Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtru aer K&N pe SLZ
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
dimples
Intrebarea mea e daca se poate monta un filtru K&N in locul celui original si daca da ce dimensiune trebuie sa aiba, sau ce cod? Se poate inlocui filtrul original cu unul K&N din acela cu con ce se monteaza in fata la grilaj(vezi atasament)?
[attachmentid=23351]
ionutdrg
da se poate monta, codul este K&N 57-0356
kitul este cel care merge la Renault Clio 1.4 / 8V
costa in jur de vreo 450 RON
am atasat si manualul de montare
zanga
si cu ce e mai bun fata de ala original?
ionutdrg
QUOTE(zanga @ 10 Apr 2006, 16:59)
si cu ce e mai bun fata de ala original?
*


pai eu zic ca are o admisie mai rapida
dimples
QUOTE(ionutdrg @ 10 Apr 2006, 16:46)
da se poate monta, codul este K&N 57-0356
kitul este cel care merge la Renault Clio 1.4 / 8V
costa in jur de vreo 450 RON
am atasat si manualul de montare
*



mersi foarte mult ionutdrg, am sa cumpar filtrul si sper sa iasa ceva din toata treaba...
djthem
Salut! M-ar interesa si pe mine filtrul! De unde il vei cumpara si la ce pret???
Multumesc!
david79
exista vre-o diferenta notabila? demaraj mai bun ? cam care este diferenta 2-3 cp sau nici atat ? Multumesc
free_fiber
Un filtru sport montat pe o masina fara chip-tuning si fara evacuare sport iti da doar un sound mai nervos al motorului.
Degeaba trage aerul mai bine, daca nu are pe unde sa il si evacueze la fel de repede.
Degeaba ai si filtru si evacuare sport daca nu ai un chip calculat dupa parametrii speciali pt. filtru si evacuare sport.
Toate astea adunate nu dau mai mult de 10cai la SLZ.
dimples
QUOTE(djthem @ 11 Apr 2006, 10:55)
Salut! M-ar interesa si pe mine filtrul! De unde il vei cumpara si la ce pret???
Multumesc!
*



Am gasit filtrul pe internet pt $116.75 pe http://www.ajusa.com/cgi-bin/knfilters/loo...art_num=57-0356. la asta se mai adauga ceva taxe, dar nu cred ca il expediaza in Romania. Mai cauta pe site`uri europene.
david79
merci
djthem
QUOTE(dimples @ 12 Apr 2006, 00:05)
Am gasit filtrul pe internet pt $116.75 pe http://www.ajusa.com/cgi-bin/knfilters/loo...art_num=57-0356. la asta se mai adauga ceva taxe, dar nu cred ca il expediaza in Romania. Mai cauta pe site`uri europene.
*




Multumesc!!!
ionutdrg
eu am cumparat filtrul de la PREMIUM BRANDS - Tel: 224.33.28
www.premiumbrands.ro
djthem
Nu mai cita postul anterior.

Mersi mult, firma are sediu langa mine ( pe Ion Mihalache ) !!!!!
Multumesc!!!
Ma duc asta seara!
Overclocker
Vreau sa imi pun si eu filtru sport pe solnitza mea dar nu inteleg totusi ce sa fac cu "furtunul de reaspiražie vapori
de ulei", care intra in carcasa vechiului filtru... huh.gif
Codrin
La Racing Nick pe Berzei gasesti un filtru de ulei special si furtun pentru el, or sa te duca undeva pe la 1,6 milioane.

Iti pun poze de la al meu deseara.
Reed
Se poate monta filtru sport (K&N sau altceva - preturi intre 60-600 RON) si fara a demola instalatia existenta. Se scoate filtrul vechi, se inlocuieste teava de cauciuc cu una metalica de acelasi diametru in capatul careia se monteaza noul filtru. Acesta poate sta in locul de unde se tragea aerul inainte sau, la masinile fara AC se poate pune in partea stinga a radiatorului (dreapta soferului), sub capota asa incit sa traga direct un aer mai rece. Lasind carcasa vechiului filtru pe loc nu trebuie sa adaptam furtunul de vapori de ulei si totodata vom avea o "camera de aer" ce constituie o rezerva cu inertie mica pentru demaraje bruste.
Pentru alte inspiratii pt cresterea puterii puteti consulta www.carbibles.com are multe idei interesante.
Daedalus
Mi se pare cam scump 450 RON. Credeti ca merita ? Si plus ca fara o priza de aer nu cred ca are de unde sa traga aerul mai repede..
Codrin
Scuzati intarzierea.

Filtrul de ulei e de la Aspad, furtunul de la Racing Nick.
Daedalus
Apropo de filtru de aer. Zilele trecute am primit o recomandare asa temporara si mi-am luat inima in dinti si azi am dat jos filtrul de aer si atat... n-am mai pus nimic biggrin.gif N-am crezut ca poate fi asa misto senzatia. Merita sa incercati pentru o tura sa vedeti cum face, dar s-o calcati asa spre 6000 rpm. Deci m-am simtit grozav. Treaba e ca nu risc sa o las asa chiar si pentru o tura am riscat sa intre vreun gunoi acolo, desi putin probabil. Asta mi-a dat de gandit sa pun niste bani deoparte pt un filtru sport. cool.gif
Trofin Liviu
Merge ptr Diesel? M-ar interesa si pe mine. Care ar fi beneficiile? Si-ar scoate banii printr-un consum mai redus?
Reed
QUOTE(Trofin Liviu @ 27 May 2006, 18:29)
Merge ptr Diesel? M-ar interesa si pe mine. Care ar fi beneficiile? Si-ar scoate banii printr-un consum mai redus?
*


NU se reduce consumul in mod direct prin montarea unui filtru sport, dar crescind cu ceva puterea face ca motorul sa devina mai "nervos" si astfel nu va trebui sa apesi pe acceleratie la fel de mult ca sa obti aceeasi viteza.
Oricum cu cit scazi mai mult puterea consumata pe admisie si pe evacuare cu atit ramii cu mai multa putere utila. Daca va montati un filtru sport eu zic sa lasati pe loc carcasa de plastic originala si sa adaptati filtrul printr-o teava la aceasta. Asta pt ca acea carcasa constituie o "rezerva" de aer cu inertie mica f utila la demaraje.
Marty
Nu va mai amagiti cu timpeniile alea de filtre asa zise sport, care inlocuiesc filtrul original da' tot in cutie se monteaza! Puneti-va kit de admisie directa (filtru conic + breather pentru capac culbutori) si cu asta ati rezolvat problema!
NU va sporeste puterea motorului dar scadeti turatia de cuplu si, in plus de asta, sound-ul va da furnicaturi pe spate. Daca va schimbati si traseul de evacuare cu unul sport cu diametrul mai mare..... placerea urechilor. 04.gif
marius80_eugen
Mamaaa , dar arata oribil motorul fara capacul ala de filtru de aer ! radmasa.gif Eu numai pentru ala si nu l-as scoate . Si eu m-am gandit sa las doar cutia goala si sa pun filtrul sport exact intre baterie si far , acolo unde i-ar fi locul . Dar pot apare probleme ca : aerul de acolo nu este prea rece , iar in oras , cum ai stat putin pe loc , cum tot compartimentul motor este asfixiat de aerul cald de la motor . Deci daca lasati cutia veche a filtrului ea se va incalzi si nu va avea decat diabolicul rol de a va incalzi aerul filtrat de filtrul sport care nici el nu trage aer rece .
Concluzie : - ori va puneti in cutia originala filtru sport dar de acele marimi si avand acel compartiment dintre baterie si far gol va chinuiti si ii aduceti aer rece !
- ori renuntati definitiv la cutia originala , puneti filtru sport in acel compartiment dar direct cu tub direct flow pe corpul clapetei acceleratie , DAR faceti in capota o fanta pentru aer rece !
Deocamdata eu voi opta pentru un filtru de aer schimbat la mai putini km + aducerea aerului rece la el . In ceva timp voi pune un filtru de aer sport , dar in acea carcasa !
Daca nu puneti si evacuare sport nu se merita sa puneti filtru direct flow pentru ca la turatii joase , cand accelerati va da in gat tocmai idn cauza acelei lipse a rezervei de aer , care in momentul instalarii unei evacuari sport nu se va mai resimte pentru ca viteza aerului in circuit va creste ! Nu cred ca mai este necesar sa va spun ca acel filtru sport conic , care-l montati in afara carcasei trebuie mai intai calculat daca este in stare sa ofere fluxul de aer necesar motorului si daca este recomandat pentru acel motor din punct de vedere al filtrarii ! Nu uitati ca filtrele de aer sport au o capacitate de filtrare mai scazuta , facandu-si treaba doar vre-o 85% fata de filtrul stock al masinii . ( care si ala mai are o mica marja de scapari ) Si aici vb de cele de marca si nu cele luate din targ si tinute in soare vre-o 3-4 luni si nedate cu solutie speciala !
So , think clear and smart ! icon_mrgreen.gif
Reed
Problema fundamentala e asigurarea unui flux de aer cit mai mare si cit mai rece catre motor. Filtrele sport, prin faptul ca au o inertie mai mica asigura un flux mai mare, iar realizarea unui sistem de admisie directa a aerului din zona mastii ar rezolva si admisia la viteze mici. ideal e sa se poata realiza o admisie de aer peste cerinte, deci un efect de turbo.
marius80_eugen
Haideti ca m-ati ametit de tot . Am ajuns la concluzia ca trebuie sa dau jos cutia veche de la filtrul stock , mai ales pentru ca se pare ca s-au crapat vre-o 3 filete de la suruburile de prindere . Apoi ma gandesc ca aerul va circula mai mult si va fi mai mult loc liber . Apoi nu stiu ce sa spun ... ideea este ca am observat ca acea rezerva de aer pe care credeti ca o aveti daca pastrati filtrul vechi este frectie la picior de lemn , pentru ca imediat langa filtrul de aer este clapeta de tragerea a aerului , deci indiferent cat de mare este cutia ... aerul acela care credeti ca-l aveti este nefiltrat si este inaintea filtrului si nu este dupa el astfel incat abia sa astepte sa fie tras de catre clapeta . Deci ... cutia nu rezolva vre-o problema de insuficienta a aerului . Daca cititi mai sus vedeti ca nici eu nu vreau sa o scot ... dar pana la urma trebuie daca vreau sa iasa ceva bun .
Nu stiu daca voi ati pus mana pe cutia filtrului de aer dupa ce ati mers putin prin Bucuresti , dar va spun sigur ca frige ... astfel incat eu am simtit o mica imbunatatire dupa ce i-am dat aer din fata , dar acel aer tot este incalzit exact de acea cutie de care nu as vrea sa o scot ... Ca informatie se pare ca , cu fiecare 3'C care sunt scazute din aerul de admisie se castiga 0,5 CP .
Singura chestie super care as face-o ( dar nu am atatia bani ) ar fi un filtru sport in cutie de carbon ( cold air intake ) care nu se monteaza direct pe clapeta si este situat intre clapeta si gura de aer , si se apre ca prin miscarea aerului in interior acesta se raceste .
Acum ma voi interesa cat costa acest kit de care am citit aici ... si mai departe voi vedea ce voi face .
Cat despre evacuare se pare ca cea de 45 mm care o avem noi rezista la puteri pana la 1600 cmc , desi vreau sa o schimb cu un traseu complet de 50 mm sport . Sa vad mai intai cu filtrul de aer ce rezolv .

P.S. Dati idei mai multe ca dupa ce cumparam si eu si ceilalti filtrele sa nu fie prea tarziu !

Later ! Am vb cu ei ... totul e ok cu kitul , e complet , dar este 176 $ ( tva inclus ) adica vre-o 5 mil . Este prea mult pt mine ... asa ca deocamdata incet incet credc a-mi voi construi kitul propriu cu un filtru de aer sport din targ ( 55 ron ) si sa vad pe unde gasesc materialele .

Intrebare importanta !! Cat are diametrul corpul clapetei sus ( adica unde se instaleaza filtrul de aer ) ?????? Ca nu scrie informatiile astea la acel filtru scump . Voi l-ati masurat ????
marius80_eugen
Nu pot edita mesajul mai vechi . Mi-am pus filtru de aer sport . Nu am renuntat la cutie pentru ca m-as fi complicat prea mult si cu furtunul de reaspiratie gaze . Am sigilat cutia cu silicon , si acel furtun l-am imbracat intr-un fel de staniol adeziv , si l-am trecut prin acea gaura intre baterie si far . Am reusit sa adaptez filtrul direct la acel furtun si acum merge super . Filtrul sport este putin mai mare decat ar fi trebuit ... dar nu-i problema , m-a costat 1,2 mil , kitul de curatare si intretinere de la Aspad 550.000 si ... in rest , Powertape , banda izolatoare , pistol cu silicon si multa rabdare .
Singurul lucru care pot spune ca nu se simte prea mult este acel zgomot de aspiratie ... pentru ca sub 3.500 ture nu se aude mai nimic special , dar intre 3.500 si 5.000 alaturi de evacuare da un sunet sport . In rest se simte o crestere in ture mai rapida si inca putina putere . Mai mult de 2 caluti nu cred ca am castigat , dar eu sunt multumit !
Daca va cumparati filtru sport neaparat sa cumparati si kitul de intretinere . Acel ulei ajuta mult la filtrare . Desi la inceput ia putin din debitul de aer , dupa ce se raspandeste uleiul in tot filtrul merge totul ok .
Ma gandesc paote in primavara sa renunt la cutie , dar deocamdata cum spuneam , sunt multumit de ce a iesit . Nu as fi dat mai mult pe filtru si kitul de admisie pentru ca , castigul de putere nu este chiar atat de mare , mai ales ca eu oricum mergeam mereu cu filtrul de aer nou si ma obisnuisem cu acea putere oferita de o filtrare buna .
Sfatul si parerea mea este sa nu dati banii pe filtre scumpe , ci sa va ganditi sa-i investiti in alte imbunatatiri ( evacuare si chip ) !
2dor
Am si eu o intrebare la voi. Ce diametru are gaura de admisie la Solenza? Am vorbit de un filtru sport si mi s-a pus aceasta intrebare.
marius80_eugen
Eu am inteles ca 70 ar fi exact la corpul clapetei ... Acum ai si tu grija cu milimetrii aia !!!
pskint25
am inviat un calut mort stiu.. mi-am luat si eu filtru sport, dar nu am acea cestie care sa fixeze corpul clapeta. aveti idee unde o pot gasi?

in alta ordine de idei, eu unul am renutat la tablia dintre motor si zona in care e sistemul de ventialtie, izoland tablia ce desparte habitaclul de motor cu un amterial foarte bun in 2 straturi. in felul asta am castigat ceva spatiu pentru a monta filtrul cat mai in spate.

totusi, avand in vedere ca mi-am pus priza de aer pe capota, as vrea sa montez un filtru plan, sport, in locul celui conic, dar ar trebui sa fac rost de o cutie pentru acel filtru si sa o montez direct pe capota, si cumva sa clipseze fix pe corp clapeta...nu stiu daca o sa pot rezolva cumva etanseitatea fara sa indoi capota...

ce idei aveti?

si poze
ramsen
bravooo...dar ce faci din 2 in 2 ani cind te duci la ITP???pui la loc cum a fost masina omologata???stii ca se face poza la motor...
mai cauta pe forum ca sigur gasesti pe la colegi cum au facut ei prinderea de corpul clapeta si corpul clapeta cum l-au prins...bafta
0ptionss
pskint25 iata un link pt acea tabla daca te ajuta http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro...tru-405478.html sper sa nu se considere reclama..
Bogyciu
Nu e nevoie sa dai despartitorul ala jos, mai ales ca ai facut si gaura in capota. Pot sa iti vina mirosuri nasoale de la motor in habitaclu. Exista soltii mult mai simple pt montarea unui filtru sport.
pskint25
@ ramsen - ma duc din 2 in 2 ani lam un prieten care mi-a facut poza (acum 2 sapt) si am itp si circul smile.gif

Optionss mersi,

cu mirosurile nu am patito inca...
ramsen
eu la ITP ma duc pe bune...fara interventii si altele...
bravo
dede_alex_87
QUOTE(ramsen @ 23 Oct 2010, 09:20)
eu la ITP ma duc pe bune...fara interventii si altele...
bravo
*





ultimul ITP l-am trecut si eu tot pe bune, pana la urmatorul trebuie sa schimb toba ca suna prea "racing" smile.gif)
marius80_eugen
dede_alex_87 - e bine cand totul se termina cu bine !

QUOTE(ramsen @ 22 Oct 2010, 12:21)
bravooo...dar ce faci din 2 in 2 ani cind te duci la ITP???pui la loc cum a fost masina omologata???stii ca se face poza la motor...
*


NU are treaba ITP-ul cu acea tabla !

QUOTE(Bogyciu @ 22 Oct 2010, 18:55)
Nu e nevoie sa dai despartitorul ala jos, mai ales ca ai facut si gaura in capota. Pot sa iti vina mirosuri nasoale de la motor in habitaclu. Exista soltii mult mai simple pt montarea unui filtru sport.
*


Nu mirosuri vin de la motor , ci praf , mult frig iarna , curent continuu , zgomot in draci ...
Apoi problema mai este si de umezeala si chiar apa ... Acel perete chiar avea un rol BUN !
pskint25
ma repet. toata zona aceea am "impaturit-o" cu un amterial foarte bun izolant termic x 2 straturi. bineinteles ca are si un mic efect antifon, dar diferente fata de cum era cu tabla sunt 0.

praf, mult frig.. hai mariuse ca nu e chiar asa de ciuruita pe acolo smile.gif) dar promit ca daca o sa imi vina frunze in fata imi iau ochelari de aviator tongue.gif dar tabla aia nu o mai pun smile.gif... o vrwea careva? biggrin.gif
DANWMD
sal all eu asa mi-am fakt rost
pskint25
pai si in corpul clapeta pot intra toate balariile ce ajung pe acoo, praf si alte asemanatoare???
10tacl3
QUOTE(DANWMD @ 5 Jan 2012, 19:57)
sal all eu asa mi-am fakt rost
*


radmasa.gif toata treaba ai facut-o radmasa.gif ...tot aerul cald de la motor (mai ales ca acolo incepe evacuarea) ti-l ia filtrul...+ daca erai atent vedeai atunci cand mai iei cate o balta tot noroiul cu apa isi croieste loc printre motor si bara din fata si-ti ajunge pe interiorul capotei... iar acum toata mizeria o s-o colecteze filtrul...Decat modificari facute doar de dragu' de a avea filtru sport mai bine deloc.
Bafta!
P.S nu degeaba sfarsitul furtunului acela de la filtrul de aer era bagat original langa baterie
Maskatu
QUOTE(DANWMD @ 5 Jan 2012, 19:57)
sal all eu asa mi-am fakt rost
*


Aia nu-i teava de closet? Ai facut treaba buna. Tot aerul cald este aspirat in motor. Ai "castigat" cel putin minus doi cai.

Daca ar vedea inginerii de la renault ce modificari aduc unii posesori masinilor, s-ar lua cu mainile de cap.
shake
eu zic sa intoarcem motoru , sa vina admisia catre capota iar serpisorii spre parbriz

ATUNCI VA TRAGE AER RECE.
pskint25
eu am taiat capota smile.gif)
si in sfarsit am instalat filtrul sport.. sunet frumos de pe la 3400 rpm, un pic de cuplu mai jos decat de obicei (~2200rpm fata de 2400 parca). la 110..140 parca am alt avant ...bineinteles scaunele inca rezista la inertia corpului meu smile.gif
shake
Vreau si eu tubulatura de inox sa prind MPP , in locul cutiei stock !!!!!
Unde gasim ??

pskint25
QUOTE(shake @ 11 Jan 2012, 15:58)
Vreau si eu tubulatura de inox sa prind MPP , in locul cutiei stock !!!!!
Unde gasim ??
*



iei o tabla de inox, iti faci calculele cat iti trebuie avand in vedere ca e 76mm diam ext al corpului clapeta in partea de sus si cauti un nea sudoru care are aparat de sudura argon.
Eu unul zic ca se paote rezolva si cu o teava de plastic de diam intrerior 75mm, frezata sau incalzita sa intre fest cu un oring in cap.Eventual 2 gauri in laterale ca sa poti pune niste sigurante. Eu unul pentru asta optez momentan.
marius80_eugen
Sincer ... ti-ai batut joc de motorul ala . Dupa ce ca ai loc dublu fata de altii , ca la Scala e full acolo , le-ai facut ciulama . Si ecranul termic al evacuarii vopsit ... oare vopseaua aia chiar rezista la temp. aia ...hai macar recunoaste ca nu te-ai gandit la multe inainte sa le faci .
Maskatu
A "castigat" minus 5 cai.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.