Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Are cineva o poza cu un cap de bara reglabil?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
nvp_playboy
Are cineva o poza cu un cap de bara reglabil (modificat) ?
Am gasit un strungar bun care sa faca 2 capete de bara modificate, reglabile, , dar omul nu intelege ce vreau......
klaus
Pivotii si capetele de bara reglabile sunt interzise de RAR.
LYM
Dar RAR nu interzice si spaga.
R19/16v
da' nu e asa ca ma lumineaza si pe mine cineva asupra subiectului? mellow.gif
amc
Nu merita bagati in seama aia de la RAR!
gattoman
Dar poate totusi initiatorului topicului ne lumineaza si pe noi si ne spune ce poate regla la un pivot sau la un capat de bara.Poate te referi la modelul de capat de bara din asta nou in genul celor de la oltcit din care se poate regla unul din unghiuri(de cadere sau fuga, ca nu stiu care si cum sunt).
klaus
sunt niste pivoti care au suportul pentru "bila" pivotului nu dintr-o bucata, ci este un surub mare care se poate strange . Cand pivotul incepe sa aiba joc, se mai strange surubul si pivotul devine iarasi rigid, prin strangerea surubului care apasa bila/rotula pivotului.
Se faceau pivoti din astia la daciile berlina si au fost la baza unor acidente de circulatie cu urmari grave, motiv pentru care au fost interzisi inca de ceva timp (am impresia ca erau interzisi inainte de '89)
argon
Inca mai sunt pe unele dacii, am vazut cu ochii mei, indivizi ca initiatorul topicului , cu idei prea multe..sa nu zic altfel, isi fac la strung, fel si fel de piese din astea..home-made..ca sa zic asa, piese esentiale pentru siguranta ..cum ar fi la terenul de rulare, frana, directie, si pe urma circula pe drumurile publice, punand in pericol siguranta traficului....nu degeaba sunt unele piese interzise.
amc
Pivoti la care poti regla jocul are si dacia mea de vreo 20 de ani si chiar sunt cei inferiori(partea mai sensibila) problema este ca nu se mai gasesc kituri de reparatii pentru asa ceva.
Asa ca in prezent mai am un singur pivot inferior care este reglabil.
Daca cineva cauta asa ceva sigur gaseste la dezmembrari, da nu cred ca asta cauta el!
nvp_playboy
Da , asa ceva caut...ceva care este interzis pentru ca faceau toti neavenitii , la toate colturile....daca tin minte bine este undeva pe site la imbunatatiri exista o discutie foarte serioasa despre realizarea unor bielete antiruliu din T -uri de amortizor, la care nimeni nu a a vut nimic de comentat.

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13079&hl=bielete

Oricum sunt interzise multe lucruri , doar din ratiuni economice sau "idiotice" (a se vedea imagini din parlament, senat...). Eu stiu mai multe cazuri de roti sarite datorita unor cauze X, decat unor piese modificate.


Daca faci de nebun capete de bara reglabile si le tot strangi la nesfarsit...normal ca dai in pomi....Luind in considerare drumurile de la noi , piesele de o calitate "exceptionala" , faptul ca merg foarte mult si ca oricum daca ma opreste RAR-ul trebuie sa gaseasca ceva , deci trebuie sa cotizez, nu mai conteaza daca pe langa "gazele care nu ies" , 2 aripi ruginite , un cauciuc relativ uzat, mai am si un capat de bara reglabil.
Consider ca un capat de bara reglabil facut de un strungar adevarat este mult mai bun decat unul facut de un C.A.P., pus intr-o cutie cu holograma de la Pitesti, sau cele turcesti din tabla de conserve.

diaconuliviu
QUOTE(nvp_playboy @ 2 Apr 2006, 20:47)
[...]
Consider ca un capat de bara reglabil facut de un strungar adevarat este mult mai bun decat unul facut de un C.A.P., [...]

Acel cap de bara mai trebuie calculat inainte, tratat dupa. Nea strungaru' ala e si tratamentist?
Problema nu rezida doar in "cotizez la RAR", ci in SIGURANTA MEA pe strada cind trec pe linga o masina ca aia pe care vrei s-o dotezi cu "gaselnite" pe partea de siguranta circulatiei.

Si, da, sint contra "facaturilor" cu abtibild RAR.
cristidb
Avand in vedere ca un pivot/cap de bara tine 50-80.000Km in conditiile in care amortizoarele sunt bune si costa destul de putin (parca 200.000 ultima data cand am cumparat), nu inteleg de ce va complicati cu piese artizanale. Cata economie se poate face?
argon
QUOTE(cristidb @ 3 Apr 2006, 13:46)
Avand in vedere ca un pivot/cap de bara tine 50-80.000Km...
*




Am 120 000 km cu toti pivotii originali, nu joaca inca...am evitat dintodeauna gropile pe cat am putut...dar am luat destule oricum..sunt asa multe cateodata de nu mai le poti evita..si totusi...sunt pivotii.capetele de bara originale pe masina, tin suficient, nu vad un motiv intemeiat ca sa risti sa pui facaturi pe masina, e vorba de siguranta aici.

Hai sa zic ca sunt un caz special...si lumea ii cam schimba la 50 000 km...aia cat inseamna in ani la o persoana normala?! 3-5 ani...cred ca meria investitia in pivoti. capete de bara(LEGALE)..etc odata la 5 ani...

Ia zi playboy...cum merge treaba cu hidroforu la bloc? wink.gif
klaus
QUOTE(cristidb @ 3 Apr 2006, 13:46)
Cata economie se oate face?
*
Oricum, mai multa decat daca se refoloseste o garnitura de chiulasa. ca aia e si mai ieftina.
Ca asa se face avere, ce stiti voi..
de la o garnitura de aici, de la un pivot de dincolo...
Pacat ca dincolo de raul Styx nu te ajuta economiile astea...
Jack Daniel's
raul Styx ?
Asta deja e filozofie pentru cei care vor sa isi faca pivoti reglabili .
ionutctn
QUOTE(argon @ 3 Apr 2006, 13:53)
Am 120 000 km cu toti pivotii originali, nu joaca inca...am evitat dintodeauna gropile pe cat am putut...dar am luat destule oricum..sunt asa multe cateodata de nu mai le poti evita..si totusi...sunt pivotii.capetele de bara originale pe masina, tin suficient, nu vad un motiv intemeiat ca sa risti sa pui facaturi pe masina, e vorba de siguranta aici.

Hai sa zic ca sunt un caz special...si lumea ii cam schimba la 50 000 km...aia cat inseamna in ani la o persoana normala?! 3-5 ani...cred ca meria investitia in pivoti. capete de bara(LEGALE)..etc odata la 5 ani...

Ia zi playboy...cum merge treaba cu hidroforu la bloc? wink.gif
*



Argon te intreb serios si fara nici un fel de aluzie si fara sa intru in conflict: cum ai reusit sa tii pivotii atatia km ca eu i-am schimbat la 40 de mii de km si am ocolit la gropi de m-am saturat (nu pot sa iti explic cat am ocolit foarte mult oricum). Poate in Bucuresti sunt mai multe gropi decat in orasul tau. E adevarat ca atunci cand i-am schimbat aia au spus ca ar mai fi mers asta insemnand vreo 10 mii dupa stilul meu de nu iau nici o groapa.
Multzam de raspuns si repet nu e nici o aluzie.
argon
Vad ca esti din Bucursti...eu sunt din Deva,pe aici cat de cat avem noroc de drumuri mai de calitate tongue.gif
Pivotii sunt cei noi din fabrica, nu s-a umblat la ei, masina o conduc numai eu de la 20 000 km, si in primii 20 000 stiu sigur ca nu s-a schimbat nimic pe acolo...dupa, inca aproape 100 000 eu nici atat nu am schimbat.
Ce am schimbat a fost o planetara care batea, in rest, bucsele de cauciuc de la bara stabilizatoare si atat.

Sa nu crezi ca sunt pericol public, verific jocul la roti cam la 2 luni dintotdeauna, si daca necesita schimbare schimbam...asta e ...am prins masina buna, deaia nici nu ma gandesc sa renunt la ea.
La gropi merg foarte incet..asa o menajez..si poate deaia au tinut atat...nustiu nici eu...

PS cel putin 50 000 din kilometri masinii sunt facuti pe autostrazi Germania si retur tongue.gif
dizzy
Si masina e.....?
Ca pe urma aflam ca Argon are Toyota sau Honda si ne linistim.
Pe vechea berlineza m-au tinut articulatiile fata cam 45 000.
Iar atunci am schimbat si bucsi si pivoti, daca tot am fost in service si au mai tinut inca 40 000 fara probleme. Piesele au fost originale, cu holograma tip Star Trek, luate de la dealer autorizat, au costat mai mult dar nu mi-a parut rau dupa bani. Daca ai grije de ea tin, daca mergi afara din oras, pe drumuri bune tin si mai mult. Stiu pe cineva cu un Espero, a ajuns la 160 000 km fara sa schimbe nimic pe la suspensii dar omul mergea 90% la drum lung.

argon
MAsina e Dacia 1310 CN3, 1998.
Si eu merg 90 % la drum lung.
Nu am piese cu holograma ...majoritatea sunt vax...sti ce usor se face rost de coala cu holograme? am piese originele..ce s-au pus din uzina.
Nu am zis ca nu am schimbat nimic...am zis ca nu am schimbat pivotii si capetele de bara.
O planetara, amortizoarele si unele bucse de cauciuc sunt schimbate.
klaus
QUOTE(argon @ 3 Apr 2006, 13:53)
Ia zi playboy...cum merge treaba cu hidroforu la bloc? wink.gif
*
Trebuie sa recunosc ca aia a fost tare rau de tot...
Si treaba merge bine; pui hidroforu si tragi apa, mai ales daca stai la 50 metri de Moldova.
Folosirea la maxim a solutiilor neconventionale...

Pentru cine nu stie despre ce e vorba http://www.misiuneacasa.ro/forum/viewtopic.php?t=3038
marius-gabriel
vad s-a deviat tare de l-a subiect...
on-topic niste pivoti reglabili bine facuti sunt excelenti.
indradevar cei de la rar nu accepta,dar sunt la fel de siguri ca si cei cu holograme sau cu ce vrei voi.
eu am patit cu pivot de topoleveni sa ii iasa articulatia,neavand joc exagerat.nu era chiar vechi (cam30.000 km).ma intreb daca aveam viteza mare ce se intampla(a iesit in marsarier)
asa ca, sa vorbiti de siguranta in momentul in care calitatea pieselor in romania se ridica la un standard minim de calitate.
de ce la toate masinile pivotii tin o viata si la dacie ii schimbi mereu??
din punct de vedere al sigurantei in circulatie,pivotii reglabili sunt identici cu cei de fabrica.
din punct de vedere legal,.....
din puct de vedere tehnic ii aleg pe cei reglabili.
diaconuliviu
QUOTE(marius-gabriel @ 4 Apr 2006, 00:28)
[...]
asa ca, sa vorbiti de siguranta in momentul in care calitatea pieselor in romania se ridica la un standard minim de calitate.
[...]

Daca acei pivoti de orice fel ar fi i-ar face un MESERIAS, care ar respecta TOATE conditiile de rezistenta, tratament, material, etc. as intelege. Dar, la fel cum diverse SRL fac din "nu ma intereseaza" ce material, si "nea strungaru'" ar cistiga "un ban cinstit" folosind o bara pe care o are el pusa bine. Care e din acelasi material prost.

Eu am pivotii de 30.000 si mai bine de km, unul din ei are un joc infim (va fi schimbat cit de curind) dar la 2-3 saptamini fac cite 600 km, pe Rm.VL-M.Ciuc. Cine stie traseul, stie si gropile de pe el, mai ales intre Bv si M.Ciuc. Mai tare urla planetara dreapta.Deci pivotii nu "cad" chiar asa repede.
nvp_playboy
Spune-am "cap de bara modificat" , deci un cap de bara , facut de uzina , tratat, etc, la care se adauga doar un dispozitiv format dintr-o piulita si un surub 'ingropat' , care te ajuta sa lungesti viata acelui cap de bara de 2 , 3 ori fara a pune pe nimeni in pericol. Exact cum multi dintre voi puneti cauciucurile mai roase de pe fata , pe spate si mergeti cu ele mult sub limita de 2,3 mm grosime a ridurilor, sau folositi o planetara care bate la nesfarsit.....fapt care poate duce la ruperea lalelei si blocarea rotii.....IN MERS, sau fara lichid special in vasul stergatorului de parbriz , fapt de altfel interzis de RAR ; care are farurile reglate "bec" , sau care in luna ianuarie, februarie a avut frana de mana pe gerurile alea , de altfel nu cred ca are cineva de aici o masina care respecta normele RAR de poluare....lucruri mult mai periculoase decat un amarat de cap de bara modificat cu simt de raspundere.

Capetele mele originale au tinut undeva la 150 000 km, (pe bune), apoi , cele din comert , din ce in ce mai putin , ajungand sa schimb unul la 3 saptamani .(si drumuri urate tare)
La o masina de familie , intr-adevar nu se merita schimbarea, dar la regimul meu de functionare ""SE IMPUNE"
Apropo....au aparut in magazine bielete antirului modificate, cu bucse de T-.

Faza tare cu hidroforul este ca nimeni nu a avut un raspuns competent. Problema a aparut cand apa a devenit 30 000 mc de la 7 000 mc , invocandu-se pierderile imense de pe traseu si scumpirea energiei electrice cu 7% ,urmand sa se scumpeasca cu 25% din 3 in 3 luni.


PS: Fiind propus pentru o noua penalizare de diaconuliviu, tin sa specific ca era un "Reply" la un "post" din februarie. Mai greseste omu' !

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=34145
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.