Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme GPL Sandero Stepway 3
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
Monkey_
Salutare,

Astazi am fost cu masina, un Sandero Stepway 2021 la service pentru ca nu mai trecea pe GPL.
Problema identificata a fost “senzorul de gaz”, care a si fost inlocuit pe garantie. Dupa ce am plecat cu masina reparata (oarecum) am observat ca daca o calc mai tare, in jur de 3000 rpm, masina da “nas” si trece pe benzina iar daca merg linistit trece inapoi pe GPL dupa ceva vreme. Daca merg mai batransete, fara sa ma infig in acceleratie, pot trece cu ea si de 3000 rpm… aceste prag nu este fix, in sensul ca daca sunt in treapta superioara (putin subturat) si o calc, trece le benzina si la 2300 rpm de exemplu.
Pentru cei care au/au avut masini mai vechi pe gaz, ca atunci cand nu mai aveai gaz in butelie, dar tot insistai sa consumi si ultimul vapor de GPL biggrin.gif

Partea ciudata urmeaza abia acum: m-am intors la reprezentanta le-am zis ce se intampla si mi-au zis ca ei stiu de problema, doar ca efectiv nu stiu ce sa le faca… sunt curios daca a mai patit cineva asa ceva si care a fost explicatia.
jelly
Pot fi 2 cauze
- calitatea gazului, de unde ai alimentat?

- cati km ai cu masina si daca filtrul de stare lichida a fost inlocuit? (posibil filtru infundat)
Monkey_
N-as putea sa am niste raspunsuri concrete la intrebari…

1. Despre calitatea gazului tot ce pot sa zic este ca i-am pus de la o benzinarie, TSV se numeste, de unde alimentez din 07.2021 de cand am masina.

2. Despre filtru tot ce pot sa zic este ca am facut revizia masinii, inclusiv GPL si inlocuire bujii la 27k km si acum are 31k. Sincer, n-am cum sa fiu 100% sigur ca s-a schimbat.

Cei de la reprezentanta mi-au zis ca in ziua in care am fost eu au mai avut o masina care face la fel dupa inlocuirea “senzorului de gaz”, cu o zi inainte alte 2 care fac la fel, iar ei nu au de la Dacia o solutie pentru problema.
jelly
Nu stiu cum sa iti zic, dar banuiam ca o sa zici de TSV. Consuma gazul si alimenteaza din alta parte, Mol. Petrom, Rompetrol si revino sa spui care este situatia.
Monkey_
Asta era si planul, sa consum ce am in butelie si apoi sa alimentez dintr-un Petrom sau Rompetrol, sa vad daca nu cumva problema este de la gaz…maine plec cu ea la un drum putin mai lung si o sa il consum. Revin cu vesti.
DFA
QUOTE(Monkey_ @ 1 Dec 2022, 10:48)
1. Despre calitatea gazului tot ce pot sa zic este ca i-am pus de la o benzinarie, TSV se numeste, de unde alimentez din 07.2021 de cand am masina.
*



Ești a "n" persoana pe care o aud că motorul comută aiurea GPL-Benzină-GPL cu GPL de la TSV...

S-au plâns și de unii parteneri Rompetrol, al căror GPL provoacă aceiași problemă.

Fără asemenea plângeri au fost:
1. OMV;
2. LUKOIL;
3. Petrom;

Ultimii 20.000km ai mei sunt făcuți exclusiv cu GPL Lukoil.
Nu mă pot plânge deloc de ei, în ciuda reputației îngrozitoare pe care o are Lukoil...
Monkey_
Salutare, problema a fost de la GPL-ul bagat de la TSV. Am reusit sa consum ce aveam in butelie si apoi am alimentat de la un Rompetrol. Acum masina merge ok in gaz si nu mai trece de nebuna in benzina.

Am alimentat foarte mult de la TSV, pentru ca am benzinaria la 300m de birou si imi era foarte comod. Pana acum, nu am avut probleme, iar ca idee din cei 32k km pe care ii are masina, nu cred ca exagerez daca zic ca 20k sunt facuti cu gaz din TSV…
tatabobu
Monkey, poate atunci când ai făcut plinul de care te plângeai erau temperaturi mai de vara, și compoziția GPL-ului era în consecință alta decât cea necesara iarna. Daca zici că statia respectiva a avut GPL "bun" 20k km, e și asta o posibilă explicație.
DFA
GPL nu are formule diferite în funcție de anotimpuri, cum se face la benzină și motorină.
einstein1984
ba chiar are, iarna creste proprotia de propan ca sa scada punctul de vaporizare. Vezi EN 589 cred
punktnet
S-a facut o analiza fulger de catre LandiRenzo la peste 100 statii GPL din zona de sud a tarii din cauza aparitiei brusc a multor probleme pe senzorii de pe rampa de injectie.
Rezultatul a fost cam 90% din statiile GPL verificate, aveau gaz care nu lichefia complet, ramanand un reziduu de peste 15% in recipiente (diversi diluanti, acetone - introduse pentru a trage la cantar) ceea ce este departe de a fi conform.
In testele efectuate s-a stabilit ca in momentul in care pe senzorul GPL ajunge lichid, diferenta de temperatura duce la distrugerea elementului de masura din senzor, de aici si problemele care apar.
Din surse neoficiale, exista in lucru o directiva care va duce la refuzul inlocuirii pieselor defecte din cauza calitatii gazului, eu personal sunt curios cum se va verifica in service vaporizarea GPL-ului din rzervor smile.gif
einstein1984
simplu, goleste rezervorul si desface polivana si constata carmazul de pe fundul rezervorului.
punktnet
Daca stii procedura de service pentru golire rezervor... smile.gif))

Din pacate normele de SSM si mediu nu sunt asa permisive incat sa imprastii gazul in atmosfera. Chiar si cu rezervorul gol raman suficiente incat sa fie mai intai periculos apoi daunator mediului.
einstein1984
Da, o stiu, se foloseste un arzator. Totusi daca ai nevoie sa schimbi o polivana nu arunci rezervorul cu totul ca nu s epoate goli. Gumele tot raman pe rezervor daca faci asta.
Monkey_
QUOTE(tatabobu @ 5 Dec 2022, 02:24)
Monkey, poate atunci când ai făcut plinul de care te plângeai erau temperaturi mai de vara, și compoziția GPL-ului era în consecință alta decât cea necesara iarna. Daca zici că statia respectiva a avut GPL "bun" 20k km, e și asta o posibilă explicație.
*



Intr-adevar cam asa a fost situatia, am bagat gaz pe la inceputul lunii noiembrie, a picat senzorul de gaz, iar programarea la service mi-au facut pe data de 29 noiembrie…apoi m-am chinuit sa consum ce aveam in butelie rolleyes.gif
tatabobu
Baga 10 litri de la TSV-ul ăla data viitoare când se golește butelia daca vrei sa verifici, și cam aia e.
paul_damian
Multumesc, @punktnet si @DFA. Dupa invazia Ucrainei am hotarat sa boicotez Lukoil, dar se pare ca trebuie sa ma intorc la ei, n-am local alternative decat Bulrom, despre care nu stiu prea multe.
DFA
QUOTE(einstein1984 @ 5 Dec 2022, 09:33)
ba chiar are, iarna creste proprotia de propan ca sa scada punctul de vaporizare. Vezi EN 589 cred
*



Ai dreptate, EN 589 specifică:

QUOTE
Pentru presiunea minimă a vaporilor, se acordă cinci grade, A, B, C, D și E, pentru a permite limite sezoniere pentru la nivel național pentru fiecare perioadă a anului. Într-o anexă națională la prezentul standard european, fiecare țară trebuie să indice clasa (clasele) pe care o (le) adoptă pentru a atinge o presiune minimă a vaporilor de 150 kPa. pe parcursul întregului an și trebuie să detalieze intervalul de date în care se aplică clasa selectată.


Petrom folosește:
- Carburant A (amestec de vară) cu 40% propan
- Carburant B (amestec de iarnă) cu 60% propan

Rompetrol folosește:
- CALITATE DE IARNA CLASA A – BOGAT IN PROPAN - cu % nespecificat...
- CALITATE DE VARA CLASA C, D – BOGAT IN BUTAN - cu % nespecificat...

Pe la alții nu prea am găsit date...

Nu am găsit calendarul folosit în RO pentru trecerea vară-iarnă..., posibil să fie ceva generic, de genul cum e în Polonia, perioada de vară este cuprinsă între 1 aprilie și 30 noiembrie, în timp ce perioada de iarnă este cuprinsă între 1 decembrie și 31 martie.
einstein1984
Acu ceva vreme erau ai mai buni din romania, livrau si la lukoil. Dar a trecut ceva vreme de cand stiam informatia asta.
DFA
QUOTE(einstein1984 @ 6 Dec 2022, 10:47)
.....erau ai mai buni din romania...
*


Cine?
einstein1984
Bulrom gaz. Bine, asta era prin 2012, cand faceam si eu formarea de GPL cu seful de la Landi Renzo romania.
DFA
QUOTE(punktnet @ 5 Dec 2022, 10:23)
S-a facut o analiza fulger de catre LandiRenzo la peste 100 statii GPL din zona de sud a tarii din cauza aparitiei brusc a multor probleme pe senzorii de pe rampa de injectie.
Rezultatul a fost cam 90% din statiile GPL verificate, aveau gaz care nu lichefia complet, ramanand un reziduu de peste 15% in recipiente (diversi diluanti, acetone - introduse pentru a trage la cantar) ceea ce este departe de a fi conform.
In testele efectuate s-a stabilit ca in momentul in care pe senzorul GPL ajunge lichid, diferenta de temperatura duce la distrugerea elementului de masura din senzor, de aici si problemele care apar.
Din surse neoficiale, exista in lucru o directiva care va duce la refuzul inlocuirii pieselor defecte din cauza calitatii gazului, eu personal sunt curios cum se va verifica in service vaporizarea GPL-ului din rzervor smile.gif
*



1. Va fi foarte greu de dovedit calitatea GPL utilizat de client - pentru a vedea (testa) dacă după vaporizare rămâne ceva ai nevoie de o instalație cu circuit închis (care nu există în service auto) sau să conectezi un arzător și după consumarea rezervorului să-l deschizi și să vezi ce a rămas pe fundul lui;
2. Va fi foarte greu de dovedit că GPL-ul respectiv a defectat senzorul T-MAPC97 în lipsa unui test recunoscut;
3. Clientul nu poate ști ce bagă pompa în rezervorul mașinii - sistemul e complet închis și presurizat;
4. Spre deosebire de Benzină și Motorină, clientul nu poate alimenta de pe marginea drumului, din canistre și din surse dubioase;
5. Benzinăria este obligată prin lege să vândă doar produse conforme și să aibă Buletine de Analize și Siguranță pentru produsele vândute;

Acțiunea (dacă este reală) pare să fie făcută la intimidare, poate prinde la unii clienți și închid gura și acceptă să plătească din buzunarul lor înlocuirea senzorului de presiune...

Chestia asta seamănă cu un scenariu care a avut loc prin 2006-2007-2008 când se dădea vina pe Motorina Euro4 care defecta pompa de înaltă presiune Delphi de la motoarele 1.5dCi 65cp Euro3, pentru că nu asigura suficientă lubricitate, iar pompa se uza și în final se bloca...
Gil26
QUOTE(punktnet @ 5 Dec 2022, 10:23)
S-a facut o analiza fulger de catre LandiRenzo la peste 100 statii GPL din zona de sud a tarii din cauza aparitiei brusc a multor probleme pe senzorii de pe rampa de injectie....
Din surse neoficiale, exista in lucru o directiva care va duce la refuzul inlocuirii pieselor defecte din cauza calitatii gazului, eu personal sunt curios cum se va verifica in service vaporizarea GPL-ului din rzervor smile.gif
*


QUOTE(DFA @ 6 Dec 2022, 16:22)
1. Va fi foarte greu de dovedit calitatea GPL utilizat de client - pentru a vedea (testa) dacă după vaporizare rămâne ceva ai nevoie de o instalație cu circuit închis (care nu există în service auto)...
2. Va fi foarte greu de dovedit că GPL-ul respectiv a defectat senzorul T-MAPC97 în lipsa unui test recunoscut;
...
Acțiunea (dacă este reală) pare să fie făcută la intimidare, poate prinde la unii clienți și închid gura și acceptă să plătească din buzunarul lor înlocuirea senzorului de presiune...
*


Din pacate acesta nu este singurul ping-pong intre un furnizor de componente si producatorul auto din care doar clientul este cel vinovat. In cazul acesta cred ca va fi foarte interesant de vazut cum cei de la LandiRenzo pot sa demonstreze (cu vreun "test fulger" icon_mrgreen.gif ) ca la o masina aflata in service NU minunatul lor senzor este "buba" ci GPL-ul folosit (sa fie clar ca unul neconform poate genera o defectiune, dar trebuie aplicata "prezumtia de nevinovatie" si dovedit ca aceasta a fost cauza).
Si mai trist este daca se mai da si o astfel de directiva care va duce la refuzul inlocuirii pieselor defecte, deci egal daca clientul a folosit GPL corespunzator iar componenta a avut un defect de fabricatie, instalatie NOK, etc. aceasta NU va fi schimbata pe garantie, clientul va plati astfel si orice "rebut" al celor de la LandiRenzo iar acestia pot sa "doarma" linistiti, orice reclamatie referitoare la produsele lor va fi din start respinsa.
Regretabil ar fi daca si cei de la Dacia vor intra (sau se vor complace) in acest "joc" al furnizorului.

PS: @ punktnet, pentru ca ceea ce ai scris consider ca este putintel "strigator la cer" poti te rog preciza "cu subiect si predicat" (sa fie clar pentru toti) aceasta directiva 022.gif la cine este "in lucru" sad.gif si mai ales cine o (poate) da : Dacia sau LandiRenzo .
torquemada
- Se ia datasheet-ul de la sensorul de presiune integrat în reperul DACIA (și ale altor producători) aici cine vrea face DSI (Demontare și Studiu Individual)
- Se poate analiza orice eșantion (10-100-1000 etc) vrei, în 99% gazul consumă senzorul

- Nu e o problemă, e doar CID blush.gif
Gil26
... radmasa.gif
Cine ia "datasheet-ul", unde "aici cine vrea face DSI", cum "Se poate analiza orice eșantion (10-100-1000 etc)" daca in 99% gazul consumă senzorul in garantie.
Si desigur cireasa de pe tort (si care iti place tie cel mai mult) "Nu e o problemă, e doar CID", deci doar clientul este vinovat si induce "damage", chiar daca si gazul conform consuma senzorul aflat in garantie.

PS: dupa "logica" asta (nu e o problema, e doar CID) pentru orice problema a instalatiei GPL de pe masina, senzorului, etc. clientul este "demolatorul" in absolut toate cazurile (sau ma rog 99%) si in toate situatiile. Atunci producatorul auto si furnizorul pentru ce naiba mai acorda garantie (inclusiv la minunatul senzor care se "consuma " icon_mrgreen.gif imediat)?

LR: iar pentru directiva aia care "exista in lucru" (asa cum a scris colegul "din surse neoficiale" biggrin.gif ) pana la urma tot Dacia se face de ..... nu LandiRenzo sau vreo reprezentanta.
torquemada
Clientul a vrut, musai, benzină + GPL, benzina simplă nu e bună pentru el, așa că încă de la început își dă singur CID - în ciuda nemulțumirii unora și altora.

Gil26
Aha, deci tot clientul este vinovat si "încă de la început își dă singur CID" , producatorul este Fecioara Maria radmasa.gif ...
Dar cine naiba a proiectat, dezvoltat, testat, implementat, fabricat si vandut modelul "...benzină + GPL..." ?????
La fel si "motorina" asa cum a scris @ DFA cu "pompa de înaltă presiune Delphi de la motoarele 1.5dCi 65cp Euro3 ", benzina + EasyR (JS3), etc...., tot clientul e cel care a vrut (cumparat) si care "încă de la început își dă singur CID "
Clar ca si modul de exploatare, intretinere, etc. conteaza dar anumite deficiente si probleme tehnice la unele masini\modele sunt responsabilitatea producatorului auto asa ca mai las-o balta cu CID-ul asta "general valabil" radmasa.gif ...
Revenind la mirabolantul senzor doar ca info 10#100#1000#etc, iar asta conteaza atat ca esantion, analiza, mod de rezolvare, etc... si NU este vina clientului ca el a cumparat cu buna credinta o masina Dacia "benzina + GPL" cu probleme "încă de la început".
tatabobu
Io stiu doar de Cid-ul ala al lu' Corneille. Ce e CID-ul asta de si-l da clientul?
Gil26
CID = Customer Induced Damage

LE: mai pe romaneste este continuarea de la ”asa face toate domne’...” din (unele) reprezentante, adica cine naiba te-a pus domne’ sa cumperi produsul nostru facut pe genunchi si repede inainte, tu ai vrut bai clientule masina asta, musai benzină + GPL, benzina simpla nu e buna pentru tine, asa ca inca de la bun inceput ti-ai dat singur CID in ciuda nemultumirii unora si altora radmasa.gif ...
(sau altfel spus: noi sau furnizorii nostrii de foarte mare incredere si care ”fac cu bolta” peste noi, ex Delphi, Valeo etc. NU avem vreo vina, acum vezi ca si astia de la LandiRenzo care produc doar pentru ”rachete” au facut o analiza fulger si ai grija ca exista in lucru si o directiva 04.gif , deci ti-ai dat singurel domne’ CID inca de la bun inceput cand ai lansat comanda pentru masina asta produsa de noi, ghinionu’ tau domne’... doar CID va scrie pe tine de acum incolo wacko.gif )
tatabobu
Aha... Varianta de service auto a constatării "problema la interfața tastatura - scaun" din IT
einstein1984
@Gil26, varianta asta cu gpl se vinde si prin franta si italia, acolo pica senzorul asta oare? Sau alea au piese bune, ca sunt "de export" si nu e de vina GPLul ala mai "de calitate"?
Gil26
...iegzact, "directiva" aia va fi valabila si pentru ei oare? ei si-au dat sau nu singuri inca de la bun inceput CID?
alfabit
Nu se poate și ieftin și bun,

Am avut odată un profesor la școală, pe nume Gheoghe Ștefan, a fost el și ministrul învământului după revoluție ( 1990-1991 ) spunea la curs așa :

" ...raportul dintre cost și beneficii este constant... "

cu alte cuvinte, vrei utilizare la preț minim, plătești preț la întreținere maxim,


eu am spus dintodeauna, GPL doar la aragaz la încălizit ciorba, mers ieftin taximetrie pe stradă mergi pe diesel

punktnet
Analiza gazului făcută recent probabil nici nu există oficial menționată smile.gif
Faptul că GPL-ul importat recent pe filieră obscură din Taiwan și adus pe Dunăre până la Giurgiu, iarăși va trece repede in uitare.
Problema este însă reală, chiar am văzut niște mostre de GPL analizate la petrobrazi și prezentau peste 20% acetone lichide.
Și iarăși ne lovim de deșteptăciunea înnăscută a poporului român, dacă un organism fie el X face o analiză și reiese că gazu e prost și strică sistemul, românu știe el mai bine că aia vor să îl facă la buzunar.

Dar ce facem cu toți care au încercat gaz din alte stații și acum merg mașinile? Se reparară singure ?
Gil26
Hai totusi sa nu o ”dam” cu \pe ”deșteptăciunea înnăscută a poporului românradmasa.gif , referitor la ceea ce a scris initiatorul:
QUOTE(Monkey_ @ 29 Nov 2022, 16:34)
Astazi am fost cu masina, un Sandero Stepway 2021 la service pentru ca nu mai trecea pe GPL.
Problema identificata a fost “senzorul de gaz”, care a si fost inlocuit pe garantie. Dupa ce am plecat cu masina reparata (oarecum) am observat ca daca o calc mai tare, in jur de 3000 rpm, masina da “nas” si trece pe benzina iar daca merg linistit trece inapoi pe GPL dupa ceva vreme. Daca merg mai batransete, fara sa ma infig in acceleratie, pot trece cu ea si de 3000 rpm… aceste prag nu este fix, in sensul ca daca sunt in treapta superioara (putin subturat) si o calc, trece le benzina si la 2300 rpm de exemplu.
Pentru cei care au/au avut masini mai vechi pe gaz, ca atunci cand nu mai aveai gaz in butelie, dar tot insistai sa consumi si ultimul vapor de GPL  biggrin.gif

Partea ciudata urmeaza abia acum: m-am intors la reprezentanta le-am zis ce se intampla si mi-au zis ca ei stiu de problema, doar ca efectiv nu stiu ce sa le faca
*


vedem si ce se mai scrie pe forumurile straine (franceze, italiene, germane, etc.), iar exemple din pacate sunt mult mai multe:
QUOTE
I stalled my Stepway at the traffic light... restarted it and after driving 3km I noticed that the green light for LPG was completely off. I couldn't switch back to LPG while driving. After a 20 minute stop I was able to turn LPG back on...

QUOTE
I've had that too. After the stall, it then starts again by itself, but then only runs on petrol and cannot be switched to gas. Once ignition off and on again, then it works again....

QUOTE
I've had something similar before. Not stalled, but on the contrary - I gave full throttle to accelerate quickly. The engine switched to petrol and LPG could not be switched on again afterwards (button without function). Only after a long stop did it start again.

la ei s-a facut o ”analiza fulger” a statiilor de unde alimenteaza, ”directiva” aceea va fi valabila si pentru ei intrebare.gif nedumerire.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.