Salut, detin un Logan 1.4 GPL din 2007, care este vai de capul lui si numai probleme are. Pentru context, masina are 400.000 si ceva de kilometri, a fost la scoala, a fost si taxi. Cand am luat-o, i-am facut o gramada de reparatii, si am crezut ca am terminat cu ele pentru o perioada, dar m-am inselat. M-am dus la vreo 2 mecanici sa-i intreb care ar putea fi cauza la urmatoarea problema, iar multi mi-au zis ca cel mai sigur este garnitura de chiulasa, iar la a 2-a problema mi-au zis ca probabil este clapeta de acceleratie.
Prima problema: Masina a fost fraierita cumva de taximetrist, iar in locul termostatului este un plastic idiot, iar cand i-am pus termostat real si inlocuit antigelul, nu-i placea absolut deloc. Am mers 5 minute pe A3 si cand m-am uitat in bord nu mi-a venit sa cred, liniile de la apa erau toate aprinse. Norocul meu ca era o benzinarie imediat langa mine si m-am uitat sub capota sa vad care-i treaba. Sarise efectiv apa. Du-te cumpara de la benzinarie antigel si apa distilata. M-am dus inapoi la mecanic si i-am cerut sa 'pacaleasca' iar masina ca sa fie totul bine. De cand i-am pus termostatul si pana acum din antigel verde se transforma in ruginiu. Mecanicul mi-a zis ca se amesteca apa cu uleiul si d-aia are culoarea aia. Si dupa cand i-am zis ca si pierde apa din nu stiu ce motiv (pompa de apa d-abia ce fusese schimbata) pe la 'colierele' acelea de langa pompa de apa (tot el mi le-a strans mai bine, deci era exclus ca ele sa fie de vina) mi-a zis ca este garnitura de chiulasa... Am auzit ca este foarte scump sa-i schimb garnitura.. Aveti cumva vreo idee cam cat m-ar costa manopera (un pret estimativ)? Adica el mi-a zis ca ar fi cel putin 1000 lei, dar mi-e greu sa cred ca pentru o piesa pe care o poti gasi si la 70 de lei sa iti ia 1000 lei.
Iar cea de-a doua problema: Uneori (in special ziua, cand e cald) mai are niste draci pe ea masina si se accelereaza singura. Din fericire, o pot controla si nu am avut incidente neplacute cu ea, dar era de multe ori. Deci problema nu cred ca este senzorul relanti, ca nu face asa doar cand e in relanti. Am vazut o solutie temporara sa o turez tare (5000+) pt putin timp si deobicei isi revine. Si cand isi revine nu e totul roz, apare o alta problema, aceea ca dintr-un motiv sau mai multe, pierde din 'putere'. Adica la relanti nu mai sta la 750-850 de turatii sau cate sunt normale, ci sta la undeva la 200-100, iar de multe ori cand apas ambreiajul moare motorul.
Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi si preturi v-as fi foarte recunoscator! Numai bine!