Salutare.
In primul rand, stiu ca nu este Dacia Logan masina pe care o detin, insa motorul se asemana de asta si scriu aici.
Am o problema cu pornirea la rece (Renault Clio cu motor benzina 1.6 16v cod K4M 862) si anume ca masina se tureaza singura pana spre 1900-2000 de ture, dupa care scade, si motorul scutura si devine ezitant si totodata si relantiul fluctueaza. Asta se intampla in fiecare zi cand pornesc masina si se intampla timp de 30 secunde maxim 1 minut. Dupa acea toata ziua pot opri si porni masina si nu se mai intampla asta, dar a doua zi reapare. Am verificat ambii senzori lambda pe testerul OBD si functioneaza impecabil. Am fost la cineva cu tester Renault si a verificat toti parametrii, totul este ok, nu are procent de rateuri pe niciun cilindru. Ce mi-a spus el ca ar putea fi solenoidul sau garnitura de admisie. Am pornit masina fara mufa de la solenoid (sau electrovalva din ce am inteles ca se mai numeste) si inafara de eroare in bord masina porneste la fel. La admisie mi-a spus ca s-ar putea sa traga aer fals pe undeva, dar atunci de ce nu se intapla problema cu relantiul mereu? Sunt 2 ani de cand am facut distributia impreuna cu celebrul defazor si nu am adunat mai mult de 15000 de km. As lasa masina asa, doar ca de aici problema este ca nu iese testul de noxe, mai exact, mi s-a spus la ITP ca 'arunca benzina pe evacuare'. Impreuna cu cineva de pe un forum strain am verificat mai multi parametri care imi sunt afisati pe testerul OBD si am ajuns la concluzia ca am valoarea LTFT (long term fuel trim) la -23%, iar STFT (short-term fuel trim) fluctueaza intre -3 si -10 in princpal, din ce mi-a spus ambele valori ar trebui sa fie spre 0. LTFT trebuie să fie aproape de zero pentru a indica faptul că ECU si senzorii se pot conforma „cu ușurință” testelor de noxe, daca LTFT-ul este negativ o perioada lunga de timp, indica că s-ar putea să existe o situație de încărcare a motorului în care ECU s-ar putea să nu poată controla emisiile. În cazul meu o valoare LTFT negativă mare spune că se adaugă combustibil necontrolat/nedorit la amestec undeva pe care ECU trebuie să-l îndepărteze (deci LTFT negativ) pentru a se apropia de 14,7:1 ideal.
Si persoana respectiva de pe forumul strain presupune ca ori problema este un injector care curge ori problema este supapa suprapresiune rezervor combustibil (asa am gasit ca se numeste pe site-urile de piese auto). Nu stiu ce sa zic de acel injector, masina are ~142.000 km. Cand a fost inmatriculata masina si mers la rar acum cativa ani totul a fost ok a iesit testul de noxe. Dupa 2 ani de la testul de noxe am schimbat distributia impreuna cu defazorul cum am scris si mai sus, m-as gandi poate sa fie vreo problema si acolo? de montaj sau de ceva de genul?
S-a intalnit cineva cu asemenea problema? Daca ajuta pot atasa un video cu cum se comporta masina la rece.
EDIT: Am uitat sa mentionez, dar masina nu are gaz.