Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masini cu motor >100CP cu ABS on/off la buton
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
silviumc
Ma intereseaza sa-mi iau ceva care sa "fuga" dar vreau sa pot sa disablez ABS-ul cand vreau. Ca sa nu ma culc pe-o ureche in ideea in care oricum ma scapa ABS-ul.

Logan-ul viitor cu 107 CP e primul candidat, dar banuiesc ca nu se poate disabla ABS-ul la comanda.

Alte sugestii?
StefanT
Eu nu am auzit de masini cu ABS cu posibilitate de ON/OFF. Cred ca tu confunzi cu ESP-ul care e alta mancare de peste.
Si cum adica sa nu te culci pe o ureche. Zi ca vrei sa pui frane meseriase, n-o da intoarsa.
Chiar daca ai ABS adapteaza viteza conditiilor meteo ca si cum ai conduce o masina fara nici un sistem de siguranta, si nu te culca pe o ureche, ca pt. tine o faci.
Bafta!
Lucian BLK
blink.gif Ce inseamna "disablez"? blink.gif
StefanT
De la disable, in engleza wink.gif
A.k.a. dezactivare.
geti
Nici o masina nu are ABS care sa se dezactiveze.Doar airbag-ul si ala doar cel din dreapta.Probabil ai auzit ceva de airbag si s-a transformat in telefonul fara fir tongue.gif radmasa.gif
pastrama
QUOTE(geti @ 6 Mar 2006, 22:31)
Nici o masina nu are ABS care sa se dezactiveze.Doar airbag-ul si ala doar cel din dreapta.Probabil ai auzit ceva de airbag si s-a transformat in telefonul fara fir tongue.gif  radmasa.gif
*


Se mai poate dezactiva si TCS-ul (controlul tractiunii) la unele masini-Skoda Superb.
geti
da asa e ceva de genul ASR.Dar eu spuneam de ABS.Oricum am prins ideea ta.Ai vrut sa spui ca sunt si alte elemente de siguranta care se pot dezactiva constient smile.gif
klaus
Pai.... scoate-i mufa de la calculatorul de ABS 04.gif
StefanT
radmasa.gif

Sau scoate-i cauciucurile. Sa vezi ce sanie te duci pe janta icon_mrgreen.gif
BAD_MF
Sau poti scoate pur si simplu siguranta din tablou aferenta ABS-ului.
Lexy
Ce topicuri...bai nene, te doare mintea.

Ce crezi ca abs-ul te salveaza?Nu te culca pe urechea asta!Te ajuta da nu te salveaza...te ajuta prudenta si multe altele.
dizzy
ABS face o singura chestie:
Te ajuta sa nu mai blochezi rotile la franare violenta.
Adica te ajuta sa schimbi directia in timpul franarii.
Scoti siguranta electrica de la ABS si pe urma faci ce vrei, dar de ce????
florindu
Poate vrea omul sa vada fum in retrovizoare cand baga talpa'n frana...
Ce, banii lui pe cauciucuri nu merg bine la comerciantii de gume?
LucescuC
Scoate siguranta aferenta ABS-ului din tabloul de sigurante.Porneste motorul si ar trebuie sa-ti ramana aprinsa iconita cu ABS din bord.Bingo!Nu mai ai ABS.
einstein1984
Rau faceti ca dati astfel de solutii. Ca si cum ai spune unui sinucigas sa ia somnifere in loc de diazepam.
Smudo
QUOTE(Lexy @ 7 Mar 2006, 09:01)
Ce topicuri...bai nene, te doare mintea.
*


Daaaa, chestia asta poti s-o mai spui o data. Io incerc sa mi-l imaginez la volan, cum activeaza si dezactiveala el ABS-ul in mers... si cu ce ginduri:
- acuma sint cu o tipa noua in masina, si io precis vreau s-o impresionez pe asta, ia mai bine sa opresc io ABS-ul asta, ca asa daca stiu ca e oprit, conduc si eu ca oamenii intregi la minte.
- acuma chiar ca ma grabesc, si cica ABS-ul ala ajuta la siguranta, asa au scris astia la radio, ia sa-l activez ca sa-mi creasca sansele de supravietuire.

Ma doare mintea, sa mor aici de n-o fi asa.

EDIT: (ca era sa uit) chestia cu "masini > 100 CP... 100 CP o fi pragul ala psihologic, cum se anunta mai demult la cursul dolarului ca valuta respectiva a depasit "pragul psihologic" de 'jde mii de lei?
mih95
Da da... se poate da "disable"
Cauti in Option sau Config dupa caz, faci click din mouse si... gata... nu mai ABS...
053.gif 053.gif
Scuze, dar nu m-am putut abtine...
brunner
Razi tu razi, da' nici nu stii ca ai dreptate smile.gif
CPU-ul central al masinilor moderne ruleaza in general o versiune embedded de DOS (similar cu ala de la Canon) si toate setarile default din fabrica sunt retinute in fisiere de configurare mod text. Daca reusesti sa te loghezi pe dos-ul respectiv printr-o interfata ODBII poti sa schimbi o gramada de parametri ai masinii modificand respectivele fisiere de configurare.
Asa ca teoretic poti sa faci un buton de ABS on/off la orice masina moderna, daca-l legi la un port al cpu-ului care sa acceseze o rutina custom care sa modifice fisierul unde sunt definiti parametrii abs-ului.
Acu' daca merita sau nu dpd practic, e alta discutie.
shefful
Ma minunez si eu cum vine treaba cu ABS-ul care te scapa. Pe mine m-a ajutat de cateva ori sa evit obstacolul, dar mi-e mult mai greu sa estimez distanta de franare. Si cand e polei pe jos e foarte amuzant sa vezi cum merge masina incetisor dar nu se opreste nici s-o pici cu ceara! ABS-ul nu micsoreaza, in majoritatea cazurilor, distanta de franare! Parerea mea, hic, care este...
AND
Probabil silviumc vrea o masina ale carei "performante" pot fi modificate din mers. Cea mai cunoscuta faza este cuplarea si decuplarea controlului tractiunii. Costa cam mult o masina noua care sa aibe functia asta .. iar sh , uite-te la BMW , Audi etc. Ceva mai accesibil am impresia ca este functia IDS (Interactive Driving System) disponibila pe Opel Astra H ..care la apasarea unui buton , masina devine mai sportiva , se intaresc suspensiile (banuiesc) . Google it , pt cei interesati..
Cornel001
QUOTE(shefful @ 7 Mar 2006, 22:06)
Si cand e polei pe jos e foarte amuzant sa vezi cum merge masina incetisor dar nu se opreste nici s-o pici cu ceara!
*


Cam asa... si pe la mine... De ex, intr-un caz noroc ca nu s-a grabit o doamna sa treaca, pe viscolul de martea trecuta pe trecere; vazusem trecerea, n-aveam nici viteza... In alt caz, tot relativ recent, am intrat intr-unul (masina, din spate) ceva mai tare decat trebuia tinand cont ca desi il vazusem tarzu ca oprise, reactionasem destul de rapid. In ambele cazuri ma uitam ca prostu cum bagam picioru in frana si... se ducea cu tot cu ABS-ul ei. Nu era chiar polei, dar macar umed si rece tot era. Sa invatati ceva din asta.
Din cate am inteles:
ABS-ul reduce distanta pe asfalt uscat.
O mareste pe umed sau zapada/gheata. Se pare ca de asta un amic cu Xsara il avea dezactivat asta iarna.
In toate situatiile te ajuta sa pastrezi controlul asupra directiei... doar ca prin bucuresti de multe ori nu prea mai ai unde sa schimbi directia.
os
Stimati colegi de forum,

aceasta discutie (ABS - da sau nu) se reia cu o oarece periodicitate (si in diverse forme). Va rog sa va limitati la noutati (da, citirea topicurilor mai vechi ajuta). Multumesc.

PS: din punct de vedere tehnic ideea discutata aici este... hmmm... cel putin ciudata.
angel35
ceea ce spui tu este foarte usor de obtinut, se poate face cu un sim plu buton care intrerupe ABS-ul. Un electrician va stii ce sa-ti faca.
Eu personal am vazut asa ceva pe un Nissan Terano II. Propietarul nu se putea obisnui cu ABS-ul si a ales aceasta solutie.
deci daca vrei poti sa o faci!
os
Domnilor,

Cu riscul sa ma repet: cu exceptia unor aplicatii absolut speciale ABS aduce cu sine o crestere importanta a securitatii (ca sa fiu bine inteles: este una din componentele esentiale ale securitatii active). Din acest motiv orice "smecherii" cu dezactivarea etc sunt exact asta: smecherii. De "smecher"... pardon: de "jmeker".

Fiindca discutia se poarta la nivel de vise (si ca sa nu inchidem topicul) il mut la "Cafenea".

@angel35: interesant... nu se putea obisnui cu ABS... cu ce anume nu se putea obisnui? Cu ideea ca a dat bani... sau cu ce?
AND
Sunt de acord cu os. Sa vrei sa dezactivezi ABS-ul este acelasi lucru cu sa vrei sa-ti dezactivezi propriul airbag (sofer).
nairam
Domnu parerea mea este ca atata timp cat esti la volan sa NU te culci deloc ... nici macar pe o ureche ...
Edit:
Cu alte cuvinte: Lasa domne ABS-ul acolo sa mearga pentru ca nu sti cand iti poate salva viata..
florindu
Cea mai utila facilitate a ABS-ului e posibilitatea de a avea controlul asupra directiei in timpul franarilor bruste, in care, fara asistare, rotile s-ar bloca.
In felul acesta exista posibilitatea (daca soferul are prezenta de spirit necesara) de a ocoli un obstacol in timpul franarii.
Pentru asta, sfatul care trebuie dat este ca privirea sa nu ramana blocata pe obstacol ci sa urmareasca traiectoria care poate fi urmata pentru ocolire.
einstein1984
Daca iti iei unimog, ai ABS care se poate dezactiva. Dar parca peste o anumita viteza se reactiveaza singur.
Adrian_Solenza
ABS nu prea te ajuta pe gheata! ... ESP se poate declupa, dar nu si ABS! Cel putin la mine asa e!
jhr
e vorba de dezactivarea ESP care se gaseste la masini gen a mea, utila (dezactivarea) atunci cand esti pe zapada afanata si vrei sa iesi prin balans dintr-un namete sau sa faci intoarceri cu frana de mana.in mod sigur la chestia asta s-a referit initiatorul topicului.
bj
QUOTE(silviumc @ 6 Mar 2006, 21:44)
Ma intereseaza sa-mi iau ceva care sa "fuga" dar vreau sa pot sa disablez ABS-ul cand vreau.  Ca sa nu ma culc pe-o ureche in ideea in care oricum ma scapa ABS-ul.

Logan-ul viitor cu 107 CP e primul candidat, dar banuiesc ca nu se poate disabla ABS-ul la comanda.

Alte sugestii?
*



Uite-asa un "nebun" arunca o piatra si 10(+) "intelepti" nu pot sa o scoata.

Nu am nimic cu persoanele implicate in acest topic, dar dintr-o gamalie a iesit un flame.

Parerea mea proprie si personala (si imi cer scuze anticipat daca il jignesc) este ca initiatorul nu prea a condus masini cu "peste 100CP si ABS", dar i-a venit lui o idee fantezista ca ar vrea sa dezactiveze ABS-ul.
Contrar a tot ce crede el, condusul nu inseamna "culcare pe o ureche" chiar daca ai ABS sau nu, sau orice alte sisteme de siguranta. Producatorii echipeaza autovehicole cu asemenea elemente de siguranta nu in ideea de a "da" cat mai tare in masina, ca te "scoate" elementele astea de siguranta, ci tocmai pentru situatiile neprevazute. Ele sunt un ajutor suplimentar masurilor de siguranta pe care ti le ei tu, ca sofer.

Personal ii recomand sa conduca masina asa cum o primeste de la producator, sa testeze ABS-ul, si daca "pasarica" ii ramane, il scoate el dupa aia (sunt sigur ca se pot gasi o gramada de "mecanici" inventivi care sa faca chestia asta).
Asi
din cate stiu eu ABS se poate dezaciva pe zapada moale unde e singurul loc unde abs-ul mai mult incurca..
adica pe zapada moale se blocheaza roata, se creeaza un val de zapada in fata rotii caruia ii opune o rezistenta mult mai mare fata de cum ar frana abs-ul si anume sa nu blocheze si sa mearga pe zapada moale .. si sa franeze in mult mai multi metri dar cu directie care este intradevar util.
FLEX
Eu n-am auzit de masini la care se poate dezactiva ABS-ul (nu vorbim de supersportive); toata smecheria e sa invatam, daca se poate, cum il putem "pacali" in situatiile in care eficienta lui e limitata, sau incurca (noroi, zapada).
pastrama
QUOTE(FLEX @ 9 Mar 2006, 11:03)
Eu n-am auzit de masini la care se poate dezactiva ABS-ul
*


Nici eu!
Asi
daca nu ma insel era o jucarie americana cu muuuuulti cai putere.. nu mai stiu exact ce.. in fine avea un buton cu mod sport, care regla diverse chestii la aprindere.. ceea ce face si chip-tuningul, da drumul la supercharger, suspensiile se intaresc si optiunile de genul esp, controlul tractiunii, diferentialul autoblocabil, si abs erau configurabile de genu on/off/auto/etc/
AND
Pot sa-ti enumar cel putin inca 20 masini care fac chestii similare. tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.