Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se aprind becurile rosii cand franez tare.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viulian
Saluti!

Prima problema care o am si care imi da batai de cap: de ce mi se aprind becurile rosii (ulei si apa) la bord cand calc frana rau ? (rau inseamna ca franez cat de tare pot ca sa ma opresc de la >80km/h la 0.)
Ulei este pana la nivel (dar in partea inferioara) si e vechi am facut iarna cu el, schimbat garnituri pompa de frana, curatat etriere si schimbat garnituri, schimbat racoarde, schimbat garnituri la cilindri pe spate precum si repartitorul. Franele tin bine, presiune e in pompa ca pedala e tare, si servo pare in regula (caci nu ma chinui ca sa blochez rotile).

Furtunul de la chiulasa la servo e ok (adica nu e rupt) si motorul merge rotund. Lichid de frana 2+2 DOT3.

Ce n-am schimbat mai de vreo 2 ani e servo, da nu stiu daca becurile rosii la bord sunt simptom de servo ?

(am specificat ulei caci la un moment dat am descoperit ca nivelul la ulei era mic rau de tot - abia se mai vedea pe joja [ din cauza ca n-am apucat sa schimb capacu de la colbutori care scapa ulei pe la gatul ala cu buson ] si dupa ce am recompletat nu se mai aprindeau becurile; dar acum am nivel ok la ulei, e drept ca e vechi si o sa-l schimb maine oricum, da' totusi se aprind nebuniile alea de becuri).

Aveti idee ce ar putea fi ?
Ov
blochezi rotile la frana ? franezi cu ambreiajul apasat ? nu cumva opresti cumva motorul (adica blocand rotile si fiind in viteza, blochezi si motorul)?
viulian
De blocat nu blochez rotile fiindca mi-e cam sila de derapari si stuff. Incerc sa franez asa la cat la limita se poate incat sa nu se blocheze.

Am incercat sa franez si fara sa fie masina in viteza. Adica io tre sa fac o stanga pe o soseluta cand ajung acasa, si procedura e ca (soseaua fiind libera) ii dau in goarna vreo 200m, scot din viteza si cand ajung aproape de soseluta calc frana. Becuri rosii unsure.gif ooops.
geti
E vorba ca se inclina.Este exact ca si la benzina.Daca ai 4 l de benzina in rezervor si o parchezi in rampa ai sa vezi ca ti se aprinde si becul de la benzina.Dar totusi sa ai grija si cu uleiul.Altfel spus cand franezi masina se inclina(se apleaca) biggrin.gif
viulian
Ha. Interesant smile.gif probabil sa ai dreptate, ca da, se inclina destul de bot, si cam cat timp e inclinata cam atat stau si becurile aprinse... (caci am incercat sa calculez daca se aprind scurt sau stau aprinse mai mult da' nu e constant, ori abia se aprind (cand pisc si iau piciorul) ori mai mult, cand franez mai lung - si masina sta inclinata mai mult).

O sa schimb capacul de la colbutori si uleiul maine si am sa testez si in panta sa vad cum se comporta.

Merci de raspuns.
florindu
Becurile se aprind in doua situatii:
1. fie atunci cand nivelul este foarte scazut, iar sorbul pompei de ulei nu mai trage ulei in momentul franarii (uleiul se deplaseaza in fata) sau al unei accelerari bruste sau la un viraj abordat mai tare,
2. fie atunci cand uleiul e subtire (din cauza uzurii) iar pompa nu poate asigura presiunea in rampa de ungere

Deci e cazul sa faci un schimb de ulei cat mai rapid.
viulian
Am schimbat uleiul - totul a intrat in normal acum.
Simptomul aparuse probabil din cauza ca uleiul era subtire, chiar daca la nivel arata ca e [inca] suficient.

Multumesc pentru reply-uri smile.gif
Zaheiu
Spune si tu ce ulei ai scos si ce ai bagat.
viulian
Am scos un Valvoline 15W40 care e drept ca avea mult de cand l-am pus (da' mi s-a stricat ceasul de kilometraj, tre sa-l schimb si pe asta sad.gif ) si am uitat de cand mergeam cu el.

Am bagat la loc un ELF Sport STI 15W40 (eu am bagat mereu 15W40 spre deosebire de multi care insista ca Dacia merge cu 20W50 mai bine). Mie mi se pare ca motorul meu trage muuult mai greu daca pun 20W50 - asa cu 15W40 e super elastic in turatii (adica ajung mai repede la >3500 ture, comparativ cu 20W50).
Motorul are ~75000Km, nu papa ulei chiar daca vede des >3500rpms. O singura regula, niciodata nu o calc pana nu e bine incalzit uleiul (adica sa stea presiunea pe la vreo 2).

Oricum alalalt dinainte chiar ca era super subtire - deoarece cam dupa 15 minute de mers ajungea presiunea la 2, pe cand cu asta nou era pe la vreo 5 presiunea cand am ajuns la servici.
tunderbird
Trebuia sa ti se aprinda becurile pentru ca tu sa-ti dai seama ca trebuie sa faci ceva pentru masina ta.

Tine minte un lucru: nivelul la minim nu inseamna OK, trebuia sa te astepti in astfel de situatie, la o frana brusca sa ti se aprinda becurile. Acelasi fenomen se intampla si la virajele stranse in serpentine.

Situatia este normala cand nivelul uleiului se afla intre reperul de maxim si cel de minim si ideal ar fi sa fie pe maxim.

Atentie sub nici o forma nivelul uleiului nu trebuie sa fie mai sus de maxim si nici mai jos de minim.

Chestia cu incalzitul uleiului nu o poti controla decat cu un termometru de bord (s-a mai discutat pe forum acest subiect).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.