Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster 1.6 16V 2014 Probleme clapeta acceleratie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
danny_c1977
Am schimbat clapeta de acceleratie de la Duster cu una noua de Renault datorita erorilor care apareau in bord. Problema este ca si cu clapeta noua apare aceasi eroare in bord uneori care dispare dupa ceva timp. Clapeta a fost initializata de mai multe ori dar tot da eroare ca a iesit din interval. Eroarea apare deobicei cand masina este oprita si pornita intr-un interval de timp de aproximativ o ora. Dupa o perioada se stinge eroarea din bord (nu stiu care este logica ) dar cat sunt aprinsi cei 2 martori din bord masina nu trage. Daca a mai avut cineva problema asta as fi recunoscator pentru orice sugestie, ca eu nu mai stiu ce sa ii fac smile.gif
YRX
Eroarea care este? De pe diagnoza.
einstein1984
care e eroarea, ce cod motor ai, ce referinta are noua clapeta....
tavi_ro
O verificare a TRIM-urilor, sonde Lambda , garnituri admisie/clapeta ar fi un inceput bun....

PS: La mine o ciudatenie extrema a fost faptul ca nu pornea cu motorul cald ( aleator) , chiar dupa 1h de la oprire. Daca insistam aveam un pom de craciun in bord..... Bateria originala din fabrica, 45Ah parca...

S-a rezolvat foarte simplu cu o baterie de 75Ah....
Gil26
@ danny_c1977, asa cum au scris si colegii era bine daca ofereai mai multe detalii, codul motor, ce cod de eroare sau erori ai (preferabil sub forma DFxxx sau DTCyyyyy), etc.
Asa se pot face doar presupuneri despre cauza problemei tale, daca ai ”schimbat clapeta de acceleratie de la Duster cu una noua de Renault” ar fi bine sa fie una conforma (cu acelasi cod OE) iar daca ” si cu clapeta noua apare aceasi eroare in bord” era bine sa se faca toate verificarile necesare inainte de a schimba piesa.
Tinand cont ca ”...Clapeta a fost initializata de mai multe ori dar tot da eroare ca a iesit din interval” ar fi bine daca reinitializarea s-a facut conform procedurii si citez:
”THROTTLE VALVE REPLACEMENT OPERATIONS
– When replacing the inlet throttle valve, switch on the vehicle + after ignition feed, after replacing the part.
– Carry out resetting using command RZ031 =Throttle stop programming.
– Switch off the ignition. The inlet valve will run a new programming procedure whilst maintaining the supply (power latch) due to the reinitialisation phase.
– Check that the programming is correct using status ET051 =Throttle stop programming, it must be at 1.
If programming was not performed correctly, repeat the operation from the start.”

Iar daca ”... tot da eroare ca a iesit din interval” pentru un motor 1.6 16V K4Mxxx poate (din nou doar o presupunere) ai o eroare gen DF079 =Motorised throttle valve automatic control ori DF078 =Motorised throttle control circuit sau chiar DF1074 =Motorised throttle position inconsistent ori DF095 \096 =Throttle potentiometer circuit gang1 \2 si trebuie facute verificarile aferente.
Atasez cateva capturi legate de acestea poate sunt de folos (sau altor colegi).
punktnet
Cred că problema este alta. O bobină care "fura" curent și a năucit ECM-ul?
Tot ce se poate. Poate și un soft nou.
danny_c1977
Revin cu o testare, am fost cu ea la un service dar nu au nici o idee de ce apare eroarea. Mi-au sugerat sa fac un update de soft. Partea prosta e ca eroarea nu e permanenta apare uneori și alteori dispare din bord. Martorii din bord se aprind(când se aprind) la pornirea motorului niciodată în funcționare. La fel se și sting la pornirea motorului. Parca uneori în timpul mersulului la turație constanta mai simt câte o întrerupere în mersul rotund la motorului.
Gil26
Vezi atasat si valorile de referinta ale clapetei de acceleratie plus procedurile de diagnosticare mai detaliate ale erorilor DF079 (DF1074 asemanatoare) DF060 DF398 (controale electrice, parametri, stari, reinitializari, verificari, etc.) pentru Dusterul tau fabricat 09/2014 cu motor K4M646.
danny_c1977
Ce nu am specificat e ca am pus GPL pe Duster și cu ambele feluri de combustibil face la fel. Cred ca asta exclude partea de injecție și de pompa decombustibil pentru erorile de aprindere pe cilindrul 2. Oricum soluția pe care am primit-o e prea complicata ca să reușesc să o aplic eu. Rămâne sa vad pe unde găsesc în Baia Mare un electrician auto bun care sa rezolve problema. Dacă știți voi cumva pe cineva as fi recunoscător pentru o sugestie
Evady888
Salut tuturor, am si eu aceeasi problema ca a lui danny.am schimbat clapeta de acceleratie si de atunci am un cod de eroare p2119 intake throttle actuator offset learning.(Renolink diagnoza) , pe delphi imi da df079. Am incercat calibrare a clapetei de mai multe ori si problema revine dupa o perioada. Ce as putea face ? Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.