Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Kia Proceed GT 2020 204CP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
dansora
Forumist in lumea Renoului, am zis sa va prezint si eu o masina mai exotica pe aici.
Masina in cauza este un Kia Proceed GT 1.6 MT 204CP, 265 Nm, 2020 achizitionat SH la 38k km.
Inca de prin toamna lui 2018 de cand a aparut noua caroserie Proceed pe generatia a 3-a de Ceed, am zis ca asta va fi urmatoarea mea masina. Dragoste la prima vedere. Forma caroseriei: piesa de rezistenta.

Momentul achizitiei a fost decis 4 ani mai tarziu, pe la inceputul lui 2022 cand am inceput sa fac turul showroom-urilor Kia sa vedem ce si cum. Discutii, preturi, optiuni, termene de livrare…mai ramanea sa astept noul program Rabla.

A venit programul Rabla prin februarie la pachet cu…razboiul de peste granita. Invariabil, am reconfigurat traseul pentru ca masina noua nu era cea mai cea prioritate. A mai trecut o luna, doua si zic, “gata. Hai ca putem trai si cu asta”, si am reluat telefoanele. Doar ca, supriza, nimic din familia Ceed-ului nu se mai fabrica pana in iulie 2022. Suparare si tristete. Incepusem sa fac calcule ca poate pe la sfarsitul lui 2023 poate am si eu tabla noua.

In tot acest timp, stiam tot ce misca despre masina: youtube, forums, grupuri de facebook…o visam.
Pe site-urile de SH lipsea cu desavarsire. La 2-3 luni mai aparea cate una la preturi mai mari decat cele de catalog.

Doar ca, intr-o zi frumoasa de aprilie, gasesc intr-o cautare absolut intamplatoare pe autovit-ul autohton masina ce urma sa-mi apartina. Culoarea nu era top 3 preferinte personale, dar urma sa-mi placa mai tarziu.
Vazut, plimbat, cumparat. Pe scurt, me happy.

Si acum despre masina smile.gif
Versiunea Proceed GT se vrea a fi o masina de familie cu ceva rezerve de putere si comportament dinamic care sa-l bucure pe sofer atunci cand vrea sa iasa din rutina. Si, subiectiv vorbind, ii iese.
Dincolo de ceea ce se vede in poze, masina este faina, dar nicidecum perfecta.

Plusuri:
- Masina trage bine. Dyno-urile pe YT zic ca are avea stock >220CP stock si spre 300Nm, dar astea sunt statistici. Important e ca o simt ca se misca.
- Dinamica. Stabilitate buna, directie buna, dar cumva de asteptat de la o masina din segment. Mi-au mai trecut prin mana masini, si mai lente, si mai rapide, si mai mari, si mai mici, dar directia e remarcabil de precisa.
- Sunetul evacuarii. Pe ramificatia din dreapta a tobei finale, are o clapeta care in modul sport, scoate niste sunete cel putin interesante. Cu geamul deschis, in decelerare (treptele 2,3) se aud chiar si niste pops&bangs. Nu stiu daca chiar este benzina care se detoneaza in evacuare sau e artificial, dar overall suna bine.
- Constructie interna inchegata si materiale relativ ok

Minusuri:
- Consum marisor. Peste media masinilor in plaja asta de putere. In aprox. 5k km de cand o am, am o medie de 8.8 (80% extraurban, 20% urban). E drept, ca tentatia e mare sa mergi apasat, dar 1-1.5l/100 mai putin mi s-ar fi parut corect. La 130 consumul e intre 7-8 (instantaneul e afisat in bara cu gradatie), iar in oras (Bucuresti) consumul a fost intre 11 si 13 intr-un trafic nu foarte aglomerat de vara
- Evacuarea. Da, stiu, am trecut-o la plusuri, dar e si la minusuri. Cand vrei sa-ti plimbi familia pe autostrada cu viteze intre 100-130, evacuarea transmite ceva sunet in interior care pe distante lungi ar putea deveni deranjant. Daca treci de 130 nu se mai aude, dar nu intotdeauna imi doresc sa merg peste.
- Suspensia e o idee cam prea tare pentru gustul meu. Departe de a-ti dizloca rinichii, dar un +20% confort era brici.
- Unghi de atac mic. Forma barei fata coroborata cu garda la sol nu prea iti permit sa urci borduri.

Altfel, briz-briz-uri optionale si functionale nu le mai punctez pentru ca le au deja toti producatorii in catalog. Daca le ai pe masina, te bucuri de ele, daca nu, nu.

Desi mi-am dorit inca de la inceput sa fie manuala, convietuind cu ea in ultimii 5k km, mi-am dat seama ca o automata ar face-o mai rapida. Cel putin in treptele 1,2,3 sunt convins ca automata ar fi stiut sa gestioneze mai bine decat mine.
cj98czh
Frumoasa masinuta! sa te poarte pe unde vrei tu!

Evacuarile sunt pe bune? intreb pt. ca este lucru rar in zilele noastre smile.gif

Bogladen
Imi place de mor masina asta. Motorizare e ce trebuie dpdmdv. Era si mai tare daca aveai si cutia automata pe ea dar se iarta.

Legat de consum, am acelasi valori pe 1.2 tce, nu pot sa zic ca ai un consum mare pt 200+ cp

Sa o stapanesti sanatos!
einstein1984
Multi kmp fara probleme! Ce marime are portbagajul si cum arata?
dansora
QUOTE(einstein1984 @ 26 Aug 2022, 13:23)
Multi kmp  fara probleme! Ce marime are portbagajul si cum arata?
*



Multumesc.

Portbagajul are pe hartie 594l. Dar in volumul asta intra si compartimentarile de sub plansa portbagajului (inclusiv locasul rotii de rezerva) si, atunci, la exterior volumul util e mai mic.
N-am o poza cu portbagajul dar am cules una de pe net.

Una peste alta, nu ai volumul dintr-un break (mai ales din cauza hayon-ului plonjat), dar e mai mult decat decent pentru o familie cu un copil.
einstein1984
E sanatos. Nu intra chestii prea agabaritice, dar o gasca de trolere isi gasesc loc lejer.
dansora
QUOTE(Bogladen @ 26 Aug 2022, 13:22)
Imi place de mor masina asta. Motorizare e ce trebuie dpdmdv. Era si mai tare daca aveai si cutia automata pe ea dar se iarta.

Legat de consum, am acelasi valori pe 1.2 tce, nu pot sa zic ca ai un consum mare pt 200+ cp

Sa o stapanesti sanatos!
*



Multumesc.
Eu nu prea sunt de fel fanul cutiilor automate, dar recunosc valoarea lor.
La Kia cu atat mai putin as fi luat automata pentru ca sunt cu cantec.
Ambreiajul este firav tare pe toate DCT-urile lor (cutiile lor cu dublu ambreiaj) si se uzeaza prematur la max. 30-40k. Au avut probleme pe toate modelele echipate cu DCT si la Kia si la Hyundai.
axabrt
O poza cu esapaentul se poate ?
dandobre
Să o stăpâniți sănătoși!
Ce mașină înlocuiește?
dansora
Multumesc.
Focus 2, 1.8 tdci,
Luat de nou. Tinut vreme de vreo 13 ani.
dandobre
Mulțam de răspuns, îmi părea nick ul cunoscut de pe ClubFord
mircea_aq
Sa o stapanesti sanatos !
E probabil cel mai frumos design exterior pe care l-am vazut la un break compact.
dansora
Multumesc.
Ei numesc caroseria "shooting break". Ceed-ul vine si cu versiune break obisnuita, care e destul de anosta.
E o forma mai putin comuna. Mercedes CLA break mai are o caroserie asemanatoare si, dupa spusele altora, Panamera smile.gif .

<span class='edit'>26 Aug 2022, 14:20:</span>
QUOTE(cj98czh @ 26 Aug 2022, 13:16)
Frumoasa masinuta! sa te poarte pe unde vrei tu!

Evacuarile sunt pe bune? intreb pt. ca este lucru rar in zilele noastre smile.gif
*



Multumesc.
Iti raspunsesem mai sus, dar m-am incurcat in quote-uri si am sters post-ul.
Da, evacuarile sunt pe bune.
Dar si Kia umbla cu fofarlica. Proceed-ul mai vine si in versiune GT line (cu motorizari inferioare) unde evacuarile sunt false avand, evident, ornamente cromate care sa imite evacuarea.
einstein1984
la 4,6 metri ai putea sa o acuzi ca e segment D, nu mai e compacta.
Ampt
QUOTE(Bogladen @ 26 Aug 2022, 13:22)
Imi place de mor masina asta.
*


El se face "vinovat" de design-ul mărcilor Kia - Hyundai...

https://www.kia.ro/kia-romania/luc-donckerw...-kia-si-hyundai

26 Aug 2022, 22:46:
@dansora: Să vă bucurați de mașină, fără să mai priviți consumul de carburant... tongue.gif
Filip
E grozava! Arata f bine si faptul ca e manuala e un plus in opinia mea.
dansora
QUOTE(axabrt @ 26 Aug 2022, 13:44)
O poza cu esapaentul se poate ?
*


Bwwlan
Foarte frumoasa "Panamera saracului" smile.gif
Sa o stapaniti sanatosi si fara probleme. Am vazut de-astea pe alb, arata cat se poate de corespunzator, insa nici asta nu e neaparat urata wink.gif
dizzy
Foarte frumoasa Kia, sa o volanesti sănătos!
Are Android Auto/ Apple Carplay?
dansora
Mulțumesc.
Da, are. Clasic, pe cablu, dar are.
solidconvert
S o volanesti cu placere... foarte mistoaca masineta... wink.gif am avut o si in short list la un moment dat dar pe culoarea alba... smile.gif
dansora
Mulțumesc.
Pentru mine, Orange Fusion e culoarea Nr. 1 pe mașina asta. Dar nu a fost sa fie.

Între timp am ajuns și la vecinii bulgari pe litoral cu GT-ul. Consumul pe vreo 300+ km a fost un neverosimil 6.5 (real, probabil un 6.3-6.4; paradoxal, BC-ul are obiceiul să-și adauge ceva in plus). 2.5 persoane, full bagaje, A/C non-stop, mers in limite, cu sprint doar în câteva depasiri.


Thaddaus
Ceva noutati legate de masina, problema sau alte lucruri observate?
Reviziile cat costa?
p.s. Urmeaza sa schimbam si noi masina si asta e una din optiuni.(cealalta optiune e un Formentor)
mircea_aq
Iti recomand EA888.
Daca nu intra la buget de Formentor, poti sa cobori linistit la Golf.
Pana si varianta de 245 cai e racheta pe langa GT-urile de 1.6 si in jur de 200 de cai.
Marty
QUOTE(mircea_aq @ 8 May 2023, 17:10)
Iti recomand EA888.
*

Motorul cu autodistrugere.
axabrt
EA888 gen 3 sau 4?? cică ar fi mai fiabile
Marty
Revenind la masina omului, zicea cineva mai sus ca ar merge mai bine cu automata. Nu stiu aia manuala cum e, dar automata-i lesinata rau. Am luat un GT automat in probe si am fost total dezamagit, n-are niciun fel de farmec masina.
marksman
La Mazda mea, cutia funcționează "economic" by default. Dacă o pun în "sport" schimbă mai repede, și dispare impresia de leneveală.
Marty
Crede-ma c-am pus-o-n toate modurile disponibile, tot lesinata mi s-a parut.
mircea_aq
Depinde si ce reper ai. Vad ca face suta in 7 secunde si ceva, chiar atat de lesinata nu e. Daca vii de pe ceva cu adevarat puternic, sau de pe moto, limpede ca pare slaba.

@axabrt, ce se pune acum pe Formentor si Golf 8 e doar Gen.4
Marty
Sa fim intelesi: ma refer exclusiv la cutia automata!
Thaddaus
QUOTE(mircea_aq @ 8 May 2023, 16:10)
Iti recomand EA888.
Daca nu intra la buget de Formentor, poti sa cobori linistit la Golf.
Pana si varianta de 245 cai e racheta pe langa GT-urile de 1.6 si in jur de 200 de cai.
*



Multumesc, am luat din stoc un formentor 2.0 TSI DSG7 4DRIVE, cu aproape toate optiunile posibile(fara incalzire stationara si camera de 360grade) .
dansora
QUOTE(Thaddaus @ 8 May 2023, 16:56)
Ceva noutati legate de masina, problema sau alte lucruri observate?
Reviziile cat costa?
p.s. Urmeaza sa schimbam si noi masina si asta e una din optiuni.(cealalta optiune e un Formentor)
*



Long time, no writing...
57k km si continuam...
Masina merge bine. Nu bate, nu troncane.
Costurile la revizii le apreciez a fi decente (1000 ron anul trecut - revizie simpla si 1200 anul asta revizie + schimb lichid de frana).

Si pentru ca trebuie sa fie si o parte neplacuta, ca altfel n-ar mai fi altele placute, ar fi nivelul accelerat de uzura al placutelor/discurilor.
Anul trecut am schimbat (la 42k km) discuri + placute spate. Mult prea devreme.
Placutele fata au fost schimbate de fostul proprietar la 28k, iar in viitorul foarte apropiat trebuie sa schimb placute + discuri fata. Prea devreme.
Si, mai mult, la ultima vizita in service imi transmit baietii ca pe spate mai am 6mm la placute si ca...merg cam sportiv. blink.gif
A se nota ca am o atitudine obsesiva de a anticipa traficul si folosesc mult frana de motor, deci nu se pune problema acceleratiilor si franarilor puternice. A, da, imi place sa fac sprinturi, dar acolo unde se poate si cand sepoate.
Si esenta partii neplacute vine evident la costuri. 1400ron discuri + placute spate, 2300 ron discuri+placute fata. Si nu pentru ca-i GT si ci pentru ca...Kia. La un Ceed "regular", o cunostinta a schimbat discuri+placute fata cu 2000ron, deci tot pe acolo.
Pe forumul Kia (Ceed, Sportage, etc.) lumea zice ca "asa face toate".

Altfel, in afara de oglinda retrovizoarea stanga care nu vroia sa se mai rabateze si un senzor defect de deschidere automata a portbagajului, probleme rezolvate anul trecut pe garantie, niciun alt issue mecanic sau electric.

Masina merge fain. Urca la deal, coboara la vale. Face tot ce trebuie.
Inca mi se pare ca are una dintre cele mai frumoase caroserii de pe piata in bugetul ei, iar lumea inca mai intoarce capul pe strada. rolleyes.gif
Si egoistul din mine mai zice ca e fericit ca-s foarte putine pe strada. De cand am luat-o, nu cred ca am vazut mai mult de 7 proceed-uri in Bucuresti.

Una peste alta, multumit de achizitie.

Later edit: intre timp am schimbat si anvelopele de fabrica (Michelin Pilot Sport 4). Doua dintre ele se uzasera destul de tare si cand e vorba de siguranta, nu stam pe ganduri. Am trecut pe Conti PremiumContact 7. Se comporta bine.

<span class='edit'>30 Jun 2023, 11:41:</span>
QUOTE(Marty @ 9 May 2023, 13:09)
Revenind la masina omului, zicea cineva mai sus ca ar merge mai bine cu automata. Nu stiu aia manuala cum e, dar automata-i lesinata rau. Am luat un GT automat in probe si am fost total dezamagit, n-are niciun fel de farmec masina.
*



Eu am zis. biggrin.gif
Nu am condus automata, dar a fost doar o presupunere.
Rapoartele mi se par scurte, iar piciorul stang+mana dreapta din dotare mi se pare ca nu se misca suficient de rapid vis a vis de ce ar putea livra masina.
Fara sa fac vreodata un test 0-100, nu cred ca as putea sa bat cu manuala o automata. Cel putin, nu eu.

<span class='edit'>30 Jun 2023, 11:55:</span>
QUOTE(Marty @ 9 May 2023, 15:31)
Crede-ma c-am pus-o-n toate modurile disponibile, tot lesinata mi s-a parut.
*


Poate totusi, ti-a scapat modul sport.
Diferenta intre modul standard si modul sport este suprinzator de mare.

Altfel, in raport cu reperele pe care le ai, poate chiar e lesinata.
Aprecierea mea este ca isi face treaba bine si fuge cat trebuie pentru puterea din talon.
Eu nu sunt adeptul plecatului brusc de la semafor, dar pe autostrada mai fac "one to one-uri" pe distante scurte cu cine cred eu ca merita. La final, in general, am zambit smile.gif. Deci, io-s multumit.

<span class='edit'>30 Jun 2023, 13:40:</span>
GT la munte si la mare
b06fcn
Placutele schimbate de fostul proprietar erau OE Kia? Sau altceva?
La fosta mea Kia, primele placute fata s-au dus la 20000 km. Dupa ce mi-au pus cei de la IMG nu stiu ce placute AM, care au tinut 60000 km, le-am schimbat cu tot cu discuri…probabil placutele OEM Kia sunt moi, de aia se duc repede…
La fosta Laguna, am schimbat placutele spate tot asa, pe la 40000…cica uzura mare vine si de la frana de mana electrica…
dansora
Plăcuțele schimbate au fost OEM.
Deci, și experiența ta îmi confirmă că piesele de origine sunt "foarte" consumabile.
La Fordul anterior am schimbat primele plăcute (tot cu OEM) la 75k și urmatoarele la 155k (cu tot cu discuri).
Nu-mi rămâne decât să mă obișnuiesc cu gândul că trăim într-o societate de consum și de făcut bani.

Și, totuși, de ce ar fi uzura mai mare la frana de mana electrica?
bgdrenault
pentru ca de fiecare data pornesti cu ea trasa
cj98czh
da si nu ..

C5-ul avea cel mai misto sistem implementat pt. frana de mana electrica ... cand accelerai si dadeai sa pleci o decupla atat de usor de nici nu se simtea, nu stiu daca am apasat butonul de decuplare de 2 ori .. placutele nu se uzau mai repede decat normal ... a actiona frana de mana o data cu oprirea motorului automat .. iar f. misto treaba

Mondeo - decupleaza dar se simte o smucitura cand o face, de aceea il decuplez manual 90% din cazuri, nu actioneaza automat frana de mana .. placutele spate sunt cele de fabrica .. au 110k ... se cam cer schimbate in viitorul f. apropiat ..

Mazda - nu apesi butonul de decuplare, nu pleci de pe loc .. punct ... am incercat si tragi rotile blocate dupa tine .. tampit sistem ca si implementare ..
Fratzica
Eu am schimbat placutele la Sportage la 35K km la un stil de condus linistit, unde pot folosi frana de motor nu folosesc frana de serviciu.
~650 RON au fost, data viitoare vin cu ele luate de la magazin (unde sunt cu vreo 400 lei mai ieftine - ATE, Textar).
bgdrenault
QUOTE(cj98czh @ 6 Jul 2023, 12:31)
Mondeo - decupleaza dar se simte o smucitura cand o face,


Asa face si meganul. Smucitura e mai puternica la prima pornire din zi, in rest sunt insesizabile/ Dar e clar ca placutele trag de discuri la pornire
La fel, se pune frana daca scoti centura, opresti motorul, sau incerci sa dai cu spaele sau sa pornesti cu portiera soferului deschisa.
Oricum, fain sistem. Acum cat de fiabil vom vedea
wolfin
Ehe...sau gandit la toate tipurile de soferi.
La mine apare mesaj...please lower hand brake. Prima oara a fost jenant blush.gif
dansora
La a mea, in principiu, frana de mana nu decupleaza automat.
Spun "in principiu" pentru ca au fost cateva cazuri cand a decuplat la plecarea de pe loc.

Probabil ca e exista undeva o explicatie. Nu mi-am batut capul sa o gasesc. Nu mi se pare atat de mare deranjul sa apas un buton.

In alta ordine de idei, am comandat online discuri+placute ATE (~1200 ron) la care sa va mai adauga manopera ~400 ron la Kia.
marksman
De obicei un EPB nu decuplează automat la plecare din următoarele motive: n-ai centura pusă, ai o ușă deschisă, e dezactivată funcționarea automată sau e defect sistemul.
cj98czh
La mazda mea nu declupleaza deloc .. indiferent ce si cum ... decat daca apesi butonul ..

cel mai misto mi se pare implementat sistemul la C5 .. simplu si f. util ..

La Mondeo este asa la jumate doar .. si dezastru din pct. meu de vedere la mazda ..

eu la orice masina am avut cu frana de mana manuala sau electrica .. cand am oprit o actionez inainte sa ma dau jos din masina .. iarna-vara, nu conteaza .. la cele cu cutii automate este chiar recomandare .. o treci din R sau D in N, actionezi frana si pe urma o duci in P
marksman
La Mazda mea decuplează automat și nu-l poți dezactiva. La Passat mi se pare că se putea, cu VCDS-ul, dar atunci nici nu mai cupla automat.
cj98czh
nici nu decupleaza si nici nu se pune automat ... la Mondeo decupleaza cu un mic soc dar nu se pune automat ..
einstein1984
nu orice frana de mana electrica e si automata smile.gif
psychoo
Orice frana de mana electrica e un oximoron
Scopul acestei frane "de mana" a fost sa ofere un failsafe daca pica frana de serviciu. Aici s-au implementat circuitul dublu ca sa intareasca siguranta, dar daca failuie ai manivela de care sa tragi cu maka, deci "de mana"
In zilele noastre la o masina bine intretinuta nu e nevoie (teoretic) de acest failsafe, dar daca sa zicem ca e nevoie sa opresti, cati din posesorii de frane electrice "de mana" stiu sa opreasca masina utilizand-o?
Ca butonul nu functioneaza peste o anumita viteza, sau functioneaza daca stii combinatia speciala (poate?)
In zilele noastre se numeste frana de parcare si se doreste a fi un feature de confort faptul ca e electrica.
Ma bucur ca la mine este inca ed mana si pe cablu, iar pentru plecatul din rampa stie blocul ABS/ESP sa actioneze rotile daca chiar este necesar
einstein1984
frana de parcare, poftim
Si ia uite ce zice ford,ca poti incetini cazanul cu frana de stationare electrica
https://www.fordservicecontent.com/Ford_Con...20d'urgence.
marksman
Cred că la toate se poate încetini cu EPB. La Passat era specificat în manual modul de acționare de urgență.
tatabobu
Denumirea oficială a fost mereu "frână de parcare", respectiv "frână de serviciu". Doar că e mai ușor să spui "frână de mana", respectiv "frână".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.