Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pornire rece K4M 862 greu de depistat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
bgdy12mst
Salutare.
In primul rand, stiu ca nu este Dacia Logan masina pe care o detin, insa motorul se asemana de asta si scriu aici.
Am o problema cu pornirea la rece (Renault Clio cu motor benzina 1.6 16v cod K4M 862) si anume ca masina se tureaza singura pana spre 1900-2000 de ture, dupa care scade, si motorul scutura si devine ezitant si totodata si relantiul fluctueaza. Asta se intampla in fiecare zi cand pornesc masina si se intampla timp de 30 secunde maxim 1 minut. Dupa acea toata ziua pot opri si porni masina si nu se mai intampla asta, dar a doua zi reapare. Am verificat ambii senzori lambda pe testerul OBD si functioneaza impecabil. Am fost la cineva cu tester Renault si a verificat toti parametrii, totul este ok, nu are procent de rateuri pe niciun cilindru. Ce mi-a spus el ca ar putea fi solenoidul sau garnitura de admisie. Am pornit masina fara mufa de la solenoid (sau electrovalva din ce am inteles ca se mai numeste) si inafara de eroare in bord masina porneste la fel. La admisie mi-a spus ca s-ar putea sa traga aer fals pe undeva, dar atunci de ce nu se intapla problema cu relantiul mereu? Sunt 2 ani de cand am facut distributia impreuna cu celebrul defazor si nu am adunat mai mult de 15000 de km. As lasa masina asa, doar ca de aici problema este ca nu iese testul de noxe, mai exact, mi s-a spus la ITP ca 'arunca benzina pe evacuare'. Impreuna cu cineva de pe un forum strain am verificat mai multi parametri care imi sunt afisati pe testerul OBD si am ajuns la concluzia ca am valoarea LTFT (long term fuel trim) la -23%, iar STFT (short-term fuel trim) fluctueaza intre -3 si -10 in princpal, din ce mi-a spus ambele valori ar trebui sa fie spre 0. LTFT trebuie să fie aproape de zero pentru a indica faptul că ECU si senzorii se pot conforma „cu ușurință” testelor de noxe, daca LTFT-ul este negativ o perioada lunga de timp, indica că s-ar putea să existe o situație de încărcare a motorului în care ECU s-ar putea să nu poată controla emisiile. În cazul meu o valoare LTFT negativă mare spune că se adaugă combustibil necontrolat/nedorit la amestec undeva pe care ECU trebuie să-l îndepărteze (deci LTFT negativ) pentru a se apropia de 14,7:1 ideal.
Si persoana respectiva de pe forumul strain presupune ca ori problema este un injector care curge ori problema este supapa suprapresiune rezervor combustibil (asa am gasit ca se numeste pe site-urile de piese auto). Nu stiu ce sa zic de acel injector, masina are ~142.000 km. Cand a fost inmatriculata masina si mers la rar acum cativa ani totul a fost ok a iesit testul de noxe. Dupa 2 ani de la testul de noxe am schimbat distributia impreuna cu defazorul cum am scris si mai sus, m-as gandi poate sa fie vreo problema si acolo? de montaj sau de ceva de genul?

S-a intalnit cineva cu asemenea problema? Daca ajuta pot atasa un video cu cum se comporta masina la rece.

EDIT: Am uitat sa mentionez, dar masina nu are gaz.
johnmanro
Buna ziua

Motorasul pas cu pas defect.
Necesita inlocuire .

6 Sep 2022, 13:16:
Buna ziua

Motorasul pas cu pas defect.
Necesita inlocuire .
einstein1984
Ai o poza cu tichetul ala de la testul de noxe oare? Incearca sa pornesti masina cu furtunul de la canistra de carbon blocat si cu teava obturata sa nu traga aer fals pe acolo.
SybustiaN_
Salut! Exact aceeasi problema o am si eu, am fost sa fac ITP-ul si a picat la noxe (Lambda 0,97, COcor undeva la 115). Plus ca relantiul statea de parca avea camele cu profil agresiv la pornirea la rece.

Clapeta nu are motoras pas cu pas separat, ci incorporat. Eu am rezolvat problema (temporar, ce-i drept) cu o curatare si resetare parametrica a clapetei. Dupa o vreme tot a inceput sa faca ca toate alea. Am incercat sa inlocuiesc si din bobine, poate-poate. Am curatat si injectoarele inainte de ITP, totul merge in parametri (verificat la reprezentanta). Singura problema pe care am mai avut-o a fost cu carcasa termosta (film de ulei in antigel).

Din ce am mai discutat cu alti internauti si posesori, ar putea fi posibil ceva eroare din softul original care nu a fost depistata si remediata. Cineva ar fi rezolvat-o cu o resoftare (bonus caluti in plus).
elm
"Așa face toate" smile.gif
La mine problema s-a rezolvat cu schimbarea sondei lambda (pe tester nu apăreau probleme, dar mașina făcea chestiunea). Acum nu mai face
SybustiaN_
QUOTE(elm @ 10 Apr 2024, 09:24)
"Așa face toate" smile.gif
La mine problema s-a rezolvat cu schimbarea sondei lambda (pe tester nu apăreau probleme, dar mașina făcea chestiunea). Acum nu mai face
*




Cea pre sau post catalizator? Mă bate și pe mine gândul să schimb sondele, deja am check-ul aprins și vreau să o pun pe tester.
Agrig
Aia post catalizator are un singur rol, sa spuna cind e catalizatorul defect, bucla o tine prima.
YRX
Pentru problemele de relanti fluctuant la 16V vedeti in primul rand motorasul de relanti. Schimbati-l cu cel orignal cu tot cu carcasa in care sta.
SybustiaN_
La varianta asta de K4M, si cred ca la majoritatea, daca nu la toate care incep cu 8, controlul relantiului este electronic, incorporat in clapeta de acceleratie. Nu cred ca ar trebui inlocuita toata clapeta doar pentru asta.

E foarte posibil sa fie si de la distributie (ce tot stau eu sa ma gandesc), probabil sa nu mai fie 100% bun solenoidul de actionare de la VVT sau chiar si fulia sa ramana putin defazata la rece (mai aud cate o bataie la cald, dar nu se aude tare). Sau sa nu mai fie buna supapa de la canistra de vapori si sa nu introduca vaporii pentru pornirea la rece. Teorii as avea multe, iar de schimbat si rectificat am facut deja destule smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.