Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor (ralenti, presiune, benzina in ulei) - LONG
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
jamesblond
Salut la toata lumea.

Am stat ceva pe forum lurking, dar acum a venit momentul sa vorbesc.

Scuze pentru lungimea mesajului, este zic eu de preferat sa dau mai multe amanunte pentru claritate.

BTW, am gasit cite ceva despre problemele mele, dar disparat si pareri contradictorii, de aceea prefer sa va exprimati in cazul asta.





Povestea este asa:



1300 din 1980, motor original a obosit in sfirsit si in decembrie m-am hotarit sa rezolv. Doua vorbe despre cum mergea: ulei minca in jur de 1l/500km, putere mica, consum 13% medie pe un an (iarna + vara, fara iesiri din bucuresti, zilnic 30km). Bun, pus set motor, rectificat, pompa de ulei noua, alte zeci de garnituri, piese diverse ma rog toata bucataria. Merge super, plec din service sa fac 5-600 km sa ma intorc la strins chiulasa si alte reglaje.



Acum incepe. Am facut primii 300 km fara nici o problema, putere mare, mers frumos, pornit pe ger instant etc. La un moment dat incepe sa scada ralentiul LA CALD pina sa moara de tot, nu alta (chiar murea daca nu as fi dat mai tare din surubul de la pedala). In acelasi timp, presiune la ulei a inceput sa nu mai stea mai mult de 2 (nu in turatie/sarcina, unde se ducea si la 5-6), plus becuri de ulei aprinse tot timpul cit nu era turata. Am tirit asa vreo 3 zile pina sa ajung la revizie. Consum calculat in astia 5-600 km: 17%. NU am mers cu socul tras.

La revizie, surpriza: baga omul joja o scoate cu de doua ori nivelul si putind a benzina. Benzina in ulei, dat jos, pus ulei, efectuat urmatoarele:



- cui pontou schimbat, al vechi cam nasparliu

- verificat pompa de benzina tur, retur, plus returul pina in rezervor, gasit neinfundat (aici am vazut pe forum ca ar fi membrana, dar am citit dupa ce am fost la mecanic) - pompa e schimbata cu una noua acum 6 luni.

- strins chiulasa regulamentar

- reglat tacheti

- reglat carburator



Plecat cu sarcina sa verific joja in fiecare zi inainte de plecare. Drumul pina acasa perfect, ralenti exemplar (presiune 2.5-3), turatie, putere, o minune. Sta o noapte (simbata), ieri dau sa plec pe dupa-masa, verific nivelul mi se pare cam 2mm mai mare, ma gindesc poate n-am vazut bine cind am masurat la plecarea de la mecanic, iarasi pornire la cheie, incalzit un pic, soc impins, etc, totul perfect pina la o halta de juma de ora, dupa care a inceput circul: nu a mai pornit fara pedala la fund + cheie, daca a pornit cu procedura de mai sus ralentiul murea instant, in sfirsit il dau mai tare din surub ca sa nu omor electromotorul, merg inca 4 km, ma opresc sa bag benzina, n-am mai plecat juma de ora. La fel doar cu pedala la fund, ralenti mort, presiune lipit sub linia de 2, becuri aprinse, ma dau peste cap sa gasesc un reglaj in care sa tina ralentiul si ajung acasa.

O las, intru in casa si sun mecanicul ii descriu tot si zice vino sa luam si sa punem carburator nou ca al tau e cam prapadit (nu zic nu, este ala din 1980). Vin azi la birou si ma apuc sa scriu ce (sper) ati citit pina acum.



Am cautat pe forum ieri seara si azi inainte sa scriu, si am ajuns la urmatoarele solutii:

- schimbat carburator

- schimbat pompa de benzina

- schimbat bobina de inductie



Inca un lucru ca am omis: daca deschid capota cu motorul cald, ca sa ma uit de ralentiul asta, observ sub pompa de benzina aburi la greu, care par sa aiba originea in zona dintre pompa si motor pe la siliconul de rigoare. E singurul loc de unde ies asa aburi.



Acum, inca o data ma scuz pentru lungimea mesajului, dar sint la capatul rabdarilor (asa cum cred ca cel putin o data a fost fiecare din voi) si imi pun sperantele in voi. Citeva intrebari:

- cit de valabile sint cele 3 solutii de mai sus?

- de ce daca ar fi de la una din cele 3 piese, nu au facut asa si inainte de set motor, ca sint aceleasi!

- ce mai trebuie sa va zic? - afara de _multumesc_ pentru timpul acordat si pentru orice raspuns util...
Ov
cel mai probabil ai pompa de benzina dusa, este singurul motiv (cred) prin care iti ajunge benzina in ulei. Mai departe, daca ai benzina in ulei este normal sa nu mai ai presiune.



Oricum, rezolva repede problema inainte sa omori noul motor.



P.S. Nu schimba carburatorul ala din 80 ca e mult mai bine lucrat decat unul nou. Eventual poti sa schimbi jigloarele dar nu pune unele de cooperativa.



Bobina nu cred ca are nimica din ce spui tu.



Deci -> Pompa de benzina (membrana, garnituri, supape)

Jigloare



Verifica si prezenta "mucilor" in carburator. Daca nu stii ce-s aia, da un search pe forum.



Bafta
Maverik
Ar mai fi o varianta> segmentii de pe piston/pistoane sa se fi intors "in linie" adica (virgula) capetii acestora sa fie cam pe aceeasi verticala si sa nu inchida bine, in acest fel s-ar explica "moartea" motorului la relanti, pornire proasta si benzina in ulei !!! Este o varianta !!!
jamesblond
Merci de raspunsuri.



Ok am retinut chestia cu pompa, dar poate sa-mi explice cineva exact cum ajunge din pompa in ulei benzina? Care-i legatura? Si de ce numai cind se incalzeste motorul face asa?



Si referitor la ce zice Maverik, n-as putea sa-l contrazic, n-am mai auzit de fenomenul asta, dar cum sa-i spun mecanicului care mi-a facut setul (cu mare grija, a lucrat ca pentru seful lui, adica unchiul meu)? Mi-e ca ma ia la rost sau ceva.



Mai aveti si alte idei, sincer ma asteptam la mai multi oameni (nu ma intelegeti gresit), poate e totusi mult prea descurajant de lung postul...
Ov
pai daca e sparta membrana de la pompa, benzina ajunge in ulei pe langa tija care actioneaza pompa. Tija aia calca pe o cama pusa pe arborele de distributie care e in motor.
GIC
Un cunoscut a patit la fel dar doar dupa ce si-a schimbat pompa de benzina cu una noua, cea veche avind probleme cu supapele. Nu stiu cine a fabricat acea pompa de benzina noua dar din fabrica avea orificiul de la retur prea mic. Rezultatul: relantiul murea cu motorul cald, motor cald aproape imposibil de pornit si benzina in ulei, toate acestea fiindca benzina nu reusea sa treaca prin retur in rezervor ci "intra" cu forta in carburator inundind camera de nivel constant (se vedea imediat dupa oprirea motorului si uneori in relanti cum picura benzina prin puntea de descarcare direct in galeria de admisie). Au fost schimbate nenumarate cuie poantou dar problema nu a disparut decit dupa schimbarea pompei de benzina.
Maverik
QUOTE


.... Si referitor la ce zice Maverik, n-as putea sa-l contrazic, n-am mai auzit de fenomenul asta, dar cum sa-i spun mecanicului care mi-a facut setul (cu mare grija, a lucrat ca pentru seful lui, adica unchiul meu)? Mi-e ca ma ia la rost sau ceva. ...


A, nu cred ca trebuie să-i cadă grau la ficat o idee de acest gen. Problema nu trebuie să fie napărat din cauza lui. Dacă segmenții nu sunt fabricati bine (nu se închid capeții) sau dacă nu sunt de înălțime corespunzătoare, se poate întâmpla să ai această bucurie , denumită "segmenți în linie"
jamesblond
Poate cineva sa-mi spuna repede daca exista mai multe tipuri de pompe de benzina si de care sa iau pentru problema mea? Si un magazin pe traseul D-na Ghica - Obor - Muncii - Mihai Bravu - Piata Sudului - Oltenitei?
Maverik
Și cât costă ? Că vreau și io s-o schimb. Eventual cât costă doar membrana și dacă este sănătos să schimb doar membrana. Eu bănuiesc (virgulă) că trebe să schimb pompa cu totul, deoarece dacă las mașina mai mult, benzina din carb cam scade, cred că e o pb pe la supapa de retur sau de absorbție.



/off topic: Care ar fi semnele de boală ale unei bobine .... bolnave ?
Marty
Exista 3 tipuri : capsulata (de asta pune fabrica, n-am vazut in comert), d-aia "normala" cu cama si d-aia "normala" fara cama. Se potrivesc toate 3! Magazin gasesti pe M. Bravu.
RaduMan
Intre Obor si Iancului, pe stanga, vei vedea magazinul oficial Dacia, cu piese auto originale, de la mama lor. La pret s-ar putea sa fie mai piperati, dar s-ar putea sa merite.
paulp
Maverick, o pompa noua costa in jur de 350-400K :wink:
Maverik
QUOTE
Maverick, o pompa noua costa in jur de 350-400K :wink:

Apăi atunci pe pompa aia, VenusZaurus scrie. Am înțeles că-s de mai multe neamuri. Care-o fi mai bună ?
paulp
Aia care nu se strica icon_twisted.gif



Glumesc, dar sa stii ca la piesele pentru Dacia e o loterie mai ceva ca la 6/49.

Oricum am vazut si unele pompe din import (probabil Turcia :wink: ) la 250K. Deci cauta, alege si ia una "Origine Dacia". Macar sa ai cu cine sa te certi pentru garantie icon_mrgreen.gif
Maverik
QUOTE
Aia care nu se strica icon_twisted.gif 


Aia care nu se strica icon_twisted.gif ......sa stii ca la piesele pentru Dacia e o loterie mai ceva ca la 6/49.


biggrin.gif



QUOTE
.....Macar sa ai cu cine sa te certi pentru garantie icon_mrgreen.gif

Adică cu pereții !!! biggrin.gif



OK, concluzie .... la nimereală !!!
crraul
eu am patit tot ceva de genu' adica presiune mica la uleiul proaspat schimbat

dupa care vreo 200 km masina tragea f greu si dupa inca 50 km mi s-a rupt vibrochenul la 80 km/ora.

Daca tot desfaci motorul vezi sa nu fie uzat vibrochenul.

al meu era tot din 1980 si a cedat .Nu stiu exact de cate ori era rectificat.
paulp
QUOTE


Nu stiu exact de cate ori era rectificat.


De prea multe ori icon_twisted.gif
dragOn
NU vreau să fiu pesimist dar uită-te atent dacă nu cumva a crăpat Blocul pe undeva!
molnarmiky
pai...eu zic ca prima data verifica piedica aia pt march arriere s-ar putea sa nu o mai ai si cand dai a-2-a tinde sa-ti intre in R(march arriere )si normal ca atunci caraie ca naiba ..............







Toaote astea din proprie experiente........... 8)
doncique
Salut baieti,va urmaresc de multa vreme dar nu am avut (sa spunem curajul) sa ma inscriu.Sunt posesorul unei dacii sport din 86,masina am cumparat-o de la o baba caruia i-a murit sotul .Masina a avut 19 000km reali,arata impecabil motor toarce foarte frumos dar dimineata becurile de ulei se sting mai greu,am mers cu ulei rom.cam o mie de km dupa care am bagat mobil 1 15w40,se vede o imbunatatire in presiune dar la rece se sting greu becurile,sa fie pompa infundata,sau joc in cuzineti?Scuze de lungimea msj dar sunt si eu incepator
paulp
Mai posibil pompa, daca ai presiune dupa ce se incalzeste.

Oricum, intreb si eu ca nu costa nimic, cind ai schimbat uleiul ai pus o minune de aia care se cheama Motor Flush inainte? (pentru cine este interesat am incercat si varianat cu 2l de motorina si are cam acelasi efect)

Eu fac asta la fiecare schimb si n-am nici o problema cu mizeria in motor :wink:
marius-gabriel
paulp, nu prea e indicat sa speli motorul cu motorina cand schimbi uleiul.
marius-gabriel
dragOn, tare mi-e frica ca ai dreptate cu fisura aia.

Doamne fereste!Eu doar ce-am patit-o....Tot din `80 masinuta, tot cu motorul proaspat facut..
Mikey
Salutare!

Cine ma poate lamuri cu urmatoarea dilema: cand trebuie facut setul motor? cand mananca ulei sau cand nu mai trage bine masina ?
paulp
Cind maninca peste 500 ml / 100km icon_evil.gif



Marius, de ce zici ca nu e bine cu motorina. Eu am incercat la berlina si n-a avut nici un efect negativ, dimpotriva :wink: .

Am cumparat si Motor Flush (de ala scump, ca m-a costat cit 1 l de ulei sintetic) si a avut exact acelasi efect. A curatat motorul de impuritati, depuneri etc.

E drept ca pe Nova o alint doar cu de-astea scumpe, dar am dat o idee 017.gif
Ov
cred ca ai vrut sa zici la 1000km :wink:
Kapix
QUOTE


Eu bănuiesc (virgulă) că trebe să schimb pompa cu totul, deoarece dacă las mașina mai mult, benzina din carb cam scade, cred că e o pb pe la supapa de retur sau de absorbție.





Benzina din carburator nu poate sa scada cand stai pe loc. E ca si cum apa din rezervorul de la WC :) ar curge inapoi pe robinet cand este o avarie si se "opreste" apa. Scuza-mi comparatia, nu este la mishto, dar principiul este f. asemanator. Am auzit gafa asta si de la mecanici care se credeau adevarati si i-am rugat sa scoata furtunul de la pompa de benzina si sa traga toata benzina din camera de nivel :P . Cel mai probabil nu etanseaza bine garnitura capacului sau ai pori in membrana pompei de sprit.

Daca vrei o pompa buna iti recomand una de Skoda, fara cama si fara retur. Tatal meu are una pe o Dacie din '76, a montat-o inainte de Revolutie dupa ce a schimbat mai multe romanesti si nu a mai desfacut-o nici macar ca sa o curete. In plus are un fel de cui poantou la iesire a.i. nu forteaza prea mult cuiul poantou al carburatorului (benzina iese din pompa numai la o presiune mai mica de x - nu stiu cat este :oops: - cand se atinge aceasta presiune pompa functioneaza in gol). Nu ma intreba unde gasesti, dar spune-mi si mie ca nu mi-ar strica :wink:
oly
va rog lamuritima si pe mine:acu'vreun anvenind de la tara (coboram un deal cu vreo 70)mi sa aprins becul la ulei scazut presiunea pe la unu sau zero.motorul(cald) torcea.dupa cateva ezitari m-am pornit spre casa,am ajuns acasa si am mai umblat asa multa vreme.de vreo 3 luni i-am schimbat uleiul tot cu romanesc.situatia nu sa schimbat,motorul trage bine papa putin ulei,consuma intre 8 si 10 .am controlat instalatia electrica dar nu am gasit nimic.

totusi este deranjant sa faci Bistrita-Cluj si retur cu becul aprins la benzina sad.gif
oly
pardon ulei icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
marius-gabriel
paulp, referitor la spalarea motorului cu motorina, eu stiu ca nu e bine pt ca ea curata peretii cilindrilor si in primele momente la pornire vei avea o frecare uscata ca provoaca o uzura exagerata.

eu ma gandesc ca ar fi mult mai indicat spalarea cu un ulei romanesc...
doncique
paulp, PAUL vreau sa vin si eu la intalnirile voastre
doncique
sper sa-mi raspunzi ,cam cat costa motor flush?
GIC
Am citit si eu ca motorina nu e indicata la spalatul motorului (in interior) in schimb e indicat amestecul 1L de motorina + 1L ulei (recomand uleiul care se va pune in motor sau unul compatibil)
Bogdy
QUOTE


segmentii de pe piston/pistoane sa se fi intors \"in linie\" adica (virgula) capetii acestora sa fie cam pe aceeasi verticala si sa nu inchida bine, in acest fel s-ar explica \"moartea\" motorului la relanti, pornire proasta si benzina in ulei !!! Este o varianta !!!


Eu ma pricep mai mult la diesel-urile romanesti mai mari de 4000cc dar am intalnit chestia asta de cateva ori, culmea chiar dupa RK.Pornirea era proasta,arunca ulei pe toba,in cazul tractoarelor(la astea drumu de la galerie pana la aer curat e destul de scurt), dar motorina in ulei nu am vazut.Nu le-am bagat in seama, dupa un timp au disparut si acum motoarele merg perfect.Parerea m 8) ea e ca benzina in ulei e de la pompa de benzina si presiunea de la arbore.
sorin43
Stai linistit ca e clar de la pompa.

fa urmatoarea chestie dimineata pe racoare: da un pic la clapeta de la pompa pana da pe retur. daca dupa asta porneste mai repede decat inainte, clar ca vaca, e de la pompa.

atentie daca nu stii, pompa tre' sa fie pe cama cand dai la clapeta ca altfel dai degeaba. daca ti se pare ca merge prea usor, scoate-o din viteza si dai 1/2 de tura la paletii de la ventilator, si apoi da iar la clapitza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.