Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tacanit Motor Rece
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Marty
Pentru cei care au inceput sa fie disturbati de subj., am fost informat de catre service ca respectivul zgomot este facut de culbutorii hidraulici care se "incarca" mai greu iarna, datorita viscozitatii uleiului.
In ceea ce ma priveste, trebuie sa recunosc faptul ca am auzit zgomotul respectiv doar in conditiile unui ger napraznic. Nu pot exprima o parere obiectiva daca uleiul are sau nu un rol in aceasta ecuatie deoarece nu am mai prins uun frig similar de cind am schimbat uleiul.
asarban
Pai ASTA latram si noi de 2 ani!

Ca dureaza pana se incarca rampa din cauza pompei de ulei care nu urca rapid uleiul din baie in rampa!

Intrebarea este: ce influenta are acest lucru asupra motoarelor?

Ca la mine si Al?
Anonymous
QUOTE


respectivul zgomot este facut de culbutorii hidraulici care se \"incarca\" mai greu iarna, datorita viscozitatii uleiului. 

La ce masina ? E7j are culbutori hidraulici ?
asarban
NU, dar are cutie de viteze de Megane II (cu calbluri si 6 viteze!)
Sergiu
Mai bajeti! Am auzit acel tacanit la rece si la un Clio Symbol, mai vechiut, din ala cu faruri normale, nu uratenie din asta noua... Deci, clar! "Asa face toate!"



(are dreptate Asarban cu cablurile, dar e numai unul... cel de la ambreiaj... laugh.gif )
GeorgeB
inseamna ca va merge masina prea bine. de ce ? pai inseamna ca nu auziti celelalte zgomote : hayon, bord, scaune, amortizoare, scut ... samd
Anonymous
Eu tot nu m-am prins cu culbutorii hidraulici. Sa ne lumineze Marty care e legatura intre dacia si culbutorii hidraulici sau slz lui o fi comanda speciala.
MoGas
Zgomotele de pornire la rece ale distributiei nu cauzeaza practic nimic motoarelor. Problemele de ungere la rece sunt in alte parti (lagare, segmenti), nu la culbutori. Daca vreti sa tzacane mai putin, bagati ulei 5W40 sau daca va tin buzunarele, 0W40. De fapt, recomandarea este valabila nu numai pentru culbutori, uleiul mai bun ajunge la piesele care au nevoie de el mai repede.
Marty
alfabit, mai citeste inca o data postul meu initial si dupa aia intreaba iar. Masina mea A FOST FACUTA PE COMANDA SPECIALA, adica au stiut ca-i pentru mine si au facut tot ce le-a stat in putinta ca sa fie cit mai proasta!
Anonymous
Marty,nu inteleg intotdeauna subtilitatile mesajelor tale. Ce asociere se poate face intre culbutorii hidraulici si un motor de dacie ? Sau vorbeai de alta masina ? Alt motor ? Ca dacia e asa cum e stim toti. Sau vrei sa spui ca si mecanicii ne mai iau la misto cu culbutorii hidraulici ? Lamureste-ma te rog.
Marty
Eu am zis ca asa mi-au zis din service. De aceea am postat topicul asta, sa va dati si voi cu parerea: maninca cenzurat sau nu. Eu stiam ceva de culbutori cu rola. Recunosc faptul ca n-am desfacut capacul culbutorilor ca sa ma chiorasc inauntru, astfel aflindu-ma in imposivbilitatea de a exprima o parere pertinenta si perfect documentata. Data fiind situatia sus-mentionata, ascult ce-mi zice service-ul si intreb si eu mai departe. Ce-i drept, nelamuririle mele nu sunt exprimate intotdeauna sub forma de intrebari, uneori fiind exprimate de genul "piatra in balta" si astept cerculetele sa se formeze....
Anonymous
Asta era, deci ! Sigur ca dacia n-a vazut nici mama ei culbutori hidraulici, astia sint numai la masini pusi - de-aia un motor nemtesc nici nu se aude cum merge, ca motoarele lor au culbutori hidraulici - la e7j sint cu rola care bat in draci dar au avantajul ca nu uzeaza axul cu came ca nu se freaca (,) cama de culbutor direct ci au rola. Eu am vazut in service un motor e7j desfacut si stiu cum arata rolele alea.

Acuma daca avem dacii mai sintem si luati de prosti de mecanici - ca ei tare sint destepti - ne serveste noua aia cu culbutorii hidraulici - ca noi sintem prosti, avem dacii, inghitim orice baliverne...
David
QUOTE
Mai bajeti! Am auzit acel tacanit la rece si la un Clio Symbol, mai vechiut, din ala cu faruri normale, nu uratenie din asta noua... Deci, clar! \"Asa face toate!\"


Sergiu, am avut 15 luni DSN, in jur la 5-6000km a aparut tancanitul la pornire, nu a disparut nici la schimbul de ulei, tancanea si vara si iarna ... il cunosc destul de bine. Pe vremea aceea a fost si la mine Expertul din uzina si a "atestat" ca este vorba de acel tancanit pentru care la Al si ASarban au schimbat motorul. Acum am un Clio Symbol (1,4 8V), in fiecare dimineata ascult cu mare atentie zgomotele de pornire si nu exista tancanit. Clio are acum 18.000km (si exact 1 an).

In "acelasi" motor ... in DSN intra 3L ulei, in Clio 3,8L.
...Roadrunner...
QUOTE


In \"acelasi\" motor ... in DSN intra 3L ulei, in Clio 3,8L.


... are baia mai mare .... o fi decomandata ?!
MoGas
Nu cred ca e chiar "acelasi" motor, cred ca au alta baie de ulei. S-a mai vazut si la alte marci, motorul montat pe un model inghite o cantitate de ulei, pe alt model, alta cantitate.
bogdan_o
Pai daca sunt culbutori cu rola atunci s-a cam lamurit problema tzacanitului pentru ca apara cand bat. Acum , eu sincer nu vad legatura dintre cantitatea de ulei si tzacanitul culbutorilor, la fel cum nu pot intelege de ce acelasi motor pus pe masini diferite inghite mai mult sau mai putin ulei. La Dacia in carte spune ca daca bagi mai mult ulei se consuma inutil. Fiind acelasi motor, de ce nu consuma uleiul la Clio unde este cam cu 800 ml mai mult?
David
Bogdan, tu zici ca prezenta culbutorilor cu rola explica tancanitul, in cazul acesta de ce nu tancaneau de la 0km sau de ce tancane numai unele motoare nu toate. Asa credeau si in service prima data (unele asa zic si azi), ca zgomotul venea de la acestea, sunt unii la care au facut reglaje la culbutori si nu a disparut.

Problema tancanitului a fost mult mult discutata inainte de aparitia acestui forum, pe cel vechi; s-a ajuns la concluzia ca tancanitul este deja o urmare, un efect ireversibil al problemei reale, acesta fiind de fapt o ungere proasta in primele momente la pornire (cum explica si ASarban, la o stationare mai lunga curge inapoi tot uleiul in baie si trec cateva secunde la pornirea la rece pana ajunge uleiul iarasi sus - timp in care motorul merge cam uscat). Se stie, ca dupa primele cazuri de schimbat motoare pentru tancanit, Dacia a modificat pompa de ulei, a pus unul care are debit mai mare astfel se reduce timpul acela cand functioneaza uscat.

Opinia mea este, ca motorul Renault de pe Dacia a suferit modificari (se pare ca inspre rau) fata de motorul Clio, poate acei 800ml de ulei in plus face ca Clio sa nu tancane. Undeva prin forum AL scrie, ca ajuns in Franta a avut ceva probleme cu injectoarele, a apelat la un service Renault unde mecanicii nu au recunoscut motorul, nu au putut sa-l identifice, ziceau ca e un hibrid.



Cred ca acesta este cel mai lung post de al meu pe DaciaClub ... nu vreau sa ma aventurez tare in aceasta tema fiindca nu mai am DSN, si sunt care stiu mult mai bine.
Sergiu
Eu v-am zis ca am auzit tacanitul si pe Clio... Dar nu ma credeti... Your problem!
MoGas
bogdan_o, daca difera forma si implicit volumul baii de ulei, ce e asa de greu de inteles ca in unele intra mai mult si in altele mai putin? Nivelul fata de sorbul pompei de ulei e (~) acelasi, asa ca nu vad problema. De exemplu motorul ZD30 de pe Nissan Patrol inghite 8,2 litri, iar pe Terrano doar 6,7 litri. Asta e cel mai elocvent exemplu care mi-a venit in minte acum.
David
QUOTE
Eu v-am zis ca am auzit tacanitul si pe Clio... Dar nu ma credeti... Your problem!


Nu te contrazic, poate sa tancane si un motor de Mercedes in diferite situatii, tind sa cred ca ce ai auzit tu la acel Clio a fost un caz de exceptie (poate a fost maltratata masina). Particip la un forum Clio Symbol din Ungaria, apar diferite probleme si acolo dar nici un singur proprietar nu s-a plans de tancanit la pornire cu totul ca am intrebat de mai multe ori explicit. Noi avem un alt sunet, de diesel dar acesta vine din cutia de viteze (intra pa reno.ro).
Sergiu
QUOTE


Nu te contrazic, poate sa tancane si un motor de Mercedes in diferite situatii, tind sa cred ca ce ai auzit tu la acel Clio a fost un caz de exceptie (poate a fost maltratata masina). Particip la un forum Clio Symbol din Ungaria, apar diferite probleme si acolo dar nici un singur proprietar nu s-a plans de tancanit la pornire cu totul ca am intrebat de mai multe ori explicit. Noi avem un alt sunet, de diesel dar acesta vine din cutia de viteze (intra pa reno.ro).


Muahahaha! Eu cunosct tacanitul de la DSN, si in somn daca porneste unul o DSN, SLZ sau Clio in fata blocului tresar! Serios! Dar poate ala din interior nu aude nimic, pentru ca, desigur, izolatia fonica, desigur...



Ca mentiuni, un Clio nou porneste frumos, se tureaza motorul, suna cum trebuie. Dar la ala se auzea clasicul tacanit cunoscut de toti de la DSN. Poate nu chiar asa de tare, dar de auzit tot se auzea...
David
OK, este posibil.

Eu inca la a mea nu am auzit. Masina sta in garaj, si destul de des o pornesc cu geamul deschis astfel izolatia fonica este exclusa.



Interesant, ca la DSN-ul meu la 5-6000km deja exista sunetul, la DSN-ul varului (fabricata cu 2 sapt. diferenta) nici acum nu se aude (masina are 2,5 ani si vreo 12-13.000km). Este drept, dupa ce a mea tancanea, lui am recomandat sa schimbe uleiul si filtrul la fiecare 5.000km.
Iulian Ghy
Fratilor, problema e daca tacane si dupa cele 3-4 secunde. Sincer e din cauza uleiului, cu cel de la Dacia nu tacanea, iar cu elf figuri tacane. O sa schimb uleiul si mai vorbim.
clr
Si eu am senzatia ca de cand am pus Elf tacane mai tare la pornire decat inainte. Dar acum ma gandesc ca s - ar putea sa fie si de la faptul ca s - au mai strans niste km si deci ar putea sa fie asta cauza.
florinc
Chiar si dupa ce schimbi uleiul tot mai tacane, in special dimineata. Cel putin asa se intampla la mine. Am auzit de bine de castrol, dar nu stiu cum se comporta pe dacia, motiv sa se comporte rau nu ara avea.
Marius
QUOTE
Si eu am senzatia ca de cand am pus Elf tacane mai tare la pornire decat inainte.


QUOTE
Sincer e din cauza uleiului, cu cel de la Dacia nu tacanea, iar cu elf figuri tacane.


Hop si eu. De cand am facut ultima data schimbul de ulei si am bagat Elf aud tot felul de tacanituri la motor. Ba mai mult, in primele minute de functionare a acestuia se aude si un cloncanit. :evil: am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea.

Iar dupa ce se incalzeste putin motorul, desi n-are nici o legatura cu uleiul, apare zgomotul discului de ambreiaj care le acopera pe celelalte. :twisted: ... asa ca sunt cel mai fericit posesor de solenza :vmad:
Iulian Ghy
am luat uleuil dacia si filtru renault. o sa il schimb poate saptamina viitoare. mai vorbim atunci.
Andy-LGN
QUOTE
Chiar si dupa ce schimbi uleiul tot mai tacane, in special dimineata. Cel putin asa se intampla la mine. Am auzit de bine de castrol, dar nu stiu cum se comporta pe dacia, motiv sa se comporte rau nu ara avea.






Imi cer scuze ca intervin aici desi am un post si la sectiuena Logan. Al meu motor de 1.6 are un tacanit in timpul mersului atunci cand accelerez. Daca decelerez nu se mai aude. Este un tacanit foarte subtil de genul celui de la avansul de pe nova. Cand pornesc motorul nu se aude ci doar in timpul mersului cand turez motorul.
cetatzeanu
QUOTE
QUOTE
Chiar si dupa ce schimbi uleiul tot mai tacane, in special dimineata. Cel putin asa se intampla la mine. Am auzit de bine de castrol, dar nu stiu cum se comporta pe dacia, motiv sa se comporte rau nu ara avea.






Imi cer scuze ca intervin aici desi am un post si la sectiuena Logan. Al meu motor de 1.6 are un tacanit in timpul mersului atunci cand accelerez. Daca decelerez nu se mai aude. Este un tacanit foarte subtil de genul celui de la avansul de pe nova. Cand pornesc motorul nu se aude ci doar in timpul mersului cand turez motorul.




Poate e benzina proasta - cu apa - ; sau poate e prietenu` ambreiaj...... :wink:
geo.meg
La mine e si mai frumos dupa ce am mers cu ELF 2 mii km ,dimineata parca e concert , nu stiu la ce s-ascult mai intai , dar am un tachet din stanga care da tonul , asta pana vine uleiul cam in 10 sec si ii inunda pe toti de le ia glasul , in mers se mai trezeste cate unul dar foarte subtire . Motorul are doar 11 mii km . La urmatorul schimb adio ELF , urmeaza ARAL si sa vad ce ma face cu full syntetic(sper sa-i innece de tot ) .

Problema cea mai nasoala la motoarele RENAULT este ca nu au tachetii hidraulici cum au cele nemtesti . Asta e am vrut frantuzisme .....

:vmad:
asarban
Inainte sa arunci 900K pe Aral sintetic mai arunca niste bani pe reglat tachetii.

Vezi ca baiatii au 2 varianta: 1 ii fac silentiosi dar masina ta va merge ca o caramida sau 2. iti bat dar merge ca tunul!
FLEX
QUOTE


iti bat dar MERGE CA TUNUL!



:roll: adica tractata? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Iulian Ghy
TACHETII LA SUPERNOVA, SOLENZA, DUPA CITE STIU NU SE REGLEAZA.
APROPO, AM SCHIMBAT ULEIUL CU DACIA SI FILTRU RENAULT, CUMPARATE DE MAG.DIN DIMITROV. MERGE BINE.
QUOTE
Inainte sa arunci 900K pe Aral sintetic mai arunca niste bani pe reglat tachetii.
Sergiu
TACHETII LA SUPERNOVA, SOLENZA, DUPA CATE STIU EU, SE REGLEAZA!

DOAR CA NU INTRA IN INTRETINEREA STANDARD A MASINII CI OPERATIA SE REALIZEAZA cand nu mai merge bine! Si te rog sa nu tipi la noi! Sau scrii de pe un Commodore 64 si nu stii sa comuti la litere mici?
Iulian Ghy
QUOTE
TACHETII LA SUPERNOVA, SOLENZA, DUPA CATE STIU EU, SE REGLEAZA!  
DOAR CA NU INTRA IN INTRETINEREA STANDARD A MASINII CI OPERATIA SE REALIZEAZA cand nu mai merge bine! Si te rog sa nu tipi la noi! Sau scrii de pe un Commodore 64 si nu stii sa comuti la litere mici?

asculta-ma bine: Nu se regleaza. (ti-am scris cu litere mici sa nu mai fii suparat, nu m-am gindit ca te deranjeaza lucrul asta). Merci. Nu pricep ce intelegi tu prin intertinere standard, crezi ca mai este ca la vechea Dacie cind reglai A.C.T. -ul?
(pt. cine nu stie - aprindere - carburatie - tacheti)
AL
Iulian Ghy: nu e cazul sa insisti... jocul tachetilor/culbutorilor se regleaza... cauta la tutoriale si vei vedea si metoda... dca tot nu vei fi convins, cere cuiva sa-ti dea manualul de reparatii DSN si vei vedea ce scrie acolo...



P.S. la masina mea au fost reglati in perioada de garantie, la service Dacia, cu subsemnatu de fatza ... cand am acuzat zgomotul "diesel" al motorului...
Sergiu
Ascult... ok, nu se regleaza tachetii, se regleaza jocurile la distributie. Asarban la asta s-a referit, chiar daca nu a folosit termenul corect. Trebuia sa indici asta dupa parerea mea. Daca nu ai inteles la ce se refera, stii acum.

Cand ziceam de intretinerea standard, ma refeream la ceea ce scrie in manualul de intretinere, adica intr-un fel la A.C.T. (nu stiam de termen), nu se regleaza asa (periodic). Dar daca sunt dereglate jocurile, cred ca e bine sa te ocupi de ele.

Cu litere mici - e chestie de decizie la alt nivel, eu sunt un simplu participant. Dar aici s-a incetatenit interpretarea textelor in majuscule (sau a cuvintelor) ca accent, tipat, ridicat voce, incins spirite... 8) Si pot sa zic ca a continua asa, va conduce la - nu stiu exact, n-am mai citit demult regulamentul! laugh.gif
Marty
Hai sa va spun un pic de poveste. Trecind printr-o criza de bani de mult neintilnita si trebuind sa fac neaparat revizia de 20 de mii la SLZ, am optat pentru Dacia Oil. Surpriza, NU MAI TACANE !!!!
sstanescu
Poate lasa multe mizerii si astea atenueaza zgomotul (zic si eu, nu ma luati la suturi)!



Si la mine a inceput de curand sa tacane destul de tare cateva secunde la pornire. Dat fiind ca ma apropii de revizia de 40.000, s-o fi uzat OMVu', dracu' stie...
AL
QUOTE
Hai sa va spun un pic de poveste. Trecind printr-o criza de bani de mult neintilnita si trebuind sa fac neaparat revizia de 20 de mii la SLZ, am optat pentru Dacia Oil. Surpriza, NU MAI TACANE !!!!




1. nu tacane dimineata.... asta se va intampla la multi odata cu venirea sezonului rece... explicatia: vara, pe caldura, uleiul e mereu ff fluid si curge tot in baie.... iarna, ramane o pelicula aderenta care se raceste mai repede decat poate sa se scurga....



2. incearca pe la pranz (pranzul celor care lucra de la 8 la 16), dupa vreo 6-7-8 ore de stat.... motorul e rece, dar nu la fel de rece ca dimineata...



3. ... cu Dacia Oil, mai vorbim dupa vreo 2000 km... :wink:
Iulian Ghy
QUOTE
1. nu tacane dimineata.... asta se va intampla la multi odata cu venirea sezonului rece... explicatia: vara, pe caldura, uleiul e mereu ff fluid si curge tot in baie.... iarna, ramane o pelicula aderenta care se raceste mai repede decat poate sa se scurga....  

2. incearca pe la pranz (pranzul celor care lucra de la 8 la 16), dupa vreo 6-7-8 ore de stat.... motorul e rece, dar nu la fel de rece ca dimineata...  

Ca sa iti dau un raspuns la mesajul tau:
QUOTE
nu e cazul sa insisti... jocul tachetilor/culbutorilor se regleaza...  

Da ai dreptate CULBUTORII se regleaza, tachetii vor avea jocul prescris de constructor datorita acestui reglaj de culbutori. Nu te supara dar culbutorul si tachetul nu este aceeasi piesa. &
2)- sa stii ca am mers cu dacia oil 10.000 km si nu a avut nimic, iar dupa primii 2-3.000km cu elf auzeam diferite zgomote la pornire. Parerea mea e ca la noi nu sint uleiurile facute cum ar trebui sa fie (nu au acelasi standard de calitate cu cel din U.E. - vorba aceea, merge si asa, inghite romanul).

Editat de moderator:maddan: mare atentie la numarul excesiv de smilie-uri. Ti-am editat aceste mesaje - urmatoarele te conduc spre un avertisment. Ok?
DAVIDK
Cred ca "asa face toate"

Daca nu e si un tacanit la volan, atunci merge bine.

Si a mea facea, intre 8000 si 18000km, o apuca asa, ori la pornire, cateva secunde, ori in relanti, la semafor, cu motorul cald. Acu nu mai face, dar acum tacane neregulat in frana de motor (am un topic la DSN-probleme tehn.)
pedrovl
In principiu ai dreptate cu tacanitul dar daca tii la masina ta, urmatorul schimb nu mai pune dacia oil. nu mai bat pentru ca e uleiul nou, pentru ca probabil la pornire era intr-o pozitie mai buna etc. tachetii se pot regla pentru ca in carte exista o cota de reglaj, ceea ce inseamna ca au o marja de joc. dar cei de la renault (AutoSymaBayer - Focsani) nu sfatuiesc pe nimeni sa umble la tacheti. ei sustin ca se pot regla totusi dupa 100 - 150k.
am dat exemplul unor profesionisti de care sunt incantat de cate ori ma duc acolo (sotia e din focsani) si pentru ca mai multi mecanici au fost scoliti in Germania si Franta. poate au invatat ceva ma gandesc.
pedrovl
Am observat azi dimineata chestia cu tacanitul tachetilor la rece. Stau la casa si curtea e usor in panta. Cand o las seara cu botul in sus, dimineata tacane 5-10 secunde. Aseara am lasat-o cu botul in jos si nu a tacanit deloc.
pedrovl
Tot eu sunt. Faceti proba lasand masina cu botul in jos (nu exagerat - cateva grade) si veti observa dimineata ca dispare tzacanitul. Azi dimineata a fost a doua proba si nu a mai facut. Am tras concluzia ca e vorba de pozitia baii de ulei si implicit de pozitia pompei care arunca uleiul in rampa instantaneu cu pornirea. Am intrebat si mecanicii si zic ca e normal sa tzacane pana se face ungerea. Probleme au aparut la DSN si SLZ care merg cu Dacia Oil (cica bateau si 2 minute!) sau alte tipuri de ulei care nu se pupa cu motorul E7j. Dar daca nu bate mai mult de 10 -20 de secunde nu e motiv de ingrijorare.
Bihomoldoveanul
QUOTE(Marty @ 28 Sep 2004, 14:29)
Hai sa va spun un pic de poveste. Trecind printr-o criza de bani de mult neintilnita si trebuind sa fac neaparat revizia de 20 de mii la SLZ, am optat pentru Dacia Oil. Surpriza, NU MAI TACANE !!!!
*


Na poftim! Si eu de cind tot zic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.