Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cartierul Tractorul [Brasov]
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Noiembrie 2022

Hai noroc la toata lumea.

Am fost in zona Brasovului cu ceva treaba, care odata terminata mi-a lasat cateva ore de plimbare prin Brasov. Auzisem cateva ceva despre cartierul Tractorul, asa ca n-am ratat ocazia. Inainte de a incepe, in masura in care este posibil, ii rog pe brasoveni completeze povestea, eu sigur nu am toate informatiile.

Am ajuns in cartierul Tractorul de la gara, prin tunelul de acces la linii, tunel care are un capat in gara si altul in parcul Tractorul.

Tunelul este curat, nu pute a urina, nu este depozit de gunoaie asa cum se intampla in multe locuri similare din Bucuresti.

[attachmentid=1628143960]

Iesirea din parcul Tractorul.

[attachmentid=1628143961]

Parcul nu este foarte mare, se traverseaza repede si se ajunge in cartierul propriu-zis, care pare ca nu mai este in RO, avand in vedere pista de bicicleta, trotuarele generoase si suprafata mare de spatiu verde. Plus faptul ca toata zona este pietonala.

[attachmentid=1628143962]

Stie cineva ce reprezinta chestia asta?

[attachmentid=1628143963]

Asta pare fostul bloc administrativ al uzinei.

[attachmentid=1628143964]

Vazut mai de aproape.

[attachmentid=1628143965]

Basorelief cu tractoare.

[attachmentid=1628143966]

Anul de fabricatie si posibil semnatura artistului.

[attachmentid=1628143967]

Sub geamuri s-a pastrat amprenta lozincii "Traiasca in veci prietenia romano-sovietica".

[attachmentid=1628143968]

Pe cealata parte cred ca scrie "Sa ne insusim temeinic metodele sovietice de munca, chezasia indeplinirii planului"

[attachmentid=1628143969]

Am apreciat faptul ca amprentele acelor lozinci nu au fost sterse, pentru ca nici realitatea istorica nu o putem sterge, indiferent daca ne place sau nu.

N-am inteles daca hangarul asta a ramas de la fosta fabrica de avioane sau a fost construit dupa 1945.

[attachmentid=1628143970] [attachmentid=1628143971]
einstein1984
nu prea are cum sa fie hangar cu stalpii aia de sustinere....
cj98czh
QUOTE(gibonu @ 15 Nov 2022, 23:15)
N-am inteles daca hangarul asta a ramas de la fosta fabrica de avioane sau a fost construit dupa 1945.

[attachmentid=1628143970] [attachmentid=1628143971]
*



nu stiu cand a fost facut dar acum este in lucru. Se transforma intr-un loc de evenimente, restaurante etc ..

Merg destul de des acolo pt. c sediul din BV este la 2 pasi de "hangar"

Cartierul de blocuri de dupa arata si ala foarte bine, blocuri misto, aerisit si pe strada pietonala principala ai si cateva piese expuse si istoria lor ..


[attachmentid=1628143976] [attachmentid=1628143977] [attachmentid=1628143978] [attachmentid=1628143979] [attachmentid=1628143980] [attachmentid=1628143981]
Bicicleta galbena
QUOTE(cj98czh @ 16 Nov 2022, 11:05)
Se transforma intr-un loc de evenimente, restaurante etc ..
*


Probabil nu au voie sa o darame si o reamenajeaza ca spatiu urban cu diverse destinatii. La fel se intampla in Floreasca, cu vechea fabrica Ford. Un lucru foarte bun, dealtfel.

maho
QUOTE(gibonu @ 15 Nov 2022, 23:15)
Tunelul este curat, nu pute a urina,

Daca treceai pe acolo acu 2 ani, lesinai.

QUOTE(cj98czh @ 15 Nov 2022, 10:05)
Cartierul de blocuri de dupa arata si ala foarte bine, blocuri misto, aerisit si pe strada pietonala principala ai si cateva piese expuse si istoria lor  ..

Normal, avem primar gospodar (USR). mandru.gif
einstein1984
poate ne zic bastinasii, dar am auzit ca e asa de aerisit cartierul ca atuci cand bate vantul te ia pe sus....
maho
Doar pe copitalisti, ca aia nu-s obisnuiti.
Azi dimineata se plangea unu' din sectorul 4 ca e "frig in apartament" (avea 19 grade, era intr-o camasa cam descheiata si pulover subtire, se incalzise subit cu ochii intre titele jurnalistei de la diji (Cezara).
Plm, si la mine-s 19 si inca nu-i dau drumu' la centrala. Mai pe la 17.5, asa. icon_mrgreen.gif
einstein1984
la mine 22, ca s-a oprit caldura ca sa schimbe o conducta, toata vara n-au avut chef
wolfin
QUOTE(Bicicleta galbena @ 16 Nov 2022, 11:46)
Probabil nu au voie sa o darame si o reamenajeaza ca spatiu urban cu diverse destinatii. La fel se intampla in Floreasca, cu vechea fabrica Ford. Un lucru foarte bun, dealtfel.
*




E un trend.

rolleyes.gif

Posibilitatile sunt fara limita...daca reusesti sa scapi de rechini

cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2022, 16:13)
poate ne zic bastinasii, dar am auzit ca e asa de aerisit cartierul ca atuci cand bate vantul te ia pe sus....
*



ca de obicei .. vb. din auzite .. daca mergeai macar o data sa vezi intelegeam .. dar asa .. faci ce stii mai bine ... "te dai cu parerea .. " si dupa o dai cotita ..
einstein1984
A fost sotia cazata la un penthouse pe acolo asta iarna, si de aia zic....
gibonu
QUOTE(gibonu @ 16 Nov 2022, 01:15)
Stie cineva ce reprezinta chestia asta?

[attachmentid=1628143963]


Pare ca basorelieful asta se numeste Zbor.
Detalii: https://argesexpres.ro/index.php/cultura/15...ale-definitorii
Sau cel putin asta mi-a spus un coleg de pe alt forum.


<span class='edit'>21 Nov 2022, 02:00:</span>
QUOTE(Bicicleta galbena @ 16 Nov 2022, 13:46)
Probabil nu au voie sa o darame si o reamenajeaza ca spatiu urban cu diverse destinatii. La fel se intampla in Floreasca, cu vechea fabrica Ford. Un lucru foarte bun, dealtfel.


Bine ar fi sa se intample asta si la Moara lui Asan. Insa din pacate nu se intampla nimic.

<span class='edit'>21 Nov 2022, 02:04:</span>
QUOTE(maho @ 16 Nov 2022, 17:58)
Daca treceai pe acolo acu 2 ani, lesinai.


Mda. Pare ca la Braov nu va incurca prea multe apostolii lui "Nu se poate".

Noi la Bucuresti stam mult mai bine. De exemplu facem un trotuar rulant intre Gara de Nord si Gara Basarab care a costat cateva milioane de Euro [bani d-astia de acum] apoi il lasam in paragina.
Gaseste pe Internet detalii despre cat de destepti suntem aici la Bucuresti.


<span class='edit'>21 Nov 2022, 02:08:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2022, 18:13)
... am auzit ca e asa de aerisit cartierul ca atuci cand bate vantul te ia pe sus....


Lasa ca inghesuim noi blocurile la Bucuresti, ca sa nu avem probleme cu vantul.
Probabil tot din motivul asta, pe langa Bucuresti s-au construit blocuri direct sub stalpii de medie sau inalta tensiune. Cica protejeaza bine la vant.

21 Nov 2022, 02:14:
---------------------------------------------------

Partea a II-a

Imi cam da cu virgula partea cu competitivitatea tractoarele Universal pe plan mondial. Bine ca nu au fost mentionate si tractoarele John Deere.

[attachmentid=1628144153]

Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca din suta de mii de tractoare produsa record in 1984, mare parte era exportata in CAER, China, Iran sau pe la diverse satrapii din Africa. M-ar fi incalzit foarte mult daca ar fi fost exportata in RFG, Marea Britanie sau Stalele Unite, ceea ce nu cred ca s-a intamplat [rog corectura daca este cazul].

Apare Sovrom Tractor.

[attachmentid=1628144154]

Pe asta cu Thalmann [marioneta lui Stalin din politica germana din anii '20 si inceputul anilor '30] nu o stiam.

[attachmentid=1628144155]

Probabil statuia lui Thalmann [pana in 1962] din actualul parc Tractorul.

[attachmentid=1628144156]

Ocazie cu care m-am mai ofticat inca odata pentru ca am uitat sa trec prin parcul Ernst Thalmann din fostul Berlin de Est in septembrie 2019, in ziua in care am parcurs pe bicicleta mare parte din traseul urban la Zidului.

Planul cincinal 1960 - 1965.

[attachmentid=1628144157]

Orasul Stalin si evolutia denumirii uzinei de tractoare.

[attachmentid=1628144158]

Aerogra Orasul Stalin, din care existau zboruri civile Brasov - Bucuresti.

[attachmentid=1628144159] [attachmentid=1628144160]

Se pare ca nu s-au schimbat prea multe din 1955, de vreme ce azi Ministerul Transporturilor viseaza la zboruri Bucuresti - Brasov, odata ce va fi gata noul aeroport din Brasov. Ce conteaza ca Europa civilizata isi pune problema [de multi ani] de inlocuit avionul cu trenul pentru distanta [cu aproximatie] de pana in 1000 km?

Tractorul KD-35.

[attachmentid=1628144161]

Denumit "Tractorul pacii" [a se observa si portretul marelui "pacifist'' Stalin].

[attachmentid=1628144162]

Universal 650.

[attachmentid=1628144163] [attachmentid=1628144164]
einstein1984
Niste perdele de copaci amplaat stategic rezolva problema....
Evident ca tractoarele unievrsal erau competitive cu fiat, doar erau licenta lor!
Marty
QUOTE(maho @ 16 Nov 2022, 17:45)
Plm, si la mine-s 19 si inca nu-i dau drumu' la centrala. Mai pe la 17.5, asa. icon_mrgreen.gif
*

Bine, tu esti un caz aparte...
einstein1984
daca baga aspiratorul stii ce caldura face?
maho
QUOTE(Marty @ 21 Nov 2022, 11:24)
Bine, tu esti un caz aparte...
*


Stiu, nu tin neaparat sa stau in tricou pe vremea asta.
gibonu
Partea a III-a

Platforma Tractorul [vazuta dinspre gara], in jurul anului 1975.

[attachmentid=1628144200]

"Cel mai iubit fiu al poporului"

[attachmentid=1628144201]

Tractorul KD 35.

[attachmentid=1628144202]

Scaunul nu cred ca este cel original, imi este greu sa cred ca tractoristii aveau burete sub cur in anii '50.

[attachmentid=1628144203]

Placuta din spatele tractorului.

[attachmentid=1628144204]

Vedere din lateral.

[attachmentid=1628144205]

Imi cer scuze pentru calitatea pozelor. Insa tractorului este expus intr-un container cu 3 pereti de sticla si unul de tabla. Din ce am mai vazut in alte locuri, astfel de repere industriale au doar acoperis, in rest sunt expuse total, pentru a fi vizibile, studiate si fotografiate.
Explicatiile despre tractor erau scrise direct pe sticla, asadar ca nicio sansa de prins in poza. Redau mai jos textul.

"KD 35
Acest model este inspirat de la tractoarele americane McCormick - Deering TD 18 [produse in perioada 1938 - 1949 in statul Illinois si o parte asamblate in URSS in timpul celui de-al doilea razboi mondial] si Caterpillar Sixty [redenumit Stalinet S 60, fabricate in perioada 1933 - 1941].
Prima prezentare a sa a fost realizata la uzina de tractoare din Minsk, unde a avut loc lansarea in productia de seria [4 noiembrie 1950].
In 1951 se trece in Romania la fabricarea lui KD 35.
Exportul de tractoare a inceput timid in anul 1951, cand am vandut 3 bucati in China. Au urmat 80 in 1952, iar in 1953 au fost exportate 1500 de unitati in China, India, Cehoslovacia si Polonia
."

Unul dintre noile blocuri din cartier.


[attachmentid=1628144206]

Cumva asta este hangarul care azi se reface / consolideaza [despre care intrebam in prima postare]?

[attachmentid=1628144207]
cj98czh
recomand hotelul Qosmo pt. cazare acolo in zona, nu este ieftin dar are niste conditii de cazare beton ..

cst despre exponate, sunt doar copii in majoritatea cazurilor nereusite ake altor producatori, cam ca toate produsele din industria romaneasca din vremurile acelea ..
maho
Despre Tractorul Brasov din zilele noastre. Poveste clasica, directorul si privatizarea (ca si la Autocamioane).
gibonu
Partea a IV-a

Sectiunea despre aviatie.

[attachmentid=1628144309]

IAR 80.

[attachmentid=1628144310]

IAR 824.

[attachmentid=1628144311] [attachmentid=1628144312]

Si avionul propriu-zis, in poze

[attachmentid=1628144313]

si in realitate.

[attachmentid=1628144314]
Lord Hades
Ce ai vizitat tu se numește Avantgarden Coresi, și este probabil cel mai elegant cartier făcut în BV. Situat pe fosta platforma industriala tractorul, alaturi de Coresi Mall și de zona Coresi Business. Au și ei problemele lor, dar sunt singurii care au construit cu o viziune a dezvoltării și orientarii către client. Pe partea de business au mai păstrat câte ceva din fostul corp administrstiv. În rest s-a demolat tot.
gibonu
@Lord Hades

Multumesc pentru detalii.
Sa inteleg ca in cazul asta autoritatea locala s-a putut impune in fata dezvoltatorului imobiliar, astfel incat rezultatul sa fie "o viziune a dezvoltării și orientarii către client"?

------------------------------------------------

Partea a V-a

Cartierul se termina intr-un mare mall, in parcarea caruia este expus un tractor IAR 22. Exact aceiasi problema de expunere ca si in cazul lui KD 35 [container cu sticla pe trei parti].

Despre tractor:
"IAR 22 - bunicul - cum l-au numit muncitorii dupa Revolutie, avea o greutate de aproape 3 tone si jumatate, 38 CP si o cutie de viteze in 3 trepte. Se pornea la maninvela si facea un zgomot aparte, deoarece avea roti metalice, pe cele din spate fiind chiar ghimpi de otel. IAR 22 prindea o viteza de 6 km/h. Pe 1 Mai 1947 primele tractoare defilau prin Brasov. Era nevoie de muncitori calificati, de accea se construieste scoala profesionala, care dupa 1950 avea 180 de absolventi anual."

Cat se poate vedea prin geam.

[attachmentid=1628144410] [attachmentid=1628144411] [attachmentid=1628144412]

Desi ma repet, mare pacat pentru ca s-a ales modalitatea asta de expunere, intre 3 geamuri si o bucata de tabla. Cred ca ar fi fost mult mai eficient o copertina mai mare care sa acopere tot tractorul si sa permita o vizionare de 360 de grade. Sau cel putin prin alte parti pe metoda asta s-a mers.

Am fost foarte placut impresionat de spatiul verde generos care exista in cartier.


[attachmentid=1628144413] [attachmentid=1628144414] [attachmentid=1628144415]

Mi-a placut si faptul ca bordura a fost inlocuita cu o foaie de tabla mai groasa, care probabil nu se schimb foarte des [asa cum se intampla in Bucuresti].

[attachmentid=1628144416]

Bonus, troleibuzele care pe o anumita bucata din traseu pot merge pe baterii [care ulterior se incarca de la retea, in timpul mersului].

[attachmentid=1628144417] [attachmentid=1628144418] [attachmentid=1628144419]

Conteaza mai putin ca la Bucuresti inca nu am auzit de asa ceva.

Daca nu ma insel, palnia asta [sigur nu-i denumirea corecta] ghideaza bratele de contact inapoi la cablul de alimentare, fara sa fie nevoie de interventia soferului cu manusi de cauciuc.

[attachmentid=1628144420]

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
stolniceanulucian

Ca de obicei, plimbare faina si bine documentata. Merci pentru impresii
In fiecare an vizitez Bucurestiul. Mi se pare ca a ramas in urma altor orase din tara sad.gif
Ma asteptam ca din Capitala sa vina trendul de dezvoltare, ideile cele mai noi si mai bune, dar nu se intampla asta in nici un caz.

Trendul este dat de Europa de Vest.
In acest moment se vede ca Budapesta, Oradea, Cluj, Sibiu, Brasov sunt mai aproape de centrul Europei. Bucuresti si Constanta sunt ramase in urma. Cel putin pentru moment.



gibonu
QUOTE(stolniceanulucian @ 28 Nov 2022, 01:35)
Oradea, Cluj, Sibiu, Brasov sunt mai aproape de centrul Europei.


Orasele mentionate, si multe altele apartin cultural Europei Centrale. Mostenirea de la Imperiu se vede si azi, la peste 100 de ani de cand foarte multi s-au intrebat "ce dracu' cautam noi in tara asta?" [si nu ma refer doar la RO].

Plus cat s-au chinuit comunistii sa distruga acele orase, fie prin demolari masive fie prin transfer masiv de populatie din Vechiul Regat in Ardeal si Banat.

Bucuresti, Constanta sau alte orase din Vechiul Regat apartin culturat spatiului balcanic. Orice s-ar face nu se vor putea niciodata ridica la nivelul oraselor din Ardeal si Banat. Daca are vreo relevanta, sunt nascut si crescut in Bucuresti si nu am nicio origine din Ardeal sau Banat.

Nu in ultimul rand, multumesc pentru apreciere.
nasty
QUOTE(gibonu @ 20 Nov 2022, 23:55)
Pe asta cu Thalmann [marioneta lui Stalin din politica germana din anii '20 si inceputul anilor '30] nu o stiam.

[attachmentid=1628144155]

Probabil statuia lui  Thalmann [pana in 1962] din actualul parc Tractorul.

[attachmentid=1628144156]

Ocazie cu care m-am mai ofticat inca odata pentru ca am uitat sa trec prin parcul Ernst Thalmann din fostul Berlin de Est in septembrie 2019, in ziua in care am parcurs pe bicicleta mare parte din traseul urban la Zidului.

*



Am citit recent că Thalmann își făcea toate concediile cu Stalin la Marea Neagră și acolo au hotărât că partidul comunist german KPD, să nu susțină partidul socialist german SPD, ba chiar să-l declare dușman de moarte. Din această cauză a ajuns Hitler la putere după vreo 2-3 alegeri anticipate.

Mutat la istorie.
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 21 Nov 2022, 09:15)

  Evident ca tractoarele unievrsal erau competitive cu fiat, doar erau licenta lor!
*



U 650 n-a avut nici o asemanare cu Fiat, licenta a inceput cu U445.
650 a fost inspirat dupa International Harvester, cutia si sasiul iar motorul dupa Volvo.
A fost un tractor bun la vremea lui, mult peste ce era la noi pe atunci, U26, U27 si U45 sau UTOS-uri mai cunoscute.
einstein1984
@Gibonu, daca era capitala la brasov sau cluj, demola acolo Ceausescu cat a demolat la bucuresti si construia dupa ideile lui.... Iar orasele mentionate din tine beneficiaza de un singur primar si consiliu local, nu de 7 ca la capitala.....ceea ce banui ca ajuta la o dezvoltare coerenta.
Apoi e ca si cum ai compara zone istoric puternic industrializate (cu o industrie care nu a fost cnstruita de romani sau de comunisti si bazata pe existenta in zona a unor resurse minerale sau cai de transport) cu zone eminamente agrare gen calarasi sau slobozia. Da, aia cu plus valoare mai mare au mai multi bani, ce surpriza.
maho
Stai linistit, ca si aici a demolat Ceasca destule case (da, in oras, nu ma refer la localitatile din jur) ca sa faca blocuri. Pe zone si chiar bucati de cartiere. Unii au scapat, altii nu. Acum, vechile "cartiere muncitoresti" au deja vechime ca zone verzi tocmai prin disparitia sau micsorarea semnificativa a industriei. De aia in zona Coresi e ceva verdeata, da' mai e pana sa creasca si arbori. In cartierele mai noi (blocuri construite dupa anii '80-85 sa zicem) n-as avea incredere sa-mi iau un apartament, s-a lucrat cu materiale proaste si multa economie pana prin '90, s-a furat si mers pe profit maximizat dupa boomul imobiliar (anii 2000). Am vazut cum arata un apartament facut pe ANL, in Racadau (zona scumpa, "verde"): jale ca rezistenta la cutremure mici/medii, tavane cazute, pereti crapati.
Da, aici e doar 1 primar si un consiliu local, dar fiind (ca si la voi) partide diferite, si aici se da la gioale, ca sa nu cumva sa creasca procentele usr-ului la viitoarele alegeri. Mai usor totusi de gestionat un oras mai mic decat capitala.
einstein1984
Complet de acord ca si acolo au fost demolari. Dar poate demolarile gandite de autoritatile locale de atunci erau mai cu cap, nu ca bulevardele trasate de cizmar la bucuresti si casa poporului.....Apoi la sibiu, cand cu capitala europeana a culturii au fost investitii mari prin centru.
cj98czh
Geniule iar vb. sa fara ai date ... CJ a fost mai bine de 50% demolat .. cartierele Marasti si Manastur cum crezi si pe ce crezi ca au aparut .. ?

da chiar si asa .. au fost construite mai cu cap decat ce s-a facut din 2000 incoace ... adica din 2000 incoace s-au facut din alea cum iti plac tie .. unde nu te bate vantul .. ca sunt apropiate cladirile smile.gif ca am vazut ca la Coresi ai avut de comentat ca din cauza ca sunt la distante generoase te cam bate vantul smile.gif
einstein1984
50% ala din cluj cat a fost demolat e mai putin decat cat a construit ceausescu doar in sectorul 3 pe zone unde erau pasuni si livezi ca sa largeasca Bucurestiul.... sau mai putin decat cele 33000 de locuinte daramate de crutremurul din 77. Cotroceniul vechi e mai mare ca centrul istoric al clujului...
iar vantul printre blocuri se poate cottola si cu blocuri dispuse inteligent, fara sa faci canioane lungi si drepte sau cu peredele de copaci la amrgine, nu cum e mai jos
[attachmentid=1628144490]
stolniceanulucian

Au trecut 30 de ani de la ,"decesul" lui "Ceasca"

Nu mai tine scuza cu greaua moștenire

Este un oras prost administrat (ca multe alte orase din tara)


29 Nov 2022, 17:07:

Au trecut 30 de ani de la "decesul" lui "Ceasca"

Nu mai tine scuza cu greaua moștenire

Este un oras prost administrat (ca multe alte orase din tara)
einstein1984
oh ba da, ca noi inca ducem si mostenirea lui halaicu, oprescu, firea etc dezastrul nu s-a oprit la Cesca. Nici nu ii citez pe aia de la sectoare. Basexu e printre singurii care a schimbat ceva in bine. Sau negoita daca vrei unul de la sectoare, si zic de liviu nu de robert. Dar tot proasta administrare e in definitiv.
cj98czh
si cine ii alege pe aia de administreaza prost? nu tot cei care locuiesc acolo?
gibonu
QUOTE(nasty @ 29 Nov 2022, 12:33)
Am citit recent că Thalmann își făcea toate concediile cu Stalin la Marea Neagră și acolo au [U]hotărât că partidul comunist german KPD, să nu susțină partidul socialist german SPD, ba chiar să-l declare dușman de moarte. Din această cauză a ajuns Hitler la putere după vreo 2-3 alegeri anticipate.


Stalin nu negocia cu niciun alt lider comunist. El doar dicta si celalat executa.
Mai multe despre relatia dintre Stalin si Thalmann gasesti aici:
https://www.contributors.ro/dupa-80-de-ani-...e-sa-l-incheie/

1 Dec 2022, 23:35:
QUOTE(Agrig @ 29 Nov 2022, 12:52)
U 650 n-a avut nici o asemanare cu Fiat, licenta a inceput cu U445.
650 a fost inspirat dupa International Harvester, cutia si sasiul iar motorul dupa Volvo.
A fost un tractor bun la vremea lui, mult peste ce era la noi pe atunci, U26, U27 si U45 sau UTOS-uri mai cunoscute.


Multumesc pentru informatii.
Pentru cei mai tineri, UTOS = Uzina de Tractoare Orasul Stalin.


1 Dec 2022, 23:43:
QUOTE(einstein1984 @ 29 Nov 2022, 13:10)
@Gibonu, daca era capitala la brasov sau cluj, demola acolo Ceausescu cat a demolat la bucuresti si construia dupa ideile lui.... Iar orasele mentionate din tine beneficiaza de un singur primar si consiliu local, nu de 7 ca la capitala.....ceea ce banui ca ajuta la o dezvoltare coerenta.
  Apoi e ca si cum ai compara zone istoric  puternic industrializate (cu o industrie care nu a fost cnstruita de romani sau de comunisti si bazata pe existenta in zona a unor resurse minerale sau cai de transport) cu zone eminamente agrare gen calarasi sau slobozia. Da, aia cu plus valoare mai mare au mai multi bani, ce surpriza.


Dupa cum ti s-a spus deja, dementul ala semi-analfabet a demolat la greu si in alte orase, nu doar in Bucuresti. De exemplu pe cei de la Miecurea Ciuc i-a fericit cu un centru civic in locul vechilor cladiri hapsburgice.

Nu este problema oraselor din Ardeal si Banat ca Bucurestiul este impartiti in sectoare si ca de multe ori nu exista intelegere intre sectoare si primaria generala.

Cat despre industrie, resurse si cai de comunicatii, aici este vorba despre o abordare cu cap a problemei. Ca resursele alea nu ies singure din pamant.
Daca ar fi existat o abordare cu cap la Calarasi sau Slobozia, ar fi fost si acolo dezvoltare precum cea din Ardeal sau Banat.
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 30 Nov 2022, 01:47)
si cine ii alege pe aia de administreaza prost? nu tot cei care locuiesc acolo?
*


Corect, din pacate vin alde laurentziu si voteaza , stau 5 ani si dupa aia se muta....

Dezvoltarea la calarasi si slobozia nu depinde doar de autoritatile locale, ca lipsa de apropiere cu o piata de export nu atrage investitii pe fabircatie pe acolo, si nu autoritatile locale pot face infrastructura care sa permita exportul. Aia pe acolo cu cereale si tractoare/combine, nu cu fabricat componente auto sau IT.
maho
La Calarasi mai e si cate-un Tenaris, cate-un Saint Gobain (care face si o componenta auto, parbrizul), care n-au treaba cu tractoarele sau cerealele (si or fi si prin Slobozia industrii). Oricum in Baragan, unde-i cel mai fertil teren arabil, ar fi culmea sa nu primeze cerealele.
Intre Calarasi si Slobozia drumul e "ata".
einstein1984
adevarat, dar ia compara cu suita de companii dinspre Cristian/ghimbav adicaschaffler, draxelmayeru lu marty ,autoliv, hutchinson, total etc? Numai autolivu la cateva lii de angajati si cred ca aremai multi ca tenaris si saint gobain calarasi la un loc;
La cereale ai angajati putini cu tehnologia moderna, un tractor se ingrijeste de pete 100 de hectare.
maho
Pai fiecare oras (judet) cu specificul lui, nu trebuie neaparat sa le masuram comparativ.
Asa si Calarasi era barosan pe vremuri ca producator de sine de cale ferata.
einstein1984
Siderca calarasi producea aminate, sine nu a apucat sa produca desi primisera laminorul in cauza. Acu o sa zici ca la Galati era mai bine ca la brasov ca avea lumea bani lucrand la combinat
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 5 Dec 2022, 11:27)
Dezvoltarea la calarasi si slobozia nu depinde doar de autoritatile locale, ca lipsa de apropiere cu o piata de export nu atrage investitii pe fabircatie pe acolo, si nu autoritatile locale pot face infrastructura care sa permita exportul.


Unde am spus eu ca dezvoltarea depinde strict de autoritatile locale?
Si pentru ca tot ai vorbit mai sus despre resurse naturale, la Calarasi si alte orase care acum sunt aproape moarte [Oltenita, Zimnicea, Bechet, Corabia, etc] resursa naturala este Dunarea. Dar din pacate nu ne duce capu' sa o punem in valoare.

Am mai spus-o aici pe forum: recomand vizonarea documentarului "Dunarea, un fluviu de prostie" [se gaseste pe YouTube]. Documetar foarte bine facut, prezinta inclusiv cum se raporteaza austriecii si ungurii la Dunare.

Si asa, ca fapt divers, pentru ca tot ai vorbit despre export. Cine ne opreste sa facem cai ferate la standarde contemporane de la Mioveni si Craiova catre Dunare, astfel incat Dacia si Ford sa poata exporta masinile pe Dunare catre Europa Centrala si cea de Vest?
Ca legatura pe apa dulce intre Constanta si Rotterdam exista de mult timp.
sorin1983
QUOTE(einstein1984 @ 5 Dec 2022, 11:38)
Siderca calarasi producea aminate, sine nu a apucat sa produca desi primisera laminorul in cauza. Acu o sa zici ca la Galati era mai bine ca la brasov ca avea lumea bani lucrand la combinat
*



"La doar patru ani de la deschidere, Combinatul Siderurgic Călărași a devenit cel mai mare producător de șină de cale ferată din sud-estul Europei. Uniunea Sovietică era principalul client."
restul gasesti pe goagal.
einstein1984
Bun, eram in eroare se pare.
@gibonu, livrarea pe apa de masini dureaza f mult pe cale fluviala, nu mai zic ca traficul se mai suspenda cand e apa mica sau gheata. Mioveniul are cale ferata spre constanta si trimite si cate 3 trenuri pe zi uneori, dar cateodata tot mai trebuie si camioane ca sa prinda vaporul.
gibonu
@einstein1984
Suntem campioni mondiali la gasit scuze pentru a ne acoperi incapacitatea de a face ceva.

Transportul fluvial nu este chiar atat de lent precum pare, pentru ca nu are granite, nu are restrictii de trafic pe motiv de weekend / diverse sarbatori, poate trece prin zone locuite, nu sta in blocaje datorate accidentelor de pe autostrada, etc.

Pe Rin si pe Dunare nu ai prea multe zile de iarna in care nu se poate naviga. Cat despre adancimea apei, de cele mai multe ori asta se rezolvat cu dragarea senalului navigabil, treaba care pare ca pe romani ii cam incurca.
In plus, in perioada de seceta extrema, se poate jongla cu capacitatea de incarcare a navelor, astfel incat pescajul sa fie mai mic.

Ai apucat sa vezi documentarul "Un fluviu de prostie" ca sa te iei cu mainile de cap cand vezi cat de meseriasi suntem?

De exemplu, Ford transporta foarte bine masini pe Rin de la Koln la Rotterdam.
"17.08.2022
Despite historic low water in the Rhine: Ford transport ships continue to sail
"
Sursa si mai multe detalii: https://sasatimes.com/despite-historic-low-...ntinue-to-sail/

Ca sa nu mai vorbim ca pe fluvial ai o capacitate de transport mult mai mare comparativ cu feroviar si rutier.

Nu in ultimul rand, o fi legatura feroviara intre Mioveni si Constanta. Doar ca trenul poate face si cateva zile pe drum, din cauza de restrictii si prioritate pentru trenurile de pasageri.

Ca sa revenim on-topic, problema tine in primul rand de oamenii din diverse regiuni si apoi de resursele naturale.

P.S. In loc sa facem dracu' niste cai ferate cu cap si coada de la Oltenita si Giurgiu catre Bucuresti, si sa dezvoltam cele doua porturi dunarene, noi fwutem banii pe studii de fezabilitate pentru utopia numita Canalul Dunare - Bucuresti.
Adica ne punem problema de 70 km de canal care sa scurteze 60 km de cale ferata. Iti pare cumva noaptea mintii?
tatabobu
QUOTE
Ca sa nu mai vorbim ca pe fluvial ai o capacitate de transport mult mai mare comparativ cu feroviar si rutier.


Ataaat!!!! In ce o masori? Pe care fluviu? In ce conditii? Comparat cu care rutier si in ce conditii, si cu care feroviar si in ce conditii? Si daca ar fi adevarat, de ce nu te-ar incurca gatuirea transportului care ar trebui facut rutier sau feroviar pana la fluviu, din moment ce aici era vorba de carat masini de la Mioveni sau Craiova pe apa?
Io cred ca pe interneti ai capacitate de transport si mai mare, trimiti NFT-uri cu masina in loc de masina, si daca ai gigabit te-ai scos. Nu produce Dacia intr-un an cat poti transporta tu intr-o ora.
einstein1984
Un tren duce 900 de masini, ma indoiesc ca ai barje suficient de mari pe dunare sa incarci 900 de masini (articolul tau zice de 500 cand e apa destula) Si pleaca 3 pe zi cand e nevoie. . Despre viteza comerciala CF nu stiu sa zic, nu am info, dar nici 12km/h nu cred ca e in directia aia. Spre NAdlac da, e posibil sa fie atata pe calea ferata, dar incolo nu.
Cat despre expediat masini spre franta, cand am eu treaba fac 3-4 zile, ca sunt sub 3,5 tone transportoarele, alea mari cred ca fac 5-6 zile (ok, poate si peste daca e sarbatoare, dar max 10 zile). Zici tu ca ajunge in germania in 6 zile o salanda pe dunare? Si dupa aia oricum trebuie un camion sa o duca la dealer, ca nu sunt toti clienti pe rin sau main.
P.S. Koln-roterdam sunt 77 de mile, ala poate face un dus intors pe zi. Germania-romania pe gol u e asa amuzant de facut.
gibonu
Cate ceva despre avantajele pe care le aduce transportul fluvial.

[attachmentid=1628144807] [attachmentid=1628144808] [attachmentid=1628144809] [attachmentid=1628144810] [attachmentid=1628144812]

Primele 4 fotografii sunt de la ecluza de la Niderfinow. Ultima este de pe Canalul Dunare - Main [si nu are nevoie de traducere].

<span class='edit'>9 Dec 2022, 00:37:</span>
@einstein1984
Din pacate, inca odata nu vezi padurea de copaci.

Daca dezvolti niste cai ferate intre Mioveni / Craiova si Dunare, plus niste facilitati porture, astea nu vor fi folosite strict de producatorii de masini. Vor putea fi folosite pentru trasnportul altor marfuri, plus pentru transportul de calatori [sper ca nu ma vei intreba cine merge cu trenul de la Mioveni la Calafat].

Plus ca ai scoate din foame niste orase precum Calafat sau Corabia care azi sunt niste orase moarte, in care nu se mai intampla nimic.

Ce am scris mai sus este on-topic si este o reactie la ideea ta ca Ardealul si Banatul s-au dezvoltat pentru ca au avut resurse naturale. Am explicat deja cum Dunarea este o resursa naturala pe care nu ne duce capu' sa o exploatam.

P.S. De unde rezulta ca un tren transporta 900 de masini? Doar intreb, nu te contrazic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.