Hai noroc la toata lumea.
Pentru multi conationali, Ruse insemana doar blocurile care nu arata prea bine de pe centura orasului, blocuri pe care le vad in drum spre Grecia sau spre Turcia.
Insa Ruse, pe langa faptul ca este al cincilea oras la Bulgariei [dupa Sofia, Plovdiv, Varna si Burgas] este un oras interesant care are cateva ceva de oferit vizitatorului.
Sambata, 13.08.2022
Impreuna cu doamna, cu bicicletele pe masina, am plecat la Ruse. Motivul principal a fost ca doamna a dorit sa mearga la piata la Ruse, adica la piata propriu-zisa, unde se vand fructe si legume. Alegerea a fost una excelenta, am gasit acolo o gramada de lucruri interesante.
Masina am lasat-o la intrarea in Giurgiu [dinspre Bucuresti], in parcarea de la Kaufland si am continuat alergare pe biciclete. Daca am fi mers cu masina la Ruse, drumul ar fi costat 15 Euro [3 Euro taxa / 15 Lei taxa de pod in RO, 5 Euro / 10 Leva vigneta bulgareasca de weekend si 2 Euro / 4 Leva taxa de pod in BG]. Zicem ca in Ruse as fi parcat gratis, nu stiu care mai este regimul parcarii in oras. Insa motivul principal pentru care am mers cu bicicletele nu au fost cei 15 Euro, ci ideea de a evita aglomeratia de la vama, avand in vedere ca eram in plin sezon de concedii. In final, ideea de a merge cu bicicletele a fost una foarte buna si inspirata, daca am fi mers cu masina m-as fi impuscat in cap.
De la Kaufland Giurgiu pana la granita sunt cativa km iar traficul auto este lejer, avand in vedere ca mare parte din el acum merge pe noul drum DN5D, care pleaca oarecum din zona vamii si iese in DN 5 dupa Remus.
Dupa Petrom-ul de dinainte de granita mi s-a parut cam mare coada de masini si initial am crezut ca este vreo problema cu statia de taxare [plata taxei pentru traversare Podului Prieteniei], ceva de genul nu functioneaza casa de marcat, s-a stricat bariera sau a ramas vreun TIR blocat [pe astea le-am prins in anii trecuti, am trecut de zeci de ori prin granita asta pe doua sau patru roti].
Ne-am strecurat fara probleme prin coada de masini, am trecut de statia de taxare dupa care am observat coada imensa de masini, care nu prea se miscau.
Spre statia de taxare
[attachmentid=1628142879]
si spre pod.
[attachmentid=1628142880]
Pe pod, situatia era si mai dramatica pentru masini, blocajul era pe ambele sensuri, pur si simplu masinile stateau, abia se mai miscau cate 1 metru.
[attachmentid=1628142881]
Cu bicicleta am mers mai mult pe separatia dintre sensurile de mers, prin stanga masinilor care mergeau spre Ruse. Prin dreapta lor de multe ori nu aveam nicio sansa pentru ca drumul este foarte ingust. Inclusiv pe tentativa de trotuar a podului nu ai loc sa mergi cu bicicleta.
In general, doamna merge in fata iar eu in spatele ei. De data asta am trecut eu in fata. Motivul a fost ca oricand se putea deschide o usa de la vreo masini si am preferat sa iau eu o eventuala usa in bot. La un moment dat tin minte ca am fost intrebat "de ce nu mergem mai repede?". N-am apucat sa raspund pentru ca mi s-a deschis o usa stanga spate drept in fata. Insa nu a fost nicio problema, chiar ma asteptam la asta, mergeam incet, atent si cu ambele maini pe frane, asa ca am oprit imediat fara probleme. Iar cea din masina [o romanca] chiar si-a cerut scuze de mai multe ori. Am linistit-o, i-am spus ca nu-i nicio problema, pentru ca o bicicleta in haosul ala era ultimul lucru la care se astepta.
La controlul de frontiera de la Ruse am observat ca actele de identitate [cel putin pentru cetatenii UE] se aratau aproape din mers si ca talonul masinilor nu mai era verificat. Tin minte ca noua politistul de frontiera [roman], dupa ce ne-am vazut buletinele ne-a spus "foarte frumos".
Ramane o enigma coada imensa de masini de la granita. Pozele de mai sus sunt facute in jurul orei 13:00. Nu reusesc sa inteleg unde mergeau toate masinile alea, pentru ca nu cred ca spre Grecia, Turcia sau spre un weekend prelungit in Bulgaria, pleaca prea multi la ora 13:00.
Intersectia Bd. Lipnik cu Bd. Tar Osvoboditel [Tarul Eliberator, adica Alexandru al II-lea, tarul Rusie in timpul Razboiului Ruso - Turc din 1877 - 1878] este un giratoriu foarte mare, pe unde pietonii si biciclistii folosesc partea de sub nivelul strazii, iar accesul acolo se face prin planuri inclinate si ascensoare [in care te poti urca cu bicicleta].
[attachmentid=1628142882]
"Placutz bilingv".
[attachmentid=1628142883]
Planul inclinat pentru pietoni si biciclisti.
[attachmentid=1628142884]
Pista de bicicleta de pe partea centrala si pietonala a bd. Tar Osvoboditel.
[attachmentid=1628142885] [attachmentid=1628142886]