Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5dci creștere putere?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
UNHLeaSHD
Salut!

De cateva saptamani urmaresc să cumpar un Logan ph1 diesel ca masină de proiect/mascotă.
Sunt curios ce modificări ieftine se pot face pentru cresterea puterii.
Pe motorul de 75 sau 90cp se poate pune turbina de Duster de 110cp? Adică, se potrivește fără modificări? mă găndeam să pun direct motorul și cutia de duster de 110, dar nu cred că reușeșc să mă încadrez sub 5000lei. Diuze sau injectoare mai mari pentru 1.5dci, există?
Oare pistoanele de 75cp rezistă la o turbină mai mare? Eventual hibridizată.
stolniceanulucian

Cu buget redus merge o resoftare sa ii mai dai 15-20 de cai si consumabile de calitate.

Daca vrei sa mai imbunatatesti un pic, merge sa ii pui niste arcuri un pic mai scurte si placute de frana mai bune.

Cauta un Logan 1 care sa aiba macar ABS.

IRONICK
15-20 cai frumosi afumati (ca altfel nu se poate)
Ampt
Dacă motorul are DPF se poate și cu cai neafumați. biggrin.gif
AR-18-MOS
Stage 1 combinat cu DPF + EGR off, desigur. Așa am avut și la 535d și așa am la 350CDI actual.
UNHLeaSHD
Am incercat sa caut pe forumuri proiecte de crestere a puterii la 1.5DCI, dar nu prea gasesc. Ori nu indexeaza Google rezultatele ori chiar nu a facut nimeni nimic mai mult de un soft si o reglare a piulitei actuatorului turbinei?
IRONICK
Pai ce ai vrea sa faca?
einstein1984
Daca vrei sa rupi in 2 amarata aia de cutie JR5 de logan, desigur, baga mare. Aia e la limita si cu motorul de 90 de cai
IRONICK
Oricum JR5 pica mult mai des ca JH3.
einstein1984
pentru ca e imperecheata cu motoare mai potente de obicei.
IRONICK
Nope, nu pica din cauza de potenta.
UNHLeaSHD
QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2022, 10:14)
Pai ce ai vrea sa faca?
*


Ma uimeste faptul ca pe 1.4mpi s-au pus turbine si compresoare, dar pe 1.5dci nu gasesc mare lucru.
Eram curios de ce am intrebat in prima postare. Daca motorul de 75cp ar rezista la turbina de 110cp daca nu, sa pun motorul de 110cp si alte chestii. Masina nu trebuie sa corespunda normelor RAR, trebuie doar sa nu puna in pericol siguranta soferului.
Acum de exemplu am aflat de la voi diferenta dintre cutii, faptul ca JH5 rezista la mai mult cuplu.
IRONICK
JR5, nu JH5

In primul rand trebuie sa vezi ce motoare sunt perechi. Asa iti dai seama de reperele diferenta.
Dar nici asa nu este o regula, ca sunt si volumetricele diferite.
La cum ai pus problema, mai bine motor de 110 direct.
UNHLeaSHD
QUOTE
In primul rand trebuie sa vezi ce motoare sunt perechi. Asa iti dai seama de reperele diferenta.
Dar nici asa nu este o regula, ca sunt si volumetricele diferite.

Cum adica? Nu inteleg
einstein1984
motorul de 110 cai are si alta injectie si alt raport de comprimare (alte pistoane) fata de ala de 90....Plus altele. Si cuplu mai mare decat duce JR5.
acipri
Turbina geometrie variabila la 110 fata de 90

Mecanica e tot aia, ce pistoane, manetoane, biele-manivele ... Marfa Reno.

Hai mai stim si noi d-astea

einstein1984
stii o laie
IRONICK
radmasa.gif

cautati mai bajeti intr-un pdf de dacia si o sa gasiti diferentele
UNHLeaSHD
unde gasim acel PDF?
IRONICK
Google?

Manual motor K9K.
surube
În loc de motorina eu am băgat benzina aditivata cu ,ulei 2T verde din reprezentanta huskvarna ........majoritatea au trecut pe benzina la motoarele diesel! ohmy.gif
psychoo
Nu toti duc masina la fier vechi...
Benzina in circuitul de motorina distruge pompa de inalta si injectoarele.
Asta daca nu pusca pistoanele pana atunci din cauza detonatiilor.
Dauna totata intr.un pas
surube
ohmy.gif Merg de vreo 2ani cu benzina și este mult mai silențioasa ,are consum de 4 litri benzina la suta de km ,pompa delphi a fost modificata ,au găsit 4 arculete și un oring de la IMV în plus în acea pompa ,adică pompa nu mai face pilitura acum și are disponibili cei 65 cai la 2500 rotații pe minut ,înainte ii avea la 4000 rotații pe minut ,practic paletii pompei de joase erau montați invers și aveau și arculetele în plus ,nu aveau ce sa caute acolo ! În cutia de viteze am băgat ulei 85w140 (ambalat de firma olipes din Spania ) cam 3litri întra ! Pistoanele au fost retezate cu 1mm coborâte sub nivelul suprafeței blocului motor ca să nu mai apară fenomenul de piston topit,biela îndoită mai ales la viteze și turații mari ! Singurul motor de Mercedes băgat pe dacia ......bun !
Agrig
Si uite asa a iesit un Skyactiv autohton.
tatabobu
QUOTE(surube @ 20 Sep 2022, 20:58)
ohmy.gif  Merg de vreo 2ani cu benzina și este mult mai silențioasa ,are consum de 4 litri benzina la suta de km ,pompa delphi a fost modificata ,au găsit 4 arculete și un oring de la IMV în plus în acea pompa ,adică pompa nu mai face pilitura acum și are disponibili cei 65 cai la 2500 rotații pe minut ,înainte ii avea la 4000 rotații pe minut ,practic paletii pompei de joase erau montați invers și aveau și arculetele în plus ,nu aveau ce sa caute acolo ! În cutia de viteze am băgat ulei 85w140 (ambalat de firma olipes din Spania ) cam 3litri întra !                  Pistoanele au fost retezate cu 1mm coborâte sub nivelul suprafeței blocului motor ca să nu mai apară fenomenul de piston topit,biela îndoită mai ales la viteze și turații mari ! Singurul motor de Mercedes băgat pe dacia ......bun !
*



Tu esti reincarnarea userului "mesteru surubel"? De la el mai auzeam povesti de-astea frumoase gen "dacie care pleaca la juma' de cheie fara soc tras", si inca altele cu imbunatatiri de-astea mirobolante. Nu ca zic, da' chiar nu cred nici o vorba din ce ai scris in postul citat.
robbie_ro
QUOTE
ohmy.gif  Merg de vreo 2ani cu benzina și este mult mai silențioasa ,are consum de 4 litri benzina la suta de km ,pompa delphi a fost modificata ,au găsit 4 arculete și un oring de la IMV în plus în acea pompa ,adică pompa nu mai face pilitura acum și are disponibili cei 65 cai la 2500 rotații pe minut ,înainte ii avea la 4000 rotații pe minut ,practic paletii pompei de joase erau montați invers și aveau și arculetele în plus ,nu aveau ce sa caute acolo ! În cutia de viteze am băgat ulei 85w140 (ambalat de firma olipes din Spania ) cam 3litri întra !                  Pistoanele au fost retezate cu 1mm coborâte sub nivelul suprafeței blocului motor ca să nu mai apară fenomenul de piston topit,biela îndoită mai ales la viteze și turații mari ! Singurul motor de Mercedes băgat pe dacia ......bun !

I see what you did there... smile.gif

QUOTE(surube @ 20 Sep 2022, 20:58)
...practic paletii pompei de joase erau montați invers și aveau și arculetele în plus ,nu aveau ce sa caute acolo !...

Practic erau montati asa ca sa impinga inapoi motorina in rezervor...
surube
Paletii din partea de joase erau montați invers sa favorizeze producerea de pilitura ! ohmy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.