Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scartait tamburi spate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
galeo
Am un logan MCV din 2008 cu 147.000 km la care sabotii de pe spate nu au fost schimbati nicuodata.
La plecarea de pe loc dimineata scartaie in primii metri la plecare. Cum prind ceva viteza sau calc frana nu se mai aude. De asemenea si in mers cand calc frana scartaie la un anumit nivel de apasare pe pedala de frana. Ma gandesc ca nu cumva sa fi ajuns la nituri de se aude acest scartait.
Intrebarile mele sunt:
1. Astea sunt simtomele pe care le-ati avut si voi cand sabotii erau uzati?
2. Am citit ca la Solenza era un capacel in spatele rotii, pe unde e si aerisitorul de la frana, ce putea fi desfacut si prin gaura respectiva se putea verifica uzura sabotilor. Exista asa ceva si la Logan?
3. Am inteles ca exista mai multe tipuri de sisteme de franare pe spate. Exista vreo posibilitate sa aflu ce tip de saboti am, astfel incat sa ii pot cumpara dinainte sa dau jos ?
einstein1984
Producatorul zice ca la 60k km se dau jos tamburii si se desparfuiesc sabotii se ung etc. La tine nu a fost cazul.
Cel mai probabil ai tamburi spate de 9 inch. Dureaza max 30 minute daca aicheia potrivita sa ai jos u tambur sa vez ce e in spate
b34uen
1. probabil ca e mizerie, nu uzura
3. da, mecanicul poate comanda dupa talonul masinii
Agrig
La 150kkm fara a da jos tamburii o sa fie o mare distractie, se face grad pe exterior, sabotii se extind si cind e de scos tamburul e festival.
Ca sa-i scoti elegant trebuie 2 oameni, unu care apasa frina si unu care prin gaura de bulon de roata stringe
sistemul de autoreglare... trebuie lanterna si miini dibace.

Cel mai probabil gradul freaca pe sabot pe partea metalica.
Sa nu uit, bineinteles ala trebuie dat jos, normal se face pe strung dar daca nu exista ... merge si cu flexul.
Lucrarea se face la fiecare desfacere a tamburului, la 60kkm trebuia facuta si asta ca sa nu ai surprize ca nu il poti scoate la urmatoarea revizie mare.

Daca nu, use the force Luke.
galeo
Am dat jos si grosime la ferodou inca este destul de mare, cred ca mai tine destul.
Am vazut ca scrie Bosch pe saboti.
Era foarte multa mizerie, poate asta era cauza zgomotului.

4 Mar 2023, 18:53:
QUOTE(Agrig @ 21 Jan 2023, 14:17)
La 150kkm fara a da jos tamburii o sa fie o mare distractie, se face grad pe exterior, sabotii se extind si cind e de scos tamburul e festival.
Ca sa-i scoti elegant trebuie 2 oameni, unu care apasa frina si unu care prin gaura de bulon de roata stringe
sistemul de autoreglare... trebuie lanterna si miini dibace.

Cel mai probabil gradul freaca pe sabot pe partea metalica.
Sa nu uit, bineinteles ala trebuie dat jos, normal se face pe strung dar daca nu exista ... merge si cu flexul.
Lucrarea se face la fiecare desfacere a tamburului, la 60kkm trebuia facuta si asta ca sa nu ai surprize ca nu il poti scoate la urmatoarea revizie mare.

Daca nu, use the force Luke.
*



Intradevar nu vroiau sa iasa, dar am fost la un prieten mecanic ce avea o presa smecheracu care a iesit usor.
Agrig
Mda. presa pentru asta e un cornier cu 3 gauri, in aia centrala de baga un surub de 10-12mm cu piulita si in celelalte "prezoanele" de la roti. 2 chie si gata presa sau piulita sudata de cornier si doar o cheie, asta daca nu se incearca dezarmarea reglajului sabotilor sau ala e blocat.
Bine ca ai iesit totul intreg fara sa rupa in ferodou mai ales daca ati folosit presa.
galeo
As vrea sa atasez o poza cu sabotii sa imi spuneti si voi daca mai merg, dar din pacate nu pot atasa poze, nu ma lasa forumul, da eroare

5 Mar 2023, 10:10:
QUOTE(Agrig @ 4 Mar 2023, 19:43)
Mda. presa pentru asta e un cornier cu 3 gauri, in aia centrala de baga un surub de 10-12mm cu piulita si in celelalte "prezoanele" de la roti. 2 chie si gata presa sau piulita sudata de cornier si doar o cheie, asta daca nu se incearca dezarmarea reglajului sabotilor sau ala e blocat.
Bine ca ai iesit totul intreg fara sa rupa in ferodou mai ales daca ati folosit presa.
*


Da, ceva similar era acula, dar mi se pare destul de utila, nu te mai chinui sa tragi de tambur.
Era o platbanda cu 3 gauri cu filet in care erau 3 suruburi, 2 intrau in gaurile pentru prezoanele rotii iar al treilea surub mai mare era pe centru si presa pe axul rotii cand il strangeai.

5 Mar 2023, 12:11:
Vad ca zgomotul nu se mai aude, probabil era multa mizerie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.