Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Volkswagen Crafter LT35
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
SiloS
Am mai facut un pas in directia in care mi-o doresc prin achizita unei masini "pentru asistenta tehnica".

E de inteles de ce nu imi doresc sa tractez masina de curse cu Opelul sau cu Patrolul. Aveam in plan sa imi iau un Volkswagen Touareg pentru asa ceva, dar m-as fi lovit de o alta problema. Insuficient spatiu.
Ma mai gandeam la Volkswagen Transporter, dar nu am vrut sa tractez cu o masina cu tractiune fata.

Asadar am ajuns la concluzia ca cea mai buna optiune este duba. Spatiu MULT, tractiune spate, confort MAXIM.

Masina e fabricata in 2000, are motor 2.5 diesel, aer conditionat functional, geamuri electrice, inchidere centralizata, jante aliaj Touareg, jante de tabla de rezerva, bad boy look capota.
Scaunul de la sofer are "amortizor" - calatoria este o placere.
Ca modificari masina prezinta un perete despartitor sofisticat, un proiect pe care cel de la care am luat masina nu a apucat sa il finalizeze si de care ma voi ocupa eu. O sa pun poze la momentul potrivit.


sorin1983
478sos are un prieten smile.gif
sa te ajute la treaba!
einstein1984
de ce nu ai luat unul mai lung si mai greu? Cu cat e mai grea, cu atata sta mai bine la tractat, mai ai loc de roti, scule, foisor etc prin ea.
SiloS
Masina asta a fost a unui prieten care se ducea cu ea la etape de drift si diverse alte treburi si comisioane.

Am luat-o fara sa verific nimic la ea, stiu dubita de cand a luat-o el de prin 2020. Inainte de asta a avut un Crafter lung de generatie mai nou. Tin minte ca era nemultumit de consum si de faptul ca e prea mare.

Acum prietenul are o autoplatforma Iveco cu cabina dubla iar pentru "asistenta tehnica" foloseste o remorca ce este carosata.

Mie imi place la nebunie dubita, am mai mers cu ea prin oras doar de dragul de a o folosi. Am stat cam prost cu timpul liber, nu am avut cand sa ma ocup de ea. Dar abia astept sa o pot personaliza dupa bunul plac si mai ales sa o folosesc in scopul pentru care am cumparat-o.
einstein1984
Cel mai bun SH, ala pe care-l cunosti. Sa te duca si sa te aduca de la cat mai multe curse sanatos!
SiloS
De cand am luat duba si pana deunazi am folosit-o doar prin oras de cateva ori, cat despre tractat .... o singura data am luat platforma si am carat niste mobila pe ea.

Inca nu apucasem sa imi fac o impresie bine documentata despre masina. Ieri s-au schimbat lucrurile. Am facut prima mea "cursa" in adevaratul sens al cuvantului, mi-am facut botezul.

Am fost pana la Sibiu sa iau o masina, o Toyota LandCruiser. Pana acum am carat doar masini personale, pornind de la Dacia 1300 si terminand cu BMW E46. Nimic greu. Cu LandCruieserul s-a schimbat treaba. Am avut parte si de un eveniment neprevazut, a explodat o anvelope la platforma. M-am speriat de zici ca nu-i adevarat.

Impresiile generale asupra dubei sunt pline de pozitivism, mi-a placut totul la drumul asta. Foarte confortabila, cutia etajata bine, motorul isi face treaba si el, mi-a placut maxim.

Ah, sa nu uit. Cu o zi inainte de plecarea "in cursa" m-am ocupat de revizie, am schimbat uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer, filtrul de motorina.

SCHIMB ULEI 312.700 KM - CASTROL DIESEL 10W40

Ca o mica observatie, sunt de parere ca ar trebui putin coborat cuiul de la duba, platforma sta un pic in pozitie de "decolare", ceea ce face ca presiunea san nu fie distribuita in mod egal pe anvelope.


LE: cum sa nu notez faptul ca va trebui sa schimb si o lampa de gabarit ? A intrat o gagica in mine, mi-a spart lampa si in discutia ulterioara cu ea si-a aratat nemultumirea pentru faptul ca umblu asa .... cu platforma. Ar trebui sa fiu mai atent pe viitor, pentru ca platforma nu se vede in oglinzi. Mentionez ca masina cu platforma erau parcate, eu eram coborat de la volan si am vazut ce s-a intamplat. O tipa a dat cu spatele si nu s-a asigurat temeinic. Nu a vazut platforma goala si drept urmare a intrat in ea.

einstein1984
pai cui mai jos nu cred ca ai cum (sau are placa din aia cu 3 randuri de gauri pt rotula), dar poate trebuie protap din ala stramb care urca cupla la platforma?
SiloS
Ma gandeam sa construiesc o flansa prin care sa cobor carligul dintr-o fierotanie groasa. Ma mai gandesc, nu reprezinta o urgenta.

Modificarea protapului nu mi se pare o idee buna. In caz ca as vrea sa tractez cu Opelul, spre exemplu, ar sta platforma prea aplecata de bot.

Din pacate, anul asta simt ca m-am intins cu lucrarile pe mai multe planuri decat imi permite timpul. Cat despre externalizarea serviciilor, sunt unele (multe) operatiuni unde trebuie sa fiu implicat direct pentru a ma asigura ca rezultatul este conform dorintelor.

Pana la modificarea carligului, mai am de lucru cu amenajarea interiorului. Am cumparat salteaua de acum cateva saptamani...
einstein1984
sa nu dai cu carligul de pamant la o rampa, ca am impresia ca trebuie coborat mult ca sa fie protapul ala drept. Api ma indoiesc ca MTMA a remorcii e mai mic sau egal cu masa remorcabila admisa a opelului, desi am observat ca te doare la banana de legislatie oricum.
DAr exista protap reglabil. [attachmentid=1628139997]
SiloS
Multumesc pentru idei.

Am timp de gandire, nu e o problema ce trebuie rezolvata rapid.

Am facut progrese cu amenajarea interiorului in sensul ca am construit si montat patul.
Restul lucrarii pana aici ( peretele despartitor ) a fost realizat de fostul proprietar.
bgdrenault
Bine ca ai oglinda.
Nu i cam ingust?
SiloS
Pe viitor am de gand sa ii montez o camera pentru mersul cu spatele cu ecran de 7" in locul oglinzii retrovizoare.

Momentan mersul cu spatele se face cu talent si imaginatie.

Salteaua are 70 de cm latime. Nu mi se pare ingusta. Mi-ar fi placut sa fie mai lunga, dar nu incapea. Asadar ma multumesc cu salteaua de 170 de cm.

Am progresat si am finalizat dulapiorul ce vine montat in fata patului.

La capitolul tamplarie mai am de construit niste rafturi, un suport pentru lada frigorifica si un plafon fals pentru protectie termica si aspect. O sa incarc poze pe parcursul lucrarii.
dizzy
Cum patul vad ca e pe latimea masinii, nu ai de unde lua cm in plus pentru lungimea patului; dar la latimea saltelei, oare ai fi putut sa o maresti nitel?
Ai putea instala tableta cu camera in plus fata de oglinda? Ca nu e ca si cum e parbrizul mic.
Masina a fost candva ambulanta?
SiloS
Raspund in intarziere pentru ca progresul la duba a fost unul lent, a fost mult tare de munca sa fac tot ce am facut.

O saltea mai lata ar fi incurcat mai mult la manevrele de strangere. Cum e acum, e ok. Am testat-o cand am fost pe circuit la Adancata. Am ajuns mai devreme si dupa ce mi-am terminat tot ce aveam de facut (inscris, descarcat masina, verificat) am stat intins vreo 40 de minute.

Masina a fost folosita de o clinica veterinara/centru de animale fara stapan - din cate am inteles de la fostul proprietar.
Se vede dupa arcuri, masina are garda la sol buna.
Dubele din generatia asta care au obosit de la atata greutate carata sunt lasate puternic de bot.

De cand nu am mai postat pana in prezent am reusit sa finalizez interiorul dubei. Rafturi, sertare, dulap, mocheta, lumina pe LED, o nebunie radmasa.gif .

Intre scaunele fata am montat o lada frigorifica ce o cumparasem in 2018 pentru Patrol. Din 2021, de cand am frigider in Patrol, lada frigorifica someaza. Am accesorizat lada dupa cum se vede in poze, cu doi suporti pentru pahare.

Pe plafon am instalat un suport pentru documente, o plasa.

In bord am instalat 2 prize, una USB si una 12v.

In partea din spate (spatiul tehnic blink.gif ) am instalat o bagheta LED.


Va trebui sa mai merg cu masina o perioada la evenimente auto si timpul imi va arata ce mai trebuie sa iau cu mine. Dupa ce imi voi face o idee despre chestiile pe care trebuie sa le am in masina tot timpul voi face cateva modificari si in partea din spate.
Laurentziu83
Cum e cu PAL-ul pe drumurile denivelate? Nu scartaie?
SiloS
Poate ca daca ai facut o asemenea constructie intr-un Mercedes S - ai fi stricat tot fengshui-ul masinii cu scartaieli noi aparute.
In cazul unei dube vechi de 20 de ani, cu motor galagios si antifonare proasta, nu mi se pare ca au aparut scartaieli in plus.

Totusi, ca sa nu ne batem joc de masina si de constructie, trebuie precizat ca exista un schelet metalic pe care am montat toate placile.


Nu stiu cum si de ce, dar mi s-a parut atractiva ideea de a pune pe parbriz un steag.


SiloS
Era si cazul sa ma ocup de un schimb de ulei.

CASTROL DIESEL BIDON AURIU 10W40 - 323.800 KM

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.