Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se poate proba electromotorul in gol ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aicidincolo
am cautat, am dat search, am gasit 10 topicuri dar nu am gasit raspunsul:

stii cineva cum se probeaza un electromotor de dacie inainte de al pune pe masina . ce trebuie sa alimentez ca sa se invarta ? sau mai bine sa intreb daca se poate proba. vreau sa cumpar unul si o sa trebuiasaca sa il iau direct, fara proba, dar ma gandeam daca pot sa fac o proba scurta sa vad daca functioneaza..

mentionez ca este de NovaGT 98 si vreau sal pun pe o novaGTI din 2000 ,




electromotorul meu a fost pus stramb cand un supermecanic mia schimbat plak discu si rulmentu, a inceput sa caraie, am mai umblat 2 saptamani cu el, alt mecanic a incercat sal pozitioneze si cand la strans a reusit sa crape capcul de prindere pe motor in cu 3 suruburi, in doua, si merg cu el asa caraind si crapat din vara. acuma ca iam luat baterie 9 si am mai umblat pe la masina ( ca doar e vreme frumoasa afara) mam gandit sa iau unul SH ca so mai fii bulit ceva prin el din vara si pana acu... decat sai schimb doar carcasa aia crapata
cristi_doditoiu
Poti sa probezi electromotorul,numai ca nu este chiar atat de sigur.Il amplasezi pe borna de minus a bateriei,legi borna cu plus la electromotor,iar cu alt fir "exciti"bobina.Tot cu plus .Dar parerea mea este sa-l desfaci si sa-l verifici cat mai amanuntit.Eu m-am fript odata asa ca ..............Dute cu el la un electrician!!!!!!
didosdoru
Eu probez electromotoarele dupa ce le repar mereu inaite de a le monta pe masina.Metoda mea e un pic diferita de cea a lui Cristi. Eu prind cablul de la masa cu un surub de una din urechile electromotorului si cablul de plus montat la bobina.Amnadoua cablurile legate la baterie normal cu borne.Iau firul de la bobona si il ating de cablul de plus ce vine de la baterie.Trebuie tinut bine ca altfel iti zbara din maini.Trebuie sa se invarta foarte repede si sa cupleze imediat fara nici o ezitare.
madcos
sa imi spui daca este bun biggrin.gif
aicidincolo
2545454543
aicidincolo
Amandoua metodele sunt bune si ~ sunt la fel.. si merg . si merge si electromotoru! va multumesc pentru raspunsuri !
da madcos sunt superincantat de el , nu am apucat inca sa il montez pe masina dar dupa metoda prezentata se comporta absolut OK.


imi cer scuze fata de moderatori ca a fost un topic asa scurt, dar cred ca a fost bun si util!,
daca cineva nu mai are altceva de adaugat se poate inchide topicul.
Faghieanvasile
Vă salut, nu mai învârte electromotorul, nu face nici un zgomot , mort complet!! , l-am schimbat , aceeași chestie mort complet! m-am ocupat de ăla vechi și după ceva vreme ,zic să intru sub mașini să bat un pic în el, dar zic ia să mai încerc la chee și a pornit!!! ce a fost? mi-a mai făcut figuri când puneam contactul , dar îl luam îl puneam din nou și o lua dar de data asta nu a mai vrut! vă mulțumesc mult!
bygy007
perii blocate contacte oxidate , etc , spor la reparat
Faghieanvasile
Mulțumesc mult d-le bygy!!! am schimbat electrom. unul SH la fel nimic, după vreo oră a luat-o, după 2-3 săptăm. sa repetat faza , am schimbat contactul - a pornit- după alte trei săptăm. iar face figuri! deci pun contact se stinge bordul dau cheie și nimic , totul e mort nu se aude nici un clinc nimic ! ce poate fi? vă mulțumesc foarte mult!!!
bygy007
in prima faza vezi daca ajunge tensiune pe firul de comanda , mai verifica si caburile de minus de la baterie la electromotor
Faghieanvasile
Despre firul care merge la bobină e vorba? dacă da are curent, acel fir vine de la contact, de la cheie, da? dacă circuitul de la cheie trece prin cutia cu relee de la motor ? și după bobină electromotor? sau trece înainte de releu sau după releu prin calculator? și ași mai avea o problemă, nu se aprinde lampa de marsharier, am scos mufa de la contact am pus un fir pe amândouă fire și nu sa aprins lampa! am pus și o lampă de control și nimic! deci nu are curent, vă întreb de unde e legat firul care trece prin contactul de la cutie? vă mulțumesc foarte mult și să vă dea Dumnezeu multă sănătate .
bygy007
am pus si dincolo poza o pun si aici problema la tine poate fi de minus , electromotor baterie la marsharier pui contactu si unesti firele de la sonda trebuie sa se aprinda daca nu , trebuie verificat a alimentarea trebuie sa vina pe un fir din cele 2 + 12V , mai este o mufa la scaunul sofer in stinga sub covor , poate ai acolo probleme
Faghieanvasile
Mulțumesc foarte mult și o să verific mâine!
Faghieanvasile
Vă salut! am tras fir de la tabloul de siguranțe de la poziția STOP la mufa de la contact de la cutie, am pus pe amândouă fire , separat, am pus un fir pe amândouă fire și nimic! am căutat mufa de sub covor , am dat cu șpray și tot nimic , am tras fir și de la baterie și nimic. Să montez o lampă suplimentară pt mers înapoi? să trag alte fire de la baterie? e bine , sau nu? iar la pornire , să iau alt contact cu cheie nou, că pe care l-am schimbat era SH, și când o mai face figuri să schimb contactul? vă mulțumesc foarte mult!!!
bygy007
ai incercat becu daca e bun? la mufa de la lampa daca se aprine becu ?
Faghieanvasile
Da am verificat becul, e bun , am tras fir de curent am pus pe firele de la mufa de contact de la cutie - am pus fir unde vin pinii- tot nimic! să montez altă lampă- să trag alte fire? ce spuneți? mulțumesc mult!!!
bygy007
desfaci lampa in care ai becu si probezi la mufa daca merge , problema la tine poate fi don piesa asta pune o poza clara cu ea
Faghieanvasile
Să trăiți domnul bygy! îmi cer scuze- dar iar intervin! în legătură cu pornirea că mă lasa din când în când! deci era totul mort nici un semn nimic ,totul mort -am găsit un electrician și a descoperit la mufa din cutia cu relee de sub capotă- e vorba de LOGAN- firele erau oxidate-mi-a făcut punte și a pornit dar când a scos mufa au mai ieșit niște fire, fiind oxidate sau rupt- rămânând să caut mufă- am găsit una de RENO între timp omu a plecat la țară și a zis că nu mai poate veni acum , cu virusul ăsta- am găsit alt băiat și zis că nu e bună mufa că firele au alte culori - dar azis că încearcă să facă punte între ele dar și așa culorile erau diferite între mufa mamă și tată, rămânând să caut altă mufă- dar între timp cât a umblat pe acolo au mai ieșit niște fire că erau oxidate ,au cedat, mai cedase câteva și de la prima intervenție!!! după ce a plecat electric. am observat că nu se mai aprindea martorul de bord de la baterie- am mai pornit de vreo 2-3 ori și ma lăsat bateria! acum vă întreb dacă din cauză că nu sa mai aprins martorul de bord de la baterie nu sa mai încărcat bateria??? vă mulțumesc ffffoarte mult pentru RĂBDARE!!!!!
bygy007
da , daca nu se aprinde becu la pornire nu incarca alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge
Faghieanvasile
Am revenit domnul Bygy! am luat fir cu fir și am găsit un fir care am făcut contact cu alte fire , vreo cinci fire cred dar la toate se aprinde becul la bord dar când pornesc nu se mai stinge? ce să fie? vă mulțumesc foarte mult!!!
bygy007
cea mai simpla verificare , iei in aparat de masura de 20 lei si il pui pe 20V [attachmentid=1628115731] pui rosu pe + si negru pe minus aparatul il pui cum am desenat cu punctu la 20V , vezi tensiunea , cam 12V trebuie sa fie , pornesti motoru , masori trebuie sa fie cam 14V pui consumatori daca incarca tensiunea nu ar trebui sa scada daca tot 12 V ai si cu motoru pornit nu incarca , trebuie sa repari alternatorul , ce se poate duce la el , puntile de diode sau releul nu pot sa te ajut cu poze sau cu altceva ca inca nu am avut probleme cu al meu ai aici schema
Faghieanvasile
Mulțumesc foarte-foarte mult domnule BYGY! între timp am scos fiecare fir din mufa mamă cu fiecare din mufa tată și le-am cositorit - asta după poziție că după culoare nu se potriveau de loc! dar mi-a mai rămas câteva fire care erau rupte de când au umblat meseriași- vreo-5 din mufa tată și vreo 4 din mufa mamă! am pus firul de la mufa mamă care se aprinde martorul de bord- cu fiecare fir din mufa tată -din alea cinci -dar când pornesc tot nu se stinge martorul de bord!!! până la urmă am rezolvat și lampa de mers înapoi- că nu se aprindea în marsharier!-tot din mufă era! acum mai aștept părerea dumneavoastră. MULȚUMESC FOARTE MULT!!! o zi bună și multă sănătate.
bygy007
eu cum as face , as masura circuitul cu un aparat de masura , ceasurile demontate si masurat firul de la mufa la alternator
Faghieanvasile
Am revenit dnu BYGY! eu am an astfel de aparat de prin 1900 cred -l-am pus ,la alternator indică 15,5, - i-am dat consumatori, am aprins farurile și fază scurtă și lungă ,aceeași chestie nu scade deloc- aceeași chestie și când pun pe baterie-tot cu motorul pornit! am oprit motorul am pus aparatul pe baterie și îmi arăta 14,1 , dar nu luam firele și bateria tot scădea de ajunsese pe la 13 V după care am luat firele! acum nu știu ce e , cum e ? aparatul meu e vechi și sar putea să dea eroare? că nu-mi dau seama și nici nu știu!!! vă mulțumesc tare mult și scuze pentru deranj .


8 Apr 2020, 14:17:
Și apropo- firul de la alternator -ăla subțire- cât ar trebui să scoată? mie îmi arăta 6,7!
bygy007
deci intai MASORI FIRU de la bord la alternator sa vezi daca e ala care trebuie , apoi schimbi bateria din aparat ca daca e veche masoara mai mult , apoi masori pe bornele bateriei 13,5-14,4 daca e mai mult sau mai putin alternatorul defect , diode sau releu pentru a-l repara trebuie unu care se pricepe la asta
Faghieanvasile
OK! DA SIGUR E BATERIA DE LA APARAT! CĂ EU ÎL AM DE VREO 10 ANI PLUS DE CÂND O FI BATERIA?- DECI BATERIA E CAUZA PRINCIPALĂ? TRE SĂ SCHIMB BATERIA!!! DAR CU FIRUL ĂLA DE LA MUFĂ -ALTERNATOR -NU PREA ÎNȚELEG EU - DECI ALA DUCE DIRECT LA MARTORUL DE BORD? ȘI ĂLA TREBUIE SĂ ARATE CÂT SCOATE ALTERNATORUL-13-14, 4??? MULȚUMESC FOARTE MUUUUULT!!!!!
torquemada
Of, of, măi, măi.


În cutia de siguranțe ai o mufă, R212 care poate fi de mai multe feluri.

Bygy007 ți-a pus o schemă cu mufă R212 neagră, pinul care te interesează e 2, culoare oranj spre mașină (la pin 13 din mufa neagra a tabloului de bord) și culoare albă spre alternator.

Atenție că oricum mai aveai un fir alb liber, lăsat din fabrică, pe partea spre mașină !.

Firul dintre TdB și alternator trece prin R212 și e doar pentru aprinderea unui led(nu bec) - martor încărcare baterie

Niște poze cu mufa originală R212 ar ajuta mai mult la depanarea de la distanță
Faghieanvasile
Ok , d-le torquemada, problema e că au venit doi meseriași și amândoi au umblat la mufă și au ieșit fire din mufă -sau rupt pur și simplu-erau oxidate și coxate și mi-au zis că trebuie schimbată mufa , am găsit una de RENOU - a venit omu și a zis că nu e bună că nu se potrivesc firele după culoare- a mai scos și ăsta câteva fire din mufă - a venit criza și nu am mai făcut rost de mufă și meseriașii au plecat care încotro că nu mai pot circula- discutând la telefon mi-a zis unu că merge tras punte la fiecare fir- și asta am făcut am luat fir cu fir și când se aprindea ceva la bord îl lipeam -și au mai rămas cinci fire dintro parte și patru din cealaltă parte- ei firul ăla oranj îl uneam cu vreo trei fire se aprindea martorul de bord ,dar nu se mai stingea după pornire, ei și aici e problema pe care nu o găsesc!!! oi fi lipit eu ceva greșit? deci mi-a rămas 4 fire care duc la compartiment motor- ORANJ-MARO-MOV- GRI și 3 fire-ALB-ORANJ-ROZ CARE DUC LA tablou siguranțe-bord și aici nu-i mai găsesc rezolvarea! vă mulțumesc mult și scuze pt deranj!!!
torquemada
De la alternator ce culoare are firul subțire care pleacă spre R212?
Faghieanvasile
ALB
torquemada
Deci clar firele spre motor sunt puse aiurea.

Dă niște detalii: model, an, motorizare, nivel echipare (servodirecție, AC) și cautăm o schemă a mufei R212
Faghieanvasile
Vă salut ! erau două fire albe lipite cu alte fire le-am dezlipit , am pus la firul oranj se aprinde martorul de bord ,dar nu se stinge- aceeași fază se petrece și cu firul oranj cu un fir gri care nu e legat nicăieri!!! ce păreri mai aveți? vă mulțumesc.


11 Apr 2020, 16:10:
Da e din 2007 are AC- Servo-1.4-benzină!

11 Apr 2020, 16:10:
Deci e alogan

11 Apr 2020, 16:12:
Vă salut ! erau două fire albe lipite cu alte fire le-am dezlipit , am pus la firul oranj se aprinde martorul de bord ,dar nu se stinge- aceeași fază se petrece și cu firul oranj cu un fir gri care nu e legat nicăieri!!! ce păreri mai aveți? vă mulțumesc.
E logan-2007-1.4- benzină- are AC-SERVO

11 Apr 2020, 16:14:
DIN TOATE FIRELE DOAR 3-5-FIRE SE POTRIVESC DUPĂ CULOARE!


11 Apr 2020, 16:17:
Da ,nu știu de ce a dispărut ce ma-ți întrebat ăi ce am scris!!!
torquemada
OK,
Logan I, 2007, 1,4 cu AC și servodirecție

Dacă ai unit oranj spre mașină cu alb spre motor și după pornirea motorului nu se stinge martorul baterie atunci poate ai alternatorul defect.

Din topicul ăsta

QUOTE(Faghieanvasile @ 13 Aug 2019, 15:09)
Am sudat ceva la o portieră și am uitat să scot plusu, a doua zi am pornit am plecat , m-am întors, după vreo trei zile am găsit bateria descărcată, deci nu am mai putut porni!!! ce s-o fi ars , grupul de diode, releul sau și alt ceva? vă mulțumesc mult.
*



nu reiese că l-ai diagnosticat/reparat


Să nu uităm nici topicul în care te plângeai de becuri marșarier, astea trec tot prin mufa R212

QUOTE(Faghieanvasile @ 12 Feb 2020, 08:21)
Vă salut! am un LOGAN SH- și de când l-am luat nu se schimbă kilometrajul decât până sute ! o fi defecțiune provocată? sa umblat la kmj ?   și o altă problemă- nu se mai aprind lămpile de mers înapoi, am înțeles că nu are curent, de unde e legat firul de la contact? vă mulțumesc tare mult.
*



Și ăsta:
QUOTE(Faghieanvasile @ 7 Mar 2020, 23:15)
Vă salut! am tras fir de la tabloul de siguranțe de la poziția STOP  la mufa de la contact de la cutie, am pus pe amândouă fire , separat, am pus un fir pe amândouă fire și nimic! am căutat mufa de sub covor , am dat cu șpray și tot nimic , am tras fir și de la baterie și nimic. Să montez o lampă suplimentară pt mers înapoi? să trag alte fire de la baterie? e bine , sau nu? iar la pornire , să iau alt contact cu cheie nou, că pe care l-am schimbat era SH, și când o mai face figuri să schimb contactul? vă mulțumesc foarte mult!!!
*



Cutia de siguranțe motor arată ca în poză(partea albastră)?
Faghieanvasile
Nu, cutia diferă- o să caut un meseriaș- trebuie verificat-măsurat- nu am cu ce ,nu mă descurc- e nașpa că nu pot ieși cu mașina! vă mulțumesc foarte mult, o seară bună.
torquemada
Adică ai cutia între baterie și aripă, nu ?
Faghieanvasile
Da e intre baterie și aripă- chiar deasupra roți din stânga! alt ceva ași întreba, dacă pun un bec la alternator și masă și dacă se aprinde becul -înseamnă că alternatorul încarcă?
torquemada
QUOTE(torquemada @ 9 Apr 2020, 15:11)
Firul dintre TdB și alternator trece prin R212 și e doar pentru aprinderea unui led(nu bec) - martor încărcare baterie


Faghieanvasile
Să aveți un PAȘTE fericit, tuturor celor care sunteți pe acest site și să fiți sănătoși!!! evident celor care serbează mâine Învierea domnului ISUS HRISTOS! în mod SPECIAL domnului BYGY! pentru foarte multele sfaturi și luări aminte pe care mi le-a dat și pentru răbdarea pe care a avut-o cu mine. PAȘTE-FERICIT domnule BYGY și multă sănătate dumneavoastră și întregii familii!!! asemeni și domnului Torquemada!!! HRISTOS A ÎNVIAT!!!
bygy007
multimesc si tie la fel UN PASTE FERICIT!
Faghieanvasile
Vă salut! eu am luat firele din mufă 212 și le-am lipit( cositorit ) după poziție! cum le-am găsit !!! acum să le desfac și să le iau după culoare- e bine oare??? ce ziceți???
torquemada
Depinde:

- dacă totul e ok, totul va merge corect
- dacă nu ai nimerit bine niște fire, trebuie să ai niște erori (martori aprinși/ funcții lipsă)
Faghieanvasile
Da mai sunt patru fire care duc spre bord-T sigur. și trei care duc spre motor! ei în momentul de față nu se aprind- becurile la închidere prin cheie- martorul baterie și martorul ulei! și totuși se aprind la baterie și ulei când leg firele rămase dar nu se sting când pornesc!!!
Faghieanvasile
Vă salut-să trăiți! revin la dumneavoastră- fiind vorba de mufă fire oxidate- am legat firele pe direct- problema era că nu se mai aprindeau niște martori de bord- am desfăcut firele toate am găsit martorii dar acum nu mai pornește! -învârte- pompa de benzină bagă- dar nu dă curent la fișe- am crezut că e din senzor volantă- l-am schimbat dar tot nu pornește!!! ce să fie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.