Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O pata de ulei (probabil)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
mariusel
Salutare! Am descoperit de curand la masina mea un Logan Ambition cu 22.000 Km la bord, o pata de ceea ce pare a fi ulei sau lichid frana (habar nu am). Pata se situeaza in partea stanga undeva deasupra unei pompe argintii din care ies niste tevusti (cred ca este pompa de frana deoarece seamana traseele cu cele ce vin la roti) si este aliniata cu joja si cu, cureaua de la electromotor ( pe aceeasi linie). In plus mai am o pata neagra de-a lungul capotei pe aceeasi linie cu aceasta curea.
Va rog sa ma iertati daca nu m-am exprimat corect. Sunt varza la mecanica si nu stiu decat cateva componente ale motorului.
Am sa pun puze cat de curand pentru a exemplifca.
Si inca ceva : masina franeaza excelent, deci nu cred ca ar fi lichid de frana
MoneyTalks
QUOTE(mariusel @ 2 Mar 2006, 22:06)
Sunt varza la mecanica

In cazul asta o vizita in service ar fi utila.
marafetu_80
Pe partea stanga cum te uiti din fata masinii sau din partea stanga a masinii cum stai la volan?
AL
QUOTE(mariusel @ 2 Mar 2006, 23:06)
Salutare! Am descoperit de curand la masina mea un Logan Ambition cu 22.000 Km la bord, o pata de ceea ce pare a fi ulei sau lichid frana (habar nu am). Pata se situeaza in partea stanga undeva deasupra unei pompe argintii din care ies niste tevusti (cred ca este pompa de frana deoarece seamana traseele cu cele ce vin la roti) si este aliniata cu joja si cu,  cureaua de la electromotor ( pe aceeasi linie). In plus mai am o pata neagra de-a lungul capotei pe aceeasi linie cu aceasta curea.
Va rog sa ma iertati daca nu m-am exprimat corect. Sunt varza la mecanica si nu stiu decat cateva componente ale motorului.
Am sa pun puze cat de curand pentru a exemplifca.
Si inca ceva : masina franeaza excelent, deci nu cred ca ar fi lichid de frana
*



ai dreptate, esti cam varza la mecanica.... cam asa rezulta din descrierea problemei... in orice caz, alinierea soarelui cu pamantul si cu luna poate crea o eclipsa, in timp ce alinierea pompei argintii din care ies tevusti cu joja si cu cureaua de pe electromotor, nu dauneaza sanatatii masinii, cu siguranta

deoarece masina franeaza excelent, nu avem de-a face cu o problema tehnica.... deci topic closed.

L.E. am sters cateva ironii exprimate anterior si topicul e ok sa ramana deschis
mariusel
Uitati poze si poate acum ma credeti ca este o problema chiar daca nu m-am exprimat corect. (in special AL)
[attachmentid=21412] [attachmentid=21413] [attachmentid=21414]
klaus
Chestia aia cu conducte e ansamblul pompa ABS.
Treaba aia lichida care e imprastiata pe acolo presupun ca are aspect uleios la atingere.
Ai sanse destul de mari sa ai pierderi de ulei pe la semeringul distributiei sau pe la niste suruburi din zona.

Recomand vizita in service, avand in vedere ca esti pe garantie
nik1965
Ai trecut cumva prin oarece balti?
Eu banuiesc ca este apa murdara aruncata de cureaua de antrenare a AC si servo.
Sterge urmele de pe capota si urmareste o zi doua daca mai apar, si eventual evita sa treci pri balti cu viteza astfel incit sa eviti ca apa din balti sa nu ajunga (prin stropire) pe la curele.
mariusel
Am mai sters o data si nu este sigur de la balti pentru ca are un aspect uleios.

QUASAR78
Eu zic ca este ulei din motor si este de la simeringul de palier => vizita service

Ulei aruncat de cureaua de distributie !!!

AL
ok...scuze pentru ironiile exagerate.... se pare ca totusi ai o problema tehnica... asa cum a zis si Klaus, verifica intai despre ce lichid e vorba..daca e ulei e de unde a zis el, daca e lichid de frana poate proveni chiar de la ansamblul ABS, poate scapa in cantitati mici dar cu presiune mare... inca probabil nu ai pierdut sificient cat sa afecteze franarea, insa nu strica sa fii prudent si.... sa mergi repede la service...

P.S. am editat mesajul meu anterior, stergand ceea ce mi s-a parut exagerat... insa problemele intre noi, daca nu se incheie aici, se pot trata doar pe sectiunea de Probleme Administrative.
QUASAR78
Imi cer scuze , am privit pozele tale mai bine si se pare ca este de la pompa ABS , verifica imbinarile .....

Se vede o disipare nu uniforma , ci mai degraba sub forma de jeturi , ceea ce se coreleaza cu nivele diferite de franare !


Dar lasa , dute urgent la service sa nu ramai fara frani !
mariusel
Am sa ma duc in service dar imi este frica de teparii nostrii asa ca am scris si la Dacia pentru a ma duce cu scrisoare oficiala de la ei.
nik1965
Verificat la auto din dotatre si am acele urme de mizerie si eu afirm cu tarie ca la mine e apa murdara recoltata din baltile prin care am trecut si aruncata de cureaua de accesorii, curaeua fiind curata fara urme de ulei.
Pentru linistea ta mergi in service.
Cureaua de distributie nu are cum sa arunce ulei in acest mod deoarece este sub capac.
mariusel
QUOTE(nik1965 @ 5 Mar 2006, 11:28)
Verificat la auto din dotatre si am acele urme de mizerie si eu afirm cu tarie ca la mine e  apa murdara recoltata din baltile prin care am trecut si aruncata de cureaua de accesorii, curaeua fiind curata fara urme de ulei.
Pentru linistea ta mergi in service.
Cureaua de distributie nu are cum sa arunce ulei in acest mod deoarece este sub capac.
*


Am fost in service vineri si mi s-a spus ca este posibil sa fie de la unul din cele doua suruburi ce ajung pana in motor. Am programare maine pentru solutionarea problemei.
klaus
Vezi ca in cazul asta trebuie sa-ti schimbe si cureaua de distributie+intinzatorul aferent.
Sa nu-i lasi sa ti-o puna pe aia veche!!
mariusel
Ah. Daca citeam si io mai devreme..
Am fost azi si au scos niste suruburi din stanga motorului, le-au dat cu mastic si le-au pus la loc dupa care au mai stat vreo 30 mn dar nu stiu ce au facut ca nu m-am mai uitat.
radioman
Sa dea bunul Dzeu sa fie de acolo de unde ti-au bagat aia de la service mastic, dar sa stii eu am patit ceva similar cand aveam SuperNova ( care avea multe similitudini la motor cu Loganul nost') si intradevar a fost simeringul de pe arborele cotit(extremitatea opusa bineinteles cutiei de viteza), si care mi-a mancat 6 luni din viata in sensul ca mi-au schimbat "mesterii" de la Dacia intre 3000 si 5000 de km 2 simeringuri, mi-au bagat mastic de numai - numai prin toate gaurile, si am sters din 2 in 2 zile fiecare cotlon de la motor (partea dreapta ).Solutia : schimbat cu un nou simering, dar montat cu PRESA speciala trimisa de francez si nicidecum cu manuta libera asa cum faceau ei, pt ca daca ai sa te uiti acolo la simering ai sa intelegi bine ca nu e corect ca simeringul sa intre nici mai mult, nici mai putin decat cota din carte.Daca cumva peste 200 km gasesti iar ulei pe acolo da fuga la ei , dar tine cont se ce ti-a povestit Stan Patitu'... wacko.gif
frontEND
aceasi problema am avut si eu ... au scos un surub au dat cu mastic ... degeaba
luni am avut programare la service adras- valea lunga, de la 8 la 12...
au schimbat asa: simering distributie, curea distributie si curea accesorii!
Zic ca ai aceeasi problema pt ca aveam urma de ulei identica cu a ta
bafta!

mariusel
Spune-mi si mie daca te-a costat ceva.

mariusel, nu mai cita din postul imediat superior!!!!
horsewhisperer27
klaus, daca se umbla la suruburile alea,trebuie neaparat schimbata cureaua?
de ce?
mariusel
Update la problema.
Am revenit in service dupa operatiunea de "masticare" a suruburilor deoarece pata a reaparut in decurs de 2 saptamani.
Rezultat : programare in service vineri pentru schimbarea semeringului de distributie si a distributiei.
Chestie ciudata : cei de la garantii au afirmat ca semeringul si distributia sunt identice cu cele de Solenza deci neavand in stoc speciale pentru Logan imi vor monta piese de solenza.
Voi ce parere aveti?
Mentionez ca am motor 1.6.
IRONICK
QUOTE(mariusel @ 22 Mar 2006, 13:55)
Chestie ciudata : cei de la garantii au afirmat ca semeringul si distributia sunt identice cu cele de Solenza  . .Mentionez ca am motor 1.6.
*
Pai crezi ca are legatura cursa pistonului cu distributia ? Eu zic ca nu.
klaus
Da, sunt aceleasi.

Eu am cam inceput sa fiu ingrijorat de problema asta de la logan care apare atat de devreme, pentru ca stiu inca 2 prieteni care s-au confruntat cu asa ceva, si care au schimbat semeringul de la distributie.
IRONICK
Ale voastre sunt din 2004 ?
mariusel
A mea a fost fabricata in februarie 2005.
klaus
Si amicii mei tot pe la inceputul anului 2005 au luat-o
mariusel
Poate a fost un lot cu probleme. Ar trebuii sa facem un sondaj sa vedem in ce perioada au fost fabricate masinile ce prezinta aceasta problema.
mariusel
Am revenit din serice. Mi-au schimbat curea distributie/rola intinzator (cred)/semering distributie.
Sa speram ca nu ma mai duc in service decat la revizii.
DragosP
Cum adică: "cred"? N-ai nici un docoment? blink.gif
Din câte știu astea se cam schimbă la pachet.
nvasiliu
QUOTE(klaus @ 22 Mar 2006, 20:17)
Si amicii mei tot pe la inceputul anului 2005 au luat-o
*




Si cati km aveau amicii tai cand s-a intamplat? Doar la Ambition se intampla (nu cred ca ar trebui sa aiba vreo legatura)? Si eu cu a mea am 17.500 km dar nu am inca asa ceva.
frontEND
a mea aveam 17 mii ...
au fost schimbate si curelele respective pt ca au fost impregnate cu ulei.
data fabricatiei dec 2004....
se poate sa fie un lot cu probleme...
eu+baiatul care a deschis topicul+ 2 prieteni de ai lui klaus+ 1 domn care schimbase si el piesele (dar eu nu am fost indeajuns de inteligent sa intreb data fabricatiei)
sparky
Se pare ca si eu am aceeasi problema. Ieri am depistat prezenta uleiului si m-am dus la service. Nu de mult (2 saptamani) facusem revizia de 15.000 cu schimbul de ulei aferent si m-am gandit ca s-o fi scapat pe undeva, ceva ulei.
Nu a fost asa. Au venit mecanici si dupa o uitatura scurta au spus ca trebuie programare, ca trebuie dat motorul jos pentru ca au ceva de schimbat. Bun! m-am dus sa fac programarea si l-am intrebat pe domnul respectiv totusi care ii problema si ce trebuie schimbat. Mi-a zis ca un semering si ca au mai fost Logane cu problema asta. Cu toate ca masina ii inca in garantie, intreb cat ma va costa operatiunea, la care mi se spune ca nimik numai sa vedem cum sta treaba cu curelele, care nu intra pe garantie.
Vin acasa si dau search la prietenul atotstiutor forumul dacia club, unde mi se mai limpezesc situatiile. Dupa spusele lui Klaus indiferent de starea curelei de distributie, daca se da jos pentru a facilita accesul sau ma rog alte motive, ea trebuie inlocuita. Sincer nu mi se pare normal sa o platesc eu din moment ce masina este in garantie si mai ales faptul ca ea este deteriorata (are ulei pe ea) se datoreste unui defect al masinii si care este acoperit de garantie.
Sfatuiti-ma! Fac galagie sa schimbe curelele pe banii lor sau nu fac galagie si dau banii eu.
P.S. Loganul este Preference cu 15.800 km la bord cumparat in 27 ian 2005.

Ar fi super daca ati pute sa imi dati vreo idee pana pe la 12:30 ca la 13 sun programat la service. Multumiri anticipate!!!!
dRg
E normal sa faci galagie.
Operatiunea de schimbare a semeringului se datoreaza unui viciu de constructie care este acoperit de garantie. Nu e vina ta ca trebuiesc inlocuite acele curele.
Eu unul nu as da nici un ban!
DFA
Având în vedere că, cureaua nu s-a uzat sau defectat ca urmare a folosirii ei normale (fiind considerat consumabil) ci este victimă colaterală a unui defect recunoscut de către service, ei trebuie să suporte toate cheltuielile de repunere în funcțiune a mașinii.
klaus
eu zic sa iei carnetul de garantie, sa cauti pe net HG 394/1995 si sa o listezi, le pui una peste alta, cauti o caramida plina si bine arsa, o invelesti in astea doua de ti-am zis eu (carnetul de garantie si HG 394/1995) si le dai cu carnetul si Hg astfel rulate peste caramida in gura la aia de la garantii.
Daca nu inteleg din prima, le dai cu ele si peste ochi, pana reusesc sa inteleaga HG-ul ala si ce prevede el.
si le citezi din art. 9 al. 2:
QUOTE
Vânzătorul este obligat față de consumator, iar producătorul, față de vânzător, pentru produsele reclamate în cadrul termenului de garanție, să asigure și să suporte toate cheltuielile pentru punerea în funcțiune, întreținerea, repararea sau înlocuirea acestora, precum și cheltuielile de manipulare, diagnosticare, expertizare, montare, ambalare și transport aferente
sparky
radmasa.gif Asa am sa fac!
Multumiri tutror pentru sfaturi. O sa va spun cum au decurs ostilitatile dupa ce ma intorc de la service.
sparky
Nu a fost necesar sa folosesc caramida. Totul a decurs ok, nu a fost nici un comentariu cum ca ar trebui sa platesc ceva. S-a schimbat cureaua de distributie.
Buba era de la semering intr-adevar. Sper sa nu mai fie probleme. Acuma am sa spal pe acolo ca sa observ daca va mai curge sau daca s-a remediat problema.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
mihaib32nfs
sigur nu l-au pus tot pe alea vechi.Ai stat linga masina cind l-au desigilat sau ai privit desfasurare lucrari de la un balcon,fiindca multi clienti nu stiu ca cei din service le pun aceelasi curele spunind ca l-au schimbat
roland
Salut. Fiind proaspat posesor de simering distributie plesnit, vreau sa va intreb cam cum se face operatiunea de schimbare a simeringului. Adica: ce se da jos, pe unde este acces, etc.
Citind pe forum despre aceste probleme m-a pus nevoia sa ma uit p-acolo...
Multumesc.
klaus
Pai ar tb sa se dea jos motorul ca sa ti-l poata baga cu presa.
Giurisici Fabian
miercuri sunt si eu programat la service pentru schimbatul semeringului de distributie,am stat si m-am tavalit pe sub masina ca nu stiam pe unde curge dar pana la urma am vazut ca e de la el.Ce mi s-a parut ciudat este ca ,cureaua de distributie este uscata(am desfacut un capac de plastic prins in 3 suruburi de 8),nu are ulei pe ea,tot uleiul curge pe langa pinionul de la distributie pe fulie si asta il arunca peste tot pe acolo.
roland
Salut.
Am fost in service (suspect de simering distributie) si s-au uitat astia si au zis ca e doar mizerie si ca nu curge nimic. Cica era doar mizerie, noroi si d-astea. Au spus ca, daca e de la simering sau ceva, arunca ulei cureaua peste tot (pe capota, etc).

E drept ca fulia (cea mai de jos) nu e acoperita de nimic (capace) si ca scutul nu o protejeaza prea eficient (e chiar spre margine). Eu nu aveam stropi de ulei pe capota (ca ceilalti care au patit asa ceva) ci doar ceva urme prin partea de jos, de cine stie ce maglavais.

Posibil sa mi se fi parut? Adica e posibil sa fi luat ceva balta cu mizerie (ulei, noroi) si sa se fi infiltrat p-acolo?

Multumesc.
Giurisici Fabian
am fost azi la service.au desfacut distributia si ziceau ca mi se pare mie .am descoperit impreuna cu ei ca pierdea ulei pe la semering dar era ciudat ca uleiul se scurgea printre pinionul de distributie si arborele motor(nu murdarea cureaua de distributie),dupa care era luat de fulie si aruncat pe acolo.Si celor de la service li s-a parut ciudat ca nu se vedea pe unde curge decat cand au dat jos si pinionul ,era ulei intre el si arbore si intre pinion si fulie dar in rest ucat si nici o pata pe interiorul capacelor de la distributie.
Au inlocuit semeringul,cel nou bagat cu presa,schimbat cureaua de distributie.
urmeaza sa o tin sub observatie sa vad daca mai pierde.
roland
Fabian, la tine unde se vedea uleiul? Era aruncat de cureaua de accesorii (nu de distributie)? Era murdara cureaua de accesorii? Unde anume era aruncat uleiul de catre fulie? In ce zona? Merci.
Giurisici Fabian
uleiul iesea printre pionul de distributie si fulie(fata interioara sa zic asa)iar de la invarteala il arunca de jur imprejur(capota ,panoul de foc,planetara,conducta de servo directie,capacul distributiei,cadrul motorului) tot ce era dea lungul fuliei
de remarcat cum am mai spus nici o curea nu era murdara de ulei.
Kojak
Oameni buni, cei cu probleme la semering respectiv curea de distributie, ma refer la cei care ati avut interventie asupra masinii in service, vi s-au schimbat si rola intinzator si cea infasurator (galetii) precum si cureaua de accesorii cu ocazia asta (chiar daca erau in stare buna) sau strict semeringul si cureaua de distributie?
roland
Fabian, inca o intrebare, te rog.
Pentru schimbarea simeringului, cu presa, este loc sa bage presa? Sau se da jos motorul, cum spunea mai sus Klaus?
Giurisici Fabian
nu se da nici un motor jos
se scoate roata dreapta fata,protectia de plastic de pe cotraaripa,se desface suportul motorului (cel de pe contraaripa dreapta),capacul distributiei,fulia de la cureaua de accesorii,pinionul distributiei si se mai desface o brida care e prinsa la un capat de lonjeron si la celalalt de surubul unde se prinde bascula(bucsele basculei) de cadrul motorului.
Giurisici Fabian
miercuri am dus masina iar la service pentru acelasi defect ,ieri era facuta bucati (cadru motor desfacut ,puntea fata,baia de ulei ,capac distributie) si s-a inlocuit piesa din imagine.sper sa se fi remediat.Masina o i-au luni pentru ca sa dereglat unghiul de fuga si geometria rotilor din cauza ca sa demontat acel cadru al motorului.
piesa este o bucsa(asa ziceau mecanicii) dar si pinion care antreneaza printr-un lant pompa de ulei si avea niste asperitati pe suprafata de contact cu semeringul Piesa este facuta de Sinterom(scrie pe ea dar nu am pozat fata cealalta)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.