Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bord LOGAN pe DSN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
madkat


@ stefan - ai scris: "P.S. Ah, si inca ceva - spre uimirea mea, bordul de Logan chiar se potriveste la SN. Mi-am pus, si merge inclusiv calc de bord. Nici la asta nu desfac plasticele, da' pot pune poze cu obiectul finit, daca intereseaza. Urmatoarea miscare e sau sa pun ABS, sau vand masina wink.gif "

poti sa detaliezi te rog? - cum ai legat acel computer? adica de unde isi ia informatiile de consum, nivel benzina etc (ca am inteles ca sondele sunt intrucatva diferite)
chiar un tutorial - de cum se pune comp de bord de logan pe SN ar fi bun

a - si cu vitezometrul cum ai facut? la golan fiind senzor electric la SN cablu...

offtopic - cu loganistii nu mai fi suparat - nu sunt asa fericiti ca noi supernovistii si la unii asta se vede (daca ai condus stii in ce constau diferentele - in minus)

mai multe nu zic - exista moderatori cu logan... asa ca tac smile.gif
klaus
Off-topic: Stefan, am o crema de hemoroizi super eficienta. Cred ca ai nevoie. Te-a mancat in ... sa vorbesti.
Acu' ce sa-ti fac, fa si tu o descriere a operatiunii.
De unde se trage fir de la UCE injectie pentru consum, daca corespund valorile jojei de nivel benzina, ce fire se trag in bord la martori, daca corespund semnalele de la turometru etc...
Stefan_B
Salut - OK se pare ca nu am cum sa mai scap - Klaus, ma abonez la crema ta smile.gif

1. UCE injectie e identic functional cu cel de la SLZ/LGN. Acelasi fir/pozitie se potriveste la SN.

2. Joja de benzina este "conditionata" cu o rezistenta de 30 ohm. Rezultatul e surprinzator de corect; cand rezervorul e plin, indicatorul de benzina arata o linie sub max, iar in mod de diagnostic, arata 44L!!! deci e chiar corect. Nu am mers pana la pana de benzina, dar am avut cca 10L in rezervor (am pus 34L pana la plin) si CB arata 10L. Asa ca e OK.

3. Vitezometrul - arata tot cu cca 10% mai putin, ca si cel vechi. Deci e in "parametri", so to speak smile.gif In legatura cu semnalul, am luat semnal de la pinul de semnal viteza de pe traductorul montat pe cablul de vitezometru... am un senzor de viteza de LGN pregatit, da' lenea e prea mare ca sa-l mai pun acum. Poate altadata.

4. Temperatura apa e corecta (de fapt, e aceeasi sonda). Turometrul e normal sa mearga corect. Pe scurt, puteti monta un calc de logan pe SN si invers... chiar ar fi tuning pt logan, pt ca SN merge mai poluant, deci un pic mai agresiv smile.gif Exceptie face "golanul" 2 sonde lambda, unde treaba e mai complicata un pic.

5. Martorii sunt aceiasi ca la SN - in plus, am legat doar senzorul de usi deschise. Problema majora la montaj e trei smile.gif
- obtinutul bordului
- obtinutul pinilor de legatura calculator
- mufele de conectare de la bord
De retinut la SN e urmatoarea chestie - sunt cablaje electrice diferite, functie de anul fabricatiei - pana in 2002 sunt 2 variante, o a treia dupa 2002. Mici modificari in schema, dar importante. Eu am facut urmatoarea chestie - am cumparat un cablaj bord nou si am modificat acest cablaj. O sa incerc sa pun notele pe care le-am facut atunci, dar, repet, depinde de anul masinii si de anul cablajului daca se potriveste.

Eventual (pentru cei care sunt dispusi sa astepte - plec 2 sapatamani) as putea da cablajul care a fost pe masina sau eventual modifica pentru ei... daca sunt rabdatori, ca timpul e aproape inexistent la mine.

Pini de legatura la calculator (cu o bucata de fir) pot da pentru interesati. Am doar vreo 3 disponibili, asa ca ii dau numai la cei ce demonstreaza ca vor intr-adevar sa faca treaba.

Revin cu poze si lista pinilor. Interesul e surprinzator de mare. BTW - cum schimb titlul topicului? Ca se pare ca nimanui nu-i pasa de calorifer?
DragosP
QUOTE(Stefan @ 31 Mar 2006, 09:06)
Salut - OK se pare ca nu am cum sa mai scap - klaus, ma abonez la crema ta smile.gif

topicului? Ca se pare ca nimanui nu-i pasa de calorifer?
*


Fac eu un split.
Da' treci neapărat pe la klaus să-ți dea crema biggrin.gif
Stefan_B
Mai jos sunt legaturile de la vechiul circuit la cel de tablou bord:

Mufa neagra(Logan) Semnal Circ existent(SN) - Mufa Pin
1 Comanda - Indicator antidemaraj Mufa 6 Pin 3
2 M Temp apa Mufa 10 Pin 6
4 Comanda Martor Defect Poluare Mufa 6 Pin 6
5 M Far ceatza
6 M Lumini ceatza
7 Masa electronica Mufa 10 Pin 8,10 + Mufa 9/6 Pin 5, Mufa 6 Pin 2
8 - Joja nivel carburant
9 + baterie prin releu intrerupere circuit Mufa 6 Pin 4
10 + dupa contact siguranta Mufa 9 Pin 6
11 + Lumina pozitie protejat Mufa 6 Pin 1
12 Semnal + temperatura apa Mufa 10 Pin 4
13 M Baterie Mufa 8 Pin 1
14 M Pres ulei Mufa 10 Pin 5
15 M Semnalizare
16 M Fr Mana de la frana de mana
17 M Dezaburire Mufa 10 Pin 2
18 M Faza Lunga Mufa 9 Pin 1
19 M Faza Scurta
20 M Airbag neutilizat
21 Semnal turometru Mufa 10 Pin 3
22 Semnal Viteza pin 2 traductor
23 Comanda - Derulare asistenta conducere
24 Semnal + Joja Carburant Mufa 8 Pin 3

Mufa Gri(Logan) Semnal Circ existent (SN) - Mufa
3 Airbag pasager -
12 M Usi Deschise -
13 - Martor Lum Defect Frana - masa
16 - Martor ABS - masa
19 Semnal Debit Carburant - Pin 11 UCE Injectie


Nota:

Mufa 10 = mufa tablou bord existent, cu 10 pin
Mufa 6 = idem, 6 pin
etc...


O sa revin si cu poze.
madkat
poze neaparat - si cu contactul pus

si un lucru nu ai precizat - prinderea mecanica a bordului cum ai facut-o? - o poza cu rama aia neagra scoasa ar fi misto - sa se vada suruburile smile.gif
george_slz
Il sustin 100% in legatura cu informatiile despre indicatia de carburant si pot sa ii recomand o "recalibrare" mai fina a indicatorului de viteza(adica la 2000 de ture(treapta 4 de viteza) sa pozitionezi acul indicator de viteza astfel incat sa indice 55 de km si nu 60)...asa vei avea valori indicate cat mai aproape de realitate.
Stefan_B
Si pozele... am fost plecat, asa ca de-abia acum am apucat sa le transfer.

[attachmentid=23773]

[attachmentid=23774]

[attachmentid=23775]
DanSeracu
Wow... arată chiar f. bine!... Apropos.. cât costă un astfel de bord de logan? și în cât timp ai făcut operațiunea? Ai putea ajuta și un non-tehnic rolleyes.gif
XMihai
In poze vad ca nu ai schimbat betele, de unde verifici benzina, km parcursi, etc etc?
klaus
Sa fie un push-button pe undeva? Ca doar tb sa puna la masa un pin din mufa bordului...
Stefan_B
Klaus, Egzact smile.gif Este acel buton care se vede in stanga bordului.

N-am avut chef de inca o modificare pentru manete. Intreba cineva cat a costat; mai jos e devizul wink.gif

1. Tablou - 2,5 mil.
2. Cablaj bord 300 mii... nu prea se pune, ca il aveam de muuuult timp
3. Mufe bord 300 mii
4. Shrink tubing, etc 300 mii
5. Timp - cca 10 ore (din care vreo 5 pentru schema/testare) x XLei = ???
6. Diverse - 500 mii
7. Total: cca 4 mil + munca.
OVIDIUS
Bestial. Cred ca daca te-ai apuca de facut treaba asta si pentru altii, in 3-4 saptamani iti cumperi casa in Pipera...Pe bune. Arata superb. Bravo! worship.gif
DragosP
Stefan, da' cu plasticăreala cum este? Se potrivește bine planșa de bord? Sau cutter-ul e o sculă de bază?
Stefan_B
Cutterul e o scula de baza... in general wink.gif Dar in cazul asta nu a fost folosit la plastice de loc. Ce se vede in poze sunt piesele de SN, in starea lor originala. Si, apropos, ABS (materialul folosit la bord) e cel mai ne-prietenos plastic pe care-l stiu - nu se taie cu cutterul, e casant, nu se lipeste cu adeziv. Pe scurt, cel mult il pilesti - altceva nu poti sa-i faci... si sa arate cat de cat acceptabil.

Am fost uimit ca se potrivesc atat de bine! Folosesc pana si suportii originali ai bordului - am confectionat doar doua bride de prindere din tabla si am refolosit pana si suruburile originale de la bordul vechi.

BTW: vrea cineva un bord original se SN cu vreo 27.000 la bord? Vand ieftin wink.gif
madkat
BESTIAL vin ceasurile acolo - mai bine decat cele originale - daca nu eram pe punctul de a-mi schimba masina ma bagam la modificare si eu
DAVIDK
La Loganul Diesel e acelasi tip de bord? adica aceeasi conectica?
klaus
Da
catin_maus
Frate a iesit super bine....crezi ca ai putea sa ajuti si pe altii sa-si puna pe dsn-ul lor asa ceva? Eu unul as vrea sa fac asa ceva pe a mea, ai putea sa ma ajuti, contra cost normal, astept si eu un raspuns.
LaurD
Bravissimo ! Cred ca se merita "investitia" . Sa trecem la calcule ...
Stefan_B
Normal ca vreau sa ajut - altfel n-as fi dat detaliile. In ceea ce priveste ajutorul, astept sa faceti treaba asta si sa intrebati daca va impotmoliti. Problema mea e timpul. Probabil de-asta o sa vand masina... ca s-o schimb cu o Skoda... la SN se pot face prea multe imbunatatiri wink.gif

Asa ca daca nu-mi faceti cine stie ce oferta de nerefuzat... pot sa fiu consultantul vostru. Cu ce e in postul asta, puteti sa faceti toata modificarea. Sigur, e o doza de risc, dar altfel nu ar fi distractiv, nu?
ZaiR
super nota 10 !!!!
PFL
se monteaza si la craiova!!!
Smeagol
Pentru prelucrarea ABS-ului, recomand sa folositi Poxipol.
Se comporta ca si un chit de plastic. Poate fi pilit, smirgheluit, etc.

Finisajus se poate face ulterior cu Prier si vopsea acrilica.
dacuBurebista
tot nu inteleg de ce dispar posturile de aici.... wacko.gif

am nevoie de o schema / e pe bani?

Editat de moderator: Dispar posturile pentru că nu-i nevoie să citezi întreg mesajul lui Ștefan. Înțeleg, dacă erau două trei rânduri, da' așa...
DragosP
La ce schemă te referi?
În principiu, Ștefan a zis în postul pe care l-ai citat în întregime cam tot ce trebuie.
dacuBurebista
ma refer la o corelare intre numerotarea firelor de la mufe cu pozitia lor fizica...

ca ar fi frustrant sa ma apuc sa desfac bordul si sa nu stiu unde sa fac conexiunile, nu?
DragosP
Mă repet: Ștefan a zis tot ce trebuie în postul lui. Mai citește odată.
Hint: vezi pe la sfârșitul postului lui:
QUOTE(Stefan @ 1 Apr 2006, 07:48)
Nota:

Mufa 10 = mufa tablou bord existent, cu 10 pin
Mufa 6  = idem, 6 pin
etc...

cata08
Sunt din Craiova...vreau si eu sa imi montez bord de Logan poate sa ma ajute cineva?!
informatii unde pot sa fac operatiunea...
MOSHULANU
chiar nu se baga nimeni sa faca un ban cinstit sa puna asa ceva pe o dsn in Bucuresti?
Stefan_B
@cata08 - operatia se face in garajul propriu wink.gif

citeste tot postul, vezi lista de materiale, fa-ti un buget de timp si cand te hotarasti, intreaba pe forum daca ai probleme.

@MOSHULANU

ce intelegi prin ban cinstit? Fa o oferta, si probabil ca o sa se gaseasca cel putin 2 persoane daca banii sunt OK.

- ZGABI e f. tare - tipul e profesionist, ti-l recomand din toata inima. Poate sa faca cu siguranta, nu stiu cat cere.

- Dydycom face modificari de bord la Logan si SLZ, poate face si o SN, daca platesti bine.

- Stefan (eu) e cam ocupat. Si cam lenes wink.gif Dar stii cum e, daca imi faci o oferta de nerefuzat... nu pot s-o refuz.
djtzeava
din moment ce bordul de logan s a potrivit ala de clio nu se potriveste?
Stefan_B
Ba cred ca se potriveste, dar de ce ai vrea sa pui un bord de Clio 2 fara calc de bord cand poti sa-l pui pe cel de LGN? De Clio 3, nu stiu - se poate sa fie pe CAN, si atunci sigur nu se potriveste.

Era de vanzare un bord de Clio la bursa cu 1.5 mil, dar fara CB - cu 4 indicatoare analogice...
papillon
Salutare baieti!
M-am hotarat sa fac si eu ghidusia cu bordu' de Logan pe SN.
Totusi, mai am niste nelamuriri:
QUOTE(Stefan_B @ 31 Mar 2006)
In legatura cu semnalul, am luat semnal de la pinul de semnal viteza de pe traductorul montat pe cablul de vitezometru... am un senzor de viteza de LGN pregatit, da' lenea e prea mare ca sa-l mai pun acum. Poate altadata.
*


Acest traductor se gaseste montat pe SN din fabrica sau este montat dupa? Dc nu este montat din fabrica, de unde pot face rost de el?
In legatura cu senzorul viteza de LGN (cred ca pot face rost de asa ceva), cum se poate monta pe SN?
Mai urmeaza o nelamurire:
QUOTE(Stefan_B @ 31 Mar 2006)
Problema majora la montaj e trei smile.gif
- obtinutul bordului
- obtinutul pinilor de legatura calculator
- mufele de conectare de la bord
*


Eu am depasit prima problema, a treia problema se poate rezolva, insa cu a doua nu sunt sigur.
Cum arata sau mai bine zis ce sunt acesti pini de legatura? Se prezinta sub forma de mufa? Unde (asta s-ar putea sa fie o intrebare tampita) vin conectati?
Cer atatea detalii ca sa pot sti ce sa cer cand o incerc sa fac rost de asa ceva.
Cand o ma apuc de treaba si daca o sa ma impotmolesc, o sa revin cu intrebari. Dc treaba merge bine, atunci o sa revin cu pozne.
Stefan_B
Trebuie adaugat 1 pin in mufa calculatorului de injectie. Asta pentru a culege informatia de consum carburant. Pinul are o forma speciala. Tb. scoasa bateria inainte de a deconecta calculatorul.

Senzorul de viteza exista din constructie, si va deveni vizibil dupa ce scoti bordul - este un cilindru pe cablul vitezometrului.

Daca pui traductor de LGN, trebuie si mufa, si refacerea legaturii la calculator. La senzorul existent informatia de viteza e folosita de calculator - asa ca trebuie sa te bransezi in paralel pe pinul de semnal (parca mijloc in mufa) pentru bord.


papillon
Ok, merci mult pt detalii.
A, si mai am o intrebare: are sens sa ma risc sa modific cablajul pt bord existent pe masina sau ar fi mai indicat sa cumpar altul si sa-l modific pe acela?
djtzeava
QUOTE(Stefan_B @ 21 May 2006, 08:06)
Ba cred ca se potriveste, dar de ce ai vrea sa pui un bord de Clio 2 fara calc de bord cand poti sa-l pui pe cel de LGN? De Clio 3, nu stiu - se poate sa fie pe CAN, si atunci sigur nu se potriveste.

Era de vanzare un bord de Clio la bursa cu 1.5 mil, dar fara CB - cu 4 indicatoare analogice...
*


pt ca imi place mai mult...
sunt cadranele mai mari.. astea de la logan sunt mici..
mai e un tip de bord de renault clio bicorp care are comp de bord exact ca loganu'
Stefan_B
Nu stiu unde pui cadrane mai mari la SN - alea de LGN sunt f. aproape de max... poate ar fi loc de inca 5 mm mai mult in diametru, dar nu mai mult. Daca chiar vrei asta, trebuie sa schimbi si plansa bord.

Oricum, nu stiu care sunt conexiunile la acest tip de bord. Imi pare rau.
djtzeava
eu zic ca intra la fix ca la cadranele de lgn mai e si conturul ala de plastic..
dar nu gasesc cadrane de clio ..

QUOTE(Stefan_B @ 22 Jun 2006, 13:08)
Oricum, nu stiu care sunt conexiunile la acest tip de bord. Imi pare rau.
*


hmmm.. pei nu s ca alea de la lgn.. pe solenza se potriveste cel de clio si de lgn..
chiar sunt 2 solenze aici pe forum
una cu bord de clio si una de lgn

eu ma arunc sa mi pun d'ala de clio
poti sa ma ajuti si pe mine..
adica sa mi spui cum sa leg alea p'acol sa mearga smile.gif)
marius80_eugen
Eu mi-as pune doar display-ul de la computerul de bord de la Clio sau Logan ! Dar eu am Scala si sincer imi place bordul mai mult decat cel de Logan . Stie cineva de unde se poate cumpara bord / display de computer de bord ????
djtzeava
eu am ramas pe bordul de lgn .. e sigurul care se potriveste ...
papillon
Ieri m-am apucat (dupa atata amar de timp cat am amanat) sa montez bordul de LGN pe masina. Toate bune si frumoase, mai aveam experienta in desfacerea partiala a bordului ( acu un an jumate mi-am montat leduri albastre), insa, ca si atunci m-am lovit de problema deconectarii cablului de kilometraj. Am citit pe forum ca se forteaza cu surubelnita, dar nu prea vad cum poate fi fortat din doua motive :
- spatiul e prea mic, deci tb surubelnita mica, deci forta mica;
- sunt 2 carlige care tin cablul si mi-e frica in cazul in care le fortez sa nu se rupa, plus ca poti desface numai unul pe rand, si cand vrei sa-l desfaci si pe al doilea celalalt ar putea clipsa in locasul lui.
Ieri mi-am facut mainile pe comanda in toate colturile pe acolo incercand sa desfac cablul.
Exista vreo tehnica mai speciala, sau mai bine spus, cum ati scos voi cablul de kilometraj?
O alta problema tine de conectarea push- butonului pt CB (am inteles de la Klaus ca trebuie doar un pin conectat la masa) - e vorba despre pinul care face legatura dintre calculatorul injectie si bord?
Care este modul (schema) de conectare?

papillon
Chiar nu a desfacut nimeni de pe aici bordul?
Stefan_B
L-am desfacut eu smile.gif Ce sa spun - ai dreptate - e mai greu de scos cablul de kilometraj, dar se poate scoate.

La push-button - ce sa zic - o sarma merge la masa, alta merge la bord. Nu vreau sa te supar, dar daca crezi ca astea sunt probleme, atunci poate vrei sa rogi pe cineva sa te-ajute.
papillon
In primul rand vreau sa-ti multumesc pt raspuns, deoarece am alergat dupa tine vreo doua zile.

QUOTE(Stefan_B @ 17 Oct 2006, 16:58)

La push-button - ce sa zic - o sarma merge la masa, alta merge la bord.
*



O sa-ti spun ce am inteles au pana acum: firul de la calculator injectie (pin 11) se leaga la firul 19 din mufa gri ; pentru accesarea functiilor trebuie o masa, asigurata prin intermediul unui push- button. Buuun. Ce nu imi dau eu seama este la care anume pin conectez masa? Sau nu conteaza la ce pin corespondent mufei gri conectez masa?

QUOTE
Nu vreau sa te supar, dar daca crezi ca astea sunt probleme, atunci poate vrei sa rogi pe cineva sa te-ajute.

Nu m-am suparat, pt ca imi dau seama ca pun niste intrebari cam...idioate pentru cunostintele tale (n-am zis-o cu rautate), dar nu am o schema pe care sa o urmez.
In materie de cunostinte nu zic ca sunt chiar nestiutor, pentru ca au singur mi-am montat mai multe accesorii pe masina (casetofon, deschidere el portbagaj, leduri albastre la bordul actual, lampa in spatele cutiei de acte, lampa in portbagaj etc), si pe deasupra vreau sa am satisfactia lucrului facut cu mana mea.
Deci, te rog in cel mai frumos posibil, explica-mi si mie ca la ultimul prost (desi eu zic ca nu sunt) unde vine conectata acea masa.
DragosP
QUOTE(papillon @ 17 Oct 2006, 17:58)
...
Deci, te rog in cel mai frumos posibil, explica-mi si mie ca la ultimul prost (desi eu zic ca nu sunt) unde vine conectata acea masa.

Să fie oare aici:
QUOTE(Stefan_B @ 1 Apr 2006, 07:48)
Mai jos sunt legaturile de la vechiul circuit la cel de tablou bord:

Mufa neagra(Logan) Semnal Circ existent(SN) -  Mufa Pin
....
23 Comanda - Derulare asistenta conducere 
....
, așa cum a arătat Stefan tocmai din 01.04?
papillon
Multumesc mult pt raspuns. Deh (batai de cap), asa imi trebuie daca nu stiu sa citesc tot. smile.gif
david79
pe bune un sfat. uite eu am pus bord logan pe slz, prima data am vrut sa il pun singur, zic ca ma pricep cat de cat. Dar am zis ca mai bine ii spun cuiva care face chestia asta si a montat el. Nu as fi reusit singur pt ca erau ceva lucruri pe care nu le stiam.
papillon
QUOTE
pe bune un sfat. uite eu am pus bord logan pe slz, prima data am vrut sa il pun singur, zic ca ma pricep cat de cat. Dar am zis ca mai bine ii spun cuiva care face chestia asta si a montat el. Nu as fi reusit singur pt ca erau ceva lucruri pe care nu le stiam.


Chair am vrut sa-ti raspund de atunci sa nu ai gura aurita..., dar deh, trebuia sa zici tu asta! smile.gif
Schema pe care Stefan a respectat-o nu se potriveste la mine, deoarece (asa cum a spus si el) sunt mai multe variante de cablaje, functie de anul fabricatiei.
Din cate stiu eu, a mea e produsa undeva prin august 2001 si are alt tip de cablaj fata de masina lui Stefan (trei mufe la tablou, in loc de patru), deci in consecinta va trebui sa-ti respect sfatul, si sa ma duc la cineva care se pricepe. sad.gif .
Of, ce gura spurcata ai! smile.gif
dydycom
fixeaza tu ceasurile in bord si cu electrica te rezolv eu....
Dupa o tentativa nereusita de fixare a ceasurilor de logan....la partea de estetic.....nu ma mai bag.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.