Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O intrebare pentru colegii de pe forum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
alladin2005
Stimati domni, problema mea e urmatoarea: se pot mari injectoarele la solenza de 1.4 mpi [ largi orificiul ] sau se pot pune unele de la logan 1.6?
Rog a fi scuzat daca bat campii smile.gif
Va multumesc anticipat!
einstein1984
Ai impresia ca ai consum prea mic? Duzele ar trebui sa se poata schimba, dar fara un chiptuning custom functionarea motorului ar fi destul de proasta. Plus ca nu ar mai indeplini normele de poluare.
geti
QUOTE(alladin2005 @ 25 Mar 2006, 19:57)
Stimati domni, problema mea e urmatoarea: se pot mari injectoarele la solenza de 1.4 mpi [ largi orificiul ] sau se pot pune unele de la logan 1.6?
Rog a fi scuzat daca bat campii smile.gif
Va multumesc anticipat!
*


Degeaba maresti injectoarele daca debitul de benzina,impus e acelasi.Pentru a da rezultate ar trebui sa modifici ECU,prin schimbarea parametrilor
marius80_eugen
Nu mari injectoarele daca nu schimbi toata functionarea lor , adica chipul , admisia de aer si chiar injectoarele trebuie sa fie calibrate bine , altfel nu functioneaza bine . Niste injectoare mai "largi" nu fac decat sa-ti mareasca consumul si nu puterea motorului !
Parerea mea !
klaus
Nu vad pe nimeni sa zica nimic de tipul de injectoare oarecum diferit la logan fata de SLZ (modificare mod comanda electrica a injectoarelor de catre UCE injectie - tabele injectie diferite, perioade de comanda), de perioada de admisie a amestecului combustibil (axa cu came). Amanunte din astea mici si nesemnificative ...
Si de asemenea nu vad pe nimeni sa zica ceva de decalibrarea injectoarelor (in cazul largirii gaurilor injectoarelor)-> arderi incomplete sau detonatii... Si nici modalitatea practica de a largi acele gauri in mod calibrat...
thunder
Eventual si o pompa de benzina care sa faca o presiune mai mare.
alladin2005

Va multumesc oricum pentru raspunsurile date smile.gif Daca mai vrea cineva sa ma ajute cu ceva sfaturi ii multumesc anticipat.
driver
Eu as fi interesat sa le mai micsorez putin ..., vreo idee ceva ?
sau sa incerc cu niste pantofi mai mici?, ca ma rupe consumul.
kataRFG
sal ! am o solenza clima 1.4 mpi si mi-a recomandat un mecanic sa schimb injectoarele cu unele de logan 1.6, fiindca ma plingeam ca "nu se infinge" (si a zis ca se simte diferenta , dar se simte si la consum. acum tind sa il cred pe nea mecanicul si nu pe cei de dinainte care au dat explicatii din care findca sunt praf nu am inteles nimic. aa si mai zicea de o modificare care consta in schimbarea discului sau kitului de ambreiaj cu unul de supernova care are diametrul 200 fata de 180 cat are solenza. cine stie mai multe detalii!!!pls
einstein1984
Mecanicul tau e si mai praf . Injectoarele nu sunt suruburi sa le schimbi intre ele, sunt niste supape controlate electronic, iar debitul lor influenteaza drastic functionarea motorului (practic o sa ai un dozaj bogat la toate regimurile fara sa fie nevoie).
Reed
Daca vreti sa mai cresteti cu ceva puterea motorului (5-10%) faceti un chiptuning si puneti-va niste filtre de aer gen K&N , Volant sau alt tip de filtru de eficacitate mare (High-Flow)- scoateti conducta deia de aer din materiar gudronat si inlocuiti-o cu o teava de diam cit mai mare cu curburi line, eventual renuntati pina la ITP la catalizator, puneti niste exhaustoare de eficacitate mai mare si astfel veti avea o masina mai "nervoasa" si mult mai sensibila la accelerare. Nu umblati la injectoare, rectificari de bloc motor s.a FARA cunostinte temeinice de mecanica si proiectarea motoarelor altfel riscati sa obtineti un motor total nefunctional.
klaus
eu zic sa-l intrebi pe mecanicul tau daca exista vreo diferenta intre modul de comanda intre injectoarele pe bobina (de dsn si slz) si cele piezoelectrice (de logan).
Ia intreaba-l...
einstein1984
Klaus, vrei sa-si ia baiatul bataie? Oricum, merci de info, din postul tau anterior nu reiesea diferenta asta.
@kataRFG Nu mai bine pui direct motorul de logan, in loc sa pui numai injectoarele? O sa fie si consmul mai redus.
daciist
eu am avut probleme cu un injector...si le-am schimbat pe toate cu unele de logan(nu stiu daca era 1.4 sau 1.6, dar se potriveau perfect d.p.d.v. tehnic...ca la prima vedere sunt total diferite). ale de slz au doua gauri mai mari, ale de logan 4 mai mici.
inconvenientul major...consumul wacko.gif ...peste 11%, iar inainte 8-9% urban...dar ca putere e super (am bujii bosh cu 4 capete...nu stiu cat conteaza dar le-am schimbat odata)...dar clar, la prima vedere cel putin, este o imbunatatire...pentru cine o vrea, binenteles. masina are vlaga si la turatii mici...care cresc foarte repede totodata fara a stramba din nas.
am eu un traseu unde o testam inainte...si prindea,pe bord...ca real nu stiu, cam 170 si ceva...sunt curios acu...dar va trebui sa mai astept pana vine primavara ca nu-i de gluma la viteza asta
AdyTirla
Daca montez injectoare de logan 1.4 cu softul lor aferent se simte vr-o difereta pe SLZ, dar consumul?
Dar cu unele de 1,6?
mickey_sol
Injectoarele de logan 1.4 sunt piezoelectrice si merg puse pe slz cu softul aferent ,urban o sa consume mai mult cu un litru doi din cauza opririlor dese dar extraurban o sa consume la fel ca si inainte. In schimb daca punem injectoare de slz pe lgn nici macar nu o sa plece de pe loc.
AdyTirla
O sa i-i cresca puterea cu injectoarele de logan 1.4?
Si daca da cu cati cai?
slider2
nu o sa-i creasca puterea, nu are cum. eu nu ma pricep asa bine, dar judecand logic, o crestere de putere se obtine prin o ardere mai mare de combustibil, adica o cilindree mai mare; sau prin aplicarea unei turbine.

deci daca injectoarele sunt tot de 1.4 sunt facute sa aiba acelasi debit de combustibil, ca si cele de pe solenza. cele de 1.6 nu cred ca merg puse, ca altfel puneau foarte multi, si daca ar merge, ar trebui facute modificari motorului.

am inteles ca se poate modifica motorul de 1.4, transformandu-se in 1.6, dar e de munca, sunt destule piese de modificat si schimbat, iar aceste piese nu se gasesc in magazin.

eu iti recomand o remapare/resoftare sau flash tuning, cum vrei sa-i spui. in principiu daca masina (mai) are aia 75cp din fabrica o sa ajungi pe la 82cp, si de la 112nm pe la 124nm. motorul de 1.6 de pe logan dezvolta 87cp si 128nm.
eventual daca ai bani, baga-i o evacuare sport de inox, cu tot cu catalizator, si un kit de admisie mai bun. probabil ca in zilele bune motorul cu aceste modificari va dezvolta 85cp.

in principiu problema motorului de 1.4 nu e lipsa cailor, cat a cuplului motor. sunt masini mai rasarite care au motoare asemanatoare (vw, skoda, 1.4 75/80cp), dar au o curba de cuplu mai buna, un moment motor mai mare, si o cutie de viteze mai scurt etajata, pentru a ajuta la demaraj.
AdyTirla
slider2, de ce sa nu i-i cresca puterea? combustibil mai mult-rezulta o ardere mai puiternica- presiune mai mare- putere mai mare.
Cine a zis ca injetorele de logan de 1.4 au acelasi debit ca cele de solenza?
plus ca au o pulverizare mai buna!
Pe mine ma interesa o parera a cuiva care area sa ceva pe masina sa ne lumineze!
slider2
nu pot spune ca ma pricep asa de bine, dar logica asa zice...
mickey_sol
slider logica ta este gresita, eu stiu chestia asta cu injectoarele de logan de vreun an si ceva, injectoarele de logan puse pe slz or sa dea mai multa putere si un demaraj mai bun dar o sa consume si mai mult mai ales daca ''te dai la ea''. Eu am mers cu o slz care are asa ceva si crede-ma se simte ca un logan cu motor de 1.6. Astept sa se incalzeasca si o sa fac si eu la slz mea costa vreo 3 mil la un baiat in Buc ca eu cu slz lui am mers si am vazut despre ce este vorba, nici eu nu credeam.
AdyTirla
mickey_sol, poti sa i-mi dai si mie adresa sau un nr de telefon al acelui baiat?
Mersi mult!
anecula_08
QUOTE(mickey_sol @ 22 Feb 2010, 09:04)
slider logica ta este gresita, eu stiu chestia asta cu injectoarele de logan de vreun an si ceva, injectoarele de logan puse pe slz or sa dea mai multa putere si un demaraj mai bun dar o sa consume si mai mult mai ales daca ''te dai la ea''. Eu am mers cu o slz care are asa ceva si crede-ma se simte ca un logan cu motor de 1.6. Astept sa se incalzeasca si o sa fac si eu la slz mea costa vreo 3 mil la un baiat in Buc ca eu cu slz lui am mers si am vazut despre ce este vorba, nici eu nu credeam.
*


vreau si eu adresa sau nr de telefon pls
bucatzel
QUOTE(AdyTirla @ 21 Feb 2010, 22:08)
slider2, de ce sa nu i-i cresca puterea?  combustibil mai mult-rezulta o ardere mai puiternica- presiune mai mare- putere mai mare.
Cine a zis ca injetorele de logan de 1.4 au acelasi debit ca cele de solenza?
plus ca au o pulverizare mai buna!
Pe mine ma interesa o parera a cuiva care area sa ceva pe masina sa ne lumineze!
*



Bai nene, da' pe voi cine v-o facut mecanici?

Ca la materii care tin de stiintele naturii vad ca picati cu brio...

Benzina arde singura, in vid? Pai atunci... de ce n-o turnam cu galeata in piston, sa-i dam foc... sa vezi atunci demaraje si putere...

Nu, tinere... orice lucru in natura inconjuratoare arde daca are la dispozitie suficient OXIGEN. de aia se trage aer in piston, de aia se baga o cantitate CONTROLATA de benzina. Adica exact atata benzina cat pentru aerul admis. Se termina oxigenul, restul de benzina nu mai arde. Iese pe evacuare si mai da cate-un rateu micut, de plictiseala. Asta face si sonda lambda, cand nu-i ocupata... analizeaza gazele arse, ca sa-si dea seama daca raportul aer-benzina e ok.

Te las pe tine sa faci calculele sa-ti dai sema de ce injectoarele de la doua motoare de 1.4 ar trebui sa aiba acelasi debit.

Ca si tema de casa, aflati ce inseamna 14,7 pentru motoarele pe benzina.
slider2
eu le-am zis ca macar logic nu are cum debitul la doua masini cu motor de 1.4 aspirat sa fie diferit, dar.....
bucatzel
Tu, da' eu eram deja de doua ore si ceva la lucru, si nu-mi incepusem cafeluta tongue.gif

Lasa, ca ei stie mai bine, mai multa benzina si talpaaaa... daca-i intrebi de ce merge mai bine masina cu NOS, n-o sa stie sa-ti spuna.
AdyTirla
bucatzel: conform teoriei tale daca un motor de 1,4 are un anumit debit la injectore toate masinile de 1,4 au acelasi debit? (nu prea cred)

S-ti dau un exemplu: la dacia mea 1300 cu carburator (am monificat ceva in carburator) la turatii mari sau sarcini mari intra in fuctiune un alt circuit de cobustibil care intoduce dor mai multa benzina,
Gici rezultat! pot atinge o viteza mai mare, de ce ore? dor ca scoate benzina nearsa pe esapamet dasta merege mai repde?
Aceiasi treba e cu NOS ca si cu Kerosenul (putere calorica mai mare)
excl.gif
slider2
pai daca faci comparatie intre mere si pere normal ca o sa-ti iasa tuica...

compara motoare pe carburatie cu motoare pe carburatie, motoare pe injectie cu motoare pe injectie, motoare aspirate cu motoare aspirate, motoare turbo cu motoare turbo, nu ti se pare un pic logic ca asa ar trebui??

de exemplu s-ar putea ca debitul de combustibil la un logan 1.4 sa fie diferit fata de variantele motorului de 1.4 de pe fiat bravo. de ce?? pentru ca 1.4 de pe logan e un motor pe injectie aspirat cu 2 valve per cilindru, in timp ce la fiat bravo este asa:
- 1.4 90cp, injectie aspirat cu 4 valve per cilindru
- 1.4 120cp, injectie turbo cu 4 valve per cilindru
- 1.4 150cp, injectie turbo cu 4 valve per cilindru
anecula_08
Eu ma gandeam sa pun de logan 1.4 pt ca am citit (tot pe forum) ca sunt mai rapide, nu cu debit mai mare ci cu un raspuns mai bun la accelerare.
mickey_sol
Cautati userul patrik la bursa si va rezolva el cu injectoarele, eu cu masina lui am mers si am vazut diferenta.
bucatzel
QUOTE(AdyTirla @ 22 Feb 2010, 20:22)
bucatzel: conform teoriei tale daca un motor de 1,4 are un anumit debit la injectore toate masinile de 1,4 au acelasi debit? (nu prea cred)
*



Tinere nou nascut.... vad ca insisti. Pacat mare, ca sustii niste prostii...

Ai aflat ce-i 14,7 si de ce e el important la motoarele pe benzina?
Vad ca nu.
Hai fa ceva ce n-ai mai facut demult... citeste, cultiva-te. Asta ca sa nu zici ca sunt naspa, si te mai tin pe jar inca o zi.


QUOTE(AdyTirla @ 22 Feb 2010, 20:22)
S-ti dau un exemplu: la dacia mea 1300 cu carburator (am monificat ceva in carburator) la turatii mari sau sarcini mari intra in fuctiune un alt circuit de cobustibil care intoduce dor mai multa benzina,
Gici rezultat! pot atinge o viteza mai mare, de ce ore? dor ca scoate benzina nearsa pe esapamet dasta merege mai repde?
*



Mda... motoarele pe injectie sunt datorate unui complot al benzinarilor... carburatorul o fost inlocuit de bun ce era...
Ar fi multe comentarii aici, dar ma rezum la "probabil in sfarsit iti merge si tie carbul in parametri"

QUOTE(AdyTirla @ 22 Feb 2010, 20:22)
Aceiasi treba e cu NOS ca si  cu Kerosenul (putere calorica mai mare)
excl.gif
*


rofl1.gif rofl1.gif rofl1.gif
yupy.gif eram precisa yupy.gif
coffee_spitsk.gif coffee_spitsk.gif coffee_spitsk.gif

Pai si nu bagam si niste nitroglicerina? ca are putere calorica si mai buna?
Fugi inapoi la ce faci tu mai bine, ca vad ca si la NFS ramai repetent.

Pacat ca e NOS-ul asa scump, ca v-ati scoate toti rezervoarele de benzina, sa mergeti numai cu NOS, ca are putere calorica mai mare, si culmea, e si mai ecologica o masina care are doar NOS.


QUOTE(anecula_08 @ 22 Feb 2010, 21:42)
Eu ma gandeam sa pun de logan 1.4 pt ca am citit (tot pe forum) ca sunt mai rapide, nu cu debit mai mare ci cu un raspuns mai bun la accelerare.
*


Habar n-am... dar asta macar ar fi o explicatie credibila spre deosebire de ineptiile de mai sus.
AdyTirla

Daca faci tu motor care sa reziste sa merga dor cu NOS esti tare!
Fiecare cu ideile lui nu are rost sa mai continuam.
Te salut!
bucatzel
Hai nu te supara, ca imi place sa discut in contradictoriu...

De ce sa nu se poata... daca faci si blocul motor si chiulasa din titan, n-ar trebui sa aiba probleme.

Singura problema e sa gasesc niste bujii capabile sa dea foc la NOS.
ramsen
decit sa schimb injectoarele cu alea de logan mai bine ii dau 10 CP in plus si tot aia este... cred ca este mai sanatos asa ceva decit sa schimb injectoarele...la injectoarele de logan puse pe o solenza trebuie umblat si la soft ,le trebuie mai multa benzina(benzina la inj de logan este pulverizata pe 4 gauri ...iar la solenza pe 2 gauri)...deci!!!
AdyTirla
ramsen Postat Ieri, 18:56

decit sa schimb injectoarele cu alea de logan mai bine ii dau 10 CP in plus si tot aia este... cred ca este mai sanatos asa ceva decit sa schimb injectoarele...la injectoarele de logan puse pe o solenza trebuie umblat si la soft ,le trebuie mai multa benzina(benzina la inj de logan este pulverizata pe 4 gauri ...iar la solenza pe 2 gauri)...deci!!!


ramsen! de unde dai tu aia 10 cai in plus de care zici?
bogdanel88
cei 10 cai ii ai de la remapare....chiptunning.numai k nu sunt 10 sunt 7 caluti
AdyTirla
Pai aia i-i am deja di remapare si orcum daca pun injectoare logan pun si alt soft pentru ele.
daciist
citisem ca masina nu porneste cu injectoare de logan fara soft...gresit...eu le-am schimbat in fata blocului...si pleaca la prima cheie fara probleme...
initial am scris de un consum de 11% acum revin cu 15%...(pun de 50 lei, adica 12 litri si merg 80 km urban)...si de aceea le-am curatat pe alea originale si le-am pus inapoi...dar puterea a scazut de nu o recunosc...asta e...nu pot sa merg cu consum de jeep...poate cu un soft aferent injectoarelor de logan merge la fel de bine dar cu un consum rezonabil....(daca totusi e interesat cineva de injectoarele de logan...sa ma contacteze).
Vladd
injectoare de 1.4 sau 1.6?pe care le ai ?
daciist
sincer...nu stiu...le-am luat de la dezmembrari si mi-a zis ca-s de Logan si cred ca la 1.4 s-au referit pt ca ...normal...le-am spus ca pt solenza 1.4 imi trebuie...si nu cred ca s-ar potrivi de 1.6. am atasat o poza cu unul din ele. are 4 orificii mai mici decat cele de la solenza care au doua si sunt mult mai subtiri si mai usoare decat celelalte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.