Salut,
A mai trecut o perioada de timp, insa fara multa activitate la Laguna. Totusi, acuma am si masina de familie, o Toyota Corolla 2023 hybrid, deci sper ca pentru 6 ani cat are garantia sa fie drumurile linistite fara batai de cap. Dupa fail-ul pe care l-am luat cu Megane 4 GT, o masina destul de proasta, insa sa zicem ca este ieftinuta (sau a fost), am facut un efort pentru a lua ceva nou cu garantie cat mai buna (6ani si 200mii km) si a nu avea griji suplimentare in concedii, in excursii cu bebele samd.
[attachmentid=1628150592]
Bun, destul cu masinile fara suflet, pe langa Alex care a fost mereu prezent si m-a ajutat, l-am mai avut pe catel cu mine
[attachmentid=1628150599]
Am reusit sa pun piese si piese pe Laguna, de la radiatorare, la coliere si furtune. Am luat radiator de apa oem, tot ce a venit pe aftermarket au fost sparte, ciobite, si am luat si returnat peste 6 bucati, intercoolerul (stoc momentan) a fost cumparat tot oem, nrf-ul spre exemplu a venit cu cotele de la cuple usor diferite, 0.3mm mai mari, si efectiv nu se mufau, iar la condensor am ramas pe NRF pentru ca Behr care este oem vine fara suportii de prindere. Asa ca la final am facut un sandwich de toti banii si l-am pus sus. Am ramas placut surprins sa vad cum se clipseaza toate si cum vin la locul lor, peste asteptarile mele.
Urmatorul pas a fost "reconditionarea" pe sub carenajele fata, unde am curatat eventualele urme de rugina, aplicat grund, aplicat vopsea si la final ceara. Operatiunea a fost facuta mai mult din ambitie, masina arata foarte bine la acest capitol, plus ca am ramas linistit cand am scos toate componentele din bot originale, inclusiv intercooler si radiator de AC erau ale masinii, carenaje, scuturi, faruri capota etc.
Usor usor am montat plasticusuri, carenaje, mici detalii care trebuie sa fie pentru a arata totul bine si la locul lor si am aerisit franele, ambreiajul, completat lichide si pornit motorul pentru a se incalzi si aerisi sistemul de racire.
Am reusit sa reconditionez interiorul, sa retapitez scaunul sofer unde era uzat si sa il montez. Trebuie sa recunosc ca interiorul bej inchis ii ofera putina culoare in sensul bun.
[attachmentid=1628150601] [attachmentid=1628150607]
In momentul de fata masina este aproape completa, au ramas putine de facut dpdv tehnic si urmeaza sa fac programarea la RAR.
Ca un sumar, pentru ca unele chestii pe care nu le-am mai detaliat
Pe partea de franare:
Am rezolvat cu adaptorii fata pentru franele Brembo de megane 4 rs si placutele de pe megane 4 trophy (care par a fi ds2500). Furtunasele de frana au fost unele stock de laguna, dar sertizat un banjo pe ele, astfel arata originale si clipseaza frumos pe amortizor.
Pe spate am luat etrieri noi Ate si placutele ce vin in cutia producatorului.
Impreuna cu cele mentionate, am pus rulmenti fata noi si discuri fata spate Brembo HC.
[attachmentid=1628150593] [attachmentid=1628150608] [attachmentid=1628150604]
Pe partea de suspensie:
Aici nimic nu este deosebit, am luat doar amortizoare fata spate KYB si arcuri HR, au fost singurele arcuri sport care erau acceptate pentru 4control, singurele din cele de calitate.
Totodata am pus si flanse si rulmenti noi plus o curatare a oalelor de amortizor interior/exterior.
Pe fata am reusit sa schimb si bratele cu unele oem, bielete si capete de bara Meyle HD si sa revizuiesc caseta de directie.
Pe partea de motor:
Ca si intern motor am pus pompa ulei noua cu patina si lant, simeringurile de la distributie si volant, garniturile de la distributie, de la baia de ulei (plus silicon la baie), garnitura de la epurator (desi vine de fabrica fara) si simeringuri axe.
Ca accesorii, am pus distributie noua oem, dar cu intinzator Ina, kit accesorii Ina si curea Gates, un miez nou la turbina, un compresor AC valeo factory refurbished, un alternator valeo factory refurbished insa era de cativa ani si dupa o spalara cu brake cleaner a trebuit sa schimb rulmentii:))), un set de perii la electromotor si rulment, un kit de montaj pentru turbo, o galerie de megane 3 rs pentru ca originala era putin tensionata si trebuia rectificata, o garnitura de la clapeta de acceleratie (f**king 100lei un oring), niste suporti motor ca tot are 4 si un ambreiaj nou cu volant si kit oem. Cel putin in teorie 60mii km sunt linistit.
[attachmentid=1628150594] [attachmentid=1628150595] [attachmentid=1628150596] [attachmentid=1628150597] [attachmentid=1628150603][attachmentid=1628150605] [attachmentid=1628150602] [attachmentid=1628150606] [attachmentid=1628150610] [attachmentid=1628150609]
A mai ramas de lucrat putin pe spate, am luat bucsile de punte noi si o presa dedicata, bieletele del a 4 control, una dintre ele nu a ajuns, sper ca anul acesta sa vina
), bucsa de poliuretan la 4 control si sa curat suportul de prindere de la frana de mana electrica, rugineste destul de tare si este folosit si ca masa pentru 4 control si mai face probleme. Dupa schimbarea lor, teoretic toata mecanica este noua, de la prima la ultima bucsa.
Sigur am amestecat ordinea cronologica a faptelor, nu sunt asa prins de forumuri.
Deocamdata, suntem aici
[attachmentid=1628150611]