Cei care au bord scoica au idee despre cum huruie elecroventilatorul si despre cat de anemica e caldura in masina comparativ cu bordul de CN.



Cum se poate remedia situatia:



1. Scartaitul e datorat in mare parte fie paletelor turbinei care ating tabla de deasupra fie inghetului sau lipsei de vaselina de pe elementele mobile. In cel de-al doilea caz scartaitul dispare dupa cateva minute de mers. Problema se remediaza dand jos ventilatorul. Are 6 suruburi (3 sus si 3 in spate). La cele din stanga sus se ajunge mai usor, in schimb la cel din dreapta e nasol rau. Pentru a scoate cele 3 suruburi de jos se desface intai cartonul din spatele ventilatorului, se trage inspre inapoi, se indoaie putin si apoi se scot suruburile. Pentru a demonta ansamblul electroventilatorului se scot intai cele doua suruburi de jos si siguranta din varful paletei turbinei. Dupa care se trage cu grija (dar cu ceva forta) de turbina ca sa iasa si motorul. Dupa care se loveste usor cu o surubelnita in axul motorului pentru a scoate paleta turbinei (e intepenita rau). Se unge axul, se da cu spray pentru contacte prin motor (pe unde se poate). Se curata turbina, se da cu vaselina din belsug la baza si se pune la loc pe ax. O sa vedeti ca axul are o tesitura iar gaura din centrul turbinei nu e circulara ci are si ea o tesitura. De intrat intra mai usor. Se pune la loc siguranta. Dupa ce s-a curatat carcasa electroventilatorului de frunze etc. dar mai ales de masticul ala se pune ansamblul motor-palete la loc fixandu-se si cele 2 suruburi.



2. Lipsa caldurii , daca radiatorul merge bine e datorata aerului care scapa pe la imbinarile turbinei cu tabla de sub bord. Ca atare, dupa ce se indeparteaza tot masticul ala se pune una bucata purfix profil D pe buza carcasei electroventilatorului.



Cateva considerente generale:

- la demontare marea parte a suruburilor sunt ruginite iar la remontare exista posibilitatea ca gaurile sa se fi largit. Solutie: piulita cu autofiletare. E mai greu de pus (te zgarii ca naiba iar pentru cele de sus trebuie data jos tabla aia din exterior unde sunt si grilele de aerisire ca nu prea ai pe unde sa bagi mana. E bine sa mai fie cineva care sa dea o mana de ajutor. Asta deca nu esti PlasticMan sa stai cu o mana in masina sub bord si cu una pe dinafara.

- la remontare daca suruburile sunt bine stranse fie nu o sa functioneze fie o sa faca un zgomot de flex. Daca se slabesc suruburile dispare zgomotul dar scapa aer. Solutie: cateva ciocane in tabla aia de deasupra si gata. NU dati cu ciocanul in apropierea gaurilor de prindere ca s-ar putea sa nu mai fie aliniate si dupa aia nu mai merge bine prins ventilatorul.

- nu taiati limba aia de plastic ca nu o sa mai bage aer la fel de bine.



Rezultatul operatiunii: debit de aer mult mai mare, zgomot mult atenuat. Daca motorul e bun atunci nu o sa mai faca nici un zgomot. Ca atare, caldura la cote rezonabile (bine, nu ca in CN unde daca functioneaza stai in chiloti, dar oricum...)