Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1.6 Turbo
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4
Ford_V6
Dacia 1310 an 1984.

Motor 1.6 comprimat
galerii lustruite
carburator sincron 38/38 jetat sport 150/170.
Approx 85 cp.

Masina o sa mai mearga asa cam 2-3 sapt. deoarece i-mi bag cealalta masina in service pentru niste reparatii pe casco si am nevoie de masina.

Dupa aia . . . .am in garaj motorul 1.6 Turbo de R18 care o sa fie reparat integral si modificat pentru 150 cp.

Ambreiajul folosit este de Ford escort RS200 iar cutia de R18 turbo.

Suspensia o sa fie modificata pentru a asigura maximul de stabilitate iar franele vor fii preluate integral de la R18.

La interior o sa scot tot ce nu este util unei masini de competitie si o sa folosesc o pereche de scaune Sparco.

Pe masura de se lucreaza la ea o sa revin cu detalii.
djalex_bolidu
nu prea sunt expert in motoare,dar mai stiu si eu cate ceva:nu pot sa nu remarc carb dublu-corp.foarte mishto.galeria de dacie e combinata cu cea de nova(admisie de nova si evacuare de 1300)?cat iti ia la 100?spor la lucru in continuare si sper sa iti iasa ceva mishto. multa bafta
Ford_V6
galeria de nova a fost prelucrata pentru a putea monta carbul weber si a imbunatatii curgerea. la 100 km/h cu cutia in 4 ia cam 8 % . .in oras cam 13 cu jetarile astea ale cabului . .se poate si mai economic reglata dar . .. dispare placerea de a lua scartz din mers in tr2 cand ii dai blana.
SiloS
In primul rand , felicitari pentru initiava de a deschide acest topic despre masina ta . [ te astept si pe club bmw sa ne prezinti e12-le tongue.gif ]

Cu vechiul motor , adica actualul , adica asta de 1.6 ce ai de gand sa faci ? Pana acum , ai pus masina pe dinamometru ?

Momentan , masina mai are vreo modificare in afara de motor si ambreiaj ?
ROBY 06-TFA
Bun,motor de 1.6,deci ai schimbat si carcasa de ambreiaj de papuc 1.6 sau ai folosit pistoane de 1.6 iar bielele si arborele de 1,4?Carburatorul de la ce motor provine?
Ford_V6
este motor de 1.6 cu totul . .ambreiaj de 200 . . .si s-a potrivit pe carcasa de la cutia de 4 trepte . . .nu am schimbat nimic

carburatorul s-a montat pe ford 3.0 v6 si pe ferrari dino . . .probabil si pe altele dar nu le stiu eu

motorul asta o sa se vanda am mai spus-o . . .are doar 3000 km de la rk
cei7pitici
QUOTE(Ford_V6 @ 12 Mar 2006, 21:15)
Dacia 1310 an 1984.

Motor 1.6 comprimat
galerii lustruite
carburator sincron 38/38 jetat sport 150/170.
Approx 85 cp.


*



O intrebare: ce axa cu came ai pe el de-ti scoate 85CP?

Daca ai nevoie de inca un motor de R18 turbo (motor+galerii+carburator+turbina+ambreaj(Valeo nou)+placa de presiune (Valeo noua)+carcasa de amreaj + delcou - bobina aprindere, il am de vanzare. Iar un prieten areo axa pt. el >160CP.
Ford_V6
axa stock de 1.6. motoru asta are 75 cp stock .

cu carburatoru ala si comprimat si cu aprindere electronica o mai fii luat si el vreo 7-8 cai.

oricum masina trage f. bine. pe 400 m da cam o masina jumate la un logan de 1.6
bate si cielo fara prea mari eforturi

cu motoru asta dar pe alta masina (facuta praf ulterior) a fost batut un renault megane 1.6 16v bicorp. omu a zis dupa cursa ca nu a gresit nimic si a mers perfect. am si filmul daca vreti dovada tongue.gif tongue.gif tongue.gif

deocamdata nu am nevoie de alt motor. o sa-l refac pe asta cap coada si o sa-i iau o axa de la dbilas.
cei7pitici
Te intrebam ce axa ai fiindca Novele de cupa cu axa de 5,85 aveau 75CP.

Eu pe a mea cu axa Albert de 6,2 (282 grade - model dupa Alpine) cu chiloasa de renault grupa A, arbore usurat , volanta usurata, camasi si segmanti Mahle, pistoane comprimate Setcar, aprindere electronoca(delcou electromagnetic) , carb. Weber DTMR 32/34 (de motor de 2000cc) am scos in jur de 90CP (69kw la prima masuratoare si 65 la a2-a).
Muttley
QUOTE(cei7pitici @ 12 Mar 2006, 23:41)
chiloasa de renault grupa A
*



De pe ce model de Renault provine? Sau... poate vorbesc eu prostii, ce inseamna renault grupa A? blush.gif
cei7pitici
QUOTE(Muttley @ 12 Mar 2006, 23:52)
De pe ce model de Renault provine? Sau... poate vorbesc eu prostii, ce inseamna renault grupa A? blush.gif
*



Nu conteaza de pe ce model provine, Grupa A inseamna modificarile suferite (pipe marite, supape marite, arcuri scaune).

De renault , fiindca are canalele de ungere mai bune si la rampa si la chiloasa, are materialul mult mai bun (fara pori din turnare) ceea ce-ti permite o prelucrare mai buna.
Muttley
QUOTE(cei7pitici @ 12 Mar 2006, 23:58)
De renault , fiindca are canalele de ungere mai bune si la rampa si la chiloasa, are materialul mult mai bun (fara pori din turnare) ceea ce-ti permite o prelucrare mai buna.
*



De acord, dar as fi foarte curios si mai ales interesat sa aflu de pe ce model de renault provine chiulasa ta compatibila cu blocul de 1.6 de dacie... Multumesc
cei7pitici
R11 turbo.
Muttley
Mersi!

Ca fapt divers... 11 turbo este decomprimat din volumul camerei de ardere din chiulasa sau are pistoane scobite? Daca e din chiulasa, cum ai procedat pt a aduce raportul de compresie la valoarea de motor aspirat? Luat din chiulasa sau pistoanele Setcar "cocosate" au rezolvat problema?
tm8bnz
Pe 11 Turbo e acelasi motor ca pe 5 Turbo sau acelasi bloc+model de chiuloasa ca pe un R5 1.4 asa ca poti lua orice chiuloasa de pe 1.4 de R5 si o comprimi (iei din ea) in functie de cat de tare vrei sa fie motorul comprimat.
Ma indoiesc ca Setcar sa fi facut vre-odata pistoane cocoshate !
Muttley
Pai a zis cei7pitici...
QUOTE(cei7pitici @ 12 Mar 2006, 23:41)
pistoane comprimate Setcar
*


Ma declar lamurit, multumesc. happy.gif
cei7pitici
QUOTE(Muttley @ 13 Mar 2006, 00:34)
Mersi!

Ca fapt divers... 11 turbo este decomprimat din volumul camerei de ardere din chiulasa sau are pistoane scobite? Daca e din chiulasa, cum ai procedat pt a aduce raportul de compresie la valoarea de motor aspirat? Luat din chiulasa sau pistoanele Setcar "cocosate" au rezolvat problema?
*



In afara de pistoanele comprimate , s-a planat si chiloasa destul de mult si s-a modificat forma camerei de ardere.

QUOTE(tm8bnz @ 13 Mar 2006, 00:45)
Pe 11 Turbo e acelasi motor ca pe 5 Turbo sau acelasi bloc+model de chiuloasa ca pe un R5 1.4 asa ca poti lua orice chiuloasa de pe 1.4 de R5 si o comprimi (iei din ea) in functie de cat de tare vrei sa fie motorul comprimat.
Ma indoiesc ca Setcar sa fi facut vre-odata pistoane cocoshate !
*



Pe R9 turbo si pe R11 turbo s-au montat di 1984 motoare de 1.6. Doar blocul e acelasi, arborele, bielele, setul si chiloasa sunt diferite fata de 1,4 turbo.
Setcar a facut pistoane "cocosate", dar daca citeai mai atent , am spus comprimate (sunt cu 5 zecimi mai inalte , fara cocoasa) , iar astea inca se fac pe comanda.
Ford_V6
aici intervin doua lucruri . . . motorul de 1.6 stock are 75 cp la volanta. e posibil ca dupa modificari o nova d'aia sa aiba 75 cp la roata ceea ce este undeva la 90 cp la volanta sigur.

gandeste-te ca nu ai cum dintr-un motor stock de 75 de cai sa scoti tot 75 de cai dupa modificari gex axa, comprimare si carb . . . oricum aici depinde si de calarea corecta a axei nu numai de tipul ei.

plus de asta sa stii ca un DMTR 32/34 nu o sa se apropie macar vreodata de performantele unui 38/38 sincron mai ales jetat pana la limita in care motorul tinde sa se inece. Eu am avut 32/36 pe masina si cand am pus 38/38 am zis ca sunt in racheta.

La SGM pe masina au fost ambele carburi ale mele si 32/36-le si 38/38 'u. O diferenta enorma de la unu la altul.

mihai1677
Pt ford v6, pt ca robert nu mai este, am o intrebare:
Dintr-un 1400 de r11 normal ce-i pot face sa fie un pic mai sportiv cu singura mentiune consumul sa ramana in limite rezonabile, si puterea max 75 cai.
Bytzu
carburatorul, setat asa cum este, ii da benzina garla, la ce a mai mica apasare a pedalei..are niste reprize ffff bune; cu axa stoc urca f bine si rapid pana in 5500 de ture, avand cuplu f mare la turatii joase; motorul se tureaza de zici ca-i honda v-tec; este o masina gandita sa impinga pe cuplu, nu pe turatie..ca americancele.. biggrin.gif





acest topic a fost deschis fara acordul prealabil al proprietarului tongue.gif laugh.gif
Bytzu
cu progresivu 32/36 pe vechiul motor de 1.6 fugea, dar nu foarte spectaculos...cu sincronul e racheta...si era si progresivu jetat la limita
mic&rau
QUOTE(cei7pitici @ 12 Mar 2006, 23:07)
O intrebare: ce axa cu came ai pe el de-ti scoate 85CP?

Daca ai nevoie de inca un motor de R18 turbo (motor+galerii+carburator+turbina+ambreaj(Valeo nou)+placa de presiune (Valeo noua)+carcasa de amreaj + delcou - bobina aprindere, il am de vanzare. Iar un prieten areo axa pt. el >160CP.
*


la ce pret e motoru de 18 turbo, si in ce stare este.Si axa la ce pret este?
Se poate monta pe cutia de 5 trepte de dacie fara modificari la carcasa?
cei7pitici
QUOTE(Ford_V6 @ 13 Mar 2006, 10:52)
aici intervin doua lucruri . . . motorul de 1.6 stock are 75 cp la volanta. e posibil ca dupa modificari o nova d'aia sa aiba 75 cp la roata ceea ce este undeva la 90 cp la volanta sigur.

gandeste-te ca nu ai cum dintr-un motor stock de 75 de cai sa scoti tot 75 de cai dupa modificari gex axa, comprimare si carb . . . oricum aici depinde si de calarea corecta a axei nu numai de tipul ei.

plus de asta sa stii ca un DMTR 32/34 nu o sa se apropie macar vreodata de performantele unui 38/38 sincron mai ales jetat pana la limita in care motorul tinde sa se inece. Eu am avut 32/36 pe masina si cand am pus 38/38 am zis ca sunt in racheta.

La SGM pe masina au fost ambele carburi ale mele si 32/36-le si 38/38 'u. O diferenta enorma de la unu la altul.
*




MOTORUL 1.6 stock are 71 CP (53KW) declarati de uzina , cei reali ramane de vazut. Novele de Cupa inseamna Grupa N, adica fara modificari la chiloasa, si cu axa sub 6 si nedefazata>>>> rezultatul era 75 CP la arbore nu la roata.

Cu carburatorul tau probabil ca-i da benzina ca pe teava, dar nu inseamna ca o si arde pe toata.

Mi se pare imposibil sa-i dai 15 CP din carburator si compresie (compresie=mai putina benzina in camera de ardere).
Ford_V6
eu as spune aceiasi cantitate de amestec dar comprimata mai mult in momentul scanteii . . .deci explozie mai puternica

oricum o sa o pun pe dyno inainte sa dau jos motoru asta si o sa ne lamurim exact ce si cum cool.gif
Ford_V6
de fapt tinand cont ca cilindreea unitara a unui motor este egala cu volumul descris de piston de la pms la pmi + volumul camerei de ardere . . .cam ai dreptate. micsorand camera de ardere am redus volumul de amestec admis de motor in cilindru in timpul cursei de admisie a pistonului. Dar totusi daca ne raportam la volumul cilindrului de 400 cmc a motorului de 1.6 dacia volumul camrei de ardere este foarte mic in raport cu cei 400 cmc ai cilindrului.

concluzie . . .am redus cu foarte putin cantitatea de amestec care se admite in cilindru. Chiar . . .cati cmc care camera de ardere de la dacie ????

oricum benzina se arde bine pentru ca nu da fum negru decat cand e rece si e cu socu inchis.
Bytzu
exista o problema, pe care voi se pare ca o neglijati...voi ati vazut forma unei galerii de admisie de dacie? pcilindrii aia nu merg la intreaga capacitate..iar amestecul pe care-l trag din galerie este foarte sarac cu un carb stock; cu carbul asta este exact ce-i trebuie, bujiile nu sunt inecate, ci doar usor afumate, plus ca , curgerea si admisia a fost mult imbunatatita de portare si slefuire
Muttley
QUOTE(Ford_V6 @ 13 Mar 2006, 14:15)
de fapt tinand cont ca cilindreea unitara a unui motor este egala cu volumul descris de piston de la pms la pmi + volumul camerei de ardere . . .
*


Cilindreea unitara nu este ce zici tu. smile.gif Este numai volumul cilindrului intre punctele moarte.
QUOTE(Ford_V6 @ 13 Mar 2006, 14:15)
concluzie . . .am redus cu foarte putin cantitatea de amestec care se admite in cilindru.  Chiar . . .cati cmc care camera de ardere de la dacie ????
*


Eu cred ca n-ai redus deloc cantitatea de amestec prin marirea raportului de compresie. Cantitatea de amestec depinde de cilindreea unitara, iar aia nu s-a schimbat, nicidecum de volumul camerei de ardere. happy.gif De fapt, daca ma gandesc mai bine, bunul simt imi spune ca, cu cat camera de ardere este mai mare, depresiunea de admisie din cilindru scade => mai putin amestec aspirat! Cu alte cuvinte, rap de comprimare mai mare -> umplere mai buna a cilindrilor.

Volumul camerei de ardere se poate calcula in functie de alezaj, cursa si rap de comprimare. wink.gif
Ford_V6
asta e logic din formula raportului de comprimare dar eu intrbam daca chiar a masurat cineva o camera de ardere de dacie ??? sa vedem in realitate . . .stii ca la dacie teoria cu practica nu prea se pupa.
Ford_V6
Este numai volumul cilindrului intre punctele moarte.

corect . . .am gresit eu
ydaniel
interesant.si de inspiri dupa dacia de raliuri turbo cu nr 1;)
ar fi mai interesant sa il faci pe asta de dacie,nu de reno:) si ramanem in contact cu motoru vechi;)
Ford_V6
QUOTE(ydaniel @ 13 Mar 2006, 21:20)
interesant.si de inspiri dupa dacia de raliuri turbo cu nr 1;)
ar fi mai interesant sa il faci pe asta de dacie,nu de reno:) si ramanem in contact cu motoru vechi;)
*



asta ar insemna sa fiu masochist . . . . nici cele mai tari dacii de raliuri de pe la noi nu au avut motoare de dacia ci de VW.

Pot sa fac o masina fiabila si foarte rapida folosind motorul de renault impins pana la un max 150-160 de cai.
yknot
Stiu pe cineva care are de vanzare un motor de r5 GTT, refacut in totalitate, cu piese originale, este practic nou.
pret 1000E
Ford_V6
credeati ca am murit ??? nu . . . .

am desfacut motorul turbo si am comandat toate piesele necesare reparatiei capitale. cand o sa vina piesele ma apuc de el.
ViperRS
spor la treaba, sa iti iasa totul cum vrei.. daca ai putea sa faci si niste poze pe parcursul desfasurarii ar ajuta multa lume, sa le dai initiativa ca multi ar vrea sa faca dar ori nu au cunostintele ori le place sa bage de vina. tot respectul
einstein1984
Daca vor sa faca si nu au cunostinte, sa se duca cu banii direct la Ford_V6 si poate ii rezolva.
Am vrea sa vedem si niste poze.
Ford_V6
cu ce ??? deocamdata e un motor facut boabe intr-un garaj . . .

aaaaa . . .faza tare; motorul asta a avut chiulasa planata cu jmirghel si nu cu d'ala fin . . .unu gros de a lasat santuri pe fata ei.

in rest motorul e super destept. ..pompa de ulei lobara, distributie pe lant dublu cu patina hidraulica, chiulasa crossflow si niste tacheti cu o forma mai ciudata . . .

AAlpine1
e mai destept fata de ala de dacie sau care motor ?
Ford_V6
QUOTE(AAlpine1 @ 29 Mar 2006, 03:48)
e mai destept fata de ala de dacie sau care motor ?
*



fata de 90% din motoare care nu au chiulasa crossflow de exemplu si care au distributia pe lant simplu sau mai rau pe curea.
nu mai vorbesc de pompa de ulei lobara cara sincer nu am regasit-o in nici un motor pana aum (din cate am desfacut eu) inafara de asta si de alpine.

ca o ciudatenie sa zic asa pistoanele nu ies din camasi cu tot cu biela pe sus pentru ca biela e mai lata in partea de jos de cat camasa . . .
SiloS
ce e aia chiulasa crossflow ? Ce e asa deosebit la ea ?
Ford_V6
chiulasa cu supapele dispuse lateral . . . admisia intr-o parte si evacuarea in partea opusa. bujia se afla intre cele doua supape. permite folosirea supapelor si a canalelor de admisie si evacuare de dimensiuni mari.

vezi renault alpine, gordini, ford cosworth, citroen cx
einstein1984
Liviule, cu motoru' vrem poze. Eventual si cu pompa aia de ulei. Daca e asa deosebit, sa vada lumea de ce.
Motorul Ford crossflow e folosit la multe masini preprate in UK. Si zic preparate pentru ca sunt folosite la curse pe circuit si coasta, deci nu tunate.
SiloS
Paaaaai , nu am inteles . Am facut o schema .
La dacie presupun ca camera de ardere este tipul 1 . la gordini este tipul 2 . Ala este crossflow ?

Din ce am inteles de la tine , crossflow inseamna tipul 3 ; si forma camerei de ardere din tipul 3 stiu ca "a disparut" de mult :|

So , vreau lamuriri , pls smile.gif
Ford_V6
cam asa arata chiulasa in mare . .este exact la ca la motorul alpine.
Muttley
Pai trebusoara asta se vede clar si cu motorul intreg si echipat, nu este nevoie sa-l desfaci ca sa vezi ca este cum zici tu...
Ford_V6
se vede doar tipul chiulasei nu si diametrul supapelor, tipul distributiei, pompa de ulei etc.
vis-a-vis
Bai Silos, tu ai imbatranit degeaba pe forum. Credeam ca inveti si tu din ce citesti.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16801732
user posted image
einstein1984
Silos, forma 3 de camera de ardere nu a existat niciodata. Motoarele cu side-valve (Harley, Ford V8 flathead) au supape in bloc, langa cilindru care se deschid in sus, fiind actionate direct de arborele de distributie (fara culbutori). Asta e sistemul care a disparut. Mai e sistemul Rover, camera de ardere in F, care e ceva mai complicat/
SiloS
Bine mai vis-a-vis ca le stii tu pe toate radmasa.gif

Intr-adevar , forma 3 dupa desenul meu este o tampenie ce nu a existat niciodata . . .

prin crossflow prima data am inteles de fapt si de drept , o forma cu supapele dispuse lateral de ambele parti ale blocului motor . Si forma asta a fost parasitia de mult timp datorita randamentului scazut .

Forma cu bujia in centru si supapele dispuse lateral imi este cunoscuta de mult timp . Daca te intereseaza atat de mult , vis-a-vis , poti sa dai un search la posturile mele tongue.gif

Si ca sa dreg maseaua , adaug ca forma crossflow este de mult cunoscuta si aplicata la majoritatea motoarelor de tip sport precum alfa romeo , ferrari , aston martin , renault gordini , etc .

Si ca sa iti arat , stimate vis a vis , ca numai numele m-a derutat , iti fac o scurta descriere a acestei forme de camera de ardere si avantajele ei . in desen eu nu am facut partea de deasupra bombata din comoditate . in principiu , camera de ardere trebuie sa aiba o forma cat mai concentrata , astfel ca peretii ei sa aiba o suprafata cat mai mica in raport cu volumul , sa se reduca pierderile de caldura , deci si cele de presiune si de putere . Drumurile de la bujie la cilindru scurte si egale permit arderi rapide si complete , iar inclinarea supapelor permite ca talerele lor sa fie mai mari , deci coeficienti de umplere buni , turatii ridicate , puteri specificce mari si altele .
vis-a-vis
Pana maine uiti lectia invatata acum in graba. biggrin.gif
Tare faza aia cu drumurile bujiei catre cilindru, de parca n-ar fi la ea acasa si anume, inauntru.
Iti dau asa, un 5 cu indulgenta, ca te-a straduit sa citesti cate ceva.
einstein1984
Dar de ce forma crossflow e mai buna decat cea de dacie nu stii? Adica de ce e mai bine sa ai galeria de admisiune pe partea opusa celei de evacuare? Mai ales la un turbo?
Poate iei un 9 daca raspunzi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.