Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: puterea motorului la folosirea gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
florin_o
Pierde mult din putere motorul daca merege pe GPL?
argon
Maxim 10 cai..depinde cat e dat drumu de la robinet...poate cineva de pe aici a pus masina pe GPL la test Dyno si ne spune si noua...
Oricum la demaraj se simte diferenta pe GPL..si la viteza de croaziera las in urma pe toti cei cu eticheta GPL verde pe luneta...deci clar se pierde substantial..dar se vede la buzunar..
LYM
Nu stiu daca-i lasi chiar pe toti cu GPL in urma. De exemplu eu, in vremurile cand mergea bine masina biggrin.gif, prindeam lejer 140 Km/h pe GPL pe autostrada.
Cand am dat pe benzina a mai urcat pana la 150 Km/h ( dupa acul indicator .. stiti voi povestea ).
Intr-adevar, demarajul era un picutz mai greu.

Acum, din pacate, nu stiu ce s-a intamplat cu masina (sau intalatia) ... merge mult mai prost si consuma mai mult sad.gif
sddragos
Nu se pierd 10 CP, ci maximum 10% din Pmax. Daca ai motor de 100 CP, atunci pierzi 10 CP. La 1310, cred ca se pierd 5-6 CP. La demaraje se observa, la viteza de croaziera nu prea. Cel putin asa e la mine.
Aaa, si o intrebare: de ce mi-a crescut turatia la ralenti (fara sa-i fac nici un reglaj)? De la 800 rpm asta iarna la 900 rpm in prezent.
argon
QUOTE(sddragos @ 22 Mar 2006, 10:12)
Nu se pierd 10 CP, ci maximum 10% din Pmax. Daca ai motor de 100 CP, atunci pierzi 10 CP. La 1310, cred ca se pierd 5-6 CP. La demaraje se observa, la viteza de croaziera nu prea. Cel putin asa e la mine.
Aaa, si o intrebare: de ce mi-a crescut turatia la ralenti (fara sa-i fac nici un reglaj)? De la 800 rpm asta iarna la 900 rpm in prezent.
*




SI tu crezi ca toate ciurucurile de Dacii care stau sa cada au pe benzina puterea data de producator? sa fim seriosi...un motor uzat are puterea din start mai mica...de exemplu 62 de cai are un motor in stare buna..dar dupa ceva timp si uzura nu trece de 55..mai pui si GPL si ai rezolvat biggrin.gif

Vazui la Top gear ca au testat pe Dyno niste masini sport din anii 70-80 sa vada cat a scazut puterea..si aveau in minus in medie 30 % lipsa din puterea data de producator
Buyaka
QUOTE(sddragos @ 22 Mar 2006, 10:12)

Aaa, si o intrebare: de ce mi-a crescut turatia la ralenti (fara sa-i fac nici un reglaj)? De la 800 rpm asta iarna la 900 rpm in prezent.
*




Sa fie oare pentru ca s-a incalzit afara??? Eu cred ca da... difera reglajul iarna/ vara

Numai bine.
diaconuliviu
In mod sigur, Buyaka. La mine a crescut la fel. De citeva zile.
Asta pe benzina. Temperatura ambianta influenteaza evaporarea.
onyx-20
Auzi.. la cum se taraie trotineta mea.. cred ca nici 30 de cai nu mai are! dar nah... cine consuma 7% (extern)?? biggrin.gif
MauS_BAD
SIncer... nu recomand instalatiile GPL pe masini....
Practic scurteaza durata de viata a unui motor.

Voi cauta exact documentatia acasa, o scanez si o voi posta pe forum.

Sper ca postul meu sa nu fie interpretat ca o antireclama pentru firmele de distributie si montare instalatii GPL.

Numai bine,
argon
Scurteaza mai mult la Dacie poate, un Cielo se duce linistit peste 200 000 km pe GPL...e adevarat ca pe benzina ajunge la 350 000 km, dar totusi 200 000 zic ca sunt suficienti tinand cont de economia facuta fata de benzina.
Jack Daniel's
QUOTE(argon @ 1 Apr 2006, 10:03)
Scurteaza mai mult la  Dacie poate, un Cielo se duce linistit peste 200 000 km pe GPL...e adevarat ca pe benzina ajunge la 350 000 km, dar totusi 200 000 zic ca sunt suficienti tinand cont de economia facuta fata de benzina.
*


Da Cielo fiind o minune a tehnologiei de prin 80 poate mege pe GPL mai bine decat un aragaz ! radmasa.gif
E clar ca o instalatie GPL , aduce economie la pretul de la pompa , in rest numai belele . GPL-ul e bun pentru taximetristi si altii ca ei , dar eu cand ma gandesc numai la mirosul degajat de o masina cu GPL si imi vine rau .
argon
QUOTE(big2003 @ 1 Apr 2006, 10:32)
Da Cielo fiind o minune a tehnologiei de prin 80 poate mege pe GPL mai bine decat un aragaz ! radmasa.gif
E clar ca o instalatie GPL , aduce economie la pretul de la pompa , in rest numai belele . GPL-ul e bun pentru taximetristi si altii ca ei , dar eu cand ma gandesc numai la mirosul degajat de o masina cu GPL si imi vine rau .
*




Cileo a fost proiectat prin 1993-1994, cand motorul de pe Loganul tau era de mult folosit pe modele Renault mai vechi, asa ca un Cielo este oricand mai bun ca un frigider cu motor depasit moral.
Cielo si-au demonstrt fiabilitatea de-a lungul timpului, chiar as dori sa vad un Logan cu peste 350 000 km, vechi de 11 ani, fara rugina, care functioneaza inca impecabil. In schimb am vazut destule Supernove cu 5 ani vechime, cu motorul la 150 000 km varza, tablele stau sa pice, etc
MauS_BAD
[SIZE=1]
QUOTE(argon @ 1 Apr 2006, 10:48)
Cileo a fost proiectat prin 1993-1994, cand motorul de pe Loganul tau era de mult folosit pe modele Renault mai vechi, asa ca un Cielo este oricand mai bun ca un frigider cu motor depasit moral.
Cielo si-au demonstrt fiabilitatea de-a lungul timpului, chiar as dori sa vad un Logan cu peste 350 000 km, vechi de 11 ani, fara rugina, care functioneaza inca impecabil. In schimb am vazut destule Supernove cu 5 ani vechime, cu motorul la 150 000 km varza, tablele stau sa pice, etc
*





Nu vreau sa tin partea cuiva. S-a mai discutat despre Logan vs. Cielo.

Eu am Logan (masina personala) si Cielo(masina de la companie) si in nenumarate randuri mi-au fost demonstrate plusurile si minusurile ambelor modele. Motorul de 1,6 de pe Logan este mult mai fiabil decat motorul de Cielo.... parerea mea... ex. in ture mici Loganul are cuplu, iar cielo nu. Ca sa scoti performante din Cielo trebuie sa-l urci in ture. Incercati si veti vedea:Logan-tr IV la 1500rpm si cielo la fel....vedeti care dintre ele accelereaza mai repede


Gandeste-te si la exteriorul unui Cielo, copie dupa Opel Kadett, model care daca nu ma insel a fost scos pe piata cam in anii '84 - '88.

ATENTIE!!!

-post off-topic- tongue.gif
Ford_V6
cine zice ca GPL ul creeaza probleme la masini vorbeste prostii . . . tin sa va explic faptul ca pe afara tot mai multe masini vin echipate din fabrica cu GPL.

Hai totusi sa nu vorbim de dacia si cielo care sunt niste ramasite ale anilor 70 respectiv 80.

Motoarele moderne nu au nici cea mai mica problema cu GPL ul . . . Chiar si motoarele mai vechi dar motoare "serioase" nu au nici o treaba . . .am un amic cu un Ford Bronco 3.0 V6 MPI cu GPL pe el si merge de rupe de o gramada de timp . . .nici o problema . . .

Problema la GPL-uri ca la multe alte lururi incapute pe mana romanilor este ca tot omu se baga cu surubelnita prin ele si le da peste cap.

Referitor la puterea pierduta . . . daca dai drumu la gaz k-lumea fuge mai tare ca pe benzina.

Motoarele de dacie tin putin si pe benzina si pe GPL pentru ca sunt facute la norma sau sunt facute de unii care spun "motoru de dacie il fac cu ochii inchisi". Daca o sa duceti un motor de dacie la cineva care spune "Motorul de Mercedes il fac cu ochii inchisi" e posibil sa fiti uimiti de rezultate.
Jack Daniel's
Nu exista forum Daewoo ? Ca vad ca umbla tot felul de personaje care ridica in slavi modelele facute de coreeni . Va spun un lucru fratilor , AICI E FORUMUL DACIACLUB , noi avem dacii si ne plac asa cum sunt .
madcos
QUOTE(big2003 @ 1 Apr 2006, 10:32)
Da Cielo fiind o minune a tehnologiei de prin 80 poate mege pe GPL mai bine decat un aragaz ! radmasa.gif
E clar ca o instalatie GPL , aduce economie la pretul de la pompa , in rest numai belele . GPL-ul e bun pentru taximetristi si altii ca ei , dar eu cand ma gandesc numai la mirosul degajat de o masina cu GPL si imi vine rau .
*


DAAAAA,motorina miroase a levantica.prefer gaz decat benzina.bai romanilor,s-a ajuns pe Luna ,si voi veniti cu faze ca se strica motorul de la gaz!?poate ala de la stergatoare.daca ii dai ulei bun nu ai nici cea mai mica problema.mie personal imi merge mai bine pe gaz decat pe benzina.(carburatie)
Zaheiu
Dupa d-astia cu "probleme" m-am luat eu si nu mi-am bagat gaz decat in toamna 2005. Cum spunea V6, daca ii dai drumu la gaz rupe. Eu pe autostrada merg cu 130-150 cu masina plina. Cata putere mai vreti?
bogdan B-14-FNF
Salutare , ma bag si eu in acesta discutie aprinsa , pana sa imi pun gpl pe masina , am tot auzit ba ca iti omoara supapele cu scaunele , ba ca iti arde mai repede garnitura de chiuloasa , ba ca nu o sa mai fuga si nu o sa ma pot baga in nici o depasire si asa mai departe . Concluzie : masina tragea la fel de bine poate chiar mai bine decat pe benzina , sprint ca la benzina ( daca ii dai debit un pic mai mare ) iar consum cam 10 in Buc asta de cacao . Viteza maxima 150 cu 4 persoane . Dupa vreo 30 si ceva de mii de mers pe gpl cand masina mia revenit in totalitate , batranul meu a bagat-o in reparatii capitale ca sa mi-o inmaneze boboc . Surpriza supapele cat si scaunele aveau uzura normala fara sa fie atacate cum se spune de catre gpl ( pana si mecanicul s-a mirat )
Mai este vorba si de unde bagi gaz eu va recomand de la Crimbo fara sa fac reclama de la altii ori trage greu ori creste fff mult consumul etc.
Eu Sunt Pro GPL !!!
Numai bine.
ionutctn
Tin sa fac urmatoarele precizari in legatura cu GPL-ul. Am montata instalatie Lovato de 10.000 de km, masina e pe carburatie si intr-adevar exista o scadere de putere; cum verificam: mergeti pe gaz si comutati pe benzina din mers si pe urma se simte instant diferenta; demaraje mai bune pe benzina; la viteza maxima nu am verificat. Consumul pe gaz e un pic mai sus. Despre distrugerea motorului nu e adevarata. Din cate am inteles mananca chiuloasa mai repede dar deja exista chiuloase de dacie echipate pentru gaz 3 mil cu tot cu montaj (are cica niste chestii inlocuite care acum sunt dintr-o fonta care rezista). Avantajul enorm este la buzunar: 18.200 litrul de GPL fata de peste 33.500 litrul de benzina sau cat o fi ca nici nu mai stiu.
sddragos
Recomand GPL. Motivatia montarii unei instalatii GPL o reprezinta economia realizata prin folosirea unui combustibil mult mai ieftin decat benzina. Aceasta trebuie coroborata cu un reglaj "pe consum minim", in felul acesta obtinandu-se o economie substantiala.
De exemplu, instalatia mea e reglata in asa fel incat sa nu afecteze prea mult performantele masinii, dar consumul este cam mare. Masina se comporta excelent, dar nu realizez o economie semnificativa. In concluzie, la viitoare revizie a instalatiei (adica saptamana asta) o sa-i rog pe cei de la firma de gaz sa mi-o regleze pe "consum minim". Daca vreau putere o trec pe benzina. Eu fac naveta cu ea la serviciu si ma intereseaza sa am un consum cat mai mic, nu demaraje de masina sport. Asta e si rationamentul pentru care am dat 1050 RON pe instalatie (BRC).
Recomand instalatie GPL. BRC.
bogdan B-14-FNF
Apropo am uitat sa precizez pe langa benzina gpl este mult mai ecologic , noxe mult mai mici !!
madcos
up.gif
argon
QUOTE(Ford_V6 @ 1 Apr 2006, 13:02)
cine zice ca GPL ul creeaza probleme la masini vorbeste prostii . . . tin sa va explic faptul ca pe afara tot mai multe masini vin echipate din fabrica cu GPL.

*




Da? hai sa-ti zic cum sta treaba, masinile care vin din fabrica cu GPL are modificari specifice, chiulasa e de aluminiu forjat, pe cand la celelalte nu e, pistoanele sunt modificate pentru a face faa pe termen lung unei compresii marite, si cel mai important au scaunele de supapa dintr-un aliaj de nichel-tunsgen foarte dur. Daca nu ma crezi te invit sa desfaci un motor de Cielo Executive echipat din uzina cu GPL, si sa-l compari cu un motor normal tot de Cielo.
Pe cand Dacia clasica in nici un caz nu are asa ceva, si GPL-ul creeaza probleme serioase pe termen lung.
ionutctn
QUOTE(argon @ 5 Apr 2006, 12:42)
Da? hai sa-ti zic cum sta treaba, masinile care vin din fabrica cu GPL are modificari specifice, chiulasa e de aluminiu forjat, pe cand la celelalte nu e, pistoanele sunt modificate pentru a face faa pe termen lung unei compresii marite, si cel mai important au scaunele de supapa dintr-un aliaj de nichel-tunsgen foarte dur. Daca nu ma crezi te invit sa desfaci un motor de Cielo Executive echipat din uzina cu GPL, si sa-l compari cu un motor normal tot de Cielo.
Pe cand Dacia clasica in nici un caz nu are asa ceva, si GPL-ul creeaza probleme serioase pe termen lung.
*



Da asa este ai dreptate dar in cazul Daciei ti-am zis ca au aparut deja chiuloase echipate pentru gaz si costa 3 milioane noua numai ca are pus pe ea totul din materiale care rezista la gaz; cotinuand.....la dacie iti faci calculul asa: mergi pe gaz bun.....cat de repede ti se poate distruge motorul din cauza folosirii pe GPL? Unii zic ca au facut 100 de mii pe gaz altii mai mult nu stiu; eu zic asa sa zicem ca faci maxima 80 de mii de km pe gaz din momentul montarii instalatiei (motor aproape nou) si la dacie sa ii faci motorul LA COTA ZERO cu tot ce trebuie schimbat sa fie ca nou e 8-9 mil. Pai spune-mi si mie de cate ori iti recuperezi tu acei 8 milioane ROL in 80 de mii cat tine motorul??? E adevarat mai intra in discutie scaderea de putere (o recunosc si pe asta) dar eu unul nu merg cu demaraje si asta se mai reduce ii mai dai debit consumi 11 la suta in oras gaz si 8 afara la mers normal si tot iti convine la bani. La capitolul securitate iar gogosi cu bomba in masina cand pe discovery mi-a spus un prieten cum incercau sa distruga o butelie de gaz si a rezistat pana la nush ce forte pana au perforat-o.
Si eu eram antiGPL inainte sa imi montez instalatia dar am discutat cu mai multa lume de incredere si am luat hotararea asta pana la urma.
argon
QUOTE(ionutctn @ 5 Apr 2006, 12:52)
Da asa este ai dreptate dar in cazul Daciei ti-am zis ca au aparut deja chiuloase echipate pentru gaz si costa 3 milioane noua numai ca are pus pe ea totul din materiale care rezista la gaz;
*




am auzit si eu ca au aparut, dar cati crezi ca au montat una? 99% din cei cu GPL pe Dacie au pastrat chiulasa clasica.
Sunt de acord ca folosind o chiulasa special preparata si ulei si bujii SPECIALE pentru GPL merge si Dacia binemersi cu GPL, fara efecte negative.
ionutctn
QUOTE(argon @ 5 Apr 2006, 12:55)
am auzit si eu ca au aparut, dar cati crezi ca au montat una? 99% din cei cu GPL pe Dacie au pastrat chiulasa clasica.
Sunt de acord ca folosind o chiulasa special preparata si ulei si bujii  SPECIALE pentru GPL merge si Dacia binemersi cu GPL, fara efecte negative.
*



Pai si eu tot cu aia clasica merg si nici ulei special pentru GPL (PetroGaz se cheama parca scuze daca zic vreo aberatie) nu folosesc dar cand va fi cazul voi lua masurile cuvenite adica schimbat chiuloasa ca decat sa stau sa fac tiganie sa o dau mereu jos sa imi schimbe nush ce pe la ea si sa o puna la loc tot la banii aia ajungi decat daca cumperi una noua echipata pentru gaz. Exista facuta dintr-o fonta speciala nu stiu daca la magazine dar langa casa am un service unde fac astia tot felul de minunatii si sunt mai multi care au luat si nici o problema pana acum.
diaconuliviu
Sint mai multe posibilitati:

1. Am chiulasa buna si nu doresc sa revin la benzina prea curind. In cazul asta prefer sa
"o tin pe gaz" pina la uzare dupa care sa montez pe cea "dedicata".
2. Am chiulasa mai slaba, cu uzuri. In cazul asta schimb chiulasa cu una dedicata.
3. Am chiulasa buna si o pot vinde SH destul de multumitor. In cazul asta se prefera schimbarea.
gdm
Eu am cumparat anul trecut de la Remat o chiuloasa de Dacia 1300 cu 300000Lei -se vinde la kilogram biggrin.gif .
Chiulasa e in stare f buna si se potriveste la motorul de 1400.
Cand vor face iar programul 30 de milioane pentru o rabla, puteti sa va gasiti o chiuloasa cu bani marunti.
Mie mi-a zis un mecanic care se ocupa cu reparatul de chiuloase ca astea de 1300 rezista la GPL iar la cele de 1400 li se ard scaunele de la supape. Acuma eu nu stiu daca treaba e chiar asa cum mi-a zis dar e cert ca motorul meu merge ff bine cu noua chiuloasa.
ionutctn
Mai acum nu stiu daca aceste chiuloase "decicate" pentru GPL se gasesc la magazinele de piese auto. Chiar se gasesc? Eu stiu ca fac service-urile de dacii mai mult sau mai putin autorizate de catre uzina dar eu stiu unul langa casa care face asa ceva si mi-a aratat omul de la service da si garantie, am vorbit si cu unii care erau pe acolo si isi pusesera si multumita lumea ce sa zic: 3 milioane noua cu fonta de rigoare care rezista la efectele gazului dar pana nu o vad deselata pe a mea nu o schimb neam. Pai ce are motorul 50 de mii de km din care doar 10 mii pe gaz. Cand o fii cazul atunci.
argon
Gdm, cumva mecanicul ala se referea la cele frantuzesti de pe 1300 ca rezista mai bine? eu asa cred...
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 5 Apr 2006, 12:42)
[...]si cel mai important au scaunele de supapa dintr-un aliaj de nichel-tunsgen foarte dur. [...]


Scaunele din cite stiu se fac din stelit. Si din cite invatam pe vremuri, si ghidurile ar trebui sa fie din acelasi material.
Uite ce am gasit la definitia sa:
1.
STEL'IT s.n. Aliaj de cobalt, crom, molibden, tungsten, fier etc., dur si inoxidabil, din care se fac instrumente chirurgicale sau piese cu care se lucrează la temperaturi înalte si în medii oxidante. - Din fr. stellite, germ. Stellit.
Sursă : DEX'98 (65204) - claudia

Cred ca e vorba de acelasi aliaj. Daca pentru o chiulasa "dedicata" e nevoie sa folosesti un material pe care ar trebui sa-l folosesti oricum, ma intreb cit e de "dedicata".
gdm
QUOTE(argon @ 12 Apr 2006, 13:16)
Gdm, cumva mecanicul ala se referea la cele frantuzesti de pe 1300 ca rezista mai bine? eu asa cred...
*



Mecanicul mi-a zis ca, chiuloasele de la motoarele de 1300 rezista la GPL pentru ca au alt fel de constructie si s-a referit la cele romanesti. Chiuloasele de 1400 cica sunt facute in alt mod si nu rezista la temperatura de ardere mai ridicata a gpl si se strica mai repede scaunul supapelor. Acuma eu nu stiu ce sa zic, ca nu ma pricep la chiuloase, nu stiu daca mi-a servit gogosi.

deregetele

Gandeste-te si la exteriorul unui Cielo, copie dupa Opel Kadett, model care daca nu ma insel a fost scos pe piata cam in anii '84 - '88.

Asa este...cielo este copia dupa opel dar stau sa ma-ntreb acum care arata mai bine un cielo care cum ai spus este copiat sau un logan ..care apropo si el este copiat dupa renault ?
dbk
Berlina mea are 310.000 km la bord si foloseste gpl-ul din prima saptamana de cand am luat-o (2000). Nu e nici pe departe la prima tinerete, recunosc, dar 310.000 km e mult pentru orice berlina. Totusi a supravietuit pana la aceasta valoare folosind exclusiv GPL... deci GPL-ul dauneaza motorului ...MITH BUSTED...sunt numai vrajeli scoase de super-mecanicii pe care ii gasim in spatele oricarui bloc.
ilikecheese
si eu am gpl.totu e in regula pana acum.am facut aprox 10k kilometri cu dacia mea de cand am instalatia, si inainte sa o iau mai avea vre-o 70k kilometri facuti.intr-adevar se simte la demaraje, dar daca te obisnuiesti mere totul perfect.probleme la motor nu am de cand am intalatia, cu exceptia faptului ca mananca ulei.la consumul reglat aproape de minim prinde 110 km/h destul de repede.cand am pus instalatia prindea 130 km/h, dupa reducerea consumului 110.pe benzina tinea 140 sau aproape(mi-a fost ffrica sa ma mai uit la kilometraj, facea masina ca toate alea).poate putea si mai mult da trebuia sa incep sa franez ca se zarea capatul drumului(o curba periculoasa).

Motor 1397, 5 trepte
ionutctn
QUOTE(dbk @ 10 May 2006, 16:32)
Berlina mea are 310.000 km la bord si foloseste gpl-ul din prima saptamana de cand am luat-o (2000). Nu e nici pe departe la prima tinerete, recunosc, dar 310.000 km e mult pentru orice berlina. Totusi a supravietuit pana la aceasta valoare folosind exclusiv GPL... deci GPL-ul dauneaza motorului ...MITH BUSTED...sunt numai vrajeli scoase de super-mecanicii pe care ii gasim in spatele oricarui bloc.
*



Mai ce sa spun felicitari (nu fac misto deloc). Si eu am GPL de numai 10.000 de km dar cel mai longeviv exemplu pe care il cunosc (nu din auzite) ca sa spun asa este varumiu care are pe un Tico facuti 200.000 numai pe gaz. Masina lui are peste 300.000 km parcursi si am mers si eu cu ea si merge "decent" pentru kilometrii pe care ii are.
dbk
Mersi ionutctn. Intr-adevar si la mine se simt diferente fata de mersul pe benzina: timpi de demaraj mai slabi, viteza maxima mai mica...dar in lucrurile astea nu a excelat niciodata dacia (mai ales in legatura cu viteza maxima, nu am mai avut demult curaj sa vad la cat mai ajunge).Ideea e aceeasi care ai mentionat-o si tu mai sus... in aia 310.000 de km si-a inzecit fiecare ban dat pe instalatie, comparativ cu cheltuielile ce le puteam avea mergand pe benzina.
Zaheiu
QUOTE(ilikecheese @ 10 May 2006, 17:40)
si eu am gpl.totu e in regula pana acum.am facut aprox 10k kilometri cu dacia mea de cand am instalatia, si inainte sa o iau mai avea vre-o 70k kilometri facuti.intr-adevar se simte la demaraje, dar daca te obisnuiesti mere totul perfect.probleme la motor nu am de cand am intalatia, cu exceptia faptului ca mananca ulei.la consumul reglat aproape de minim prinde 110 km/h destul de repede.cand am pus instalatia prindea 130 km/h, dupa reducerea consumului  110.pe benzina tinea 140 sau aproape(mi-a fost ffrica sa ma mai uit la kilometraj, facea masina ca toate alea).poate putea si mai mult da trebuia sa incep sa franez ca se zarea capatul drumului(o curba periculoasa).

Motor 1397, 5 trepte
*



Eu nu cred ca exista reglaj sport si reglaj economic, ci doar reglaj optim. De ce? Reglajul optim se face pentru a obtine lambda=1 pe cat mai multe plaje de turatii. Cum aerul e ~constant rezulta ca reglajul gazului din robinetul de sarcina e doar unu. Dai mai mult > scade lambda>consum mare, dai mai putin>creste lambda>putere mica, consum ceva mai mic (te cam lasi in acceleratie la o masina cu amestec sacar) si temperatura mai mare in cilindri (cu posibilele consecinte).
Asa e, sau am inteles eu gresit?
einstein1984
Cum poate aerul sa fie constant? Adica la 4000 rot/min motorul trage la fel de mult aer ca la 1000 rot/min? Tu te auzi ce vorbesti?
Si intre noi fie vorba, lambda de putere maxima e cam 0,9 iar cel de consum minim e vreo 1,1.
Zaheiu
Referitor la aer am vrut sa spun ca trage cat vrea ea, nu reglezi tu. Diferenta intre lambda de putere, optim si economic e mult mai mica (0.98 vs. 1 vs 1.05), nuante aproape imposibil de obtinut pe masina cu carb. Plus ca reglajul gen RAR, cu masina fara sarcina produce oricum la functionarea in sarcina mare un amestec sarac. Daca vrei musai l=1 pentru forja la 4000 rpm trebuie sa apelezi la Dyno.
PS Eu am descoperit ca mergeam cu l=1,5 si mi se parea aproape OK. M-am dus sa o reglez mai mult de plictiseala si curiozitate. Acum merge parca mai bine ca pe benzina, am castigat o treapta de viteza pe Dealul Negru. Ce-i drept, consumul a crescut cu aproape 1l, dar asta si pt. ca acum ma imbie sa o calc.
Trofin Liviu
Fratilor am mers 110000Km pe gpl si n-a avut nici pe naiba. + ca daca vrei viteza dai drumu la gaz si iei viteza, dar si platesti. Daca vrei economie strangi gazul si mergi...Nu se compara un motor pe gpl care merge mult mai rotund ca unul pe benzina si e oleaca mai silentios.Uitati-va si la topicul despre uleiuri si acolo am scris si ce am bagat. Nu am umbat in motor si nici in instalatie BRCSi aprinderea e mai buna asa ca ptr. mine care nu stiu sa schimb o platina a fost o mana cereasca. Dati-i gaz fratilor!!!!!!!!!!!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.