Salutare! Am o Dacia Lodgy 1.2 Tce din 2013. Nu este cumparata de noua, sunt al doilea proprietar Am intrebari cu privire la sistemul de climatizare. La masina mea cand e foarte cald afara, pe partea de racire, treptele 1 si 2 a ventilatorului nu fac fata deloc, sunt insesizabile ca sa schimbe atmosfera inauntru.. Doar de la treapta a 3 a se simte ceva. Treapta a 4 e prea zgomotoasa si face prea mare curent. Deci daca e cald afara ca sa se raceasca aerul trebuie sa tin permanent pe treapta 3. Chiar si asa dureaza destul de mult pana se racoreste aerul. Daca stau pe loc, la semafor racirea e foarte foarte lenta. Daca prind viteza, turez motorul e un pic mai bine dar tot aerul pare insuficient. Am completat cu freon, mecanicul spune ca nu sunt pierderi majore de freon. Intrebarea mea este, daca este normala aceasta functionare, racire extrem de lenta, e motorul prea mic sau sistemul de climatizare are o problema. Va intreb pentru ca sunt obisnuit cu Logan din 2007 si alte masini din generatia aceea si pe treapta 2 a ventilatorului dadea mult mai mult aer rece, parca scaderea temperaturii avea loc mai rapid etc.
Multumesc!
einstein1984
4 Jul 2022, 14:23
compresorul e tot ala, dar ai volum dublu la interior.... Filtrul de habitaclu e curat?
Pune si tu folii pe spate ca ajuta sa reduca temepratura.
Filtrul de aer e curat, il schimb cam de 2 ori pe an. Desi nu fac decat 10.000 km pe an il schimb obligatoriu inainte de venirea verii, inainte sa dau drumul la aer conditionat.
4 Jul 2022, 14:56:
Da, ar fi o idee cu foliile.
einstein1984
4 Jul 2022, 15:16
verifica si cat de intreg si curat e condensorul, radiatorul din fata, poate are lamele lipsa sau infundat de muste.
Cum se poate verifica condensatorul?
einstein1984
5 Jul 2022, 07:03
cu o lanterna, te uiti la el prin grila inefrioara a radiatorului.
Si verifica sa merga si ventilatorul condensatorului cand se cupleaza compresorul!
Ventilatorul radiatorului functioneaza la pornirea aerului conditionat.
Radiatorul de clima arata ca in poze. Nu e nou dar parca am vazut altele si mai uzate.
Trebuie sa verific intr-o seara condensatorul ala. Cred ca se vede mai bine daca e intuneric afara.
Bicicleta galbena
5 Jul 2022, 21:06
QUOTE(petreb @ 4 Jul 2022, 14:18)
. Intrebarea mea este, daca este normala aceasta functionare,
Din pacate da. Sistemul de climatizare de la Logan 2 incolo e o porcarie, asa e conceput, se sacrifica confortul utilizatorilor pentru niste emisii cu foarte putin mai scazute.Dupa 30 grade sistemul nu face fata, nici pe Logan/Sandero si cu atat mai putin pe Lodgy.
Solutia ar putea fi alta masina, dar e un trend general, din ce am remarcat.
einstein1984
6 Jul 2022, 07:23
am facut o saptamana naveta la mioveni cu un lodgy in miezul verii si nu mi s-a parut mai cald decat in logan
Diesel sau benzina (1.6 sau 1.2)? Poate conteaza si motorul?
Nu am reusit nicicum sa identific condensatorul.
6 Jul 2022, 09:15:
Pe autostrada, cand prinde viteza masina, motorul se tureaza, parca si racirea in habitaclu se imbunatateste.
Insa in oras si mai ales pe distante totusi scurte, semafoare, opriri dese, mi se pare insuficient aerul ce il da.
einstein1984
6 Jul 2022, 09:42
Diesel, dar compresourl e identic.
In oras e si mai cald decat afara, si flux de aer. Cu masina pe loc si AC pornit, auzi ventilatorul de la motor mergand?
condensatorul e in ECU, in fata motorului ai condesor: condensór sm [At: LTR2 / Pl: ~i / E: fr condenseur] 1 (Înv) Recipient care servește la transformarea aburilor în lichid. 2
E un nenorocit de radiator in care intra o teava de inalta presiune ce pleaca de la compresor.
Compresorul il aud mergand si din habitaclu. Ventilatorul il aud doar daca merg in fata masinii sau daca ridic capota. Dar merge si el.
Acest condensator, radiator se poate curata cumva fara sa fie deteriorat? Sau se inlocuieste direct?
einstein1984
6 Jul 2022, 14:49
daca e cazul, as zice furtun cu apa (nu jet de inalta presiune) si suflat cu aer.
Mecanicosul care a verificat freonul nu a verificat si el compoentele sistemului cu mana? E de ajuns a le atingi sa-ti dai seama daca vreun are temperatura nepotrivita ca sa vezi ce e in neregula.
Ca detalii dupa interventie mi-a comunicat doar atat, s-a completat cu freon, dar cantitatea este foarte mica si nu se justifica sa caute pe unde iese. Deci cred ca nu a verificat mai mult.
QUOTE(einstein1984 @ 6 Jul 2022, 10:42)
condensatorul e in ECU, in fata motorului ai condesor: condensór sm [At: LTR2 / Pl: ~i / E: fr condenseur] 1 (Înv) Recipient care servește la transformarea aburilor în lichid. 2
Explica-le si la astia!
einstein1984
7 Jul 2022, 09:47
AVeam niste profesori in facultate care insitau sa folosim termenii corecti, gen anvelopa si nu cauciuc, condensor si nu condensator etc. Aparent nu ala care a scris cartea aia.
tatabobu
7 Jul 2022, 10:45
In general importurile lingvistice apar înainte să se prindă academia, și exista o grămadă de termeni tehnici care nu apar in DOOM (sau nu apar cu toate definițiile). Pentru claritate, "condensor" e varianta uzuala din industria auto a componentului din instalația de AC. Chiar daca el e definit doar ca instrument optic.
einstein1984
7 Jul 2022, 10:56
Cred ca si aia de la frigidere la fel ii zic. Sau cel putin colegul care a lucrat la artic asa ii zice.
dragosh82
10 Jul 2022, 05:47
Instalatia de racire/incalzire e subdimensionata din motive de lacomie frantuzeasca mai mult decat de norme de poluare, au folosit aceleasi componente la toate modelele chiar daca la lodgy ai ditamai volumul de incalzit/racit. Nici incalzirea nu face fata, noroc de iernile blande
stolniceanulucian
11 Jul 2022, 20:15
Daca masina este cu climatizare manuala este destul de important sa dai directia jetului drept in fata.
Daca jetul de aer este reglat spre parbriz si sau picioare atunci AC ul nu va face fata.
Daca AC este reglat sa bata la parbriz atunci acesta va raci parbrizul care va face schimb termic cu exteriorul inainte sa apuce sa raceasca interiorul masinii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.