Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
predator
ce fel de amortizoare are loganul?
pe ulei sau pe gaz?
ce marca?
cum se prezinta amortizoarele lui pe drumurile noastre?
a schimbat cineva amortizoarele?
si daca da, de ce? si cat a costat?
va rog, pareri cat multe si mai argumentate.
multumesc
suri
monroe, facute in polonia, cu marca renault/dacia pe ele.
banuesc ca-s pe ulei - habar n-am cum as putea sa-mi dau seama; am tras concluzia asta dupa folosirea expresiei "au curs" in acelasi context cu amortizoarele de logan.
asa si asa, eu am schimbat (20k km, 10 luni) o pereche pe fata din considerente de geometrie fata: tija indoita probabil, din cauza gropilor (flotare logica a mesterilor de la meridian vest). din ce am citit pe forum se pare ca totusi nu este o problema curenta la logan.
a costat vreo 800 cu tot cu tva (268 lei/buc amortizorul - fara tva, restul manopera si geometria de dupa).
andrei_2006
Prestige-ul are amortizoare pe gaz? Ca asa se zvoneste...
IRONICK
Eu le-am scimbat pe toate 4. La 20k masina era barca.
gogota_69
nu stiu sigur dar cel putin pe fata cred ca sunt pe gaz-la gropi se aude un sunet (sst) .Acum nu stiu huh.gif
Marso
sunetul ala se aude si pe spate...mai ales atunci cand treci peste limitatoarele alea de viteza prinse in sosea tongue.gif
Kojak
QUOTE(IRONICK @ 31 Jan 2008, 17:21)
Eu le-am scimbat pe toate 4. La 20k masina era barca.
*



blink.gif blink.gif blink.gif
...scuza-mi ironia tongue.gif , dar ce stil de mers ai?
vet
QUOTE(Kojak @ 31 Jan 2008, 21:18)
blink.gif  blink.gif  blink.gif
...scuza-mi ironia tongue.gif , dar ce stil de mers ai?
*



110 km/h unde "e groapele mai mari" ca te zguduie mai putin si treci mai repede prin ele ... sau l-au pacalit astia de la Dacia si i-au pus pe Logan suspensii de salupa smile.gif .

LE : Cautati Loganuri cu arcuri pe foi si amortizoare de Volga.
IRONICK
QUOTE(Kojak @ 31 Jan 2008, 21:18)
dar ce stil de mers ai?
Tie ti se pare ca sunt habarnist? Normal. Fara exagerari. Pe la 15k am facut test de amortizoare. Pe fata aveam 43 cu 46, iar pe spate in jur de 62-65. Din pacate a iesit din garantie inainte sa scada sub 40 ... asa ca am cotizat eu.
Vet, abtine-te.
daniel67
Ma pregatesc pentru revizia de 30.000 km. Una dintre problemele care vor trebui sa le rezolv este un scirtiit pe partea stinga fata. Acest zgomot a aparut brusc la 28.600m. Este pur si simplu un scirtiit fara batai sa deranjeze, dar ca un proprietar de masin a noua care nu mai vrea sa auda batai si alte zgomote ciudate, mi se pare deranjant. Am incercat si la rece, cum s-ar spune, prin apasare pe aripa cu pricina. Se aude scirtiitul cu pricina. Stie cineva care ar putea fi cauza? Nu de altceva dar nu vreau sa ma duc cu masina la revizie si sa fiu prostit in fata!!! biggrin.gif
andrei_2006
Sigur nu ai observat treaba asta cand era foarte frig afara?
daniel67
Scirtiitul respectiv a aparut in zilele acestea cind temperatura, cel putin aici in zona este una de primavara cam 8-10 grade in timpul zilei. De auzit se aude insa si dimineata cind temperatura este sub 0 grade dar si in timpul zilei.
razvan.nico
Domnul Ironik, cu respect sa va intreb ceva:
testul de amortizoare l-ai solicitat matale, si s-a facut intr-o statie ITP?
ce fel de amortizoare ti-ai montat si pe la ce bani?
Iete ce patira astia de la firma: dusera loganu' in service autorizat, schimbara amortizoarele, dupe care l-au dus din nou, ca "meseriasii" nu montasera si "tampon soc amortizor fata logan" , 2 buc*52.53 ron (pret fara TVA), in total, cu manopera, constatare, si huse protectie, facura factura de 172.34 (cu TVA cu tot)ron 173.gif. Poti sa ma lamuresti, care-i faza cu amortizoarele, si cu tomponul soc amortizor...?
Multumiri in avans!
IRONICK
Da, eu am solicitat si platit testul din cauza tinutei de drum a masinii care devenise destul de "elastica" in momentul ala. Am pus aceleasi tipuri de amortizoare. Daca la demontarea amortizorului au constatat ca sunt taieturi, rupturi in "cauciucul" ala care vine pe amortizor, probabil din cauza asta le-au schimbat.
constructorul99
in ce consta testul de amortizoare?
voinicel
Sunt de acord cu IRONIK, masina e barca si nu are nici o legatura cu stilul de condus (40000km). Cu toate ca am testat in comparatie cu un Clio nou nout si sunt cam la fel. Ori e de la cauciucuri ori e o senzatie tampita ca tocmai am iesit din iarna si uleiul ala din amortizoare a revenit la vascozitatea de vara. Oricum intentionez sa le schimb isa nu cred ca mai pun acelasi tip.
Vreau ceva mai bun si nu pe gaz.
chelloo83
si eu sunt de acord cu IRONIK...la 30.000 si eu trebuie sa scimb amortizoarele...daca e drumul mai rau mai am putin si cant 'barca pe valuri' wacko.gif
daciafan
la 30 000 sa schimbi toate amortizoarele? hai sa fim seriosi
dieselfun
Cum ii obligam pe dusmanii amortizoarelor sa renunte la bumperele gigant de pe unele sosele?
undemerg
cred ca e vorba de noroc, sau de seriile mai vechi:
1 bucata logan 1.4 mpi aug. 2005 - 55 000 km, barca e putin spus, totusi nu troncane deloc
1 bucata logan 1.5 dci feb. 2006 - 75 000 km, e foarte stabila, doar ca troncane destul de tare.

mentionez ca dci-ul a circulat 10% pe drumuri neasfaltate, iar mpi-ul nu cred ca a vazut mai mult de 50 km de drum nasol.

si un pic off-topic: troncanitul nu are cum sa fie din amortizoare, ci mai degraba din bucse sau alte subansamble, nu?
marksman
Logan 1.4 MPI, octombrie 2004 - 46000 km, barca inca de la 26.000, amortizoarele au iesit la teste la limita de uzura, inlocuirea refuzata pe motiv de "asa face toate, credem ca e o problema cu standul"
Cel mai probabil o sa schimb amortizoarele la revizia de 4 ani.
Bejenaru Ionut
QUOTE(Illusi0n @ 13 Apr 2008, 08:34)
Logan 1.4 MPI, octombrie 2004 - 46000 km, barca inca de la 26.000, amortizoarele au iesit la teste la limita de uzura, inlocuirea refuzata pe motiv de "asa face toate, credem ca e o problema cu standul"
Cel mai probabil o sa schimb amortizoarele la revizia de 4 ani.
*




Du-te ma si da cu ei de pamant.Cum au tupeu sa iti spuna ca "asa face toate".Nesimtiti frate; nesimtiti e putin spus..Mergi inapoi la ei si fa scandal.Eu am patit o chestie cu service-ul la care am facut revizia de 10000 km si am scris la VC.Cand m-au sunat au incercat sa ma aburteasca.Sfatul meu e sa mergi la service sa faci scandal.Trebuai sa ceri sa faca un test la alta masina si atunci se vedea daca intr-adevar era ceva cu standul.
C@talin
Am un prieten si e in dubii ,daca merita sa reconditioneze niste amortizoare pe gaz cu 100ron/buc si garantie 6 luni >?
Voi ce parere aveti ? smile.gif
Arhimede
1.6 meu e mai moale decat 1.4 cu care am mers.Cele de politie sunt mai dure:D laugh.gif
Dsign
1.6 mpi, sept 2004, ~90 000km, n-am schimbat amortizoarele, insa pe la 30 000 km am schimbat arcurile, mi-am pus Eibach -3.5 cm. Acum tinuta e destul de buna, nu-mi dau seama daca amortizoarele sunt duse, mai ales ca au stat mult mai comprimate din cauza arcurilor.

Oricum, problema "barcii" s-a rezolvat cu 500 lei setul de arcuri cu tot cu montaj
tribunul
QUOTE(C@talin @ 27 May 2008, 15:12)
Am un prieten si e in dubii ,daca merita sa reconditioneze niste amortizoare pe gaz cu 100ron/buc  si garantie 6 luni >?
Voi ce parere aveti ? smile.gif
*



Nu.
Wizard24
si la mine e efectul de "barca" la masina,si parca si zguduie prea tare,cred ca e de la amortizoare!si mai ceva e si lasata destul de calumea,zici ca am arcuri sport,dar defapt nu am smile.gif
sunt curios sa fie de la amortizoare?sa fie pe duca amortizoarele,am fost cu alt logan si parca ala nu zguduie asa de tare!!
mai ceva,se poate face testul de amortizoare la service la dacia?daca da nu stiti cat costa,si daca masina mai e in garantie(mai are rost sa intreb)le schimba ei pe garantie sau sunt consumabile?multumesc!
PS:atasez o poza cu masina pentru a se putea vedea cat e de lasata!(asa mi se pare mie) smile.gif
AR-18-MOS
Mie nu mi se pare a fi lasata ... si daca e lasa, trebuie schimbate arcurile. Amortizoarele se schimba doar daca scutura destul de bine la gropi ... smile.gif
Wizard24
AR-18-MOS, pff....nu stiu ce sa zic, ce e ciudat e ca daca ma las pe ea(sa testez amortizoarele ca la vechea dacie),nu sare,se lasa si revine inapoi fara sa se balangane,dar de scuturat ,scutura un pic fata de alte logane!!
lasam asa sa vedem in timp cum o fi, pentru mine e mai ok ca e asa mai lasata!(arcuri sport imaginare) rolleyes.gif smile.gif)
tumpi
Intrebare intrebatoare: amortizoarele de pe mpi sunt identice cu cele de pe dci?
IRONICK
Alea de pe spate, da
gabylzr
Cit costa un amortizor spate la reprezentanta , stiu ca nu sunt peste tot aceleasi preturi dar tot cam pe acolo bat?
daciafan
poate stie unul dintre voi ce amortizoare ar trebui sa punem pe loganele noastrea ca sa nu mai fie barci
AR-18-MOS
Amortizoare sport ... dar confortul nu va mai fi acelasi.
Cristizzi
Sunt diferite amortizoarele de pe diesel fata de cele pe benzina ?
DMP
Posturile #30 si #31 de pe acest topic ce zic??? smile.gif
voinicel
Saptamana trecuta am facut drumul spre Plaiul Foii de 3 ori dus intors si cum ma cam plictisisem sa merg ca melcul pe pietrele alea i-am dat tare menajand masina doar la gropi mari. Dupa aceea surpriza mare cand am iesit pe asfalt masina se comporta super normal, nu mai ara barca, era chiar rigidida. Efectul nu a durat decat vreo 3 zile dupa care a revenit la normal, iar e barca sad.gif . Sa fie chiar atat de proaste armotizoare incat la o utilizare normala sa nu etanseze iar cand le fortezi sa devina rigide.

Ma duce gandul sa incerc niste amortizoare de la bilstein dar dupa cum apare in catalog sunt "in pregatire"

http://www.bilstein.ro/catalog_2005_amortizoare_ro.pdf


PS: O sa gasesc un drum pietruit si super denivelat in Bucuresti si dupa aia o sa ma duc saptaman pe el sa intares amortizoarele

Are cineva idee cum se comporta "VNE-C246 Ansamblu telescop arc BILSTEIN - B4 Gas "
johnnybegoode
E complicat de schimbat un amortizor pe fata la Logan? E must have sa-l schimbi la service sau poti s-o faci cu un mester si apoi sa reglezi directia la un service autorizat? Este necesara aceasta operatiune daca schimbi un amortizor? Recomandati cele originale Dacia sau merge si unul polonez sa zicem (diferenta este de vreo 100 lei)...
IRONICK
Poti sa o faci si tu daca ai scule. Dar asta nu insemna doar o cheie ...
johnnybegoode
Nu man smile.gif , e vb de un atelier semi-specializat (la o institutie de stat care sa zicem ca are mai multe Loganuri in dotare si baietii de acolo stie ce si cum) Ideea era ca dupa aceasta operatiune este nevoie sau nu de o noua verificare a directiei? Directie care dupa cei de la service este buna doar ca amortizorul este un pic indoit (prietenii stiu de ce)
NB - Oare pot sa scot prin Casco pretul la amortizor (240 lei) daca acesta este indoit datorita unui accident anterior? Nu s-a constatat atunci mi-am dat eu seama acum dupa verificarea celor de la service....
IRONICK
Da, este bine sa faci directia.
alinbum
salut. care ma ajuta si pe mine si poate sa-mi spuna, cum pot sa-mi dau seama daca amortizorul este dus, deoarece am niste probleme la roata dreapta fata. la la unele denivelari sau drum mai rau troncane destul de mine la roata si ma gandeam ca poate sa fie amortizorul sau alte piese de la directie (bucsi, pivot). ce poate sa fie?????????
BZN
Cel mai indicat - un test al amortizoarelor..., poti sa iti faci o parere insa si lasandu-te cu putere pe masina (pe "colturile" ei), daca face balans sus - jos atunci ai probleme cu amortizorul respectiv...
alviauto
da, 1.4,1.6,1.6 16v ,1.5 sunt aceleasi amortizoare( monroe ).
eu am pus bilstein si sunt foarte multumit avand in vedere ca ma lupt zilnic cu craterele din bucuresti. ph34r.gif
preturi? -170ron(fata ), 120ron (spate)

undemerg
Uite ca vrand-nevrand ajung si pe topicul de amortizoare:

Am remarcat o pozitie ciudata a prinderilor amortizoarelor din compartimentul motor (nu stiu cum sa le spun altfel), cele incercuite in poza.
Stau cam la 2 cm de tabla, exista un gol mare acolo.

Este de la arcuri, de la amortizoare, sau din alta parte? Se poate remedia din ceva reglaje sau trebuie inlocuita vre-o piesa? Daca da, ma puteti ajuta cu sfaturi de achizitie (marca, performante, pret)?

LE: initial am crezut ca e de la pozitia rotilor, ca parca se accentueaza pe partea catre care virez (daca am volanul maxim stanga, prinderea din stanga are un gol mai mare), dar ramane si pe partea opusa, asa ca am exclus varianta asta, nu intra in categoria "e normal"
IRONICK
Vireaza la maxim si apoi urca roata pe o bordura. Sa vezi atunci spatiu acolo. biggrin.gif

QUOTE(undemerg @ 16 Mar 2010, 10:50)
"e normal"
Ba este foarte normal, asa sunt proiectate ele. La altii partea asta este ascunsa si nu se vede cum lucreaza amortizorul.
undemerg
Zici ca e normal? Eu m-am uitat la un clio cu 1/2 din km mei, pe drum drept, cu rotile drepte si nu exista acest gol. Cu rotile virate si pe borduri e alta treaba...
In schimb la mine pe drum drept, cu rotile drepte, exista acei 2 cm. Sa inteleg ca este de la comprimarea amortizoarelor acel gol? Atunci incep sa suspectez arcurile, care, probabil, nu mai au aceeasi forta ca la inceput.
alviauto
flansa amortizor se numesc.
pret - 63ron fara rulment
92ron cu rulment
producator febi bilstein.
poti gasi mai ieftine ,mai scumpe , dar astea sunt cele mai bune calitate-pret.
si nu e normal sa aiba distanta aia.
BZN
La Logan este normal, asa cum s-a spus. Daca vrei (totusi) sa inlocuiesti piesele, uite si preturi, colegul s-a miscat iute. icon_mrgreen.gif
alviauto
din curiozitate tocmai le-am verificat pe cele de pe masina mea si nu exista distanta respectiva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.