Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme AC
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
crs_tzep
Salut,

In weekend am avut un drum Bucuresti - Tulcea / retur
Am observat ca nu mai functioneaza clima in masina (din semnatura), nu face rece.
Puteti sa ma ajutati cu niste indrumari ca sa incerc sa diagnostichez care ar fi problema?

M-am uitat ochiometric la motor nu vad nimic defect:
-nu se aud zgomote ciudate
-nu sunt martori aprinsi pe bord
-AC-ul a picat dintr-o data (saptamana trecuta a functionat normal)
-cand incearca clima sa cupleze se aude fasaitul acela de il face la inceput (cred ca nu e de la compresor)
-aer in interior baga, dar e cald (de afara)
-pe caldura masina functioneaza normal

M-am uitat si pe la radiatoare si tot nimic deformat (major) nu vad.
orice opinie / indruamre e utlia
VIDEO cred ca cel mai bine incepeti pe la sec 15 - nu sunt vloger
masina nu are accidente 4/ unic proprietar/ 73000km

Multumesc,
IRONICK
In primul rand trebuie vazut de ce nu porneste compresorul (sau de ce nu este autorizata pornirea lui). Nu am reusit sa imi dau seama daca se aude zgomotul de ambreiaj al compresorului. GMV-ul este pornit.
Poate sa fie de la lipsa freon, bobina compresorului (sau siguranta termica), un releu etc
torquemada
Dacă nu e ruptă vreo teavă, absolut totul se vede pe diagnoză(pentru că AC automat) - strict din video sondă antiîngheț defectă
IRONICK
QUOTE(torquemada @ 5 Sep 2022, 11:38)
sondă antiîngheț defectă
*

Deci au mai fost cazuri sa inteleg.
crs_tzep
Dimineata am bagat un OBD pe bluetooth (o jucarie dar care in trecut mi-a diagnoasticat corect pe o alta masina) si nu este nici un cod de eroare, o sa ma uit la siguranta (sa depistez care este, am manual... pe seara)



Repet ochiometric nimic nu e rupt sau perforat

OBD-ul returneaza info corecte
IRONICK
"sondă antiîngheț" - nu este in compartimentul motor, ci in vaporizator
crs_tzep
QUOTE(IRONICK @ 5 Sep 2022, 09:58)
In primul rand trebuie vazut de ce nu porneste compresorul (sau de ce nu este autorizata pornirea lui). Nu am reusit sa imi dau seama daca se aude zgomotul de ambreiaj al compresorului. GMV-ul este pornit.
Poate sa fie de la lipsa freon, bobina compresorului (sau siguranta termica), un releu etc
*




referitor la asta, in filmare era oprit ac-ul manual (am zis sa nu il defectez mai rau si l-am decuplat din buton) dar las pe auto se aude fasaitul acela cand porneste masina .... dar nu baga aer rece in habitaclu
Gil26
O diagnoza facuta conform nu inseamna doar citire \stergere erori, trebuie analizati parametri din AC si mai ales starile, vazut daca AC este autorizat, daca nu si de ce, iar sonda evaporator poate sa fie o cauza (si destul de des intalnita), presiunea fluidului refrigerant prea mica sau prea mare, etc...
IRONICK
normal, obd-ul ala returneaza doar erori active, nu si parametrii/valori
crs_tzep
QUOTE(IRONICK @ 5 Sep 2022, 11:51)
normal, obd-ul ala returneaza doar erori active, nu si parametrii/valori
*




Inteleg, multumesc pentru timpul acordat, tot in service cred ca ajung, doar ca imi e ca ma jupoaie biggrin.gif

O sa las aici un raport, sunt "noob" nu stiu daca ajuta sau nu biggrin.gif

Mode $06 report generated by Torque for Android
================================================

Vehicle VIN: UU15SDL1459745232
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: 237103672S
ª

Test report:
------------------
MID:$01 TID:$05
Rich to Lean sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 1.99882lambda Min: 0.05832lambda
Test result value: 0.15634lambda
PASS
----
MID:$01 TID:$06
Lean to Rich sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 1.99882lambda Min: 0.03206lambda
Test result value: 0.14362lambda
PASS
----
MID:$02 TID:$07
Minimum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 260 Min: 0
Test result value: 0
PASS
----
MID:$02 TID:$08
Maximum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2
Max: 6,553 Min: 460
Test result value: 1,015
PASS
----
MID:$21 TID:$0a
Sensor period(calculated) - Catalyst Monitor Bank 1
Test incomplete or dependant test failed
--
MID:$21 TID:$86
- Catalyst Monitor Bank 1
Max: 655.34998 Min: 7.5
Test result value: 37.04
PASS
----
MID:$35 TID:$84
- VVT Monitor Bank 1
Max: 3.5 Min: 2.5
Test result value: 3
PASS
----
MID:$41 TID:$81
- O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1
Test incomplete or dependant test failed
--
MID:$41 TID:$82
- O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1
Max: 940°C Min: 715°C
Test result value: 829°C
PASS
----
MID:$85 TID:$8b
- Boost Pressure Control Monitor Bank 1
Max: 280 Min: 0
Test result value: 0
PASS
----
MID:$85 TID:$8c
- Boost Pressure Control Monitor Bank 1
Max: 1,200 Min: 0
Test result value: 0
PASS
----
MID:$a1 TID:$0c
Misfire counts for last/current driving cycles(calculated) - Misfire Monitor General Data
Max: 65,535 Min: 0
Test result value: 0
PASS
----
Gil26
Acest test report din Torque nu te ajuta cu nimic in problema ta cu AC-ul, daca tot doresti sa folosesti Torque poti macar sa pui\faci doua PID-uri cu parametri si stari aferente atat din AC cat si din injectie, as sugera insa sa folosesti un program dedicat Dacia \Renault (sau macar derivat), apoi dupa diagnoza functie de rezultate trebuie facute verificarile necesare....

LE: doar ca ex. cateva formule pentru cele doua PID-uri, macar acesti parametri si stari trebuie verificate in AC si injectie (si mai ales cele doua stari ET116 si ET018 din injectie)
AC:
"PR_TEMPERATURA INTERNĂ","PR001","2121","0.1*(((B*256+C)>4)&1023)-40","0","0","°C","744"
"PR_TEMPERATURA EXTERIOARĂ","PR002","2143","((L*256+M)>2)-40","0","0","°C","744"
"PR_TEMPERATURA EVAPORATORULUI","PR003","2121","0.1*(((A*256+B )>6)&1023)-40","-40","60","°C","744"
"PR_PRESIUNE FLUID REFRIGERANT","PR016","2143","0.1*(((O*256+P)>1)&511)","0","0","bar","744"
"PR_VITEZA GMV (grup motoventilator)","PR008","2121","0.5*S","0","0","%","744"
"PR_CONSEMN PWM GMV ABITACLU","PR019","2121","K","0","0","%","744"
"ST_LICHID REFRIGERANT : PRESIUNE SCĂZUTĂ","ET005","2121","{Q:2}","0","0","","744"
"ST_MOD AER CONDIȚIONAT","ET050","2144","(((F*256+G)>7)&7)","0","0","","744"
Injectie:
"PR_PRESIUNE FLUID REFRIGERANT","PR037","22222A","(1.0*((A*256+B )))/10","0","0","bar","7E0"
"ST_AUTORIZARE AER CONDIȚIONAT","ET116","222092","{A:0}","0","0","","7E0"
"ST_CERERE AER CONDIȚIONAT","ET018","222229","{A:0}","0","0","","7E0"
plus alte cateva...

Si cateva potentiale cauze din care AC ”nu baga rece” (primele sunt destul de probabile) fiecare avand proceduri separate \specifice de diagnosticare: fluid refrigerant, senzor de temperatură vaporizator, condensor, senzor de presiune fluid refrigerant, senzor de temperatură habitaclu, senzor de temperatură exterioară, ambreiaj compresor, tablou de comandă, calculator de climatizare, volet de aer, volet de amestec \distribuție aer, mecanism de acționare volet de amestec \distribuție aer față,....
torquemada
Cam asta se vede via derelek, de obd nu am bani tongue.gif
Gil26
Mda, asa este, asta e altceva up.gif aplauze.gif ....alta Liga blink.gif (nici macar eu nu ”joc” in ea dar nici nu m-a interesat, sunt OK cu "jucariile" pe care le am, cel putin deocamdata).
Dar colegul ar fi bine sa vada macar parametri si starile din CLiP (este probabil ca AC sa nu fie autorizat, sonda temperatura evaporator, conducte, dop, presiune fluid refrigerant prea mica sau prea mare, etc.) pe care i-am mentionat sau ceva cum este atasat, oricum este mai bine decat cu Torque.
torquemada
Prima poză, 6,x bar motor oprit fără senzor habitaclu (mașina e lego)

Și altă poză, exemplificând pe viu situația intrării în protecție la peste 30bar - deși umplătorul cu freon sustinea sus și tare că pe ceasuri are maxim 15bari și oricum a făcut nenumărate mașini la fel.


Cu alte cuvinte:

- teavă ruptă/fisurata
- sondă antiînghet
- freon
- alte cauze


P.S. derelek nu e altă ligă ci doar un etaj in sus.
alfabit
QUOTE(torquemada @ 5 Sep 2022, 22:01)
Cam asta se vede via derelek, de obd nu am bani  tongue.gif
*




Băi ăștia cu Dereleci, hai băgați ceva din Asap, Builder, Reprog altfel mucles, ciocu mic ...

fișiere xml deschise din SDK JavaScritpt, ne scuzați ... nu ne-am, născut ieri

Indiferent ce cred unii.
psychoo
Am adus eu ruleta sa aveti cu ce sa vi-o masurati, baieti!

user posted image
IRONICK
Pana la urma cum se rezolva problema initiatorului?
Gil26
Citind cu atentie postul #15 apoi se ia "masura" corespunzatoare (folosind eventual si ruleta din #16) biggrin.gif ....

Lasand gluma: din filmuletul acela cred ca este greu ca cineva pe forum sa precizeze cauza exacta a problemei, trebuie facute verificarile necesare (unele mentionate si in posturile #2, #3...) fizic pe masina.

PS: raman la parerea ca o diagnoza conforma ar putea ajuta, preferabil cu un program dedicat sau chiar derivat (macar si cu Torque dar avand PID-urile corespunzatoare), insa se poate si fara diagnoza sa se verifice sistemul AC, poate apela si la altcineva pentru rezolvare, etc...(si cred ca toate acestea mai depind putin si de initiator)
crs_tzep
Am verif azi la munca: este presiune in instalatie+compresorul se aude cum porneste...


Am programare pe 27 la Dacia dar pana atunci....orice hint e apreciat...
Gil26
Nu stiu cum ti-ai dat seama ca ”este presiune in instalatie” si mai ales ca este cea corespunzatoare, vezi si postul #14: ”...deși umplătorul cu freon sustinea sus și tare că pe ceasuri are maxim 15bari și oricum a făcut nenumărate mașini la fel...” si de fapt in instalatie era peste 30 bar iar AC intrat in protectie \neautorizat, la fel daca ai o conducta fisurata, dop, etc. presiunea poate sa fie necorespunzatoare...

PS: Legat de sonda temperatura evaporator iti atasez cateva capturi doar ca info , dar pot sa mai fie si celelalte cauze mentionate anterior.
crs_tzep
Buna ziua,

Verdict Meridian Sud la problema ca nu functioneaza AC-ul:

Compresor defect, pret 2500 ron + manopera (aprox 3000) ce sa mai zici la asa ceva....

Masina (Sandero SL Prestige Plus 0.9 TCe 2018 cu clima) de 4ani si cu 73000km, fara accident.
Evident ca am un gust amar cand primesti vesti din astea... ce sa mai zic, speram sa stau fara stres cu masina "noua" pana pe la 8 ani si 150000km...dar na socoteala de acasa nu bate cu cea de la piata!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.