Termocupla a 2a o montezi pe o piesa suplimentara, adica o teava de cupru cu diametrul furtunului de iesire din radiator, lunga cam de 8-10cm in care-ai fixat la jumatatea lungimii o reductie filetata pt termopla. In felul acesta daca vrei un singur ELV Ai o termocupla de iarna si una de vara, doar schimbi mufele , sau Ai o comanda pt inca un ELV. Ma duc sa ma uit in cutia cu piese pt sistemul de racire si revin cu modele si preturi.
Deci s-o luam pe rand:
Termocupla ->
de uzina are intervalul 92-82C, adica deschide la 92G si sta deschisa pana la 82G, din pacate nu mai am codul de uzina
termocontact de 92-82C Klaxcar Franta, 163732Z Thermocontact ventilateur 92-82G PEUGEOT termocontact de 90-85C, de Cielo (
Switch A-temp , GM # 96181814, made in Germany ) 90C - 85C = 42lei
termocontact 87C-77C FACET, made in Italy ,
7.5007 THERMO FAN SWITCH 11C, 47lei
termocontact 87-82C made in Italy - originala a masinii, inca merge
termocontact 82-78C no-name, 15-20lei
Termostate ->
termostat de 87-89Grade, original Dacia , made in France, Calorstat
60 01 544 059, cutie albasta cu holograma, 18-20lei
termostat de 73-75Grade, original Dacia, made in France, Calorstat
60 01 544 060, cutie albasta cu holograma, 40lei ( cel putin eu atat am dat
)
termostat de 89 Grade KlaxCar France, THERMOSTAT
15449589Z 89C Application pour RENAULT, pret 15-25lei
termostat de 86C , model TM 5.86, facut de AMC Vaslui, membra BADOTHERM Group, 20-25lei
termostat de 82Grade de Tico sau Matiz –
GM# 94580182 (07894 07 353 GR 1.246) , 20lei
Am cautat pe net si-am vazut :
Calorstat by Vernet , dracu sa-i ia. Eu credeam ca-s 2 marci separate... in fine, am pus codurile exact asa cum sunt pe cutie ca sa fie mai usor de gasit pe catoloagele de piese on-line.
Ma uit prin calculator sa vad si daca gasesc niste poze cat mai clare.
Ca o recomandare bazata pe practica mea:
1. iarna => termostat de 89C de uzina cu gaurica de 1mm, ELV 1 cuplat de termocupla de 90-85C de Cielo, ELV 2 in aer cu comanda doar din butonul din bord, + carton 75-80% din suprafata radiatorului cu locul gol lasat in dreptul ELV1 , adica spre partea soferului. In mod normal acul de temperatura sta la jumatatea scalei si cand urca putin mai sus pleaca ELV1, daca ai chef s-o lasi mai rece la parcare, pornesti ELV2 din buton cateva minute.
2.vara => termostat de 86C de Vaslui cu gaurica de 1mm , termocupla de 87-82C Made in Italy, pt ELV 1 si termocupla de 90-85C pt ELV2. Daca ti se pare ca o ia in sus pre linia alba, comanda manuala pe ON ( butoanele din bord...
)la ambele ELV-uri si acul coboara vazand cu ochii.
NU EXISTA sansa unei probleme daca totul este OK in rest cu masina ( aprindere, furtune si pompa de apa....). In Bucuresti magazinul reprezentantei DACIA Pitesti de pe Mihai Bravu s-a inchis, raman magazinele din zona Morarilor Pantelimon si str. Muntii Carpati din Rahova + orice alte magazine mai vand piese de Dacia, + UNIX auto si epiesa.ro pt comenzi on-line.