Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Securitatea Activa vs Securitatea Pasiva
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Danielle
Am plecat de aici...

QUOTE(seba3621 @ 25 Jan 2006, 19:49)
Era totusi interesant daca se facea un sondaj si asupra sistemelor de siguranta... Nu?
*



Stiu ca este greu de ales dar daca ati fi nevoiti s-o faceti pe care ati alege-o in detrimentul celeilalte?

Activ - ABS/ESP/Xenon/ - si ce mai stiti si voi...

Pasiv - Airbag/Centura de siguranta/Tetiere - si ce mai stiti si voi...

P.S. - Daca ati avut experiente nefericite si considerati ca un element de siguranta v-a salvat (abs sau airbag) dintr-o situatie nu tocmai placuta puteti sa ni le impartasiti si noua si cam ce nota ati acorda sistemului respectiv (Activ sau Pasiv).
AND
Nici un fel de siguranta nu previne producerea unui accident! Poate sa te loveasca altul ..si in momentul ala nu conteaza nici un abs sau xenon sau altele. In continuare centura de siguranta este cea mai buna protectie in caz de accident.
Danielle
@AND dar centura de siguranta nu se incadreaza cumva la siguranta pasiva?Impreuna cu tetiera activa fac un cuplu performant,sau nu?
E adevarat poti sta la semafor si vine unul din spate fara sa puna frana,in cazul asta centura si tetiera si-au facut datoria deci un punct bun pentru siguranta pasiva.
ovidiusoft
Danielle, cred ca ar trebui sa mai adaugi o varianta "Nu se poate una fara alta". Sunt cazuri in care unele din sisteme te salveaza, in altele, celelalte. Parerea mea.
Danielle
Am spus mai sus Stiu ca este greu de ales dar daca ati fi nevoiti s-o faceti pe care ati alege-o in detrimentul celeilalte?. Daca as mai fi adaugat si "Ambele" sau "Nu ma intereseaza" nu era relevant pentru ca mult timp noi nu am stiut decat de existenta centurii de siguranta (ca fiind un element de securitate) iar acum avem posibilitatea sa alegem si altceva.
Interesant este finalul poll-ului pentru ca asa vedem si noi pe ce punem baza in alegerea unei masini.
8 airbag-uri sau Xenon? wink.gif
pastrama
Daca aveam ABS la Cielo, acu vreun an nu calcam un anumit mos senil care se plimba printre masini...deci activa e baza!
Liviu
Aici a fost un pasaj neadevarat.

Acum, daca ar trebui sa aleg, momentan as alege siguranta pasiva. De ce? pentru ca tehnologia poate da gres, pe cand o tabla cand se deformeaza oricum absoarbe energie (daca tabla in cauza e facuta cum trebuie atunci poate absobi o cantitate mare de energie ).
bobo77
Cred ca ambele sint importante, am votat totusi activa,ca si in sanatate este mai usor sa previi decit sa combati,dar si cea pasiva este f imp. cum s-a zis mai sus cind esti lovit de cineva..
b64chr
QUOTE(Liviu @ 19 Feb 2006, 20:39)
In primul rand airbagul este un sistem de siguranta ACTIV.
Ca sa nu le confundati, considerati asa: Ceea ce trebuie ACTIVAT ca sa isi faca treaba (esp, abs, airbag, afu, etc), este un sistem de siguranta activ. Ceea ce nu are neviue de nimic pentru a functiona (deformare controlata, centura de siguranta, tetierele, barele din portiere) sunt sisteme pasive.
*


Imi permit sa te contrazic. Tine de siguranta pasiva tot ceea ce te ajuta sa iesi mai putin sifonat in cazul implicarii intr-un accident. De siguranta activa tine tot ceea ce te ajuta sa nu produci un accident.

Revenind on-topic, aleg siguranta pasiva pentru ca te apara in orice situatie, pe cand cea activa in anumite limite. Consider insa si siguranta activa extrem de importanta.
Smeagol
Gesesc o mare utilitate in cazul ABS-ului. Este o componenta ce ma ajuta efectiv !
Sunt de acord si cu comentariile relative la securitatea pasiva, ce te protejeaza cumva si de prostia altora.

Tampenia este ca la 130 la ora, impact frontal nu prea mai ai ce sa alegi din toate sistemele de securitate pasiva.

Este interesant de vazut ce implementare o sa apara in viitor relativ la securitatea activa: comunicare intre ECU-urile diferitelor masini aflate in proximitate. Pot lua o decizie ele sa nu se ciocneasca, se reduca viteza, etc.
juristul2000
O fi buna centura pt cine o poarta da pt cine nu tot mai bine e sa ai un abs sau un esp sau neste faruri bune si mai departe cum ti-e norocul!!! biggrin.gif
Danielle
Un link destul de interesant privind explicarea termenilor Siguranta Activa/Siguranta Pasiva.

Edit
@juristul2000 centura de siguranta este un accesoriu obligatoriu in orice masina si este prevazut prin lege obligativitatea purtarii ei pe cand "abs (din pacate inca mai este optional pe la noi) sau un esp (optional) sau neste faruri bune (daca la xenon ai facut referire-tot optional se numeste) si mai departe cum ti-e norocul!!!"-norocul si-l mai si face fiecare cu mana lui.
Liviu
mea culpa .. aveti dreptate cu sistemele active si pasiva ... airbagul ste considerat sistem pasiv .. desi numai pasiv nu este.
Oricum, conform definitiei ca sistem activ este cel ce te ajuta saconduci iar cel pasiv e cel ce te protejeaza in caz de accident, airbagul int-adevar este un sistem pasiv.

Revenind on-topic in lumina noilor (pentru mine cel putin) definitii ale sistemelor:
Daca trebuie neaparat sa aleg as alege tot pasiv smile.gif ... de condus tine foarte mult de sofer asa ca poti conduce cu atentie maarita ... dar odata ce s-a "inceput" accidentul, numai sistemele pasive te mai scapa (in anumite limite).
sebybv

Eu am bifat "Siguranta Pasiva" cu mentiunea ca peste 130Km/h nu te mai salveaza decat Dumnezeu (daca si ala care intra frontal in tine are vreo 100...nu stiu ce mai ramane...)
Sotia mea traieste azi datorita faptului ca a avea tetierele montate cand a lovit-o unul la semafor cu 50Km/h (fara sa schiteze franarea macar)...si cand ma gandesc ca, cu cateva zile inainte tatal meu ii zicea sa le dea jos, ca o impiedica sa vada in spate...
Multa bafta....
einstein1984
Eu nu inteleg de ce trebuie sa aleg intre cele 2!!!!!!! Ca masina cu ESP dar fara airbag nu cred ca gasesti nicaieri. Invers da.
Cand au venit niste baieti sa-i spuna lui Alec Issigonis ca Mini nu e sigur in caz de impact, ca se deschid usile, motorul intra in habitaclu, masina are muchii si protuberante in interior, au primit raspunsul:
" Eu fac masini cu frane si suspensii bune. Dac prostii fac accident e vina lor!"
Adica avem nevoie de ambele, insa unele dispozitive de siguranta pasiva sunt muuuult mai ieftine ca cele de siguranta activa.
Dar la siguranta pasiva intra si proiectarea caroseriei, a ranforsarilor si zonelor cu deformare programata. Iar astea costa multi bani.
b64chr
QUOTE(einstein1984 @ 20 Feb 2006, 16:32)
" Eu fac masini cu frane si suspensii bune. Dac prostii fac accident e vina lor!"
*


Inseamna ca NCAP si EuroNCAP sunt niste organizatii bune doar pentru prosti.
Danielle
Bine poate am gresit eu cand am spus ...ce ati alege...

Poate era mai nimerit ...pe care ati pune baza...

L.E. - Dar hai sa-ti mai spun ceva...
Vine Hyundai cu o oferta naucitoare xenon la pachet ori xenonul majoritatea il pun pe masina "ca da bine" dar el nu a fost gandit sa dea bine. Xenonul impreuna cu tot sistemul far (spalator/autoleveling) a fost gandit ca un sistem de Securitate Activa. Dar "cineva" se duce si da banii pe Hyundai ptr. ca are xenon si da bine (in parcare sau la colegii de trafic) dar masina aia (poate) are doar 2 airbag-uri si doar ABS (fara AFU) si o alege in detrimentul alteia care insa nu are xenon.
Merge piata? Mergeeee...

Acum eu vin si intreb...
Xenon-aftermarket se poate? - DA
Airbag sau AFU aftermarket se poate? Ma indoiesc.

Si acum intrebare rea...

Cati dintre voi (inclusiv eu) stiau ca xenoanele sunt gandite ca sistem de securitate activa? Aici nu vorbesc de becurile alea colorate in albastru din Vitan.
Liviu
Danielle .. cred ca e exagerat sa spui ca xenonul e sistem de protectie activ ... asa si farurile cu halogen sunt la fel.
Xenonul a fost proiectat ca sa dea o lumina mult mai puternica decat un halogen obisnuit dar cu un consum de energie mult mai mic. In alte cuvinte, avantajul xenonului este randamentul foarte bun de conversie energie electrica / energie luminoasa. Autolevelingul este necesar pentru ca lumina asta foarte puternica ar deranja foarte tare pe cei de pe contrasens .. de aceea este absolut necesar. Si de accea sistemele de autoleveling, cand se defecteaza, fac ca farurile sa bata foarte in jos .. pentru a evita efecte psihedelice asupra soferilor de pe contrasens.

Pe de alta parte insa, lumina mai multa in fata = vizibilitate mai mare => securitate activa .. asta e doar o gaselnita de marketing.

Eu am avut veo 700 euroi ramasi din buget cand mi-am comandat megane-ul. De banii aia am putut alege ESP/ASR, scaune incalzite si climatronic sau xenon, scaune cu incalzire si climatronic ...

Ce crezi ca am ales ? wink.gif.

LE: am corectat o greseala de exprimare ..
Sony
Xenon si climatronic? tongue.gif
MihaiD
As alege ca siguranta pasiva scaune + tetiere gen Volvo - "Wiplash protection seating system" in caz de impact din spate spatarul se retrage in spate pt. a atenua socul. Un film despre asta aici:

http://www.volvocars.us/_Tier2/WhyVolvo/Sa...proachtosafety/

Ca siguranta pasiva as mai instala un rollbar (de strada, nu de raliuri) ajuta in caz de impact lateral sau de rostogolire si bineinteles centuri fara de care nu pot sa conduc nici cand parchez masina ( obisnuinta biggrin.gif ).

Ca siguranta activa imi ajunge ABS dar sa fie deconectabil .
vis-a-vis
Cele doua notiuni nu trebuiesc separate.
Ele sunt gandite sa actioneze complementar.
Structura caroseriei, deformarea ei la impact, ar tine de siguranta pasiva dar depinde foarte mult de dinamica masinii si dinamica la impact.
Airbag-urile, centurile pretensionate si celelalte elemente de siguranta activa sunt realizate incat sa raspunda cel mai bine in functie de aceasta deformare.
Ca elemente de siguranta activa eu inteleg toate acele componente care ajuta masina in situatii critice, manevre bruste sau aderenta scazut. Faza cu becuri cu xenon nu stiu daca ar intra in categoria asta.
La impactul din spate, centura de siguranta nu are nici un rol ci doar tetiera. Culmea ar fi sa se declanseze si airbag-ul din volan si sa iti dea capul si mai rau pe spate. (vezi scaunele pt copii ce se monteaza invers fata de sensul de mers si nu au nici un fel de centura)
Danielle
Mda,stiu ca suna aiurea (xenoanele=securitate activa) dar cred ca este ceva gen...lumina mai multa in fata = vizibilitate mai mare => securitate activa...cum bine a spus Liviu dar mai nou vad ca si stopurile cu leduri (vezi linkul dat de MihaiD) sunt trecute la securitate activa (cica esti mai "bine" vazut din spate cand franezi) ori asta o spune Volvo nu eu. Probabil e o gaselnita de marketing (Liviu) pentru promovarea unui produs nou (cum s-a intamplat si in cazul xenoanelor). Sa vezi acum baietii de pe topicul STOPURI TRANSPARENTE ce or sa inceapa sa dea 900ron pe stopurile cu leduri biggrin.gif ...de ce? Ptr. ca asa spune Volvo...neah Volvo vrea sa-si vanda el produsul stai linistit.
Adica (traducere) la farurile/stopurile cu bec nu puteai sa vezi sau sa fii vazut la fel de bine ca xenoanele/ledurile...si s-a mai vandut un produs. Probabil si sistemul de monitorizare a presiunii aerului in roti v-a deveni un element de securitate activa (sa stii cum stai la un drum lung,ce sa mai bagi manometru')...cred ca toate "gaselnitele" astea depind de producatorul care le face disponibile pe produsul sau (de la caz la caz) deci cred ca ar trebui sa facem abstractie de ele (imi pare rau ca eu le-am incadrat acolo).

P.S. - Liviu eu alegeam ESP/ASR/Climatronic (pe care le consider mult mai utile) pentru ca astea nu le poti pune ulterior pe masina pe cand Xenon/scaune incalzite mergeau a fi montate after-market.
P.S.2 - Da autolevelingul la asta foloseste dar la masinile stock vine in completare cu spalatorul de faruri (ai vazut cum arata niste xenoane in faruri murdare?) dar putini stiu asta si isi monteaza cu 200e xenoane ("vedea-ias" la RAR) fara sa tina cont si de ceilalti participanti la trafic ba unii chiar pe faruri cu striatii (ce conteaza atata timp cat da bine).
P.S.3 - @vis-a-vis la impactul din spate daca nu esti primul la semafor centura de siguranta conteaza enorm crede-ma. Si scaunele ptr. copii folosesc sistemul Isofix (la prinderea de bancheta-impropriu spus ptr. ca ele se prind prin bancheta de sasiu) centura exista pe ele dar pentru ocupant.
Lexy
Am votat siguranta pasiva.

Farurile cu xenoane nu vad de ce ar intra la siguranta deoarece daca n-as vede bine as merge mai incet. Cat despre accident cand se produce si daca Doamne fereste traiasca sistemele pasive care sa te scoata cat mai teafar de acolo!
Preferabil sunt ambele bineteles...abs,ebs,asp plus airbaguri cat cuprinde.
einstein1984
Pai in stilul asta si climatronicul e siguranta activa pentru ca il mentine pe sofer mai proaspat si deci mai atent la trafic. Siasta fara sa umble prea des la diverse butoane.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.