Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cuplul
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Xpert
Am o intrebare pentru mecanici, domeniu in care sunt simplu amator!
Cine da cuplul: cutia, motorul, amandoua?
Ca sa ma intelegeti mai bine, de ce cand aveam solenza aveam cuplu maxim la 2800 rot/min, iar acum cand am clio am cuplu maxim la 4250 rot/min la acelasi motor? Sa inteleg de aici ca raporturile cutiei sunt acelea care influenteaza cuplul? Intr-o alta ordine de idei, are cineva vreun grafic al cuplului pentru clio 1,4 8v? Sau pentru solenza? Sa inteleg ca aceste grafice sunt complet diferite, sau doar se muta curba mai la dreapta la clio?
Multumesc!
vis-a-vis
Pai ai cumva alt cuplu in diferitele trepte de viteza?
IsNa
Cutia de viteze are rapoarte liniare. Adica cuplul la iesirea cutiei urmareste exact curba de cuplu la intrare, multiplicat cu x (inversul raportului cutiei).
De aici, daca maximul cuplului e la alta turatie, rezulta ca maximul cuplului motorului e la alta turatie.

Ca sa nu ramai nelamulrit: "acelasi motor" nu inseamna neaparat ca se comporta identic. Configuratia parametrilor sistemului de injectie e ajustata de fiecare data cand un motor e pus pe o alta masina, pt a oferi performantele la care se asteapta cumparatorul masinii respective.

In speta, DSN/Solenta a fost adaptata pt. drumuri Romanesti, unde rar ai ocazia sa mergi foarte repede (140-150, ca pe autostrada), si majoritatea cumparatorilor apreciaza mai mult consumul redus. Clio e facut pt. tari cu autostrada, si trebuie sa traga bine si la 150 Km/h, deci i-au mai pus un varf de cuplu la 4200.
argon
QUOTE(Xpert @ 24 Apr 2006, 22:46)
Am o intrebare pentru mecanici, domeniu in care sunt simplu amator!
Cine da cuplul: cutia, motorul, amandoua?