Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Metoda optima de a accelera
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
IgGiFung
As vrea sa stiu si eu cum se accelereaza cel mai bine ( am intrebat niste prieteni si au zis sa apas pedala din dreapta ) cu ce RPM se pleaca cel mai bine de pe loc cam pe la ca RPM se schimba viteza
bogdan_o
E musai sa apesi pedala din dreapta... laugh.gif



Turatia optima pentru schimbat vitezele este cea de cuplu maxim plus cateva sute de ture in functie de cat de repede schimbi. Ideea este ca dupa schimbare turatia sa fie in zona de cuplu maxim. Rationamentul este valabil si pentru plecarea de pe loc.



Banuiesc ca te intereseaza pt linute si atunci turatia la plecare de pe loc nu face mare diferenta. Diferenta o face folosirea ambreiajului. Oricat de misto ar arata/suna plecarea cu scartait de roti nu este cea mai buna metoda. Cat timp rotile doar se invart pe loc pierzi momente pretioase. Ideal ar fi sa nu patineze deloc.
laurh
La SLZ, cuplul maxim e 2800 parca, nu ?

Mie sincer mi se pare cam mult sa sch la 2800-3000.
GeorgeB
metoda optima de accelerarept liniute este urmatoarea:



turatia motorului la 2300 , dat drumul la ambreiaj cat de repede se poate si accelerare puternica.



I-II:6200 @ 43km/h

II-III:5860 @ 64km/h

III-IV:5770 @ 108km/h

IV-V:5650 @ 143 km/h
laurh
Asa mergi tu ?
GeorgeB
da. cand vreau sa am performante maxime DA

aceasta este metoda optima pentru a accelera!
laurh
Nu, cum tu ai spus mai sus, aceasta este metoda de a accelera atunci cand vrei sa ai performante maxime.

Optim e altceva.
GeorgeB
nu! titlul spune metoda optima de accelerare. dar opti pt ce nu spune! pt consum sau pt performante.



asa ca eu am presupus pentru performante.



metoda prezentata mai sus este metoda optima de accelerare peentru performante maxime!
Sergiu
GeorgeB, cum ai ajuns la turatiile acelea pe care le dai tu? smile.gif
GeorgeB
gratie programului CARTEST 2000. icon_mrgreen.gif



din experienta pot spune ca are dreptate.
Sergiu
Intrebare: de ce nu e bine sa te duci intr-a II-a pana la 6200? De ce schimbi mai devreme?
laurh
QUOTE
nu! titlul spune metoda optima de accelerare. dar opti pt ce nu spune! pt consum sau pt performante.



asa ca eu am presupus pentru performante.



metoda prezentata mai sus este metoda optima de accelerare peentru performante maxime!

Bun, si pt consum care e metoda optima ?

Dar pt masina (motor, cutie) care e metoda optima ?
Sergiu
Pentru consum: nu stiu de turatii, dar stiu ca trebuie sa accelerezi lent, progresiv, nu sa o calci. E clar ca daca o turezi nu are cum sa consume mai putin.



Pentru motor, cutie, masina... tot asa. Nu ii place sa tragi de ea, sa o bruschezi, sa o fortezi (asta insemnand sa o calci subturata sau sa o turezi in draci).
Me
Interesante teste.

Dar le-as face pe alta masina, nu pe a mea. icon_twisted.gif



Stiu ca nu pot fi benefice pentru masina, fiindca nu e facuta pentru asa ceva.
GeorgeB
bine mah, sa mergeti voi cu masina asta bland sa nu aveti probleme la motor, ca oricum pana sa cada motorul va cade tabla de pe ea! si va garantez asta. motorul duce fara probleme.



am si eu o intrebare cati dintre voi au exploatat la maxim potentialul masinii in depasiri sau situatii critice???
bogdan_o
Dar u are limitator de turatie la 5200 rpm? Atunci cum s-o calci pana la 6200?
Marty
La 6200 rpm intrerupe alimentarea, nu la 5200
bogdan_o
Inseamna ca vorbesc prostii. Scuze. :oops:
Me
QUOTE
bine mah, sa mergeti voi cu masina asta bland sa nu aveti probleme la motor, ca oricum pana sa cada motorul va cade tabla de pe ea! si va garantez asta. motorul duce fara probleme.  


am si eu o intrebare cati dintre voi au exploatat la maxim potentialul masinii in depasiri sau situatii critice???


GeorgeB, eu n-am zis ca merg BLAND cu masina. Dar pur si simplu n-as incerca s-o duc la limite decat daca ar fi nevoie.



Din fericire, n-a trebuit sa vad ce limite are. :-)



Dar am ajuns si eu aproape de 5000 de rotatii.



Asta nu inseamna ca daca ar fi nevoie n-as face tot posibilul sa scap din "necazuri".
Valentin
La 5600 rot / min in tr. II am impresia ca ai mai mult de 64 km/h .... poate chiar mai mult de 70.
GeorgeB
vorbeam de viteza reala, nu de cea indicata pe bord wink.gif
Ghidioneanu
:shock: Hotarat lucru , topicul asta nu e pentru mine, moldovenii sunt :wink: ,,oleaca mai molcomi" ! Ce aveti fratilor cu masinile voastre, ce v-au facut sa la chinuiti asa ? O singura data am adus-o peste 4000 rot/min pe soseaua dintre Buzau si Ramnic ,respectiv pana la 145 k/h dar pt 5 minute, ca am simtit ca isi da duhul popa.gif , era si masina f incarcata , se auzea motorul urland , dar cel mai greu a fost sa contracarez instabilitatea pe care am simtit-o la directie cand m-am intersectat cu doua tiruri si o rafala de vant ... worship.gif
IgGiFung
tongue.gif eu am o dacie in 90 cum creziu tu ca duc eu motoru ala la 6200 de rpm ????..ma rog mersi oricum
IgGiFung
shit scuze pentru greseli
SiloS
apesi pedala din dreapta . Cand simti ca motorul se tureaza apesi pe pedala diin stanga , misti joystickul din dreapta ta apoi stii tu . Pentru consum minim e logic ca trebuie sa schimbi la turatii mai mici .

II - 20

III - 35

IV - 50

V - 65
Tudor B
Probabil la daciile vechi schimbi asa, la DSN/SLZ numai consum redus nu obtii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.