eddiesomesan
28 Nov 2022, 14:12
Salutare tuturor.
De cand s-a racit vremea (aproximativ o luna) am observat ca dupa 30-60 de secunde de la pornirea motorului incepe sa se simta un miros de gaze in habitaclu. Nu par a fi gazele de pe evacuarea finala. Baga cam 1-2 minute acele gaze dupa care nu mai sunt probleme pana la urmatoarea pornire.
Stie cineva care ar putea fi problema?
Inca nu am ajuns la service dar as vrea sa stiu ce ar putea fi sa le dau peste bot, ca pana acum, cu orice problema am fost, ei "nu au observat comportamentul descris". Daca nici la asta nu observa cred ca o sa fac o plangere pe undeva.
Multumesc.
PS. 1.0 benzina, fara GPL
Nu ești singurul care a observat asta.
Cel mai probabil curenții de aer de pe lângă mașină îți aduc gazele de eșapament din timpul pre-încălzirii CAT+GPF în față și aeroterma le trage în habitaclu. Când bate vântul încet din spate se întâmplă.
Schimbă poziția/orientarea mașinii și vezi dacă problema persistă (de regulă dispare).
Pornește mașina și cu capota ridicată și vezi dacă simți gazele de eșapament de acolo.
eddiesomesan
30 Nov 2022, 21:30
QUOTE(DFA @ 29 Nov 2022, 08:56)
Nu ești singurul care a observat asta.
Cel mai probabil curenții de aer de pe lângă mașină îți aduc gazele de eșapament din timpul pre-încălzirii CAT+GPF în față și aeroterma le trage în habitaclu. Când bate vântul încet din spate se întâmplă.
Schimbă poziția/orientarea mașinii și vezi dacă problema persistă (de regulă dispare).
Pornește mașina și cu capota ridicată și vezi dacă simți gazele de eșapament de acolo.
Din pacate, problema am observat-o in mers. Probabil sa faca si in stationare dar nu stau mult pe loc dupa pornire. Mai interesant e ca o face si la rece, si la cald, cu toate ca la cald, la timp scurt intre oprire-pornire, pare sa o faca mai des sau mai "puternic".
Am incercat si chestia cu capota dar nu am reusit sa observ nimic.
Repet, nu par a fi gaze de esapament (evacuare finala), par a fi ceva gaze de dinainte de filtrul de particule/catalizator/turbo...au alt miros, parca ceva mai intepator si cu alta tenta...
punktnet
5 Dec 2022, 10:28
Strategia de injectie la pornire introduce un debit mare de benzina pentru sustinerea functionarii motor + incalzire GPF si CAT, de aici si mirosul mai intepator.
In mod normal la vehiculele cu climatizare CAREG, exista o strategie de functionare la pornire astfel incat inhiba turatia aerotermei si inchide automat clapeta de recirculare fix pentru a impiedica gazele sa intre in masina, la AC manual din pacate nu este nici un QuickFix pentru aceasta problema.
Eu pe masina am clima CAREG si tot intra gaze dimineata, asta asa ca o paranteza
astea CAREG nu sunt de fapt Valeo?
einstein1984
6 Dec 2022, 15:39
Conditionement d'air REGULe sau CAMAN, adica CA manuelle. CAMAN nu stiu daca sunt tot valeo sau Behr.
IRONICK
6 Dec 2022, 15:44
Ma gandesc ca esapamanetul nu mai iese in spate, ci la jumatatea masini.
Ajung gazele mai rapid si mai usor.
corect (iar esapamentul acela ”in lateral” este un alt motiv, nu singurul, pentru care nu voi achizitiona un Sandero Stepway III)
QUOTE(punktnet @ 5 Dec 2022, 10:28)
In mod normal la vehiculele cu climatizare CAREG, exista o strategie de functionare la pornire astfel incat inhiba turatia aerotermei si inchide automat clapeta de recirculare fix pentru a impiedica gazele sa intre in masina ...
Da, la pornire este o ”strategie de functionare”, atasez un grafic cum functoneaza el pe masina din semnatura cu AC automat monozana CA02, pornire AC pe automat la aprox doua minute dupa pornirea motorului (masina a stat ”in soare”), de la 17:26:37 la 17:27:10 apasat butonul recirculare, mentionez ca pana acum nu am simtit gaze in habitaclu dupa pornirea masinii.
torquemada
8 Dec 2022, 06:44
În mod normal la CAREG aveai senzor calitate aer + implementare în soft pentru intrare pe recirculare dacă intră aer
poluat, dar la Dacia senzorul nu se montează - economie, oricum nu e necesar.
Eșapamentul e pe laterală pentru că în spate ai bateriile de la hibrid, ăla de nu s-a lansat încă
.
Exact, iar despre asta s-a mai discutat
si pe aici cu ceva timp in urma, nimic nou (si oricum nici hibridul acela nu ma "intereseaza"
)
einstein1984
8 Dec 2022, 08:53
QUOTE(torquemada @ 8 Dec 2022, 06:44)
În mod normal la CAREG aveai senzor calitate aer + implementare în soft pentru intrare pe recirculare dacă intră aer
poluat, dar la Dacia senzorul nu se montează - economie, oricum nu e necesar.
Eșapamentul e pe laterală pentru că în spate ai bateriile de la hibrid, ăla de nu s-a lansat încă
.
si la captur ai baterie de PHEV si esapamentul e pana in spate....
torquemada
8 Dec 2022, 10:29
La Captur II /New Asx nu a lucrat același contabil ca la Logan III
punktnet
9 Dec 2022, 16:06
Soc si groaza, la Jogger E-tech (cel putin) desi bateria este in spate, esapamentul tot acolo a ajuns intr-un final =))
IRONICK
9 Dec 2022, 16:18
Nu au mai avut masini sa indoaie tevile? Sau au avut excedent de teava?
einstein1984
9 Dec 2022, 16:23
Stii si tu cum e esapamentul la asta cum stia Ironik cum e suspensia, asa fara sa vezi sau lucrezi pe la titu?
punktnet
9 Dec 2022, 22:40
Eu știu cu siguranță unde o să iasă.
IRONICK
9 Dec 2022, 23:10
punkt, ignora-l
nu trebuie sa ii demonstrezi nimic
Bogdan.G
13 Dec 2022, 10:36
Dar masinile astea nu au filtrul de habitaclu cu carbon activat? Eu am observat ce putoare intra de la masinile din fata cand stam in trafic. Intreb pt ca nu pot verifica fizic.
einstein1984
13 Dec 2022, 11:06
din fabrica nu e carbon doar hartie.
eddiesomesan
14 Dec 2022, 18:16
Deviem de la subiect.
Repet, gazele intra in habitaclu atat pe loc, cat si in mers. Adica daca ii dai cheie si ai plecat, dupa aproximativ un minut incep sa se simta.
O alta chestie e ca pana acu` vreo luna-doua nu a facut chestia asta. Masina are un an si trei luni, cu 13000 km. Acum stau sa ma gandesc daca nu cumva problema a aparut dupa revizia de un an ca aproape corespunde perioada...
Mai zicea cineva ceva de strategia de injectie....Sa zicem ca inteleg, dar nu inteleg de ce timp de un an (iarna plus vara) nu a facut asta , si nu inteleg de ce intra gaze in habitaclu in mers. Si dupa cum am mai spus, dupa miros nu par a fi gaze de esapament final. Par a fi ceva gaze intermediare.
PS. Am uitat sa mentionez ca masina e dotata cu sistem de climatizare (AC automat), nu AC manual.
einstein1984
15 Dec 2022, 16:59
Pai mergi la service sa verifice etansitatea, poate scapa in fata liieie de esapament la imbinare, a crapat vreo sudura etc. Azi dimineata ce am condus una si nu a mirosit, nici pe loc pana am pus telefonul, si nici dupa.
IRONICK
15 Dec 2022, 18:14
QUOTE(einstein1984 @ 15 Dec 2022, 16:59)
. Azi dimineata ce am condus una si nu a mirosit, nici pe loc pana am pus telefonul, si nici dupa.
gata, s-a rezolvat
nu are nimic, e bune
garanteaza ajnstain ca a mers cu una azi dimineata
einstein1984
16 Dec 2022, 08:34
E ok, tu nu ai condus nici una si erai gata sa zici ca asa face toate.
IRONICK
16 Dec 2022, 16:48
bai ajnstaine, mi-ai zis-o, esti tare
garanteaza vanghelie
pardon, ajnstain
Bogdan.G
21 Dec 2022, 12:18
Nu cred ca deviem de la subiect discutand despre calitatea filtrului de polen. Dupa mine el e singurul responsabil de patrunderea gazelor in habitaclu. In special in mers. Am mai avut situatii cand, in urma unor revizii, am avut aceleasi probleme cu gazele si am gasit filtrul de polen facut ghemotoc un locasul lui, cel care l-a schimbat avand probail doua maini stangi si un singur ochi la spate. L-am inlocuit cu unul nou premium si am rezolvat problema.
einstein1984
21 Dec 2022, 12:22
Pai nu intrau gazele de la tine, intrau de la ailalti....
eddiesomesan
2 Jan 2023, 19:10
Bogdan.G
3 Jan 2023, 16:43
Se pare ca ti-am indicat corect problema si tu ai spus ca ne abatem de la subiect.
Daca tot umblii pe acolo sa pui un filtru cu carbune activ. Ala opreste si noxele astea. Nu stiu sa-ti spun un cod ca asta caut si eu acum.
Purflux AHC405 anti-odor, catalogul Mann nu este online acum.
eddiesomesan
3 Jan 2023, 22:02
QUOTE(Bogdan.G @ 3 Jan 2023, 16:43)
Se pare ca ti-am indicat corect problema si tu ai spus ca ne abatem de la subiect.
Daca tot umblii pe acolo sa pui un filtru cu carbune activ. Ala opreste si noxele astea. Nu stiu sa-ti spun un cod ca asta caut si eu acum.
Fie nu inteleg eu ce ai vrut sa zici, fie nu citesti tu tot ce scriu ceilalti.
Nu mai baga gaze in habitaclu fiindca a murit ventilatorul de habitaclu....nu se mai invarte, nu mai suna, nu mai face nimic. Nu vad legatura dintre tipul filtrului si faptul ca nu se mai invarte ventilatorul.
Bogdan.G
4 Jan 2023, 10:11
Nu la mine e problema, tu nu intelegi ce vreau sa spun. Rahatul ala de ventilator trage din filtru. Daca filtrul e o mizerie, asa cum ti-au pus la revizia dupa care a aparut problema, ventilatorul vehiculeaza noxe. Nu mai merge ventilatorul- nu mai ai probleme. Greu.
eddiesomesan
6 Jan 2023, 13:55
QUOTE(Bogdan.G @ 4 Jan 2023, 10:11)
Nu la mine e problema, tu nu intelegi ce vreau sa spun. Rahatul ala de ventilator trage din filtru. Daca filtrul e o mizerie, asa cum ti-au pus la revizia dupa care a aparut problema, ventilatorul vehiculeaza noxe. Nu mai merge ventilatorul- nu mai ai probleme. Greu.
Nu au schimbat filtrul la revizie.
Oricum, am revenit de la service. Au facut ventilatorul dar partea de gaze a ramas cam in aer. A ramas sa mai vorbim saptamana viitoare despre asta si despre inca cateva probleme.
Cu toate ca nu am mari sperante.
Pai asa cum a scris cineva anterior "
Soc si groaza ..."
la modelele astea noi, fie la putin timp dupa achizitionare nu mai functioneaza ventilatorul, fie baga gaze, fie ...
Lasand gluma, din ce am citit pe aici cei de la Dacia au marit "termenele" de revizie, destul de probabil si pentru "reducere de costuri"
, dar cred ca puteai sa ceri "expres" schimbarea filtrului de habitaclu, chiar daca dupa ei se face la doi ani (la gioarsa din semnatura era la un an, insa eu il schimb cam la 6-7 luni si tot este destul de imbacsit), nu stiu insa daca asta este cauza problemei tale (la Sanderica nu am problema asta), iar un filtru cu carbon activ nu neaparat "rezolva" plus ca poate sa reduca fluxul de aer (si eu am incercat "precioasele" astea dar am revenit la cele normale).
Oricum iti doresc bafta saptamana viitoare.
LE: si citez doar ca info ceea ce a scris recent un alt coleg cu ClioV (2022) :
QUOTE(mariso1980 @ 7 Jan 2023, 23:22)
Aduc in atentie o problema care apare aleatoriu si anume faptul ca intra in habitaclu gaze de esapament. Aceasta se intampla atunci cand rulez cu viteza de pana la 50 km/h. Rezolvarea este sa comut butonul pe recirculare aer, fapt care atrage in scurt timp aburirea geamurilor. Are cineva experiente similare ? (rulaj 8000 km) Daca era Sandero/Logan 3 as fi pus-o pe seama pozitionarii laterale a evacuarii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.