Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa electrica pt dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
javachris
Stie cineva ce trebuie facut ca sa pui pe o dacie berlina sau nova (pe carburatie) o pompa de benzina electrica? Daca da, ce fel de pompa trebuie si unde se poate gasi?
Sociopatul Tandru
e mai buna aia mecanica asa ca nu te complica. teoretic poti pune mai orice pompa electica cu adaptare. dar nu are rost ca o faci Lastun.
Axll
Sociopatul Tandru sa stii in primul rind mai elimini o frecare de pe axa cu came, in al doilea rind vei avea o resiune si un debit de benzina continu si la o presiune decenta. parerea mea e ca merita efortu
Sociopatul Tandru
lasa tata pentru ce toate astea? daca ai nivelul bun in camera totul este ok si nu ai nevoie de asa ceva. da ce-i asta Monza?
eu asa cred.stiti ce-mi place mie la roman? pana nu-i el putin inginer si modifica ceva la masina. aia asa au conceput motorul inseamna ca asa e el mai bun. eu nu m-as baga in asa ceva ca nu vad rostul..la fel de sincer
einstein1984
Ai dreptate! Dar Dacia a facut din roman mecanic...........
Pe langa pompa electrica ai nevoie si de un regulator de presiune.
Muttley
Am citit intr-o revista mai veche despre o Dacie care avea pompa electrica de Golf GTI... Detalii... sorry.
Si o pompa electrica MERITA. Pe un motor optimizat prin usurari de piese, elemente superfinisate si lustruite, adica modificari marunte si de efect, utilizarea unei astfel de pompe este foarte justificata, aduce si ea un mic spor de putere...
Intrebare: pompa folosita la Daciile cu injectie n-ar merge?
argon
cum spune Einstein, presiunea la pompele electrice este prea mare si necesita un regulator de presiune.
S-ar potrivi de la Opel Vectra 1 si Mercedes 124 din cate stiu eu..dar musai cu regulator, pentru ca dau o presiune mai mare de 2 bari.
alimentarea electrica se va face printr-un releu de pe pozitia a doua a cheii de contact .
De asemenea, circuitul de retur se poate anula, deaorece pompele electrice asigura o presiune constanta fara a forta cuiul poantou.

Ideala ar fi o pompa de Daewoo Damas, pentru ca nu mai este necesar regulator de presiune, aceasta da o presiune cam de 0,7-0,8 bar. Problema e ca e destul de scumpa. Se gasesc pe internet de cumparat o groaza de modele de pompe electrice, daca va tenteaza studiati de 3 ori inainte de a da banii...
Spor la lucru.
Dele
dar pompa clasica ce presiune da? ca sa stim ce pompa electrica sa alegem
am auzit de la un prieten ca el cauta o pompa electrica cum erau montate pe ARO...cica nu se mai fabrica dar la Campul Lung Muscel la nu stiu ce depozit s-ar mai gasi cateva...nu garantez pt aceasta informatie
argon
QUOTE(Dele @ 11 Feb 2006, 20:15)
dar  pompa clasica ce presiune da? ca sa stim ce pompa electrica sa alegem
am auzit de la un prieten ca el cauta o pompa electrica cum erau montate pe ARO...cica nu se mai fabrica dar la Campul Lung Muscel la nu stiu ce depozit s-ar mai gasi cateva...nu garantez pt aceasta informatie
*




O pompa clasica da intre 0,170 si 0,265 BAR, presiune statica(pompa nu debiteaza)
Cand debiteaza poate creste dar nu depaseste 0,6-0,8..nu sunt 100% sigur.
Nu cunosc ce pompe electrice au fost montate pe ARO, daca au fost montate..dar ma interesez.
andu911
Voi ati desfacut vreo axa cu came ? Sa vedeti ce uzura ramane de la pompa de benzina ? Insesizabila....
Puneti-va electrica, sa aveti ce sa schimbati si ce sa reparati.

In al doilea rand...pompa electrica se foloseste in general doar la injectie...ca acolo ai nevoie de o pompa electrica...nu ca e o idee mai buna. Pompa electrica a fost inventata pentru injectoare. Ca alta solutie nu era.
ydaniel
merita una electrica dar una pt carburator!!!
argon
QUOTE(andu911 @ 11 Feb 2006, 20:52)
Voi ati desfacut vreo axa cu came ? Sa vedeti ce uzura ramane de la pompa de benzina ? Insesizabila....
Puneti-va electrica, sa aveti ce sa schimbati si ce sa reparati.

In al doilea rand...pompa electrica se foloseste in general doar la injectie...ca acolo ai nevoie de o pompa electrica...nu ca e o idee mai buna. Pompa electrica a fost inventata pentru injectoare. Ca alta solutie nu era.
*




Andu..problema cu pompele clasice la unii e ca trebuie amorsata, si nu e tocmai placut iarna si nu numai inainte de pornire sa dai ca bezmeticu' la cama.
O pompa electrica rezolva aceasta problema, si s-a folosit suficient si la carburatie, cu mult inainte sa apara injectia pe scara larga, printre multi alti de catre Mercedes, Opel, Mitsubishi...etc prin anii '80.

Detalii despre pompe si regulatoare Holley www.holley.com/data/Products/ Technical/Fuel%20Pump%20Tech%20Info.pdf
andu911
frate, nici la -20 grade n-am dat la cama...n-am dat niciodata la cama...o membrana de-aia nu e nici 10 lei...si te tine 10 ani
einstein1984
La cei care merg pe GPL e nevoie. Ca sa poata face pornirea pe benzina iarna, fara sa comute pe benzina inainte de oprire.
dex lada
QUOTE(andu911 @ 11 Feb 2006, 20:52)
Voi ati desfacut vreo axa cu came ? Sa vedeti ce uzura ramane de la pompa de benzina ? Insesizabila....
Puneti-va electrica, sa aveti ce sa schimbati si ce sa reparati.

In al doilea rand...pompa electrica se foloseste in general doar la injectie...ca acolo ai nevoie de o pompa electrica...nu ca e o idee mai buna. Pompa electrica a fost inventata pentru injectoare. Ca alta solutie nu era.
*




cum zicea si " argon" ca sa folosit prin anii 80 ,la unele masini ,dar damas este de generatie mai "noua" 95-96 si tot pe carburatie si au pompa de benzina electrica. (tico are mecanica desi sunt din aceeasi generatie).

Si eu as opta tot pt pompa electrica, presiune constant indiferent de turatia motorului, fara benzina in ulei daca se rupe mebrana.

A si ce pompa benzina electrica nu te tine 10 ani !
ionutctn
QUOTE(einstein1984 @ 11 Feb 2006, 22:26)
La cei care merg pe GPL e nevoie. Ca sa poata face pornirea pe benzina iarna, fara sa comute pe benzina inainte de oprire.
*



Da mai si pe mine ma intereseaza ca si eu am pe GPL si iarna isi face treaba cand o mai uiti pe gaz din greseala si trebuie sa dai la cama pe urma. Daca o folosesti numai pentru pornire si atat (ca ai GPL ca si mine) atunci pui una de dacie injectie (costa 1,6 mil ROL) si se potriveste perfect doar ca trebuie sa ii tragi alimentare (fire) si aia se conecteaza printr-un releu de far la butonul instalatiei astfel incat cand apesi din buton pe benzina ea va porni si iti impinge benzina spre carburator iar cand dai pe intermediar iti taie alimentarea cu curent a pompei de benzina. Astfel ea va functiona numai atunci cand o apesi din butonul de la instalatie si nu se mai uzeaza ca in cazul celei mecanice care merge pe retur atunci cand tu mergi pe gaz. In locul pompei clasice se monteaza o flansa oarba.
hunedoreanul
pai de ce sa te chinui cu o pompa electrica. sa zicem ca te lasa pe drum. atuncii ce facii???????????????????????? ca pe aia mecanica o repari si mergi mai departe dar la aia electrica te uiti la ea(si la calitatea pieselor de dacie se poate strica oricand)
Muttley
Faci exact acelasi lucru pe care-l faci si cand te lasa aia mecanica... Alimentezi carburatorul prin cadere.
anndi
pompa electrica se poate pune fara probleme, dar inainte de asta trebuie pusa urmatoarea problema: ce modificari trebuie aduse rezervorului? La nova de geaba pui pompa elctrica pentru ca rezervorul nu e facut pentru pompa electrica(are niste chestii de tabla in interior care se numesc sparge-val). Pentru a pune pompa electrica trebuie data o gaura in punctul cel mai de jos al rezervorului sudata o teava si problema e rezolvata. Un prieten a avut pe neva o pompa electrica si in curbe i se oprea motorul pentru ca se dezamorsa pompa. La berline parca e aceeasi problema cu rezervorul. se gasesc la schrott pompe de benzina electrice pentru carb, pentru ca alea de la injectie au presiune prea mare (3,5 bari la monopunct si 7 la multipunct daca nu gresesc). Bafta!
cei7pitici
Pt . cei ce doresc sa-si puna pompa electrica sa stie ca MERITA.
La masinile pe carburatie pompa electrica se pune tot in compartimentul motor (e o pompa "pas cu pas") nu necesita presiunea unei pompe submersibile ca la injectie.

Acoperi gaura din bloc sau din chiuloasa , in functie de ce masina ai si pe circuitul vechii pompi mecanice o pui pe cea electrica. Mare grija la legatul firelor electrice , sa fie bine izolate(pompa se incalzeste).
Dele
QUOTE(cei7pitici @ 17 Feb 2006, 09:47)
Pt . cei ce doresc sa-si puna pompa electrica sa stie ca MERITA.
La masinile pe carburatie pompa electrica se pune tot in compartimentul motor (e o pompa "pas cu pas") nu necesita presiunea unei pompe submersibile ca la injectie.

Acoperi gaura din bloc sau din chiuloasa , in functie de ce masina ai si pe circuitul vechii pompi mecanice o pui pe cea electrica. Mare grija la legatul firelor electrice , sa fie bine izolate(pompa se incalzeste).
*




de unde pot cumpara si cat costa?
cei7pitici
QUOTE(Dele @ 17 Feb 2006, 10:39)
de unde pot cumpara si cat costa?
*



Se gaseau in comert cele de Aro 10.
Du-te la firme cu desfacere de piese de import si intreaba.
Zaheiu
Dar daca o lasi acolo pe aia veche, are ceva? Adica fara furtune.
Eu sunt dintre cei cu gpl la dacia cu carburatie careo mai uita iarna seara pe gaz.
OldMan
Daca e sa pui o pompa electrica pe carburatie nu cred ca are mare efect si nici nu cred ca se imbunatateste cu ceva regimul de funtionare a motorului. Presiunea nu prea conteaza pentruca atat timp cat are camera de nivel constant, unde cuiul ponto regleaza debitul de carburant care intra in carburator, pompa n-ar face decat acelasi lucru cu una mecanica. Cat despre frecare, axul sta tot timpul in ulei si am vazut masini cu peste suta de mii de Km la care pompa mergea impecabil. Cred ca important este amenstecul de carburant si aprinderea ca astea sunt principalele inconveniente cand stai cu capota ridicata in mijlocul drumului.
Renegatul
Merita din plin pompa electrica! Eu am pe masina de curse o pompa electrica ce asigura 3.5 bar, regulator de presiune de renault 5 turbo. Am carburatie! Merge perfect, pun contactul 5 secunde, apoi porneste la SFERT !
Muttley
Din punct de vedere al castigului de putere, ce parere ai, crezi ca exista vreun castig?
Adica, pus in balanta, care este mai mare? Puterea pierduta pentru antrenarea pompei mecanice de catre axul cu came sau puterea pierduta pentru antrenarea alternatorului la functionarea celei electrice?
Care-i mai avantajoasa?
Renegatul
Energia consumata de alternator e mai mare in cazul meu, pompa mea consuma 3A! Este pompa de injectie wink.gif

Avantajele ar fi la pornire (in cazul ca pompa mecanica are supapele defecte, si se duce benzina inapoi in rezervor)

Si bineinteles daca ai un motor performant, ai nevoie de debit si presiune mare de benzina! Dar nu e cazul baietilor de pe aici.

Exista pompe electrice care se opresc singure cand camera de nivel contant este plina, nu au nevoie de retur. Astea sunt cele mai bune pt carburatie.
ydaniel
cei7pitici pe dacia ta sport ai asa ceva?smile.gif mai pune niste poze si descriere ca unii sunt afoni la electrica:P
Zaheiu
Baaaaa, ati luat-o pe aratura!

Cel ce a pornit topicu vrea sa rezolve problema datului la cama, sau pornirea dupa multe zile, sau trecerea de pe gpl pe benzina, nu cred ca-l intereseaza performanta!

Daca puteti ajuta, adica: merge? de unde? cat costa? alte modificari necesare? bine, daca nu alt topic!

Cei care dorim asta vrem cu zice renegatu: 5 sec contact, si pornire din prima.
Renegatul
Uita-ti aici o pompa electrica care nu are nevoie de retur. Este o pompa de joasa presiune, cand se umple cnc-ul carburatorului,motorasul acesteia se invarte in gol.

Exista unele pompe electrice cu membrana, actionata de un electromagnet, prin intermediul unei platine. Acestea se opresc cand se umple cnc-ul.

Multe variante constructive... In general se poate adapta orice, chiar si pompa de injectie, cu un retur bine dimensionat, dupa ce in prealabil se masoara cu un manometru presiunea care ajunge la carburator.
C.C.
o pompa de joasa presiune e suficienta. eu am gpl si am montat o pompa electrica luata de la cineva (cred ca e de ceva model coreean). nu stiu cat costa la piese import, dar eu am dat un milion pe ea acum vreo doi ani. este excelenta pt.trecerea pe gaz (cum spunea cineva nu mai dai la cama) dar eu nu am montat-o de lene. pur si simplu se tot defecta pompa clasica de benzina, pt.ca, atunci cand mergi pe gpl, pompa clasica baga permanent pe retur, fortandu-se. nu rezista mult si se defecteaza. asa ca, pompa electrica la gpl este chiar indicata (sincer sa fiu, nu stiu ce ar putea sa spuna astia de la rar despre asta, ca inca n-am ajuns acolo cu inventia). totusi, trebuie sa fi atent pe unde tragi firele pt.pompa, pt.ca eu am patit-o. le-am tras aiurea, s-a ros izolatia de pe ele si au dat la masa. nu stiam de ce mergea pompa tot timpul (eu i-am montat si un intrerupator cu care o pornesc la rece si o opresc pe gpl. nu e indicat sa mearga tot timpul, chiar daca e un model cu autooprire). asa ca bafta si ai grija la fire..
p.s.: daca nu ai gpl, nu-ti recomand pompa electrica (daca ai carburator). forteaza cuiul poantou si poti sa ai surprize.. de inundatie in motor smile.gif
si daca tot legi pompa electrica undeva, vezi sa o legi printr-o alimentare de curent care trece prin contact. ca sa nu opresti masina si pompa sa toot bage. au patit-o si altii smile.gif
Zaheiu
Azi sau maine o sa ma duc sa intreb la cei cu piese de import sau la dezmembrari.
O sa va tin la curent. Toti mecanicii, chiar si cei care mi-au montat instalatia GPL, mi-au spus ca ma complic! D-aia a ramas dacia cu tehnologie de acum 20 de ani, pentru toti progresul inseamna ca te complici!

Uitasem. Am gasit la o firma din Timisoara una aproape ca in poze, special pentru masini pe carburator, dar costa 80 de euro noua si 50 second. Decat sa dau atatia bani, mai ales ca iarna a cam trecut, acum masina pornind, daca nu din prima, macar la a treia cheie si pe gaz, mai bine dau la cama. O sa caut ceva mai ieftin.

M-am gandit si eu la varianta ca pompa clasica sa fie putin defecta (putin, pentru ca totusi merge). Daca da soarele o s-o demontez sa vad in ce stare e.
Zaheiu
Am gasit pompa de Damas la un magazin Daewoo in zona Ferdinand-Ritmului, dar 250 RON. Vanzatorul zicea ca merge la Dacie, dar surplusul il baga pe retur.

Scump domnule, scump!

Poate or fi mai ieftine la dezmambrari.
ionutctn
Mai dar la daciile astea pe carburatie este altfel rezervorul fata de alea pe injectie? Adica nu poti pur si simplu sa cumperi de la magazin o pompa electrica pentru dacie injectie si sa o legi de butonul instalatiei de gaz??? Zic si eu ca sa nu mai stam sa cautam pe la dezmembrari din alea straine. Acum stie cineva daca la alea pe injectie rezervorul e la fel sau care e treaba sa se potriveasca pompa aia odata?
sddragos
QUOTE(Zaheiu @ 1 Mar 2006, 09:13)
Azi sau maine o sa ma duc sa intreb la cei cu piese de import sau la dezmembrari.
O sa va tin la curent. Toti mecanicii, chiar si cei care mi-au montat instalatia GPL, mi-au spus ca ma complic! D-aia a ramas dacia cu tehnologie de acum 20 de ani, pentru toti progresul inseamna ca te complici!

Uitasem. Am gasit la o firma din Timisoara una aproape ca in poze, special pentru masini pe carburator, dar costa 80 de euro noua si 50 second. Decat sa dau atatia bani, mai ales ca iarna a cam trecut, acum masina pornind, daca nu din prima, macar la a treia cheie si pe gaz, mai bine dau la cama. O sa caut ceva mai ieftin.

M-am gandit si eu la varianta ca pompa clasica sa fie putin defecta (putin, pentru ca totusi merge). Daca da soarele o s-o demontez sa vad in ce stare e.
*



Ca sa nu mai dati la cama, seara, inainte de a intra in parcare (ultimii 500 m), comutati pe benzina.
La pompa de benzina clasica, am largit orificiul conductei de retur (cu o sula) si n-am probleme cu functionarea pompei la mersul pe gaz (n-aveam nici inainte, dar am zis sa previn suprasolicitarea membranei pompei de benzina).
Zaheiu
Teoretic pompa nu pateste nimic (are un arc ce se comprima cand creste presiunea). Dar e mai elegant sa apesi un buton decat sa chinui electromotoru sau sa bagi socuri in mers!
dex lada



QUOTE(Zaheiu @ 1 Mar 2006, 12:05)
Am gasit pompa de Damas la un magazin Daewoo in zona Ferdinand-Ritmului, dar 250 RON. Vanzatorul zicea ca merge la Dacie, dar surplusul il baga pe retur.

Scump domnule, scump!

Poate or fi mai ieftine la dezmambrari.
*




da de aro 10 cu zicea cei7pitici nu ai cautat ?
dex lada
QUOTE(Renegatul @ 1 Mar 2006, 00:26)
Uita-ti aici o pompa electrica care nu are nevoie de retur. Este o pompa de joasa presiune, cand se umple cnc-ul carburatorului,motorasul acesteia se invarte in gol.

Exista unele pompe electrice cu membrana, actionata de un electromagnet, prin intermediul unei platine. Acestea se opresc cand se umple cnc-ul.

Multe variante constructive... In general se poate adapta orice, chiar si pompa de injectie, cu un retur bine dimensionat, dupa ce in prealabil se masoara cu un manometru presiunea care ajunge la carburator.
*




poaza iti apartine ?
de unde si cat costa materialul care izoleaza galeria ?

Ce e panza de azbest ?

Asa am mai gasit eu pe net (la noi) niste materiale deaste hoate ca rezista la temperatura mare si sunt ignifuge dar se videau la balot de 50m si un metru era ~20 euro.

Inafara se gaseste asa ceva si la un pret bun.
Renegatul
E o banda grafitata speciala pt esapamente. Se gaseste si negrafitata. Costa in jur de 30-35E,nu mai tin minte si se gaseste si in RO la Racing Nick.

Poti folosii si banda din aia de la tranformatoare, numai ca e subtire, si trebuie data in multe straturi sa fie eficienta.
Zaheiu
S-a cam dus frigul, nu mai e de actualitate subiectul.

Vorbim la iarna!
ydaniel
si vara este buna:)astept mai multe poze
cam scumpa pasta:D
Zaheiu
Ati mai cautat pompa electrica? A gasit cineva?

Am fost sapt trecuta in Vitan si nu am gasit.
Cred ca pana la urma o sa imi iau de Damas, macar e noua.
ydaniel
in vitan sigur nu:) dar am vazut in anunt in EZ pompe sh si noi pt toatew tipurile de auto:)
aia de damas cat e?
Zaheiu
Scrie mai sus.
Sociopatul Tandru
argon merci! Nu inteleg de ce cand bag cuvintele cheie in search nu-mi ies topicurile! Sa stii ca folosesc functia dar degeaba!

Ma declaram total impotriva pompei electrice, este adevarat dar acum voi fi nevoit sa recurg la aceasta solutie si eu pe motive de pornire.
Cum va spunea, daca Nova sta mai mult pe dreapta ramane fara benzina in carburator si trebuie sa dai la automat sa-ti vina rau pana se incarca carburatorul. O sa pun o pompa electrica pe contact si sa-mi incarce carbul inainte de a cupla demarorul.
Asta era ideea de baza.
Alte motive nu sunt la pornire pentru ca am facut un experiment. Cu masina mult oprita pe dreapta am turnat benzina direct in carburator pe sus in camere si a plecat la sfert!
Va multumesc inca odata
pop marius
Prima mea masina a fost un Lastun asa ca..va zic cum era la el. Avea o pompa electrica facuta din una de dacie. Partea de sus era ..pompa normala iar partea de jos (de la garnitura in jos) era o adaptare cu un electromagnet. Totul bine si frumos doar ca ..automatica nu mergea. Adica electomagnetul nu mergea cum trebuie si pompa nu..pompa. Solutia? un bistabil care dadea impulsuri . Sistemul de alimentare era ca si Lastunul...o improvizatie.

Cautati pe la dezmembrari o pompa de Lastun si macar din curiozitate uitati-va la ea.

Eu zic ca va complicati.. Lasati-o asa cum e de la mama ei. De 4-5 ori la cama si gata.
C.C.
in principiu ai dreptate. dar am patit-o cand trebuia sa pornesc cu masina si erau -15 afara. iti spun eu ca atunci pomenesti pompa electrica. pur si simplu, in momentele acelea, te chinui sa respiri, daramite sa mai pui mana pe vreun metal. +intuneric, timp pierdut, etc.
insa raman la ideea ca merita doar pt.cei cu gpl.
sal.
cristidb
O alternativa la pompa clasica de benzina e cea capsulata, cu partea de sus din plastic si fara coada. Eu sunt foarte multumit de ea. Costa 44 RON si sunt doua modele, cu sau fara retur. Daca supapele inchid bine nu trebuie dat la cama. Daca se folosesc filtre de benzina inainte de pompa nu se strica supapele.
ydaniel
de unde;) eu mi-am luat de la depozit una clasica.47 de ron:)
cristidb
De la Adras.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.