Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oscilatie a turatiei in ralanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zamolxes
Salutare. Nu dati cu parul, ca sunt nou.



Deci problema mea este urmatoarea:

Dupa fiecare ACT (destul de frecvent, ca se deregleaza dupa aprox 1000 de km), in ralanti turatia motorului oscileaza destul de puternic (diferenta este in jur de 200 de ture, de la 800 pana in jur de 600). Nu am reusit sa imi dau seama de unde provine problema. De asemenea, daca o las asa cum au reglat-o in service in jur de 2000 de ture (in orice viteza) masina se comporta ca si cum s-ar ineca. Nu fura scanteie (cel putin nu vizibil) intru-cat am testat noaptea si nu se vedea absolut nimic. Am mai remarcat o chestie: daca accelerez continuu si trec de 2000 de ture, cand ajung pe la 2300 scade brusc la 2000 si apoi continua urcarea.



O solutie gasita este sa modific putin avansul (inainte parca, in sensul acelor de ceasornic). Nu mai oscileaza, dar o simt ca parca nu merge asa de bine.



Daca puteti sa imi dati o idee ce as putea sa ii fac, ar fi excelent.

Mersi.



PS: Pe cat posibil cu destul de multe detalii, pentru ca sunt incepator in ale mecanicii.
Remi
Verificati arcurile de la avansul centrifugal.
tyka
verifica aprinderea,cred ca acolo e buba. icon_mrgreen.gif
van den plas
Daca n-ai aprindere electronica iti recomand sa-ti iei. Si mie imi oscila ralantiul ,indiferent la toate reglajele pe care le-am incercat. (inclusiv in service). Mergea ce mergea, iar cand te asteptai mai putin incepea sa moara, aproape sa se opreasca motorul, dupa care isi revenea si iar mergea bine o perioada .(uneori destul de mare) Adauga la asta si vibratiile din volan determinate de schimbarile destul de dese ale turatiei. Rezulta o sursa continua de stres. Dupa ce am montat insa aprinderea efectul a fost spectaculos, au disparut toate fluctuatiile turatiei, iar acum am un ralanti beton. Mentionez ca e vorba despre o aprindere care elimina platina.
beby1300
si mie imi variaza turatia la relanti, 800-1000. la turatii mai mari nu mai face probleme. am verificat delco-ul si am obs. ca axul are un joc (batran saracu'). poate o fii de la acest joc al axului de delco.....

daca da, nici o aprindere electronica nu rezolva problema pt. ca virgula comanda de la platina tot aiurea este data.
beby1300
scuze, nu am vazut ca era vb. de o aprindere fara platina. corect... daca este o ap. cu senzor nu mai ai nici o pb. cu axul uzat sau platina.
van den plas
Cred ca si la mine era vorba despre acelasi lucru si tocmai faptul ca aprinderea a eliminat platina (nu mai exista contact mecanic) a determinat rezolvarea problemei.
nimic
la mine nu oscila relantiul dar daca acceleram f fushor pana la 1000 cobora putzin si avea tendintza sa dea in bot.mi-a reglat-o un meshter care mi-a zis ca aveam distantza la platini prea mica si avansul prea mare.platina era reglata pt normal iar avansul pt fuga.asa ca verificatzi istantza si corelatzi-o cu avansul
tyka
cred ca axul tau are joc.B icon_mrgreen.gif eby are dreptate daca ai joc poti sai pui si aprindere -----------.
ghc
Hai ca mi-au aparut si mie oscilatii la ralanti. Asta dupa ce am schimbat fisele. Cele noi sunt mult mai flexibile decat cele vechi. Asta sa fie buba? Sa le pun inapoi?



Inca o intrebare: stiu ca ordinea de aprindere este 1-3-4-2, deci asta ar trebui sa fie si ordinea fiselor pe capac, in sensul acelor de ceas (incepand de la clema dinspre motor). Corect?
Slider
Daca nu nimereai bine ordinea nu-ti mergea motoru' :roll:
Al Cap0nE
ma scapat si pe mine azi un sofer de problema asta. Am schimbat platina, a reglat avansu, si am vazut ca a umblat putin si la un surubel de la baza carburatorului. Acum toarce frumos si rotund
marius-gabriel
beby1300, incearca sa schimbi pinionul de la delco pt ca jocul poate fi si de acolo.unul de uzina costa vreo 250.000 lei
marius-gabriel
beby1300, incearca sa schimbi pinionul de la delco pt ca jocul poate fi si de acolo.unul de uzina costa vreo 250.000 lei
whitesorcerer12
schimba axul de la culbutori, sau mai bine scoate-l de pe masina si vezi daca este uzat!!

daca se simte sant la unghie pune unul nou, ca de aia faci tachetii la 1000 de km!!!!

ma mir ca nu a zis nimeni nimik de treaba asta!!!!
tyka
nuti lua altul nou,dute cu el la un fain si andeparteaza cu ajutorul pietrei[prin polizare]santul din ciocul culbutorilor[unde apasa pe supapa] icon_mrgreen.gif
whitesorcerer12
etetete ca nu m-am gandit ca se poate treaba asta :idea: :idea: :idea:
tyka
la dacie se poate orice ,credema. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
florinyxd
se poate sa fie de la culbutori si implicit supap. si la mine are o oscilatie, dar mica de tot. scade cu aprox. 50 - 100 turatii la 2 ture ale motorului. aprinderea e reglate zic eu perfect. altfel n-ar fi pornit pe gerurile alea mari la primul sfert de cheie. cand pornesc intai sta acul la turometrul la aprox 100 - 150 tur/min. si apoi urca dupa cateva secunde. deci altceva nu poate sa fie decat o supapa. cel putin la mine.
tyka
totysi mai verifica platina si avansu. icon_mrgreen.gif
beby1300
montat din nou aprindere cu acumulare capacitiva, dupa ce o periada am mers pe clasic tocmai din cauza variatiilor de turatie la relantii, scaderile si cresterile bruste de turatie s-au accentuat. mai mult chiar, motorul pare sa sa primeasca "contre" puternice, ca si cum aprinderea amestecului se face cu mult inainte de momentul normal, si da sa o ia inapoi. nu se intampla decat la relantii si f f rar la turatii de peste 1500.



concluzia mea: ap. el. nu a facut altceva decat sa accentueze efectele jocului axului de delco, printr-o aprindere mai buna a amestecului. mentzionez ca i-am facut doua intrari: comanda platina, comanda optic.



next: tocmai am montat senzorul optic in delco, treaba asta a necesitat 2 gauri in carcasa delco-ului. am fixat pe distribuitor "elicea" care trebuie sa faca Inchiderea/deschiterea senzorului, si dupa o tura in jurul blocului am scos-o pentru ca din cauza caldurii de la motor deja nu se mai tzinea bine, si probabil nici unghiurile nu le-am facut prea precis.



Dupa ce pun definitiv, adica cu simtz de raspundere, obturatorul pentru optic :idea: aici am nevoie de o idee geniala :idea: , variatiile la relantii ar trebui sa dispara.... daca nu inseamna ca problema se afla in alta parte pe acolo pe sub capota......
van den plas
O schema cu o aprindere cu senzor optic am gasit intr-o revista "Autoturism" mai veche. Daca nu-ti vine ideea, pot sa ma uit pe acolo sa vad ce solutii au folosit ei . Aprinderea mea e cu senzor magnetic si are avantajul ca se poate trece foarte usor in modul clasic (se actioneaza un comutator si se deblocheaza platina).
beby1300
de schema nu prea as mai avea nevoie. marea problema este opturatorul care trebuie fixat pe distribuitor. trebuie sa fie solid si taiat la 90,00000 grade.



ar trebui sa arate ca in poza, scuze pt design.



la mine comutatorul schimba optic/platina. iar daca vreau pe clasic nu fac decat conectez doua stechere mama-tata care sunt puse in ap. el.



cu senzor magnetic nu este mare diferentza doar ca mie imi este mai usor sa fac un opturator decat sa fixez patru magneti.
mosoru
Ma intereseaza si pe mine o aprindere deasta gata facuta.
tyka
VATI PROSTIT.....CAPTOR OPTIC?????????/ icon_mrgreen.gif
calinp
pentru partea mobila cred ca mai usor este cu un disc in care sa tai cu un ferastrau 4 fante. daca ai aprindere capacitiva nu conteaza latimea fantei.
van den plas
QUOTE


de schema nu prea as mai avea nevoie. marea problema este opturatorul care trebuie fixat pe distribuitor. trebuie sa fie solid si taiat la 90,00000 grade.  


Cand am zis de schema nu m-am referit la schema electronica, ci la schema cu montajul si piesele ce trebuie confectionate sau modificate. Piesa de care vorbesti ei o numeau "clopot", daca imi aduc bine aminte. Solutia tehnica folosita de ei cred ca e ceva mai complicata. De ex. pt. revenirea la aprinderea clasica trebuia inlocuit platoul pe care au fost montate piesele.
van den plas
mosoru a scris :
QUOTE


Ma intereseaza si pe mine o aprindere deasta gata facuta.  


Problema e ca ar trebui sa faci un drum pana in Bucuresti. Pot sa te pun in legatura cu mesterul care confectioneaza aprinderile astea care elimina platina (cu senzor magnetic), dar tot ar trebui sa vii pana aici ca sa ti-o monteze. E destul de dificil sa o montezi singur ,in cazul in care ai primi-o prin posta, plus ca iti mai face si unele reglaje la carburatie,ralanti,avans.
beby1300
la mine nu se pune problema de modificari majore... nu am scos nimic, doar am adaugat, e o gramada de loc in delco.



cu fierastraul am incercat deja, smile.gif. dar trebuie oarece precizie.



ma gandeam ca cea mai buna solutie ar fi o piesa care sa aiba deja forma necesara si cu mici ajustari sa o pot monta in delco.
MarcosBXCS
QUOTE
mosoru a scris :
QUOTE


Ma intereseaza si pe mine o aprindere deasta gata facuta.  


Problema e ca ar trebui sa faci un drum pana in Bucuresti. Pot sa te pun in legatura cu mesterul care confectioneaza aprinderile astea care elimina platina (cu senzor magnetic), dar tot ar trebui sa vii pana aici ca sa ti-o monteze. E destul de dificil sa o montezi singur ,in cazul in care ai primi-o prin posta, plus ca iti mai face si unele reglaje la carburatie,ralanti,avans.


Vreu si eu nr-ul omului cu aprinderile ... Cred ca ar face bine la berlina mea wink.gif

marcos@aviatiei.ro

10x
mosoru
Van den plas daca alta solutie nu este,da-mi si mie nr de tel al omului pe MP
van den plas
Sper ca ai primit MP-ul. (imediat dupa confirmare, mi-a aparut eroare)
MarcosBXCS
Eu l-am primit, mersi mult wink.gif O sa-l sun sapt asta si revin cu amanunte cum merge wink.gif
MarcosBXCS
Tocmai vin cu aprindere noua electromagnetica wink.gif Domnul respectiv a fost foarte dragut, mi-a montat-o repejor, mi-a reglat si carburatia.

Tot ce pot spune ... ca merita fiecare banut! Merge motorul ca uns acum wink.gif Unde mai pui ca iti da si garantie biggrin.gif

O recomand cu caldura !
SiloS
e bine daca dau avansul cat mai spre volan [ sa mearga motorul mai repede ] ?
tyka
DAAA.........dar la um momendat daca ancerci mai mult se opreste sau merge antrerupt.Gaseste un punct unde merge rotund si nu oscileaza. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
nimic
verifica si pompa de vacum.si de la ea mai oscileaza relantiul
tyka
da dar mai greu. icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.