Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accelerare brusca - raspuns intarziat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Gabi813
Salut, am cautat la search, insa nu am gasit niciun topic legat de acest subiect si mai exact sonda lambda.
Prima data am avut probleme cu pornirea, pornea bine, insa dupa trepida masina pana se incalezea putin 10-30 sec. Am pus tester, s-a gasit injectoarele defecte/nu mai erau in parametri, le-a resetat, masina pornea bine mergea ok. Le-am si inlocuit deoarece am GPL si am inteles ca se pot defecta daca mergi mult pe GPL.

Problema este ca baiatul mi-a zis ca am sonda lambda de la catalizator arsa, ciudat totusi in bord nu-mi arata martorul aprins. Faza este ca eu am si GPL instalat si astazi am vazut ca la accelereare brusca pe benzina are un fel de ezitare (tinda sa dea rateu daca este accelerata mai tare, cel putin pe liber) fata de GPL care raspunde instant la pedala. La pornire se si simte miros de benzina nearsa sau daca o accelerezi pe liber mai mult si parca si in habitaclu miroase foarte putin cateodata.

Intrebarea mea este daca e de vina acesta sonda lambda, din cautarile mele am inteles ca face legatura cu ecu pentru a citi anumite informatii despre oxigen etc si de aici rezulta aceasta problema. Mersi anticipat.
alfabit
Foarte ușor diagnoză de sondă lambda, dacă ai cu ce, baiatul gepelist se pare că nu era pe intervenție.

Orice problemă care apare pe sonda lambda aprinde obligatoriu martor antipoluare în bord, indiferent dacă e întrerupt circuitul de încălzire al sondei sau circuitul de masurare tensiune sondă,

Apare defect prezent // memorat în calculator injecție.

Pe diagnoză se urmăreșe variația tensiuni sondei, trebuie să varieze sinusoidal 0.2 -/- 0.8 V. Sondă deconectată // întreruptă indică stabil fix 0.410 V

Ești sigur că martorul antipoluare din bord mai e funcțional ?
Samsarii care revând Logane vechi cu GPL le smulg LED-ul ăla din locul lui să nu apară discuții la târgul auto, clientul nu controlează, nu știe că ia mașină cu martor antipoluare aprins și ia țeapă

Majoritatea motoarelor Logan cu GPL aprind martor antipoluare mai devreme sau mai târziu, asta din pratică.
Gabi813
QUOTE(alfabit @ 8 Aug 2022, 07:28)
Foarte ușor diagnoză de sondă lambda,  dacă ai cu ce, baiatul  gepelist se pare că nu era pe intervenție.

Orice  problemă care  apare pe sonda lambda aprinde obligatoriu martor antipoluare în bord, indiferent dacă e întrerupt circuitul de încălzire al sondei sau circuitul de masurare tensiune sondă,

Apare defect  prezent // memorat în calculator injecție.

Pe diagnoză se urmăreșe  variația tensiuni sondei, trebuie să varieze sinusoidal 0.2 -/- 0.8 V.  Sondă deconectată // întreruptă indică stabil fix 0.410 V

Ești sigur că martorul antipoluare din bord mai e  funcțional ?
Samsarii care revând Logane vechi cu  GPL le smulg  LED-ul ăla din locul lui să nu apară discuții la târgul auto, clientul nu controlează, nu știe că ia mașină cu martor antipoluare aprins și ia țeapă

Majoritatea motoarelor Logan cu GPL aprind martor antipoluare mai devreme sau mai târziu, asta  din pratică.
*


Asta stiam si eu ca trebuia sa se aprinda martorul si s-a mirat si el ca nu e aprins, el mi-a zis ca e arsa si se simte miros de benzina nearsa + problema asta cu acceleratie brusca doar pe benzina. El mi-a zis doar ca o sa am un consum putin mai mare, dar cred ca a omis sa mai zica ca are si alt rol. Cu samsereala nu stiu ce sa zic, spre exemplu martorul de abs si airbag le am aprinse, poate nu e functional acel martor habar n-am.
Edit: L-am sunat pe respectivul si mi-a zis si el ca se poate sa fie de la sonda problema.
alfabit
Martor antipoluare se aprinde când pui contactul, se stinge după ce pornești motorul

{ Lumea nu știe, toți martorii din tabloul de bord se aprind la contactul cheie, după care se sting, pentru a fi verificați de către utilzator, lucru confirmat mie și de verificatorul ITP }

Trebuie să îl vezi aprins înainte să dai la cheie. Se stinge după câteva, ( 1-/-2 ) secunde.

Nu se aprinde deloc, cum am bănuit, țeapă, sorry my friend.

Pentru tine, o diagnoza pe motor de cineva cinstit să spună adevărul despre ce vede acolo.

Diagnoza arată multe dacă știi unde să te uiți și dacă ești cinstit și spui ce găsești pe laptop

Gabi813
QUOTE(alfabit @ 8 Aug 2022, 13:14)
Martor antipoluare se aprinde când pui contactul,  se stinge după ce pornești motorul

{ Lumea nu știe, toți martorii din tabloul de  bord se aprind la contactul cheie, după care se sting, pentru a fi verificați de către utilzator, lucru confirmat mie și de verificatorul  ITP }

Trebuie să îl vezi aprins înainte să dai la cheie. Se stinge după câteva, ( 1-/-2 ) secunde.

Nu se aprinde deloc, cum am bănuit, țeapă, sorry my friend. 

Pentru tine, o diagnoza pe motor de cineva cinstit să spună adevărul despre ce vede acolo.

Diagnoza arată multe dacă știi unde să te uiți și dacă ești cinstit și spui ce găsești pe laptop
*


Da, este singurul care nu se aprinds la contact, sincer nu ma intereseaza ca e teapa sau nu, tu esti sofer si trebuie sa stii cum trebuie sa mearga masina si sa iti dai seama pana la urma daca merge bine sau nu, concluzia este ca baiatul cu testerul nu avea de ce sa minta si confirm si eu pana la urma ca se simte un miros de benzina nearsa, intrebarea mea este care sonda lambda este? cea de la catalizator sau admisie ca am uitat sa intreb, oricum o sa ma duc inainte sa o cumpar la el sa imi mai confirme odata.
Si nici nu vad rostul sa faci asa ceva, ambele sonde lambda nu sunt scumpe sa zici ca nu mai e bun motorul sau ceva defectiune mare, eu zic ca cel mai probabil s-a ars acel beculet.
alfabit
QUOTE(Gabi813 @ 8 Aug 2022, 13:47)
... baiatul cu testerul ...

...care sonda lambda este? cea de la catalizator sau admisie ca am uitat sa intreb, oricum o sa ma duc inainte sa o cumpar la el sa imi mai confirme odata.

...probabil s-a ars acel beculet.
*




"baiatul cu testerul" trebuia să spună care sondă lambda este, sunt 2, una aval catalizator, cealaltă amonte catalizator, nicidecum pe admisie.

Ce tester o fi avut "baiatul" doar el cunoaște, noi nu. Vorba aia, cine știe, cunoaște.

În tabloul de bord nu există beculeț ci un amărât de LED cu MTBF ~ 100 ani. ( MTBF >>Wiki )
Ăla nu s-a ars întâmplator. A fost ars intenționat în scop de țeapă.

Eu am încheait aici, am văzut situații ca a ta nenumărate, toate cu aceeeși finalitate.
Gabi813
QUOTE(alfabit @ 8 Aug 2022, 15:49)
"baiatul cu testerul" trebuia să spună care sondă lambda este, sunt 2, una aval catalizator, cealaltă amonte catalizator, nicidecum pe admisie.

Ce tester o fi avut "baiatul" doar el cunoaște, noi nu. Vorba aia, cine știe, cunoaște.

În tabloul de bord nu există beculeț ci un amărât de  LED cu MTBF ~ 100 ani. ( MTBF >>Wiki )
Ăla nu s-a ars întâmplator. A fost ars intenționat în scop de țeapă.

Eu am încheait aici, am văzut situații ca a ta nenumărate, toate cu aceeeși finalitate.
*



Tot nu inteleg de ce ziceti mereu nu numai la mine si la restul care zic ce probleme au ca numai ei stiu ce tester au, ca nu-s capabili sa-l foloseasca respectivi si etc. Omul mi-a zis ca e arsa si asa e, nu functioneaza si gata. Pe langa asta el munceste si la Dacia si de acolo are si testerul...
einstein1984
colegul alfabit are dreptate.
Judecand dupa simptome, sonda amont ar fi in defect. Aia aval face doar diagnoza cata.
Apoi daca ala cu testerul se pricepe, ti-a zis ce sa schimbi, cu ce te mai putem ajuta noi?
Gabi813
QUOTE(einstein1984 @ 9 Aug 2022, 08:30)
colegul alfabit are dreptate.
Judecand dupa simptome, sonda amont ar fi in defect. Aia aval face doar diagnoza cata.
  Apoi daca ala cu testerul se pricepe, ti-a zis ce sa schimbi, cu ce te mai putem ajuta noi?
*



Voiam sa mai aud niste pareri, in original nu e chiar asa ieftina si mna.

Dar mi se pare de neam prost sa faci asa ceva pentru o sonda care nu e o problema asa mare si se inlocuieste destul de usor.
einstein1984
in 2 fraze succesive zici ca e scumpa, dar apoi ca e ieftina....
Gabi813
QUOTE(einstein1984 @ 9 Aug 2022, 14:45)
in 2 fraze succesive zici ca e scumpa, dar apoi ca e ieftina....
*


Am zis ca e scumpicica pe original, daca nu ii facem distributia o cumparam si azi, dar sunt si eu limitat. Dar am zis ca nu e chiar o caruta de bani ca sa anulezi becul ala, la aia m-am referit.
einstein1984
poti lua NTK cu incredere, aia le fac pe original.
Gabi813
Salut, revin cu aceeasi problema de la inceput si mai exact la accelerarea brusca/normala motorul raspunde intarziat, spre exemplu schimb din tr 3 in 2 si incep sa accelerez apare un mic lag, zici ca se franeaza oarecum si dupa se accelereaza. Face asa mereu indiferent daca e motorul cald sau rece.
Pentru cei care citesc din nou este un Logan 1.6 MPI + GPL, iar problema apare doar pe benzina.
A fost inlocuita pompa de benzina, fise, bujii, resetare adaptivi, injectoare, sonda lambda (s-a gasit defecta pe tester) deoarece aveam o problema si dimineata imi pornea in 3 cilndri.

Deci problema apare doar pe benzina si asta mi se pare destul de ciudat, pe GPL trage efectiv instant, nu are pierderi de putere de genul sau mai stiu eu ce.
S-a pus si tester deoarece am inlocuit sonda lambda, resetarea aceea de adaptivi si nu mi-a zis nimic ca ar fi gasit vreo problema.

Acum ma gandesc doar la clapeta de acceleratie, deoarece gazul arde mai usor ca benzina si nu vad unde ar putea sa fie problema.

La turatii mai mari, gen mers constant merge normal si pe benzina, dar in oras e destul de nasol sa ai probleme de genul.
bleumineral
Măi nea "scumpicică", eu cred că ai pretenții prea mari de la un Logan. Așa "face" toate, nu "e" Lambo, e Logan! Tot cu L.
Gabi813
QUOTE(bleumineral @ 11 Dec 2022, 10:47)
Măi nea "scumpicică", eu cred că ai pretenții prea mari de la un Logan. Așa "face" toate, nu "e" Lambo, e Logan! Tot cu L.
*


Nu e vorba de viteza, e vorba ca, accelerarea este pe cablu si trebuie sa fie instanta, nu am pretentii sa prinda viteza repede, dar sa se accelereze instand cand apasa pedala si oricum am rezolvat problema tot cu o resetare de adaptivi dupa ce s-a montat sonda lambda, probabil a verificat doar daca functioneaza si atat.
Am si specificat ca pe GPL merge normal si nu este ca asa merge Logan-ul, eu chiar sunt multumit si consider ca este suficient sa faci si depasiri, dar unii sunteti ceva de genul " e logan domne ce vrei mai mult de atat "...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.