romulus
30 Mar 2006, 08:59
Pentru ca nu am gasit, (daca gaseste cineva sa dea un link) si am nevoie de ajutor. Cum se demonteaza planetara pentru a putea schimba burdufurile? De ce anume trebuie tinut cont, care burdufuri sunt mai bune (producatori), la ce trebuie acordata atentie deosebita, ce tip de vaselina e mai buna?
romulus
31 Mar 2006, 07:55
Din atatia cunoscatori de Dacie de aici, chiar nimeni nu ma poate ajuta?
Marius81
31 Mar 2006, 08:09
Si eu astept un raspuns la intrebarea asta. CHiar acum 2 zile am descoperit un burduf care urla sa fie schimbat si nu mai vreau sa ma duc la service pt ca data trecuta am lasat handicapatii aia nesupravegheati si mi-au dat drumul la tot uleiul de cutie pe jos , fara posibilitatea de a-l recupera. Astfel am cheltuit 1.300.000 Rol (pt ca a trebuit sa pun ulei nou in cutie) ca sa schimb un burduf de planetara de 100.000 Rol........FOARTE TARE !!
sddragos
31 Mar 2006, 08:10
Incers eu sa-ti explic:
Desfaci piulita de fixare planetara, scoti stiftul de fixare a planetarei in pinionul planetar din cutie, scoti pivotul superior (preferabil cu o presa), scoti bieleta de directie, pozitionezi ansamblul butuc-disc-portfuzeta intr-o pozitie convenabila, scoti planetara din butuc, apoi din cutie si mergi cu ea la o menghina.
Fixezi planetara in menghina si, cu ajutorul unei surubelnite, scoti burdufurile. Iti mai trebuie un patent special pentru scos o siguranta (asemanatoare cu cea de la pompa de frana). Grija mare la galeti, daca ies de pe axele lor vor cadea acele de rulment (daca da, le pui cu mare grija la loc, pe toate, si e OK). Cureti vaselina veche, umpli burduful cu vaselina noua, fara impuritati si montezi burduful nou (grija sa nu-l intepi cu surubelnita). Nu-mi aduc aminte exact toate etapele de demontare/remontare, dar nevoia te invata.
romulus
31 Mar 2006, 10:13
QUOTE(sddragos @ 31 Mar 2006, 08:10)
Incers eu sa-ti explic:
Desfaci piulita de fixare planetara, scoti stiftul de fixare a planetarei in pinionul planetar din cutie, scoti pivotul superior (preferabil cu o presa), scoti bieleta de directie, pozitionezi ansamblul butuc-disc-portfuzeta intr-o pozitie convenabila, scoti planetara din butuc, apoi din cutie si mergi cu ea la o menghina.
Fixezi planetara in menghina si, cu ajutorul unei surubelnite, scoti burdufurile. Iti mai trebuie un patent special pentru scos o siguranta (asemanatoare cu cea de la pompa de frana). Grija mare la galeti, daca ies de pe axele lor vor cadea acele de rulment (daca da, le pui cu mare grija la loc, pe toate, si e OK). Cureti vaselina veche, umpli burduful cu vaselina noua, fara impuritati si montezi burduful nou (grija sa nu-l intepi cu surubelnita). Nu-mi aduc aminte exact toate etapele de demontare/remontare, dar nevoia te invata.
multumesc. Probabil nu am fost suficient de explicit. Ma intereseaza cum sa demontez planetara in bucati nu cum sa o dau jos de pe masina. Adica, din care capat al planetarei sa incep, unde e siguranta. as vrea sa invat, daca se poate, din greselile altora

Deci, detalii?
Nu e tocmai usor, ca daca ar fi , lumea si le-ar reconditiona acasa, si nu le-ar mai duce la diverse firme.
romulus
31 Mar 2006, 10:37
Multumesc pentru raspuns. Rog un moderator sa inchida topicul pentru ca m-am lamurit. Si se vor lamuri si urmatorii daca nu se sterge.
QUOTE(romulus @ 31 Mar 2006, 10:37)
Multumesc pentru raspuns. Rog un moderator sa inchida topicul pentru ca m-am lamurit. Si se vor lamuri si urmatorii daca nu se sterge.
Lasa deschis, poate vine cineva si ne expune pe larg, cu poze ..ca-s si eu curios....
Poate gasesc pe acasa o schema amanuntita...ca o postez..
sddragos
31 Mar 2006, 11:43
Demonteaz-o de pe masina, fixeaz-o in menghina si pe urma iti dai singur seama cum se demonteaza. Nu e nevoie sa demontezei decat unul din capete, daca vrei sa schimbi ambele burdufuri. Daca ai avea o planetara rebut pentru exersare ar fi excelent. Oricum, daca te pricepi la mecanica si-ti mai si place, n-ai cum sa nu reusesti. Bafta!
romulus
31 Mar 2006, 12:27
Pe asta ma bazez, adica pe faptul ca ma pricep cat de cat la mecanica (la modul general, doar asta-mi este meseria), dar vroiam sa stiu ce ma asteapta, sa nu ma apuc sa explorez. Si, in plus, putea fi un tutorial pentru altii care nu se pricep. Pacat ca nu am un aparat foto cat de cat mai bun decat amestecatura de telefon+foto ca as fi facut poze. Intre timp m-am interesat si in alta parte. Daca am timp azi si reusesc sa cumpar niste motorina sa pot spala piesele am sa ma apuc de treaba. Daca nu, se amana. Apropo, mi s-a recomandat sa pun vaselina grafitata. Cu vaselina obisnuita se ineaca?
ViperRS
31 Mar 2006, 17:11
mai tarziu o sa iti pun pas cu pas ce ai de facut. Dar vreau sa te intreb daca ai dispozitiv cu ce sa demontezi prima data capul de la planetara din fuzeta si dispozitiv pentru tras capul planetarei inapoi in fuzeta. Daca ai dispozitivele astea te poti apuca de treaba altfel nu are rost, ca nu o sa iasa planetara din fuzeta. Eu am schimbat la ambele masini burdufurile de la planetare
madoxxt
31 Mar 2006, 21:26
Indiferent ce burduf vrei sa schimbi trebuie sa desfaci planetara de la capatul de vine la cutia de viteze. Se scoate siguranta de la burduf , se trage burduful inapoi pe axul planetarei . Se trage capatul planetareiintro parte , se apasa cu putere pe el si in acelasi timp se bate usor cu ciocanul in marginea oalei ( cu atentie caci daca sar acele de la tripoda o sa ai un pic de munca cu montatul la loc )se curata cu o cirpa axul planetarei de vaselina se scoate siguranta care tine tripoda pe ax si se da tripoda afara de pe ax. Cind ai scos tripoda afara de pe ax poti schimba ce burduf vrei ( ambele se schimba pe aici ).Cind montezi la loc este operatiunea inversa cu diferenta ca prizi axul planetarei in menghina sau doar iti tine cineva bine de ea , se pune oala pe tripoda si o ajuti un pic cu ciocanul sa intre la loc. Toata treaba asta ar trebui sa iti ia cam 45 de minute .Burdufe de Fartec si vaselina grafitata si nu mai ai treaba cu ele.Spor la treaba!
Nu iti trebuie neaparat presa de impins si tras planetara si ca sa mearga mai usor cind ai planetara data jos curata un pic cu peria de sirma canalele si no sa ai probleme cu intratul la loc .
romulus
1 Apr 2006, 05:50
madoxxt, asta cautam. Multumesc pentru ajutor. O sa ma apuc cat de curand de treaba.
ViperRS, planetara e scoasa din fuzeta, a iesit usor, am lovit-o putin in cap (folosind o bucata de Al si un ciocan). Si de intrat, intra la fel de usor, am verificat.
ViperRS
1 Apr 2006, 09:30
ok la mine de abia a iesit si cu dispozitivele acelea... dar la cealalta masina a iesit mult mai usor, spor la treaba, eu am folosit la cealalta masina vaselina normala si in cam 50miikm pe care i-am facut ulterior cu ea nu am avut probleme, nu as putea sa iti zic ce vaselina sa pui dar daca poti, pune vaselina grafitata ca nu e chiar asa scumpa
romulus
6 Apr 2006, 06:28
Buuun!
Deci. 1. Pozele sunt facute cu un telefon amestecat, nu accept reprosuri din acest punct de vedere

2. Pozele sunt facute la remontare, e clar, pentru a se distinge piesele.
Si acum, povestea:
a. se desface siguranta de deasupra burdufului, partea care vine spre cutia de viteze
b. se trage afara planetara din carcasa. Atentie la "bile" si la ace.
c. se scoate siguranta care tine tripoda pe axul planetarei, se scoate tripoda.
d. se extrag burdufurile. (Evident, se scoate siguranta si la burduful dinspre fuzeta

)
e. se scoate siguranta care prinde axul planetar de tripoda dinspre fuzeta. Atentie la piesa de cap a tripodei.
f. se demonteaza complet planetara.
Montare in ordinea inversa a demontarii
Sper sa fie cu folos cuiva.
util tutorialul...ma apuc si eu sa demontez una cat de curand..
Romulus, pozele sunt facute cu un Siemens?
romulus
6 Apr 2006, 10:19
QUOTE(argon @ 6 Apr 2006, 07:56)
util tutorialul...ma apuc si eu sa demontez una cat de curand..
Romulus, pozele sunt facute cu un Siemens?

Se vede tare?

da... scrie undeva pe forum ca eu numa d`astea am. Se insera, si sunt facute de ala micu cu telefonu lui. Ca al meu era la incarcat.
Oricum, ideea era ca sa-si faca o idee cel ce are in plan asemena lucrare. Ca si mie mi-ar fi prins bine

Recomand cu caldura o menghina sau un prieten doritor sa se murdareasca pe maini.
danelu
18 Apr 2006, 07:56
am desfacut planetara, am ajuns la siguranta de la tripoda binenteles ca am scos-o(de fapt era o sarma ,asa se lucreaza la romani).tripoda cum iese prin presare sau mai are ceva sigurante pe acolo?
Gheorghedracu
5 May 2006, 19:26
Vasilina grafitata se recomanda pentru ca are temperatura de topire mai mare, aderenta mai buna si coeficient de frecare mai mic. Pentru o planetara la care sunt tolerante farte mici intre cuplaje/bile, samd, asta e esential. Se poate si altminteri, dar nu e bine, si planetara e mai scumpa ca vasilina.
ydaniel
8 May 2006, 08:49
vaselina grafitata e cea mai buna.daca e si din usa e si mai bine.eu m-am chinuit o sapt aproape .le-am dat jos am schimbat burdufurile si le-am inversat.au mers bine vreo 15.000 km dupa aia ioar au inceput sa bata:)
romulus
12 Jul 2006, 10:46
Dupa trei luni, accesand topicul, constat ca pozele care le-am pus, au disparut. Oare nu erau utile? Mie mi-e tot una. Imi pare rau ca au disparut, pentru ca asa cum eu nu am stiut la inceput, or fi si acum cativa care nu stiu si se puteau orienta. Ma rog... daca asta e decizia... Sau se trage de la faptul ca mi-am dat Dacia pe un Cielo?
A fost o problema cu serverul (un atac nesimtit...) si recuperarea bazei de date cu poze nu s-a putut efectua decat cu cele puse pana in februarie.
Daca poti sa le mai pui o data pe acest topic, le mut eu in postul tau la loc.
romulus
12 Jul 2006, 11:10
Din pacate nu le mai am...
si eu vreau sa ma apuc de schimbat capetele la planetare(ambele bat),nu am inteles daca este de ajuns inlocuirea capetelor sau mai este si altceva de facut...la ce ramane.
am reusit cu palnetara de pe stanga,pun si poze!
a iesit perfect,momentan.
ma apuc si de dreapta,saptamana viitoare.
horsewhisperer27
31 Jul 2006, 09:07
ai schimbat capatul dinspre roata??cum ai facut asta?
930.000,schimbat tot.
partea dinspre roata e prinsa cu un fel de siguranta in trei locuri,eu le-am desfacut cu un varf de surubelnita,2min.am facut si poze o sa le pun maine.
horsewhisperer27
4 Aug 2006, 23:11
asteptam!
sa ne zici ce inseamna "schimbat tot"!
Unii inca mai asteapta pozele de aici
clarion
22 Oct 2006, 12:30
am gasit o diagrama intr-un catalog de piese. daca ajuta cu ceva !?
bogdanelkva
8 Dec 2009, 18:11
sa ma mai duc la service,are rost?
Adrian_Boy
9 Dec 2009, 09:34
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.