Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe benzina, pe GPL si mai nou electric
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Corneliu.Turian
Buna. Sunt nou pe aici. Povestea nenorocirii mele incepe pe 30 decembrie 2021. Se strica alternatorul de la Audi A4 si dupa multe alte probleme, ma hotarasc sa il vand. Masina a costat aproapte 2000 e plus aproape 4000 e investitii in decurs de 3, 4 Ani. Deci aproape 6000 e si dupa cativa ani de uzura, in urma problemelor care au aparut reusec sa il vand cu 600 e, adica 10 % din investitii. Buna afacere!

Urmeaza cateva luni de cautari acerbe si intr-un final gasesc un Logan 2010 1.4 benzina si GPL. Nevasta cand il vede, gata il cumparam. Eu nu doream dar am zis ca poate nu o fi teapa. Sun la numarul din parbriz si un batran raspunde, zice ca masina e a lui, nu are probleme si a lasat-o de la 1750 la 1500 si sa fim atenti ca vrea sa o puna pe net ca vrea sa o vanda. Cand aude nevasta, gata o luam ca dam lovitura. Ii zic ca il sun eu. Ii ofer 1100 e avand in vedere ca nu stim in ce stare este. El nervos incepe sa injure ca masina e din 2010. Am zis hai, bine ii mai dau 100. Cand ne intalnim el vine cu cabluri de curent. Ii dau current de la masina mea si gata dupa ce ma uit in mare, imi aduce masina acasa, facem contract de mana si copie la buletine si toate cele bune. Omul pleaca la crasma sa sarbatoreasca eu raman cu o masina cadou.

A doua zi incepe cosmarul, masina nu mai pornea, dupa aproape 12 ore am pornit-o, senzor lamda aprins, frana de mana nefunctionala, scartait intens la pornire si in mers periodic. Il sun pe batran sa imi dea.banii si ii spun ca m a inselat, imi inchide telefonul in nas. Am zis dupa multa amaraciune ca il las in plata Domnului. Altii si au pierdut case.

Dupa cateva zile aflu ca masina era omologata galben, pesionarul nu era proprietar in acte, km suspect de mic.

Dupa alte cateva zile in care cu greu o porneam am aflat cosmarul cosmarului, masina pe langa faptul ca merge pe benzina si GPL Mai merge si electric. Cititi bine, Logan din 2010 electric.

Prima zi, masina o pun in viteza, frana de mana nefunctionala, cheia in contact. Dupa 3,4 ore de stat incarcam masina cu bagaje, si deodata masina incepe sa mearga la deal fara sofer, sar pe bagheta din spate si o scot din viteza dar imi dau prea tarziu seama ca nu mai am nici o frana, masina incepe sa prinda viteza la vale, sar din masina si nu am timp sa inchid portiera din spate, masina loveste cu portiera gardul, ajung din urma masina si din afara ei ii invart volanul astfel sa ajunga perpenticular cu drumul. Masina se opreste intr-o movila de pamant. De urgenta ii scot nulul de la baterie. Portiera dr.spate botita, bara spate crapata, hayon portbagaj usor botit.

Ziua 2. Vreau sa bag masina in curte. Masina este in viteza, frana de mana nefunctionala. Fara cheie in contact. Pun faza la baterie, si cand pun nulul masina o ia in fata si se urca pe o movila. Ii scot de urgenta nulul. Pagubile nu le stiu, fiind noaptea.

Acum ce sa.fac? I-am contactat pe cei de la Dacia si nu mi-au raspuns Inca. Mentionez ca conduc din 2013, am avut skoda, mercedes, Audi, Toyota. Niciodata nu am patit asa ceva, sa plece masina singura la deal, fara sofer, fara cheie, pusa in treapta 1. Ma simt ca un om blestemat.
einstein1984
ia curent demarorul fara sa ii dai tu la cheie?
bucatzel
Daaaa, cum sa nu, a plecat la deal doar din demaror, si n-a luat nimic foc...
Lord Hades
1. Ai luat o rabla cu ochii închiși și vânzătorul e de vina ...
2. Pune bolovani la roti, ajuta.
3. Dacă pornește singura, înseamnă că se cuplează electromotor aiurea. Lasă mașina în treapta 5 când o parchezi, plus vezi oc. 2.
4. Cauta un mecanic priceput nu sfaturi pe forumuri.
einstein1984
QUOTE
Dupa cateva zile aflu ca masina era omologata galben, pesionarul nu era proprietar in acte, km suspect de mic.

cand cumperi o masina e bine sa ai CIVul masinii in fata, nu sa aflii dupa ce dai banii cine e propietar in acte si ce culoare e masina....
Agrig
QUOTE(bucatzel @ 11 May 2022, 09:15)
Daaaa, cum sa nu, a plecat la deal doar din demaror, si n-a luat nimic foc...
*



Da, pleaca si daca bateria este slaba nu ia foc.
Daca bateria este buna se lasa cu pompieri!

P.S.
cind am vazut titlul am crezut ca a scos Dacia un Logan electric!
Am citit repede sa vad daca nu cumva l-au scos cu motor cu un pol sa mai faca o ecomomie!
radmasa.gif
einstein1984
De ce sa ia foc pacatele mele, demarorul are o siguranta termica din ce tin minte....r trebui sa se arda aia inaintea firelor.
A fost o serie de logane 1 cu probleme la contact (neimann) si se ardea demarorul, insa nu am vazut vreunul sa ia foc
bucatzel
Pe drum drept, nu-i bai, il cred ca pleaca.

Da' aici e Fat-Frumos al demaroarelor, a dus loganu' in SUS pe deal, si dupa ce a ajuns in varf, a preluat gravitatia datele problemei si a iesit ca-n filmele cu Stan si Bran. Ca sa nu mai zic, e incredibil de uosr s-o scoti din viteza cand e in sarcina.

Si imi si inchipui scenariul care urmeaza, eroul nostru sare in masina, scoate masina din viteza, masina renunta la urcatul dealului, si se duce cu gravitatea la vale. Eroul nostru evadeaza din bomba pe roti, dar nu apuca sa inchida usa, care devine parte integranta a gardului (ca de mergea cu spatele, ma indoiesc ca a ramas atasata masinii). Apoi, intr-o rasturnare de situatie, eroul isi da seama ca inca mai poate salva totul, si incepe sa fuga mai ceva decat Olusoji Adetokunbo Fasuba, prinde masina din urma, o trage de volan incat sa-i faca de-un J turn, dar acum il tradeaza natura, si ii pune o movila de pamant pe traseu, in care loganul se infige cu nu stiu de altele, dar sigur esapamentul ar fi trebuit sa devina acordeon. Nu inteleg cum s-a botit hayonul, doar daca movila aia era in vreo pestera, si avea si o stalactita deasupra.

tatabobu
Amai scris asta o data aici, acum vreo 17 ani am urcat cu Dacia 1300 doar pe demaror dealul de la palatul Cotroceni, că era trecut de 18:00 și încurcăm rău circulația, mai ales a troleelor. Dar l-am urcat voit, și cu treapta 1.
Daca n-are imobilizator, și are un scurt pe alimentarea bobinei releului electromotorului, e posibil s-o ia la deal.
AR-18-MOS
QUOTE(Corneliu.Turian @ 10 May 2022, 23:06)
[...]aproape 4000 e investitii
[...] adica 10 % din investitii.
*


Vezi, așa se întâmplă când nu știi diferența dintre cheltuieli și investiții. Ți-o ia mașina la deal!
Te căiești, citești în DEX ce sunt cheltuielile și ce sunt investițiile, după care donezi la sinagogă 200€ (îți dau eu contul în privat rolleyes.gif ) și fac eu un descântec evreiesc prin care blestemul electro deplasării va deveni nul.
einstein1984
QUOTE(tatabobu @ 11 May 2022, 14:33)
Amai scris asta o data aici, acum vreo 17 ani am urcat cu Dacia 1300 doar pe demaror dealul de la palatul Cotroceni, că era trecut de 18:00 și încurcăm rău circulația, mai ales a troleelor. Dar l-am urcat voit, și cu treapta 1.
Daca n-are imobilizator, și are un scurt pe alimentarea bobinei releului electromotorului, e posibil s-o ia la deal.
*


cu respect, imobilizatorul actioneaza pe injectie si aprindere, nu pe demaror. Ala e strict electromecanic daca nu are vreo alarma, controlat de cheie, nu de vreun ecu.
Corneliu.Turian
Da, eram la munca, nu am reusit sa raspund la mesaje.

Am sa raspund pe rand :

einstein1984 da. Masina se deplaseaza fara cheie in contact. Cand am pus borna pe nul, masina s-a deplasat cativa m pe o movila de pamant pana nu a mai putut sa urce, motorul nu pornea, doar se dadea singura la automat si se deplasa.

Duminica cand mi s-a intamplat prima data am observat ceva ciudat, cu masina pornita, adica pozitia 3 a cheii, daca ii dadeam mai in fata cheia, se auzea cum se lovesc niste dinti, cum electromotorul, demaratorul functiona paralel cu motorul. Nu am dat importanta, amandoua situatii s-au intamplat pe drum privat fara trafic.

bucatzel masina chiar a plecat la deal, este adevarat nu a urcat muntii, vecinul meu mecanic plecat in Germania, are camere, m-a sunat speriat sa vada ce s-a intamplat. Duminica cand s-a intamplat prima data, am avut timp doar sa sar pe bancheta din spate, eu incarcam cu lucruri masina sa ne intoarcem acasa. Cand eram in interior, iesia fum alb dinspre bord, putin nu mult, si mirosea a plastic ars. Daca lua foc masina, ma uitam la ea, nu aveam stingatorul. Ca ma crezi sau nu, nu ma intereseaza, eu asta am vazut, asta spun. Din 4 masini cate am avut nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva.

Lord Hades Este adevarat, mi-am promis ca nu mai cumpar masina fara sa o bag in service,nevasta a insistat, ca arata bine, nu am vazut rugina cum au alte dacii, dar poate da bunul Dumnezeu si o repar cu 2000, 3000 ron. M-am saturat sa bag banii in masini. Nici eu nu am fost lucid, am luat-o orbeste, doar am gasit logan din 2012 cu 4900 ron care a facut taxi, 500k km , macar era sincer omul. Am crezut ca daca e pensionar, are frica de Dumnezeu.

Agrig bateria ei nu tinea, i-am dat curent ca sa o pornim, am cumparat alta sh, mi-a vandut un coleg un zap folosit de pe un pasat cu start stop, nu facea fata bateria si mi-a vandut-o mie.

AR-18-MOS greseala mea, ma refeream ca am cumparat audi cu 2000 e, am mai bagat 4000 e in aprox. 4 ani si am vandut-o cu 600 e.
Gil26
@ AR-18-MOS, pai daca in Loganul asta electric se "investeste" mai mult (donatiile nu sunt investitii smile.gif ) atunci poate va "urca" si mai tare biggrin.gif (inclusiv dealul acela), si fara vrajeala... icon_evil.gif

PS: @ Corneliu.Turian , asta e...din pacate se mai intampla... blush.gif
einstein1984
daca luai logan la 2000 de euro si nu audi il aveai si acum... si 5000 in buzunar.
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 11 May 2022, 10:40)
De ce sa ia foc pacatele mele, demarorul are o siguranta termica din ce tin minte....r trebui sa se arda aia inaintea firelor.
   A fost o serie de logane 1 cu probleme la contact (neimann) si se ardea demarorul, insa nu am vazut vreunul sa ia foc
*



Poate or fi avind astea noi siguranta termica da eu am stins Dacia 1300 cu extinctor mare G6 doar dupa ce am taiat cu topotul cablul de masa de la baterie.
Si nu demarorul a luat foc, cablaraiul era rosu, demarorul a fost victima colaterala, s-a topit cablajul si atunci a plecat si demarorul, masina era in vit 1 si s-a oprit in sant, precis asa a fost si la colegul nostru, un scurt in cablaj care a dus la o baterie pe firul contactorului la demaror si gata a fost baiul fiind in viteza a plecat.
Am urcat Dacia pe rampa cu demarorul, adevarat, scosesem bujiile dar cred ca si cu ele urca fara probleme.

Daca motorl e pornit si demarorul actionat merge ala de nebun in gol, cuplajul unisens de la bendix isi face efectul.
alfabit
QUOTE(Corneliu.Turian @ 10 May 2022, 23:06)
Buna. Sunt nou pe aici.
...
*



Hai măi prietene, nu dispera, dă-mi mie Loganul ăla blestemat, eu repar, vindem și facem banii juma-juma

merge ?
Corneliu.Turian
alfabit din pacate sunt din Iasi.
Gil26
pai cand sa faca si colegu' un ciubuc cinstit se pare ca nu merge... biggrin.gif

Mda, dar pana acum eu stiam ca masinile care nu bat nu troncane arata impecabil km foarte-foarte putini etc. gen haudi bemeveu volsvagin erau aduse din Jermanica de la babute foste profesoare, de cand cu virusache operatiuni speciale criza una-alta se pare ca se gasesc si la noi Lighiane cu aceleasi caracteristici pe la un mosulica de cinste, ba mai mult astea de la Romanica sunt si perpetuum mobile la superoferta (sau ca sa il citez pe initiator "eu raman cu o masina cadou"), si desigur ca povestea continua.... rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.