Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Arbore cotit si cuzineti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
andu911
Vreau sa schimb arborele (vibrochenu) si cuzinetii. am motor de 1.4
Exista mai multi producatori ?

De preferabil ceva strain.
Dreamer
Eu mi-am schimbat cuzinetii la inceputul iernii ... sunt de fabricatie romaneasca ... dar pana acum nu am nimic de reprosat ...
andutzu
QUOTE(andu911 @ 8 Feb 2006, 00:38)
Vreau sa schimb arborele (vibrochenu) si cuzinetii. am motor de 1.4
Exista mai multi producatori ?

De preferabil ceva strain.
*


Arbore facut in alta tara (franta) e fff greu de gasit, (cu atat mai putin cu palier marit) defapt cred ca e imposibil .Eu unul nu am vazut, decat made in romania.Cuzineti se gasesc, nemtesti (kolbenschmidt), frantuzesti... ai de unde alege. biggrin.gif
andu911
Pai si in afara de PREMS exista alt arbore ? Ca numai PREMS vad prin magazine...sad.gif
TheSaiLor
Pai si crezi tu ca daca e made in Persia e mai destept? Tot la fel de repede se duce dracu daca nu ai cuzinetii buni si presiune la ulei.

De curiozitate, ai facut rectificare vreodata la asta acre il ai de vrei sa il schimbi?
andu911
QUOTE(TheSaiLor @ 11 Feb 2006, 21:05)
Pai si crezi tu ca daca e made in Persia e mai destept? Tot la fel de repede se duce dracu daca nu ai cuzinetii buni si presiune la ulei. 

  De curiozitate, ai facut rectificare vreodata la asta acre il ai de vrei sa il schimbi?
*



DA si l-au rectificat prost...Nu mai vreau sa-mi bat capu cu rectificari...
andutzu
QUOTE(andu911 @ 11 Feb 2006, 20:45)
Pai si in afara de PREMS exista alt arbore ? Ca numai PREMS vad prin magazine...sad.gif
*


Mai exista de uzina, care se zvoneste ca ar fi cel mai bun.Imi aduc aminte ca am vazut si alte modele romanesti, nu stiu exact numele.Atat imi aduc aminte ca era intr-o cutie galbena... daca vad ceva te anunt wink.gif
nvp_playboy
nu vinzi arborele vechi....cat vrei pe el?
bani_pentru_pele@yahoo.com
andutzu
post-336-1110552475.gif
Cumperi fier vechi? radmasa.gif :
andu911
QUOTE(nvp_playboy @ 11 Feb 2006, 22:05)
nu vinzi arborele vechi....cat vrei pe el?
bani_pentru_pele@yahoo.com
*



Stai sa-l dau jos...n-am timp acum de masina ...peste vreo 2 luni m-apuc de ea...
E la cota 1...dai si tu ceva sa nu zic ca ti l-am dat pe degeaba.
nvp_playboy
ok adu-ti aminte de mine....eu i-l fac r2...mai merge 30 000 ....bani_pentru_pele@yahoo.com
ti-oi da eu o sticla de vin buna......


(am un meserias care mi-l face cu o sticla de vin)
nvp_playboy
ai ceva fier vechi.....gen arbore cotit?
raresito
[quote=andu911,8 Feb 2006, 00:38]
Vreau sa schimb arborele (vibrochenu) si cuzinetii. am motor de 1.4
Exista mai multi producatori ?

Daca vrei, ma interesez maine la tipu care ma aprovizioneaza pe mine cu piesel si are preturi bune...
Pot vorbi cu el sa vad ce are si ce pret...
Postez in cursul zilei de azi (e ora 00:14) tongue.gif
raresito
[quote=TheSaiLor,11 Feb 2006, 21:05]
Pai si crezi tu ca daca e made in Persia e mai destept? Tot la fel de repede se duce dracu daca nu ai cuzinetii buni si presiune la ulei.

Uite de ex. eu cred ca stainii au mai multi bani investiti in cercetare & dezvoltare, in tehnologia metalelor, etc. Si mai cred ca in afara se lucreaza cu mai mult simt al raspunderii...
Asadar, inclin sa cred ca o chestie straina e mai buna ca una autohtona... dar asta e doar parerea mea...
raresito
QUOTE(andu911 @ 11 Feb 2006, 23:05)
Stai sa-l dau jos...n-am timp acum de masina ...peste vreo 2 luni m-apuc de ea...
E la cota 1...dai si tu ceva sa nu zic ca ti l-am dat pe degeaba.
*


M-am interesat.. din pacate tipul de care ziceam nu are si nici nu a avut arbori cotiti... Sorry
andutzu
M-am hotarat sa schimb arborele.Am cumparat unul care se numeste UNIVERSAL si e ambalat intr-o cutie galbena.E facut la brasov.Ce stiti de el, a mai folosit cineva de pe aici?La ce sa ma astept....
dacis
QUOTE(andutzu @ 10 Mar 2006, 22:59)
M-am hotarat sa schimb arborele.Am cumparat unul care se numeste UNIVERSAL si e ambalat intr-o cutie galbena.E facut la brasov.Ce stiti de el, a mai folosit cineva de pe aici?La ce sa ma astept....
*



Cat a costat?...


Si o problema pentru toata lumea. Masina mea e din 1995 dar eu o am de aproape 4 ani si am aflat de curand ca arborele cotit este la cota R1 si ca, in plus, are ceva pus parca la cuzineti (nu prea ma pricep, dar am inteles ca e vorba de indigo, foita de aluminiu, nu stiu exact), chestie care am inteles ca nu este tocmai in regula. Masina merge decent, atata doar ca la drum lung si pe caldura mare (vara) am presiunea la relanti 2 iar la 2500-3000 ture in jur de 3, dar nu atinge 4.

Masina pierde compresie (daca scot furtunul de la capacul culbutorilor iese gaz de carter in cantitate si la o presiune destul de mare) si de aceea m-am hotarat sa-i fac o revizie generala care va sfarsi, probabil, cu schimbarea segmentilor ori, mai probabil, cu schimbarea setului. Si daca tot umblu la motor ma intrebam si va intreb ce e de facut cu arborele cotit. Am trei variante: 1. sa-l las asa cum este ?... 2. sa-l rectific la cota R2 si 3. sa-l inlocuiesc cu unul nou. Astept sugestii, opinii, comentarii, explicatii... Orice credeti ca mi-ar fi util. Multumesc.

Mentionez ca nu am de gand sa mai tin masina mai mult de doi ani (=aprox. 40.000 km) timp in care vreau sa mearga bine. Dupa aceea nu ma mai intereseaza...
argon
daca vrei sa mearga bine fa vibrochenul la cota R2, cuzineti si alea alea le cumperi pentru R2, si 40 000 si mai mult nu ai treaba...faci o segmentare si mai te tine cam max 30-40 000..daca vrei mai mult, neaparat setul, dar cel mai bine la fata locului se vede..cu motorul desfacut.
andutzu
Arborele a costat 212ron... Merge binisor... in mers chiar si dupa 400km mers continuu presiunea sta pe la 5 iar la relanti la 3.Deocamdata multumit... smile.gif
dacis
QUOTE(argon @ 18 Mar 2006, 18:07)
daca vrei sa mearga bine fa vibrochenul la cota R2, cuzineti si alea alea le cumperi pentru R2, si 40 000 si mai mult nu ai treaba...faci o segmentare si mai te tine cam max 30-40 000..daca vrei mai mult, neaparat setul, dar cel mai bine la fata locului se vede..cu motorul desfacut.
*


Multumesc mult de sfaturi...
Ma intreb si va intreb cat o fi costand rectificarea arborelui la R2 ?
andutzu
Mie mi-a cerut 40ron. Acum depinde... Eu am decis ca e mai bun unul nou.
argon
QUOTE(andutzu @ 19 Mar 2006, 15:22)
Mie mi-a cerut 40ron. Acum depinde... Eu am decis ca e mai bun unul nou.
*



Daca si asa are de gand sa dea masina in curand nu cred ca merita investitia..(in cazul lui)
raptordivx
Ca si cuzineti recomand cu caldura Federal Mogul. Sunt de o calitate net superioara celor ce sunt facuti prin Turcia sau Romania.
andutzu_84
Am intrebat pe la mecanici si mi-au zis toti ca nu imi recomanda altceva inafara de romlag.Difera la dimensiuni si nu prea pica bine pe arbore.
Pedro
andutzu, cum adica """in mers chiar si dupa 400km mers continuu presiunea sta pe la 5 iar la relanti la 3""", nu inteleg adica ce e asa deosebit in asta, nu e normal ca presiunea de ulei sa ramana constanta de vreme ce ai motorul in parametri. Ma gandesc eu ca daca in mers de exemplu scade brusc presiunea la ulei e ceva foarte grav asta daca deja nu s-a si calat motorul intre timp.
diaconuliviu
Nu e nimic deosebit in mod normal; dar cum la noi cu piese noi - dar prost facute - poti avea presiune mica, omul spune ca, totusi, piesele lui is bune.
AlinREHAU
Ideea era ca motorul era cald , deci cu uleiul mai vascos ceea ce inseamna ca trecea mai usor printre arbore si cuzineti decat un ulei rece si cu vascozitea mai mica ... si mie cand pornesc masina , la relanti imi sta in 6 bari dar cand se incalzeste la relanti sta la 3 bari - Aceeasi turatie dar presiuni diferite din cauza vascozitatii uleiului
Zaheiu
QUOTE(AlinREHAU @ 25 Mar 2006, 02:42)
Ideea era ca motorul era cald , deci cu uleiul mai vascos ceea ce inseamna ca trecea mai usor printre arbore si cuzineti decat un ulei rece si cu vascozitea mai mica ... si mie cand pornesc masina , la relanti imi sta in 6 bari dar cand se incalzeste la relanti sta la 3 bari - Aceeasi turatie dar presiuni diferite din cauza vascozitatii uleiului
*



Uleiul rece e mai vascos, la cald devine mai subtire. Daca nu stii mai bine te abtii; invata altii gresit din cauza ta!
andutzu_84
QUOTE(AlinREHAU @ 25 Mar 2006, 02:42)
Ideea era ca motorul era cald , deci cu uleiul mai vascos ceea ce inseamna ca trecea mai usor printre arbore si cuzineti decat un ulei rece si cu vascozitea mai mica ... si mie cand pornesc masina , la relanti imi sta in 6 bari dar cand se incalzeste la relanti sta la 3 bari - Aceeasi turatie dar presiuni diferite din cauza vascozitatii uleiului
*


Uleiul cald nu e "mai vascos" din contra... la cald uleiul devine mai "subtire" iar pierderile prin lagare (biele, palier, axa cu came) sunt mai mari iar din asta rezulta o scadere a presiunii wink.gif
AlinREHAU
da asta am vrut sa spun , off
payty
Vreau sa iau un arbore de 1.6.

M-am dus pe la magazine si am inteles ca si astea de uzina, tot PREMS sunt de fapt. Are cineva pe masina arbore PREMS? Sunt bune, cum se comporta in timp?
Ala de la magazin l-a laudat o gramada, ca e piesa de calitate, nu gluma smile.gif
ydaniel
QUOTE(payty @ 13 Feb 2008, 14:47)
Vreau sa iau un arbore de 1.6.

M-am dus pe la magazine si am inteles ca si astea de uzina, tot PREMS sunt de fapt. Are  cineva pe masina arbore PREMS? Sunt bune, cum se comporta in timp?
Ala de la magazin l-a laudat o gramada, ca e piesa de calitate, nu gluma smile.gif
*


pai toate daciile au Prems:)
sunt facuti la Bv.nu mai stiu daca mai exista fabrica,dar inainte de '89 seturile motor de Prems erau cele mai bune.
payty
fabrica exista sigur. au si site pe internet si inca mai fac arbori si altele, si nu numai pentru dacie berlina.
PH-06-BOA
Un arbore dupa rectificare, tine mult mai mult de 40000. Eu am mers in jur de 90 000 cu un set de cuzineti, am schimbat doar cuzinetii (fara rectificare), ca nu era prea ovalizat, si am mai mers 43000 (la relanti se aprindea becul).Pentru a mari presiunea (cand era mai rece nici becul nu se aprindea ) foloseam aditiv 2+2 cu teflon (flaconul galben, nu cel albastru). Acum am pus alt motor, pana il repar p-asta al ei, l-am luat cu 250 ron. Are 5atm. la cald.
PaulT
Eu am arbore Prems pe berlina(1289 cmc).E f ok,fara probleme la montare,si are deja aproape 40k km rulati,la fel,fara sa dea semne de ceva in neregula.Si setul tot Prems l-am luat.Aceiasi km ca si arborele si merge ca dupa rodaj.
petres
Am ajuns si eu la "operatiunea arborele" , imi spune si mie cineva cat e unul nou acuma si cat mai e o rectificare?Deasemeni daca se mai gasesc cuzineti la cota de reparatie si semiinele pentru jocul axial !
ydaniel
un arbore de prems de 1400cmc e cam 240lei,da se gasesc pe la magazine tot ce ai nevoie:)
MECCA
cuzineti R1 - palier marit+biela 98 lei in cta, inca se gasesc, inelele ptr jocul axial 10 ron bucata, rectificat arbore 100 lei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.