Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DF 093 dupa montaj ac, logan ambiance 2005
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
marianp2022
Salut si bine v-am gasit. Nu am avut de lucru si in urma cu 2 luni am montat pe loganul meu, un ambiance chel din 2005, geamuri electrice fata, servo si aer conditionat. Piesele o parte din ele fiind cumparate de noi si o parte din dezmembrari.
Lucrarea a iesit ok, insa am observat anumite probleme care imi ridica niste semne de intrebare si imi este frica sa nu se agraveze. La drum intins, in special daca depasesc 100 km/h, dupa cateva zeci de km se aprinde check engine. Acesta se stinge singur dupa cateva ture de oras sau daca merg mai mult timp sub 100 km/h. Am pus tester pe ea, eroare primita, DF093, Downstream Oxygen sensor circuit, open circuit or short circuit. Cu un alt tester, am primit P0136 Q2 sensor circuit bank 1, sensor 2.
Saptamana trecuta fiindca incepuse sa imi mearga in 3 pistoane, intrerupt la relanti si in mers daca acceleram mai tare, motorul se ingatuia. Am pus din nou testerul, pe langa DF093, aveam si DF124 Destructive misfire. Am schimbat fisele si bobina, motorul a inceput sa se comporte normal, doar pe drum intins mai imi apare DF093. Am intrebat mai multi mecanici, unii dintre ei spun ca nu se baga daca masina are modificari, altii ca daca motorul merge normal sa o las asa. Sper sa nu se arda si bobina asta si sa fie vreo problema mai mare, pe cea anterioara o schimbasem cu 2 ani inainte odata cu bujiile, fisele nu au fost schimbate niciodata pana acum. Masina are 100000 de km. Intreb pe acest forum fiindca am vazut ca au mai fost persoane care au mai facut astfel de modificari, a-ti intalnit problema asta? Si daca da, cum a-ti rezolvat?
Va multumesc!
einstein1984
deci defectul de sonda lambda il ignori, nu-l repari? Si dupa aia te miri de ce are si rateuri?
marianp2022
Sunt o gramada de masini care merg pe strada cu eroare sonda lamda, poate au agatat firul, poate este sonda lamda stricata nu stiu, nu i-am auzit de probleme de genul, din ce m-am documentat ecu intra intr-un mod de degradare si merge oarecum si fara ea. As schimba sonda lamda daca as sti sigur ca este de la ea.
einstein1984
Ah, deci stii tu mai bine....
marianp2022
Nu stiu, daca stiam nu mai intrebam smile.gif Nu sunt specialist, va spun ce am mai vazut, daca gresesc imi puteti spune.
einstein1984
Ecu zice ca are cutare defectiune, tu ignori ca "merge si asa"... Motorul merge prost, tu zici" nu e de acolo, am vazut eu la altii". Adica pe ala nu-l crezi dar ma crezi pe mine de forum?
Mergi la un electrician sa verifice cablajul ala, daca are si un osciloscop sa vada ce face sonda lambda e si mai bine.
Nu mai zic ca masinile cu AC au si o calibrare de injectie care tine cont de sarcina compresorului, la tine nu stiu daca a fost scrisa si calibrarea aia.
@gil26, ai legatura
marianp2022
Multumesc mult pentru informatii, persoana care s-a ocupat de lucrare spunea ca a adaugat un parametru pentru AC in ECU, probabil la aceasta va referiti.
Gil26
In primul rand nu este doar ”un parametru pentru AC in ECU”, asa cum bine s-a scris anterior AC trebuie configurat in injectie, tine cont de sarcina compresorului (vezi si atasat) si sunt mai multe ex: LC032 =Configuration reading: air conditioning, LC095 =Air conditioning cold loop mode in injection, ET321 =Air conditioning compressor, ET018 =Air conditioning request, PR037 =Refrigerant pressure, etc.
QUOTE(marianp2022 @ 27 Jun 2022, 08:49)
...Nu am avut de lucru si in urma cu 2 luni am montat pe loganul meu, un ambiance chel din 2005, geamuri electrice fata, servo si aer conditionat....
Lucrarea a iesit ok  biggrin.gif ....La drum intins, in special daca depasesc 100 km/h, dupa cateva zeci de km se aprinde check engine. Acesta se stinge singur dupa cateva ture de oras sau daca merg mai mult timp sub 100 km/h. Am pus tester pe ea, eroare primita, DF093, Downstream Oxygen sensor circuit, open circuit or short circuit. Cu un alt tester,  icon_mrgreen.gif  am primit P0136 Q2 sensor circuit bank 1, sensor 2.
Saptamana trecuta fiindca incepuse sa imi mearga in 3 pistoane, intrerupt la relanti si in mers daca acceleram mai tare, motorul se ingatuia. Am pus din nou testerul, pe langa DF093, aveam si DF124 Destructive misfire. Am schimbat fisele si bobina, motorul a inceput sa se comporte normal, doar pe drum intins mai imi apare DF093....
*


Apoi nu ai precizat ce motorizare ai (eventual un cod motor), dar daca ai 1.4 MPi sau 1.6 MPi cod motor ex. K7J\K7M710 vezi atasat un extras din procedura de diagnosticare a erorii DF093 in care am facut sublinierile necesare (ce\cum se verifica) plus schema electrica si mufa senzorului, daca ai alta motorizare ignora insa poate sunt de folos si altor colegi (am atasat si DF124 doar ca info).

PS: tinand insa cont de modificarile pe care ai scris ca le-ai facut as sugera sa faci o diagnosticare corecta \conforma a injectiei cu un tester dedicat CLiP la cineva care stie sa il folosesca corespunzator si apoi sa analizeze rezultatele.
torquemada
Sunt o gramada de masini care merg pe strada cu eroare sonda lamda..... merge oarecum si fara ea.
și apoi zicem că marca e proastă nu că proprietarul e ignorant.

Ca să citez un prieten Unii au trecut de la cărucior de butelii la mașină, dar ei nu pot întreține nici căruciorul de butelii

Totul pleacă de la ce s-a adăugat pe mașină și mai ales cum (cablaj) iar aici detaliile sunt minime.

P.S. Bine a-ți venit pe forum
einstein1984
la ce a zis gil26 ar trebui ca ala cu clip sa stie sa foloseasca si un multimetru...
marianp2022
Motorizarea este 1.4, de pe talon K7j a7. Nu stiu ce sa mai zic, ma asteptam sa am probleme dar nu la nivelul asta. Sa fie treaba, treaba am pierdut si freonul din instalatie, nu mai baga rece aproape deloc + eroarea de care v-am spus si ieri mi-a fost furat in parcare si catalizatorul sad.gif . Inainte de a ma apuca de orice trebuie sa rezolv cu catalizatorul. Nici nu mai stiu daca mai renteaza sa o fac sad.gif .
Va multumesc mult pentru informatii, o sa revin cu update.
einstein1984
pai poate iei si sonda lambda cu tot cu esapament daca il gasesti la dezmembrari.
Gil26
QUOTE(marianp2022 @ 29 Jun 2022, 09:56)
... si ieri mi-a fost furat in parcare si catalizatorul  sad.gif . Inainte de a ma apuca de orice trebuie sa rezolv cu catalizatorul. Nici nu mai stiu daca mai renteaza sa o fac sad.gif .
Va multumesc mult pentru informatii, o sa revin cu update.
*


Am citit bine asta: catalizator de LoganI 2005 furat??? 182.gif in parcare??? wub.gif unde\in ce oras??? rolleyes.gif

einstein1984
pai nu conteaza ca e vechi, important e ca e accesibil.
marianp2022
QUOTE(Gil26 @ 29 Jun 2022, 13:12)
Am citit bine asta: catalizator de LoganI 2005 furat???  182.gif  in parcare???  wub.gif  unde\in ce oras???  rolleyes.gif
*



Bucuresti sector 1, in miezul zilei intr-o zona aglomerata. sad.gif
danqwerty
Bună ziua !
Am un Logan 1600 cm3 8 valve, benzina+gpl
EROARE DF124
Pe gpl funcționează fără nici o problema, pe benzina galopeaza și nu trage în mers.
La pornire, după un timp clipește martorul motor, dar se stinge, rămâne eroare DF124 în memorie, s-au schimbat doua injectoare, dar problema persista.
Mulțumesc anticipat pentru sfaturi.
P.S. acum 200 km am schimbat bujiile + testat fise/bobina prin scoaterea fiselor pe rand (dau scanteie).
Gil26
Vezi atasat procedura de diagnosticare a erorii DF124 =Distructive Misfire, poate te ajuta:
einstein1984
mergi pe benzina (proaspata neaparat) 100 km si vezi daca mai face. Amestec sarac de la mersul pe gpl in benzina=> rateuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.