Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: abur
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
cipri20
ma gandeam la o chestie... intamplator am vazut pe discovery la emisiunea cu jay leno si masinile lui...avea o masina pe abur(de fapt mai multe smile.gif ) care putea pleca de pe loc intr-un minut de la...pornire, ca sa zic asa. si sa stiti ca prindea ceva viteza masinuta aia, pe la 120km/h cred...si ma gandeam, nu s-ar putea realiza asa ceva? eventual de adaptat un boiler si restul instalatiei pe o masina... ce parere aveti? inchipuiti-va ce ieftin ar fi sa mergi cu apa...
Liviu
Dar aburul ala cu ce il produci? Nu iti trebuie caldura ? Deci combustibil ..
Asa ca nu mai e ieftin. Of of ... cam superficial ... tz tz tz (IRC necesar) !

Daca la o masina cu ardere interna ai un randament de pana la 35 poate 40% in cazul dieselurilor de pana la 30% in cazul benzinarelor .. la abur nu cred ca depasesti 10%.

Chiar si cele mai eficiente masini (cele electrice) care au un randament de 90% au de fapt un randament efectiv de numai vreo 40-45% (din cauza energiei necesare pentru producerea hidrogenului necesar in pilele electrice).

In concluzie : Ce ieftin am iesi cu un motor cu aburi ! Da da ... cred ca maine ma duc sa imi schimb motorul la masina wink.gif.
cipri20
da' puteai si tu sa-mi raspunzi pe un ton mai...normal, nu sa te dai tu mare pe-aici. ar fi bine sa iti citesti semnatura ta, culmea, ce bine se potriveste...
einstein1984
Da , dar ca sa produci abur poti sa arzi orice, nu neaparat benzina 95 RON. Poti folosi ulei de parafina, praf de carbune, metanol, tuica , etc. E drept ca randamentul e vreo 5% si perocolele sunt mari (poti sa te arzi si te oparesti in acelasi timp, ca sa nu vorbesc de accidente).
Prin anii 70, cand cu criza petrolului, au aparut cateva modele noi de masini cu aburi.
Un site cuprinzator in domeniul masinilor cu aburi : http://www.steamgazette.com/
klaus
cipri20, ia spune-mi si mie, cum te-ai gandit tu ca functioneaza motorul cu aburi si de ce crezi ca este asa de ieftin de utilizat?
Ca poate le demonstram la astia de la caile ferate ca au facut o prostie ca au scos din uz locomotivele pe abur, daca zici ca-s asa ieftine la intretinere si la utilizare.
argon
Am vazut si eu emisiunea cu Jay Leno, ci vorbeste niste tampenii de nu-i adevarat..ceva de genu' ca o masina cu aburi din 1910 sau asa ceva, ajunge pe undeva la 160 km/h, si in realitate nici un automobil cu abur nu depasea 50 km/h.

Pentru documentare despre cum functioneaza un motor cu abur studiati asta http://science.howstuffworks.com/steam1.htm

Motorul cu abur a fost inlocuit cu motorul diesel in 2 timpi(la locomotive, vapoare samd), datorita faptului ca nu era performant, era greu de intretinut..etc
ga!nusha
sincer... nu mi se pare foarte exagerat 160 la ora cu abur...din cate stiu eu ultimile locomotive cu abur aparute nu erau departe de aceasta viteza... poate ma insel...
argon
QUOTE(ga!nusha @ 2 Apr 2006, 20:33)
sincer... nu mi se pare foarte exagerat 160 la ora cu abur...din cate stiu eu ultimile locomotive cu abur aparute nu erau departe de aceasta viteza... poate ma insel...
*




Nu e vorba de locomotive, care au ditamai boileru, e vorba despre masinile din colectia lui Leno....dealea cu abur, fragile, cu sasiu din lemn si roti ca de bicicleta..eu dealea ziceam..
einstein1984
Klaus, ideea nu e chiar stupida:
QUOTE
So, the bottom line is the one most often asked question: "If the steam car is so good, why doesn't someone make one today".

For the present time, trying to introduce the modern steamer as a substitute for the regular family car is not wise and as a business venture, would not succeed.

The modern steam car, while capable of giving excellent operational satisfaction, does require specialized maintenance, and this in turn requires a vast infrastructure by the manufacturer.

Knowing the general motoring public's penchant for ignoring their vehicles servicing demands until something simply quits working, the steam car would not find itself in sympathetic hands, as a general rule. They do demand a degree of skilled maintenance and do not suffer casual servicing when the mood strikes.

While the maintenance of the steam car is not wildly complex, nor difficult, it certainly is different and well beyond the present capability of any automotive service organization or garage mechanic. There is presently, absolutely no skilled service network that could even begin to understand or maintain a steam car on a nation wide basis, or even local for that matter.

This would have to be developed and the people specially trained. This same lack also applies to the spare parts requirements. A complete and qualified nation wide service and parts organization would have to be set up and staffed to care for the steamer, should it be introduced even as a limited venture.

This does not even begin to address the subject of who would invest the capital to make such a car on a large scale.

It would be foolish to suggest that General Motors, Daimler-Chrysler or Ford would undertake the manufacturing of such a vehicle on a commercial scale.

Pentru continuare cititi aici: http://www.stanleysteamers.com/modern_steam.htm
gheghe
cipri20, cred ca trebuia sa postezi ieri.
Imi inchipui vajnicul Daciot, (nu e peiorativ, si eu sunt d'asta) bagand carbuni undeva sub bord cu lopata. radmasa.gif
Tare de tot, nu te supara pe mine, am o imaginatie mai bolnava.
klaus
Nu e stupida, dar momentan este mai putin eficienta. Si as vrea sa vad ce autonomie are o masina din asta...
einstein1984
Depinde de traseu. Motorul cu aburi nu are nevoie sa mearga la ralanti, dau abur cand vrei sa te misti, iar cuplul de pornire e maxima (perfect dpdv al tractiunii). Aburul e condensat si folosit la preincalzirea apei introduse in boiler, asa ca completarea apei ar putea fi necesara la 5000 de km. Combustibilul e mai dificil insa.
dragos.avramescu
QUOTE(argon @ 2 Apr 2006, 19:30)
Am vazut si eu emisiunea cu Jay Leno, ci vorbeste niste tampenii de nu-i adevarat..ceva de genu' ca o masina cu aburi din 1910 sau asa ceva, ajunge pe undeva la 160 km/h, si in realitate nici un automobil cu abur nu depasea 50 km/h.

Recordul de viteza pentru masini cu aburi e de 206 km/h si e de acum fix 100 de ani. Intr-adevar Jay Leno greseste, dar nu in sensul in care zici tu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Steamer
argon
Recordul nu a fost stabilit cu o masina de serie, de genul celor despre care vorbea Leno, ci de Stanley Rocket..vad acolo...care arata asa http://www.stanleysteamers.com/images/racerart_small.jpg
cipri20
uau, ce de posturi! sincer sa fiu, nu prea stiam exact detaliile functionarii unei masini pe abur, am vrut sa vad ce ziceti si voi, ma gandeam...ca s-ar putea face foc...cu lemne biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ...nu stiu, zic si eu, dar cred ca ar fi interesant, binenteles ca nu pentru o masina de zi cu zi

pt liviu: asa in forta ai inceput sa postezi in topicu asta, la fel de in forta te-ai lasat pagubas...
klaus
Era un proverb cu cedatu primu' ...
vis-a-vis
Mai sunt unii care daca au gasit o potcoava, vor sa-si ia cal, ca sa-l monteze la potcoava.

Asa si eu as vrea sa-mi fac o masina electrica care sa se alimenteze la firele de troleibuz, dar bunul simt imi spune ca e o utopie.
dragos.avramescu
Problema e ca aburul din cate stiu e una din singurele solutii viabile in momentul in care se termina petrolul, pentru ca nu se investeste suficient in alte domenii. Pe langa motorul cu aburi clasic, mai exista si turbina cu abur. Sunt solutii poate mai proaste decat petrolul, dar ganditi-va cat s-a cercetat in domeniul motoarelor cu petrol, si cat in domeniul motoarelor cu abur, in ultima suta de ani. Poate ar fi fost invers, daca nu ar fi fost asa ieftin petrolul.
Mai e si hidrogenul, asta e alta discutie...
einstein1984
Poti sa arzi hidrogen si sa faci abur. Masinile cu abur merg de obicei cu kerosen, tot derivat al petrolului.
Pentru o comparatie intre ciclul Rankine si ciclul Otto, aveti linkul asta:
http://www.stanleymotorcarriage.com/Genera...RankineOtto.htm
Unele motive raman adevarate, altele au devenit redundante datorita progreselor facute in dezvoltarea motoarelor Otto! Lista dateaza de la inceputul anilor 1900.
DFA
Mă îndoiesc că motorul cu aburi va fi o soluție viabilă când om rămâne fără petrol..., până atunci or să fie folosite intens resursele care se pot regenera: biodiesel-ul, gazele naturale, hidrogenul...
Motorul cu abur este unul din cele mai puțin economice și ecologice motoare, randamentul său fiind foarte mic comparativ cu motoarele cu ardere internă iar raportul putere per greutatea motorului+combustibil este mult mai mic față de motoarele existente, făcând-ul să cadă singur la fundul listei de sisteme de propulsie ale viitorului...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.