Stie cineva cum se leaga electric un turometru la modelul CLi varianta noua si 'buna' fara limbometre de bord?
Poate is off-topic...
Mă... sincer ți-aș recomanda să te duci într-un service, te costă kam 150k lei și nu-ți bați capul! Da dacă tu vrei să o faci singur...
HAAAAA
Pai am fost la service si baietii nu stiu, cand l-am intrebat pe ala a palit deodata si mi-a spus cu o jumatate de gura ca s-ar putea cumva.L-am mai intrebat si de ce nu are un relanti stabil si iar a dat-o prin balarii...
Era pe aici un anume domn Nelu, avea carticica de service a sistemului, voi stiti ceva de dansul???
:?:
Cred că trebuie să te duci la alt service!
:shock: Ciudati aia de la service! Poate nu se pricepeau! Du-te in alta parte!
marius-gabriel
7 Jan 2004, 12:50
nike iti zic eu.
nu stiu exact dar s-ar putea ca instalatia electrica a masinii sa aiba si mufa de la turometru.cred ca sigur o are pt ca acolo sunt si pozitiile,faza lunga etc.
chestia e ca turometrul este alimentat(+12v si -12v) si mai are un fir care duce la ruptor.
Acum in primul rand trebuie sa dai ceasurile jos si sa vezi cum se prezinta treaba.
daca crezi ca e complicat dute la service.daca eram in bucuresti ne intalneam si ti-l puneam eu...
sa-mi arati si mie ruptorul la dacia pe injectie, ca-l mananc
oricum e f buna ideea cu cautatul mufei, ca poate exista, eu de exemplu am turometru dar n-am indicator de presiune la ulei (am doar bec), cu toate ca sonda de presiune (cea de manomentru, ca e si aia pt bec) e infipta in motor (si costa o gramada de bani aia si e pusa efectiv degeaba)
la fel e si la nova gti, m-ar interesa si pe mine un indicator de ala, dar .....
firul de turometru tb sa iasa de undeva din calculator, dar .... :wink: mai bine incerci intr-un service la un nenea care chiar are idee
marius-gabriel
7 Jan 2004, 14:11
QUOTE
sa-mi arati si mie ruptorul la dacia pe injectie,
asa e..am gresit
m-am cam grabit si nu mi-am dat seama.
totusi mufa cred ca exista sigur si e echipata complet adica contine si firele de la turometru
Mda, pai vedeti voi, cat de curand o sa aflu cum e cu turometrul asta de cli si va spun si voua, la service nu ma duc, am jurat sa nu mai calc in service, oricum ma cert cu ei mereu.Am desfacut bordul, mufa care merge la partea cu turometrul nu are firele puse si difera si cele de frana de mana si temperatura, dar asta se rezolva; ceasul in sine are cum a spus si marius-gabriel +, - si impulsurile.Cred ca impulsurile se leaga la masa comuna a bobinelor de inductie, asta in varianta romaneasca.Acum nu stiu ce specificatii are indicatorul turcesc, cum ar fi tipul se impuls citit si tensiunea lui.
Bordul asta e un surogat oricum, controalele care le avem noi pe bord nu provin de la ECU, ci doar becul de injector, or la ecu se puteau lega frumusel toate ceasurile, chiar si altele in plus cum ar fi cel care sa indice economicitatea.
marius-gabriel
7 Jan 2004, 19:09
nike,bobina trebuie sa primeasca aceleasi impulsuri ca si la cele pe carburatie.
legi firul de bobina si tre` sa mearga
marius-gabriel, bobina nu este una casica, este dubla, bobina cu distributie stationara de tensiune:
"Dupa ce s-a pus contactul motor, bobina este alimentata cu tensiune (+ D.C); ea este comandata prin (-) de unitatea de control electronica, astfel: pentru bujiile 1 si 4 prin pinul 1 si pentru bujiile 2 si 3 prin pinul 19. Circuitul secundar se inchide prin cele 2 bujii, la cilindrul aflat in faza de compresie tensiunea scanteii este de aproximativ 20 kV, iar la cilindrul aflat in faza de
evacuare, tensiunea auxiliara este de 250 – 300 V si de polaritate
inversa."
marius-gabriel
7 Jan 2004, 19:40
atunci nu stiu...e destul de naspa
hai c-am gasit: conform cartii de service a injectiei bosch ma 1.7, turometrul se leaga la calculator la pinul 24
dar inainte de a incerca, luati masina cuiva si masurati firul dintre turometru si pinul 24 sa vedeti daca nu mai e ceva "pe drum"
multumesc mult, dar in cartea mea nu scrie nimic de turometru...poate am alta?! :shock:
Ba scrie, da is eu bou! :oops:
pai cred ca ai acelasi doc pe care il am si eu ... ala de nova care se termina brusc la partea electrica, nu?
daca ai ceva mai complet, trimite-mi si mie
Da, e acelasi, nu are schema electrica, il am de la domnul Nelu.
Asa mai am niste pdf-uri in nemteste, dar nu este decat partea de injector fara electrica.
QUOTE
sa-mi arati si mie ruptorul la dacia pe injectie, ca-l mananc
da la daciile clasice, unde e ala?(sunt total incepator in mecanica, mai stiu cat de cat, da pana acu n-am auzit de ruptor) ca as vrea sa imi bag si eu un turomentru, si nu am idee un sa'l leg...
daca este pe injectie nu poti pune turometru
am zis ca e clasica...de unde atata injectie...
daca e de prin 86
scuze da se pote oune se leaga iesirea turometrului la borna bobinei de unde se alimenteza cu 12 v [adica cea din partea cu volanul
aha...si celalt fir presupun ca la masa...clar pana aici, acum sa vedem ce iese
QUOTE
daca este pe injectie nu poti pune turometru
pe bune???? ia uita-te si tu la daciile pe injectie (2000 - 2001) sa vezi ca au turometru ... cum oare???
intr-adevar, nemaiexistand ruptor nu se leaga acolo, in schimb ai o iesire din calculatorul masinii special pt turometru
astept rezultatu
xix1319
4 Mar 2004, 01:43
Eu am prins turometru la Li dar atunci cand claxonez sare cateva mii de ture,nimeni nu a stiut sa-mi spuna de ce.Daca stie cineva unde gasesc indicator de presiune pt ulei si daca merge montat ,sa scrie si el aici .
da sa scrie ca nici eu nu am ac la ulei
apropo de turometru cand aprind farurile imi sare in sus cu vreo 1000 de ture sa nu mai zic cum face cand claxonez
ps dacie cli din 2000
xix1319
4 Mar 2004, 22:42
cred ca din cauza acestor probleme au renuntat la turometru.
OV,deaia am spus ca nu poate fi montat ,deoarece nu toti stie sal lege la calculator.Eu nu stiu ,tu stiii?
cristi_21us
5 Mar 2004, 01:33
La daciile mai vechi se leaga fff simplu.turometrul are trei fire.Are un plus un minus si un fir care vine de la bobina de inductie.Va spun sigur ca eu am avut unul dar i-am ac care indica turatiile si asa era montat. sper sa va descurcati
cristi_21us
5 Mar 2004, 01:33
La daciile mai vechi se leaga fff simplu.turometrul are trei fire.Are un plus un minus si un fir care vine de la bobina de inductie.Va spun sigur ca eu am avut unul dar i-am ac care indica turatiile si asa era montat. sper sa va descurcati
QUOTE
OV,deaia am spus ca nu poate fi montat ,deoarece nu toti stie sal lege la calculator.Eu nu stiu ,tu stiii?
DA, eu stiu, am si scris pe undeva mai sus cum se face, scrie in manualul de injectie care este iesirea din calculator pentru turometru. De pus se pune la fel, adica +, masa si al 3-lea fir care ar fi trebuit sa vina la ruptor, se leaga la calculator.
Nu au incetat ei sa puna turometru pe berlina injectie pt ca era prea greu, ci din dorinta lor stupida de a ieftini masina (cica).
ok no problem.
adumitrachy
17 Mar 2004, 17:49
Stai un pic.
Eu pricep mai greu. Unde vine calculatorul de bord pus?Cum imi dau seama care e pinul 19 ?De unde incep numararea?Sa inteleg ca ruptor e acelasi lucru cu calculator de bord?
marius-gabriel
17 Mar 2004, 19:54
adumitrachy, din cate vad a ta nu este pe injectie...deci nu ai nici un calculator si prin urmare nici pinul 19:).
la cele pe injectie nu mai exista ruptor ,insa firul turometrului vine in calculator.
adumitrachy
17 Mar 2004, 21:47
Vreau sa imi iau un break zilele astea. De asta ma intereseaza.Deci, nu ma poate lamuri nimeni?
calculatorul este o cutie destul de mare, pe grosime cam 1/3 din DEX (dar nici decum 1/3 din desteptaciunea DEX-ului
), pe care o gasesti in compartimentul motor, pe aripa dreapta. Imposibil sa nu-l vezi. Pinul 19 e al 19-lea pin dupa 1 (defapt al 18-lea), oricum, mi se pare ca scrie pe el. Treaba este ca io nu cred ca tb sa umblii la calculator, pt ca instalatia electrica este sigur aceeasi la toate modelele de berline, si daca stai sa cauti bine de tot firul de la turometru pe sub bord, sigur o sa ai surpriza placuta sa-l gasesti (garantat 99.9%). Asa sunt eu sigur, nu stiu de ce, poate ca si eu cand mi-am pus a doua plafoniera, si ma inarmasem cu fire, etc, dupa ce am decupat tapiteria in dreptul gaurii unde se monta, am constatat cu uimire ca instalatia electrica exista. Asta ca sa nu mai zic ca nu am in bord ceas de presiune ulei, in schimb sonda de presiune (nu aia de bec, ca stiu ca sunt 2 diferite) sta bine mersi infipta in motor, cu un fir care ajunge chiar langa ea si se potriveste perfect la mufa cu ce e acolo.
adumitrachy
18 Mar 2004, 08:15
Aha.Acu am inteles si eu. Multumesc.
cosminrobe
14 Apr 2004, 15:49
va pot vinde eu turometre digitale cu afisare din 100 in 100 rot/min, limita de masurare 9900 rot/min, foarte precis-nu are nici un fel de variatii ca alte turometre, dimensiuni: 11cm lungime, 2,5cm latime, 1,5cm grosime (cat un marker de text); functioneaza si la -40 grade celsius. Pot sa fac si turometre cu afisare din 10 in 10 rot/min(sau chiar cu variatie la fiecare turatie!!!)sau cu scala pana la 99.000rot/min. Pret 500.000lei
mail cosminrobe@as.ro ; tel 0741140980 sau 3248179
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.