

[attachmentid=1628138027]

Bucurestiul vazut de pe insula, mai degraba peninsula, de pe lacul Morii.

[attachmentid=1628138028]

Stie cineva care a fost logica construirii acestei peninsule intr-un lac de acumulare al carui scop este regularizarea debitului Dambovitei din Bucuresti?

Imediat dupa peninsula asfaltul de pe dig se termina si este inlocuit cu placi de beton.

[attachmentid=1628138029]

Daca ajuta pe cineva, conform Google Maps, de la ecluza pana la finalul partii asfaltate a digului sunt 2,2 km.

26 Apr 2022, 00:39:
Sambata, 23.04.2022 - Partea a II-a

Inainte de podul peste Dambovita [pe unde intra raul in lacul Morii].

[attachmentid=1628138044]

Stie cineva ce inseamna "CD 63" din afisul de mai sus?

Drumul spre amonte arata foarte bine.

[attachmentid=1628138045]

Mi-a placut faptul ca, pe o bucata scurta, era marginit de traverse de cale ferata, montate vertical.

[attachmentid=1628138046]

Dambovita, inainte de a intra in lacul Morii.

[attachmentid=1628138047]

Drumul este iluminat, cu LED-uri, pe toata lungimea. Pacat ca firele dintre stalpi nu au fost ingropate.

[attachmentid=1628138048]

Drumul se pastraza perfect pana la final.

[attachmentid=1628138049]

Continuarea canalului prin care Dambovita ajunge in lacul Morii, in amonte de podul care exista langa stadionul Chiajna.

[attachmentid=1628138050]

Daca ajuta pe cineva, drumul care se vede in pozele de mai sus, de la lacul Morii si pana la podul de langa stadionul Chiajna, conform Google Maps, are 3,7 km.

Stadionul Chiajna.

[attachmentid=1628138051]

Inapoi spre lacul Morii, de-a lungul Dambovitei.

[attachmentid=1628138052]

Drumul asta pare sa aibe banda speciala pentru bicicleta, intre bordura si banda 1, desi marcajul s-a cam sters.

[attachmentid=1628138053]
Bicicleta galbena
Ohoo, ai ajuns pana la stadion, bravo. Eu m-a oprit inainte, am facut poze la pasarile de apa din zona cu stufaris.

'Structurile' noi, precum si asfaltul nou, stalpii etc fac parte din renovarea completa a zonei Lacul Morii. Initial trebuia sa se ocupe primaria lui Sordan, dar la insistentele lui Ciucu de la 6 lucrarea e facuta de ei. Sunt niste planuri vechi de renovare, ma bucur ca cineva le-a pus in sfarsit in aplicare.

Am facut traseul de mai multe ori. Pana sa asfalteze, toata centura lacului era din placi de ciment vechi si degradate, cum inca ai mai prins in poze.

Peninsula a fost in anii 80 si 90 loc de concerte si activitati in aer liber, din ce am vorbit cu oamenii din cartier.


miki
Placile alea "vechi si degradate" trebuia sa fie inlocuite si reparate inainte de asfaltare
Lucru de care ma indoiesc ca s-a facut corespunzator
Si mai trebuia refacut complet malul- are in continuare "placi vechi si degradate" asa ca eroziunea nu este oprita, iar cind vor interveni aai d ela apele romane or sa distruga cirpeala lui Ciucu
Nu mai zic ca acum o sa fie "liber" la masini si gratare pe portiunea proaspat asfaltat a Dambovitei. desi este declarat "zona pietonala" nu vad dece ar fi facut si trotuar....
pentru alergat si biciclit rea suficienta cararea deja existenta, nu ce facura astia acuma , cer practic o sa devina o scurtatura Chiajna-Crangasi
Bicicleta galbena
Un articol despre proiectul Lacul Morii

​​FOTOGALERIE Primăria Sectorului 6 începe lucrările de amenajare a promenadei de pe Lacul Morii

https://www.google.com/amp/s/www.hotnews.ro...l-morii.htm/amp
gibonu
QUOTE(Bicicleta galbena @ 26 Apr 2022, 10:41)
Ohoo, ai ajuns pana la stadion, bravo.


Multumesc. Daca tot am plecat de acasa, am zis sa merite deranjul.

Scopul principal era plimbarea cu bicicleta.

Scopul secundar era sa vad locul pentru o eventuala plimbare cu caiacul. Mi-au spus unii ca acolo ar fi un fel de "mini-delta" si am fost sa vad despre ce e vorba.
Nimic deosebit, plus ca in zona in care canalul se ingusteaza cam pute a apa statuta.

Nu in ultimul rand, multumesc pentru explicatii.

QUOTE(miki @ 26 Apr 2022, 11:44)
Nu mai zic ca acum o sa fie "liber" la masini si gratare pe portiunea proaspat asfaltat a Dambovitei. desi este declarat "zona pietonala" nu vad dece ar fi facut si trotuar....
pentru alergat si biciclit rea suficienta cararea deja existenta, nu ce facura astia acuma , cer practic o sa devina o scurtatura Chiajna-Crangasi


Nu am masurat drumul nou de pe langa Dambovita, insa nu pare ca doua masini au loc sa treaca una pe langa alta.
Iar trotuar s-a facut ca sa se mai "sifoneze" niste bani publici. Pentru peitoni, era sificienta o dunga pe asflat si, din loc in loc, cate o pictograma cu pietoni.

27 Apr 2022, 00:51:
QUOTE(gibonu @ 25 Apr 2022, 01:02)
Stie cineva ce inseamna "CD 63" din afisul de mai sus?


Prin bunavointa unui coleg de pe alt forum:

"Daca zona este un dig atunci CD 63 este un dig. Pe planurile cadastrale CD (constructie C, tipul constructiei Dig D) 63 este numarul topografic care se aloca.

http://www.lucrari-cadastru.ro/despre-teren.asp
"

-----------------------------------------------------------

Sambata, 23.04.2022 - Partea a III-a

Inapoi spre malul Dambovitei, pe una dintre potecile asfaltate.

[attachmentid=1628138100]

"Un copac cu flori" pe o strada din Chiajna.

[attachmentid=1628138101]

Lacul Morii vazut din Chijna.

[attachmentid=1628138102]

Canalul Arges, care face legatura intre uzina de tratare a apei [din Arges] Rosu si lacul Morii.

[attachmentid=1628138103]

Stavilarul si podul / pasajul Ciurel.

[attachmentid=1628138104]

Vazut mai de aproape.

[attachmentid=1628138105]

Si sistemul de prindere al cablurilor.

[attachmentid=1628138106] [attachmentid=1628138107]

Dupa care am taiat-o spre casa. Total 38 km.

[attachmentid=1628138108]

Cam asta a fost. Nu m-a dat pe spate traseul, insa nu imi pare rau pentru ca l-am parcurs. Poate pentru cei care stau in zona sa fie atractiv pentru o plimbare scurta cu bicicleta.

Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
einstein1984
Ecluza e o constructie hidrotehnica petru navigatie, ala e un deversor....
Ai putea pune o turbina, dar diferenta de nivel e mica, idem si debitul si in plus apa in dambovita se adauga rara,d eci potentialul hidroenergetic e f mic.
miki
QUOTE(gibonu @ 26 Apr 2022, 23:04)

Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
*


Stiai ca pe pod nu e voie cu bicla?!
cj98czh
asta este una din aia romaneasca cum "nu cal;calti iarba" in parcuri sau exista vreun motiv justificat?
einstein1984
ca sa nu cazi peste parapet cand trece o masina prea aprope de tine... SIncer sa fiu mi-as fi dorit si pe pasajul basarab sa fie semn de interzis ciclisti dar nu este....
cj98czh
of doamne ... asta da motiv ...
einstein1984
La fel rationezi si cand vezi linie continua sau limitare de viteza de 50 in afara localitatii?
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 27 Apr 2022, 13:24)
ca sa nu cazi peste parapet cand trece o masina prea aprope de tine...
*



Geniule .. iar nu intelegi, sa stea cuminte masina daca nu are loc suficient ... si despre linie continua ... eu nu depasesc cand este ... limite de viteza .. alt subiect ... le "respect" astfel incat sa nu imi ia permisul .. smile.gif dar stii deja asta ..
IRONICK
QUOTE(cj98czh @ 27 Apr 2022, 13:26)
of doamne ... asta da motiv ...
*


cam da, interdictii legate de siguranta
einstein1984
la inaltimea aia mai bate si vantul... de schimbi banda cu masina fara sa vrei cateodata. Cu bicicleta ce crezi ca se intampla? Astfeld e pasaje sunt acolo pentru a usura ciculatia masinilor, nu pietonilor si ciclistilor.
Dam milioane pe un pasaj sa poti merge cu 60 dar stam cu 20 la ora in spatele ciclistului care admira peisajul desi o poate lua pe sub pod, prin crangasi sau pe la semnataoarea.
IRONICK
La fel cum multi nu stiu ca distanta fata de biciclisti atunci cand sunt depasiti, difera in functie de viteza masinii.
Sau cum multi inca ocolesc centrul imaginar al intersectiei.
Si cate mai sunt.
Bicicleta galbena
Toti aveti dreptate:
1. Pe pasaj nu e voie cu bicicleta
2. La ce trafic e pe el, poti sa mergi si in maini

tatabobu
Da, mai ales intre 16:00 și 19:00. Ai și viteza mai mare decât mașinile.
einstein1984
pe la 2 noaptea ma gandesc ca e mai liber, si semnul de interzis ciclisti nu e cu ore de aplicabilitate....
Bicicleta galbena
Fauna din Lacul Morii si imprejurimi e diversa:

Corcodel
[attachmentid=1628138132] [attachmentid=1628138133]

Lisite
[attachmentid=1628138134]

Cormoran mic
[attachmentid=1628138135]

Piciorong
[attachmentid=1628138136]

Egreta mica
[attachmentid=1628138137]

Vanturel rosu
[attachmentid=1628138138]

Libelula
[attachmentid=1628138139]

In final doua poze de pe peninsula.
[attachmentid=1628138140] [attachmentid=1628138141]








tatabobu
Pescăruși nu erau? Când stăteam pe Cetatea de Baltă ii auzeam noaptea.
Bicicleta galbena
Ba sigur ca sunt, dar la fel ca rațele, sunt prea comune si le stie toata lumea. Am incercat sa selectez cateva exemplare mai interesante.


tatabobu
Mă așteptam să fie vreunul care să încerce să fure o șaorma, sau sa bată alta pasare.
Bicicleta galbena
Pescarusii sunt oportunisti, stau cu ochii pe cormorani (care sunt foarte buni pescari) si cand ii vad ca ies din apa cu pestele in plisc, tabara cate 3-4 pe el; daca au noroc, cormoranul scapa pestele si pescarusul mai bine pozitionat inhata pestele, pe care se grabeste sa-l inghita (ca sa nu il ia ceilalti pescarusi).
Asta e explicatia zgomotului teribil pe care il fac.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 27 Apr 2022, 09:28)
Ecluza e o constructie hidrotehnica petru navigatie, ala e un deversor....
Ai putea pune o turbina, dar diferenta de nivel e mica, idem si debitul si in plus apa in dambovita se adauga rara,d eci potentialul hidroenergetic e f mic.


Corect, deversor este. Scuze pentru ecluza. Vroiam sa zic ceva de stavilar, dar nu este cazul.

Exista un potential energetic care cred ca merita valorificat. Trebuie sa ne obisnuim cu asta si sa cautam sa extragem energie din toate sursele pe care le avem la indemana.


28 Apr 2022, 23:34:
QUOTE(miki @ 27 Apr 2022, 13:53)
Stiai ca pe pod nu e voie cu bicla?!


Credeam ca s-a obsevat din poze ca nu am urcat cu bicicleta pe podul propriu-zis peste Dambovita. La inceputul povestii se vede podul pozat de la distanta, la final pozat din lateral.



28 Apr 2022, 23:35:
QUOTE(einstein1984 @ 27 Apr 2022, 14:59)
la inaltimea aia mai bate si vantul... de schimbi banda cu masina fara sa vrei cateodata.


Totusi, zic sa nu exageram.
Podul Ciurel nu-i Millau si nici Lacul Morii nu este Aleea Uraganelor.


28 Apr 2022, 23:36:
@Bicicleta galbena

Multumesc pentru poze. Foarte tari.
Bicicleta galbena
Promenada Lacul Morii s-a deschis la inceputul lui iunie, cu o pista pt alergare lipita de noua balustrada. Traseul pt biciclete e insa jos, pe langa zona de promenada, si e acoperit doar cu pietris. Luminile sunt led, asfaltul e ok, cosurile de gunoi sunt golite frecvent. Mare diferenta fata de ce era.

Cateva poze:


[attachmentid=1628139948] [attachmentid=1628139949] [attachmentid=1628139950]

[attachmentid=1628139951] [attachmentid=1628139952] [attachmentid=1628139953]


gibonu
@Bicicleta galbena

Foarte frumose pozele. Mai putin frumos este faptul ca romanii inca n-au inteles ca pista de tartan este pentru cei care alearga, nu pentru plimbat si pozat.

Am inteles ca pista de biciclete, pe macadam, este buna. Oricum, foarte buna ideea de a nu permite accesul bicicletelor pe dig. Altfel, haosul ar fi fost maxim.

In plus, am vazut ca exista niste planuri inclinate foarte interesant integrate in scarile de acces pe dig. Adica s-a gandit cineva ca unei gagici de 45 de kile i-ar fi cam greu sa urce scarile cu caruciorul si copilul in carca.
einstein1984
fost si eu vineri, da, e frumos. Cred ca biciletele nu au voie pe sus ca strica tartanul.
tatabobu
L-ai trigeruit acum, cu bicicletele n-au voie
miki
E loc de bicle pe jos... si daca tii neaparat poti ajunge pe peninsula cu bicla
Io ma oripilez ca aia cu trotinete (electrice)pot merge pe dig
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 28 Jun 2022, 11:20)
Cred ca biciletele nu au voie pe sus ca strica tartanul.


Bicicletele mai lipseau de pe tartanul de alergare.

Nu-i suficinet ca sunt o gramada de meseriasi care se plimba si isi fac poze pe tartan? Ca la romani inca nu s-a inteles ca pista de tartan este pentru cei care alearga si ca plimbarea si pozele se fac pe asfaltul suficient de larg de pe dig.


29 Jun 2022, 23:21:
QUOTE(miki @ 28 Jun 2022, 15:05)
Io ma oripilez ca aia cu trotinete (electrice)pot merge pe dig


N-am trotineta electrica, insa cred ca-i cam greu, daca nu imposibil, sa poti merge cu trotineta pe macadam.

Pacat ca autoritatea locala de la sectorul 6 nu a reusit sa asfalteze si pista de biciclete de la baza digului. Comparativ, autoritatea locala din Chiajna a reusit sa asfalteze ditamai drumul de la Lacul Morii pana la stadionul Chiajna, de-a lungul Dambovitei [se vede in pozele puse de mine mai sus].
nasty
Se poate ocoli cu bicicleta Lacul Morii? Parcă voiau să modernizeze malul!
einstein1984
QUOTE(tatabobu @ 28 Jun 2022, 11:51)
L-ai trigeruit acum, cu bicicletele n-au voie
*


cica mai nou ar avea voie.
Bicicleta galbena
Nasty, exista pista pt biciclete la baza, pe spatiul verde, nu sus pe zona de promenada. Pista porneste de la Ciurel, pe latura estica, pana la peninsula. Restul turului nu este amenajat, teoretic poti merge pe sus, pe vechiul ciment.




nasty
Da, mulțumesc!
Văd că se continuă la anul : https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...a-proiectul.htm
gibonu
Sambata, 24.03.2023

Intrarea Vagonului vazuta din strada Judetului.

[attachmentid=1628148129]

Odata, cu foarte multi ani in urma, pe aici trecea o cale ferata urbana, care venea de la Gara Obor si mergea undeva prin zona Herastrau. Rog corectura daca este cazul. Mai spre zilele noastre au fost niste propuneri ca pe traseul fostei cai ferata sa fie construita o pista de biciclete. Bineinteles ca nu s-a intamplat nimic si ca proiectul a murit inainte de a se naste [pe langa faptul ca azi sunt multe cladiri pe fostul traseu feroviar].

A urmat pista de biciclete de pe Calea Victoriei, parcursa intregral din piata Victoriei pana la Dambovita. Fiind o zi frumoasa de primavara, terasele si strada erau pline de oameni care se bucurau ca sunt acolo si ca pot interactiona cu altii. Pe scurt, bucata asta de oras arata la fel ca orice alte oras din Europa civilizata, un oras gandit pentru oameni si nu unul gandit pentru masini. Pentru cine nu isi mai aminteste, inainte de aparitia pistei de biciclete, Calea Victorie avea 4 benzi pentru masini si in unele locuri trotuarul stralucea prin absenta.

La baza esecului, pardon podului Ciurel, inca nu s-a gandit nimeni sa schimbe indicatorul, inca mai sunt unii care chiar cred ca "penetratia" spre A1 si Pitesti se mai poate realiza.

[attachmentid=1628148130]

"Silueta svelta" a esecului sau cum sa toci aiurea niste bani publici.

[attachmentid=1628148131]

Capatul dinspre vest al "penetratiei" Ciurel.

[attachmentid=1628148132]

Pe aici se prespune ca va trecere continuarea podului spre A1 si Pitesti.

[attachmentid=1628148133]

Vazut mai de langa gard.

[attachmentid=1628148134]

Poate nu s-au observat macaralele turn de pe fundal.

[attachmentid=1628148135]

Anul asta apa de la stavilar curgea pe partea stanga.

[attachmentid=1628148136]

Cum spuneam si anul trecut, pacat ca nu ne duce capu' sa uzinam acel debit de apa si sa producem niste energiei electrica, pentru ca tot facem decarbonizare.
nasty
Era un proiect interesant pt Ciurel al Facultății de enegetică pt un generator de 500Kw:

http://stiintasiinginerie.ro/wp-content/up...AVANTAJOASE.pdf

“■ Investiția este una rentabilă, cert avantajos de abordat, judecând și prin partea fixă de construcții existentă – baraj + conducta de trecere prin baraj.
■ Partea variabilă este una de încurajare a funcționării MHC Ciurel în condițiile vânzării combinate de electricitate plus certificate verzi, MWh + CV.

■ În lumina acestor avantaje, investiția este una atractivă la un cuantum modest, și care se ridică la un nivel absolut suportabil de aproximativ sub 1,2 milioane euro.
■ Se are în vedere faptul că, în mod curent, realizarea unei astfel de investiții MHC în absența avantajelor particulare aici existente, sus menționate, depășește cu un ordin de mărime acest nivel, ridicându-se la aproximativ 12 milioane euro.
■ Timpul de recuperare actualizat TRA - indică faptul că la generarea electricității prin MHC împreună cu CV, amortizarea investiției are loc aproximativ în aproape 2 ani.


Studiul realizat de:
Ing. Răzvan GUZUN
Stud.mast. la Managementul Sistemelor Energetice, MS-8, Facultatea de Energetică, Universitatea ”Politehnica” București

Conf.Dr.Ing. Gheorghe MILITARU
Conf.Dr.Ing. Mircea GRIGORIU
Prof.Dr.Ing. Basarab Dan GUZUN
Facultatea de Energetică, Universitatea ”Politehnica” București
einstein1984
Debitul ala e destul de mic si nici nu e folosit mereu.
nasty
Răzvan fiul lui Basarab, deci posibil să nu fie rentabil?
gibonu
QUOTE(nasty @ 28 Mar 2023, 12:17)
Era un proiect interesant pt Ciurel al Facultății de enegetică pt un generator de 500Kw:


Foarte tare si multumesc frumos pentru completare.

Se leaga cu ceea ce mi-a povestit un coleg [arhitect] de pe alt forum, despre un proiect al sau din 2012, respectiv:

"Ar fi produs ceva curent, era si draguta si de vizitat pentru viitorii ingineri si nu numai.
Ar fi fost o constructie chiar estetica, structura formata din beton in partea de sub cota terenului (adancimea e mare) si metalica in partea de deasupra, cea vizibila daca s-ar realiza asa cum am proiectat, ar arata chiar frumos (si s-ar vedea de pe peste tot in zona aia)! Scopul a fost mai mult didactic si evident, ar fi produs si energie electrica gratis.

CARACTERISTICILE CONSTRUCTIEI :

Investitia consta intr-o constructie tehnica tip hala metalica la nivelul solului si doua subsoluri tehnice (beton armat).

- functiune: centrala hidroelectrica de mica putere;

- dimensiuni maxime constructie supraterane: 8,3m x 11,3m;

- regim de inaltime: 2 S + Parter

- cota 0,00 = 82,90 cota absoluta

Hmax. atic = 5,42 m (+88,32 cota absoluta);

- suprafata construita: 93 mp;

- suprafata desfasurata: 244,7 mp;

Categoria de importanta = D-redus

Clasa de importanta = IV

Gradul rezitenta la foc = I

Pericol de inceniu = mic

Constructia este limitata de locatie. Se afla dupa zidul de beton existent care NU se demoleaza sau modifica. Deci dimensiunile constructiei sunt dictate de amplasamentul existent si nemodificabil. Doar sapau dupa zidul existent, evident cu consolidari si eventuale gauri si mici modificari. Structura superioara (metalica) este vizibila."


Din pacare, in bunul stil romanesc nu s-a intamplat nimic.



29 Mar 2023, 00:55:
QUOTE(einstein1984 @ 28 Mar 2023, 12:19)
Debitul ala e destul de mic si nici nu e folosit mereu.


Este si un potential energetic care nu este valorificat. Nu ar fi fost mai util ca apa respectiva sa fie uzinata si sa produca niste curent electric in loc sa curga aiurea?

Si ar fi fost un loc foarte interesant de vizitat pentru publicul larg, nu doar pentru studentii de la facultatile tehnice.
tatabobu
Între utilitate și prioritate pier multe proiecte interesante. Te-ai gândit cam cine ar fi trebuit să aprobe, ca să vezi de ce nu s-a făcut și nu se va face în următorii 20 de ani?
einstein1984
QUOTE
Este si un potential energetic care nu este valorificat. Nu ar fi fost mai util ca apa respectiva sa fie uzinata si sa produca niste curent electric in loc sa curga aiurea?

oare era rentabil economic? in cat timp se amortiza?
madhorsefuzzy
Scrie mai sus ca in 2 ani.

Hai fie 10 ani. Crezi ca nu mai curge apa pe Dambovita dupa 10 ani?
einstein1984
dada, sigur, poriect facut de student masterand cu tacsu ca profesor... Nu as baga meleonul de euro in asa info precise.
Problema cu apa pe dambovita e ca nu prea curge, mai mult sta pe bucata aia dintre lacul morii si glina. Adica nu stiu cat excact e debitul eliberat din lac pe parcusul unui an.
Ca daca e multa apa in lac, or sa dea drumul la mai multa apa decat duce generatorul. In rest, mai deloc.
gibonu
QUOTE(tatabobu @ 29 Mar 2023, 01:59)
Te-ai gândit cam cine ar fi trebuit să aprobe, ca să vezi de ce nu s-a făcut și nu se va face în următorii 20 de ani?


Cumva i-ar deranja pe producatorii de energie electrica, s-ar crea un precedent periculos pentru ei care pe termen lung ar avea ca efect diminuarea profiturilor?

<span class='edit'>30 Mar 2023, 00:27:</span>
QUOTE(madhorsefuzzy @ 29 Mar 2023, 12:18)
Hai fie 10 ani. Crezi ca nu mai curge apa pe Dambovita dupa 10 ani?


Mersi. Exact asta am vrut sa spun si io.

<span class='edit'>30 Mar 2023, 00:34:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 29 Mar 2023, 12:36)
Nu as baga meleonul de euro in asa info precise.


Lasa ca este mai bine ca s-au bagat sute de milioane de euro [cica vreo 470] pentru a un pod care duce ... nicaieri.
In rest, imi pare rau sa observ ca te alaturi "apostolilor lui nu se poate". Cum am mai spus, ideea este valorifici un potential energetic, ceea ce este benefic pe termen lung.

<span class='edit'>30 Mar 2023, 00:42:</span>
-----------------------------------------------------------------

Sambata, 24.03.2023 - Partea a II-a

Relativ aproape de stavilar incepe pista asfaltata pentru biciclete de la baza digului.

[attachmentid=1628148174] [attachmentid=1628148175]

Scarile peste sau printre care s-a suprapus un plan inclinat arata foarte bine.

[attachmentid=1628148176]

Accesul cu bicicleta pe dig este permis doar in intervalul 00:00 - 18:00. Rezonabil, pare cea mai buna optiune.

[attachmentid=1628148177]

Daca nu ma insel [nu m-a dus capu' sa fiu atent cand am fost acolo] din dreptul strazii Mehadia pista de bicicleta continua pe macadam.

[attachmentid=1628148178]

Problema este ca acel macadam, usor dar sigur, incepe sa fie invadat de iarba, ceea ce va genera costuri suplimentare pentru intretinere.

[attachmentid=1628148179] [attachmentid=1628148180]

Drumul se lateste.

[attachmentid=1628148181]

In apropiere de insula calitatea macadamului mai scade, insa nimic tragic.

[attachmentid=1628148182]

Daca ajuta pe cineva, pe acel macadam [parca marna se numeste] am mers cu anvelope Schwalbe Big Apple si a fost ok, am mers fara probleme.
tatabobu
E ca și cum ai vedea undeva o suprafață de un hectar, necultivată, și te întrebi de ce nu se valorifică potențialul agricol. Taman pentru că potențialul este mic.
Cât despre podul spre nicăieri, multumeste-i actualului primar. El, împreună cu uniunea salvați Bucureștiul, a reușit să întârzie construcția podului suficient de mult timp încât în aria pe care voia să-o protejeze (cel puțin declarativ) de construcția unui drum care să amenințe diversitatea de specii a fost împânzită de blocuri. Aia e.
einstein1984
Asa au mai valorificat unii potentialul energetic al unor rauri de munte cu microhidrocentrale (fezabile economic doar multumita creditelor verzi) si au footut niste ecosisteme intregi. Ok, in situatia de fata nu de pesti e problema, doar de hai sa facem ca e verde desi economic nu merita.
@tatabobu, eu as da vina si pe aia care au dat autorizatiile de construire pt blocurile alea daca planul prevedea artera de penetratie pe acolo. Dar banui ca artera era la capitala, blocurile la sectoare etc.
tatabobu
Mai rău. Artera la capitală și guvern, blocurile la primăria Chiajna.
einstein1984
Mda, chiar ca mai rau.... sa faca un tunel sub blocuri smile.gif)
tatabobu
Neaaah.... Pod peste lac, continuat cu planșeu peste râu și străpungere spre centura dracu' știe unde. Așa e când terenul e rupt în bucăți și administrarea lui e la fel de fracționată, prea multe primării pot da autorizații de construcție în interiorul DNCB.
einstein1984
Stai sa faca A0, ca intre dncb si A0 mai sunt si alte comune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.